S38B38 моделиране
Модератор: Технически модератори
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- zlatko_baretata
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: S38B38 моделиране
Темата е много хубава и ще се радвам ако колегата я "побутне" в практическа посока.
Колкото до разпределителния вал, нещата не са толкова прости. Освен данните за градусите, има още един куп параметри, които определят характерситиките на вала, като общ максимален ход и ъгъл при който се постига, максимален ход при ГМТ, време за постигане на максималния ход (т.нар. "ramp-up"), "припокриване" (или ъгъл на отваряне/затваряне на клапаните в ГМТ) и др. Тези характеристики влияят значително върху работата на мотора.
Другото което е, че с разпределителния вал винаги се гонят някакви цели, които неизбежно водят до компромиси, защото няма вал, който да работи оптимално в целия диапазон на оборотите. По-рошавите валове по принцип изместват кривата на мощността и тази на въртящия момент нагоре в диапазона на оборотите, което води до влошени динамични качества на мотора в ниския до средния диапазон на оборотите. Освен това, по-големите валове изискват по-високо сгъстяване, защото мотора е доста разтоварен динамично, а това налага да се мисли и за бутала, които да постигнат това сгъстяване. Т.нар. "портване" на главата трябва да се премисля внимателно, защото в много случаи може да доведе до влошаване на работата на мотора, то и там е цяла наука, не винаги "по-голямо" значи "по-добро"... Общо взето, процесите в ДВГ са доста сложни и взаимосвързани и трябва да се пипа внимателно, защото промяната на един параметър може както да подобри, тала и да влоши базовия вариант.
Успех с начинанието!
Колкото до разпределителния вал, нещата не са толкова прости. Освен данните за градусите, има още един куп параметри, които определят характерситиките на вала, като общ максимален ход и ъгъл при който се постига, максимален ход при ГМТ, време за постигане на максималния ход (т.нар. "ramp-up"), "припокриване" (или ъгъл на отваряне/затваряне на клапаните в ГМТ) и др. Тези характеристики влияят значително върху работата на мотора.
Другото което е, че с разпределителния вал винаги се гонят някакви цели, които неизбежно водят до компромиси, защото няма вал, който да работи оптимално в целия диапазон на оборотите. По-рошавите валове по принцип изместват кривата на мощността и тази на въртящия момент нагоре в диапазона на оборотите, което води до влошени динамични качества на мотора в ниския до средния диапазон на оборотите. Освен това, по-големите валове изискват по-високо сгъстяване, защото мотора е доста разтоварен динамично, а това налага да се мисли и за бутала, които да постигнат това сгъстяване. Т.нар. "портване" на главата трябва да се премисля внимателно, защото в много случаи може да доведе до влошаване на работата на мотора, то и там е цяла наука, не винаги "по-голямо" значи "по-добро"... Общо взето, процесите в ДВГ са доста сложни и взаимосвързани и трябва да се пипа внимателно, защото промяната на един параметър може както да подобри, тала и да влоши базовия вариант.
Успех с начинанието!
Re: S38B38 моделиране
zlatko_baretata написа:Темата е много хубава и ще се радвам ако колегата я "побутне" в практическа посока.
Колкото до разпределителния вал, нещата не са толкова прости. Освен данните за градусите, има още един куп параметри, които определят характерситиките на вала, като общ максимален ход и ъгъл при който се постига, максимален ход при ГМТ, време за постигане на максималния ход (т.нар. "ramp-up"), "припокриване" (или ъгъл на отваряне/затваряне на клапаните в ГМТ) и др. Тези характеристики влияят значително върху работата на мотора.
Другото което е, че с разпределителния вал винаги се гонят някакви цели, които неизбежно водят до компромиси, защото няма вал, който да работи оптимално в целия диапазон на оборотите. По-рошавите валове по принцип изместват кривата на мощността и тази на въртящия момент нагоре в диапазона на оборотите, което води до влошени динамични качества на мотора в ниския до средния диапазон на оборотите. Освен това, по-големите валове изискват по-високо сгъстяване, защото мотора е доста разтоварен динамично, а това налага да се мисли и за бутала, които да постигнат това сгъстяване. Т.нар. "портване" на главата трябва да се премисля внимателно, защото в много случаи може да доведе до влошаване на работата на мотора, то и там е цяла наука, не винаги "по-голямо" значи "по-добро"... Общо взето, процесите в ДВГ са доста сложни и взаимосвързани и трябва да се пипа внимателно, защото промяната на един параметър може както да подобри, тала и да влоши базовия вариант.
Успех с начинанието!
Благодаря!
общ максимален ход това каква му е формулата?
колко отваря в ГМТ е лесно да се изчисли
ramp-up-а се сещам как ще стане - кинематичен анализ на гърбичния профил - ще измеря профила на гърбицата - с ето този профиломер, и после от профила ще изкарам в да речем 50 точки колко е лифта и ще го направя като функция от ъгъла
припокриването е лесно да се изчисли
а за "рошавостта" - хартге вала му имам данните - той е малко "по-рошав" да речем той ще е кандидат номер 2 за моделиране след моделиране със стоковия вал (но пък му нямам профила)
да речем и шрик да е пълна картинката
но не това е целта на "проекта", а симулиране на пълненето, чисто като маса горивна смес (и може би потоците вътре в цилиндъра) с различно входящо налягане (атмосферно/компресор) и влиянието на различни параметри като диаметър на клапана, форма на клапана, грапавост на порта, форма на порта върху пълненето
проектирането на разпределителните валове е задача от съвсем друг тип и се решава с математически кинематични модели, от които аз не разбирам
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- zlatko_baretata
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: S38B38 моделиране
Ясно, разбрах каква е целта на задачата, но тя съвсем не изключва разпределителния вал, даже напротив.
Не задруго, а защото волуметричната (обемната) ефективност на една глава е съобразена както с обема на мотора, така и с разпределителния вал(ове). Ход на коляновия вал, диаметър на буталото, обороти на мотора и т.н. също играят съществена роля за определяне на диаметъра и формата на каналите (портовете) на главата.
Ако правилно съм схванал, идеята ти е да подобриш максимално обемната ефективност на главата, но според мен тази величина няма максимална или абсолютна стойност сама по себе си, без да бъде взет предвид разпределителния вал, както и другите чаркове, отговарящи за пълненето.
Винаги каналите на главата се смятат за определен вал. И по много други параметри. В даден случай се набляга на скорост на потока, в друг случай на обемна проходимост през по-големи проходни сечения, но във всички случаи се търси максимален дебит, който е функция от тези две величини. Както се подразбира, ако едната величина не е сметната добре, никога няма да се постигне максималния дебит.
Както и да е, твърде дълго стана, а се опитах да го обясня по най-простия начин...
Добре е, че си се захванал с това моделиране, защото ползите за теб, а и за хора, които искат да си подобрят моторите, може да е голяма, ако естествено решиш да предложиш услугите си.
Наскоро един пич в един американски форум изработи ролкови кобилици за М20 и предполагам, че е ползвал подобен софтуер, иначе няма как да го направи. Може да изглежда просто, ама не е. Предполагам, че е скенирал нормалната кобилица (по начин, подобен на този, който си показал в темата) и после, "хващайки" параметрите й, е моделирал ролковата кобилица. След това е фасулска работа изработката, там всичко опира до цена.
Ще следя темата с инетерс!
Не задруго, а защото волуметричната (обемната) ефективност на една глава е съобразена както с обема на мотора, така и с разпределителния вал(ове). Ход на коляновия вал, диаметър на буталото, обороти на мотора и т.н. също играят съществена роля за определяне на диаметъра и формата на каналите (портовете) на главата.
Ако правилно съм схванал, идеята ти е да подобриш максимално обемната ефективност на главата, но според мен тази величина няма максимална или абсолютна стойност сама по себе си, без да бъде взет предвид разпределителния вал, както и другите чаркове, отговарящи за пълненето.
Винаги каналите на главата се смятат за определен вал. И по много други параметри. В даден случай се набляга на скорост на потока, в друг случай на обемна проходимост през по-големи проходни сечения, но във всички случаи се търси максимален дебит, който е функция от тези две величини. Както се подразбира, ако едната величина не е сметната добре, никога няма да се постигне максималния дебит.
Както и да е, твърде дълго стана, а се опитах да го обясня по най-простия начин...
Добре е, че си се захванал с това моделиране, защото ползите за теб, а и за хора, които искат да си подобрят моторите, може да е голяма, ако естествено решиш да предложиш услугите си.
Наскоро един пич в един американски форум изработи ролкови кобилици за М20 и предполагам, че е ползвал подобен софтуер, иначе няма как да го направи. Може да изглежда просто, ама не е. Предполагам, че е скенирал нормалната кобилица (по начин, подобен на този, който си показал в темата) и после, "хващайки" параметрите й, е моделирал ролковата кобилица. След това е фасулска работа изработката, там всичко опира до цена.
Ще следя темата с инетерс!
Re: S38B38 моделиране
разбирам те напълно, просто колкото повече задълбаваш в различните параметри, които влияят над КПД-то, например VE (volumetric efficiency-то) итн, толкова по-сложен става проекта. И от един момент нататък стават твърде много дини под една мишница
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: S38B38 моделиране
Не знам дали нещо от тези неща ще ти е полезно, но има малко за S38 и предшественика му M88:
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00291/f00291.htm
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00396/f00396.htm
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00291/f00291.htm
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00396/f00396.htm
Re: S38B38 моделиране
това за S38B36 го знам и го имам, за М88 го нямах. Готино е, но не ми върши работа.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: S38B38 моделиране
Дойде време да защитя най-накрая и аз дипломна работа.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Centurione
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M5 E39
Re: S38B38 моделиране
поздравления!
и какво е заключението? Моторът е на 100% оптимизиран или има потенциал за оптмизация? И от каква гледна точка се извършва оптимизацията?
@ за Станков от ТУ Пловдив ли става въпрос? Станал е професор?
и какво е заключението? Моторът е на 100% оптимизиран или има потенциал за оптмизация? И от каква гледна точка се извършва оптимизацията?
@ за Станков от ТУ Пловдив ли става въпрос? Станал е професор?
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани