Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
Модератор: Технически модератори
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
Ето цялата процедура:
1.Източва се маслото през пробката , която е на дъното на картера.
2.Сваля се картера , като се отвъртят винтовете , които държат скобите на картера.
3.Сваля се масленият филтър.
4.От магнитите залепени на дъното на картера се почиства събраната мръсотия.
5.Сглобява се в обратен порядък, като се пази чистота-един конец от парцал е достатъчен да пратите кутията на основен ремонт. Добре е да се смени и гарнитурата на картера- по принцип, ако винтовете му не са пренатягани може да се използва многократно. Последователността на стягането на винтовете е както на капака на клапаните.
6.Наливане на новото масло и проверка на нивото- в задната лява част на картера се намира маслоналивната и нивомерна пробка, която се отвърта с шестограм 17. На спрян двигател се отвърта и с помоща на шприц се налива масло докато потече. След, което пробката се затваря, без да се стяга и се пали двигателя. Пуска се климатика. Натиска се спирачката и лоста на скоростите се прекарва бавно през всички степени. Накрая се оставя на P. Температурата на маслото трябва да е между 30-50 градуса- при по-висока температура нивото на маслото няма да е правилно нагласено и ще бъде по-малко от необходимото. Отвърта се отново пробката(на работещ двигател) и се долива масло с шприц, докато потече. Без да се спира двигателя се затяга пробката.
Количеството, което е необходимо, по каталог е 3 литра, при мен и при някои колеги е 4.5 , при други е 6.5- важното е да следите нивото по горе описаната методика
И накрая на колко километра се сменя маслото-някъде пише на 80 000 км заедно с филтъра, аз го правех на предишната Е34-ка, по съвет на един познат, който има сервиз за АСК, на всеки 25 000 само маслото и на 75 000 маслото и филтъра- кутията функционира без проблем до около 900 000км .
Как да познаете , че кутията в най-скоро време ще е за основен ремонт-ако маслото мирише на развалени яйца или ако е черно и мирише на изгоряло, това е сигнал за предстоящ проблем с нея.
П.П. Гореописаното се отнася за петстепенна автоматична трансмисия, без нивомерна пръчка,модел A5S 310Z /5HP18/. При наличието на нивомерна пръчка нещата са улеснени-маслото се налива през кожуха на пръчката,ако кутията е четиристепена е около 3.5 литра и нивото му се проверява при пуснат , добре загрял двигател.В противен случай ,ще ви покаже доста по-високо ниво.На нивомерната пръчка има три пъпки-най-горната(на края на пръчката) е за минимално ниво при 40 градуса, средната е за минимално ниво при 80 градуса, най-вътрешната е за максимално ниво при 80 градуса.
Какво масло трябва да сложите се разбира от цвета на табелката, върху дясната страна на скоростната кутия. Може да е черна(периодична смяна на маслото) или зелена(маслото е за целият срок на експлоатация). По отношение кутиите със зелена табелка- въпреки, че маслото се води за целият срок на експлоатация, по принцип ресурса му е около 250 000км, но е добре и от Дару кар препоръчват да се сменя на 170 000км. Според BMW, ако кутията е с масло за целият срок на експлоатация, последното в никакъв случай не трябва да се смесва или заменя с друг вид ATF, защото това ще доведе до повреда на кутията. Като пример- на няколко места във форума съм срещал, че масло от рода на LT e сменяно с DEXRON III.
Каталожният номер на маслото съгласно изискванията на BMW e записан също върху табелката. Всичко останало е импровизация.
Маслото за 5HP18 е следното. Казаха ми, че се намирало и по 12лв. но не съм убеден, че е истинско- при официалните дилъри беше около 20лв, сега е около 26лв.
Ето и маслото за АСК със зелена табелка. Цена при официалните дилъри- 48лв.:
Ето и съветите на колегата Дино:
Има нещо, с което не съм съгласен, но всеки решава за себе си. Според BMW, маслото в АСК не се сменя изцяло, а само се обновява с колкото позволява кутията. От Дару кар са ми казвали, че е груба грешка да се форсира двигателя, при отворена пробка на кутията, с цел да се източи повече масло.
Вече писах, но пак подчертавам, колко е важно да се пази чистота при смяната на маслото. Ето какво намерих в един хидротрансформатор.
Ето още нещо по темата, не е свързано с АСК, но примера е показателен.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=320095
Още веднъж благодаря на колегите dinozab и BMW5820iA за оказаното съдействие.
УСПЕХ.
П.П.Този пост е обобщение,затова някои неща ще се повтарят по-надолу.
1.Източва се маслото през пробката , която е на дъното на картера.
2.Сваля се картера , като се отвъртят винтовете , които държат скобите на картера.
3.Сваля се масленият филтър.
4.От магнитите залепени на дъното на картера се почиства събраната мръсотия.
5.Сглобява се в обратен порядък, като се пази чистота-един конец от парцал е достатъчен да пратите кутията на основен ремонт. Добре е да се смени и гарнитурата на картера- по принцип, ако винтовете му не са пренатягани може да се използва многократно. Последователността на стягането на винтовете е както на капака на клапаните.
6.Наливане на новото масло и проверка на нивото- в задната лява част на картера се намира маслоналивната и нивомерна пробка, която се отвърта с шестограм 17. На спрян двигател се отвърта и с помоща на шприц се налива масло докато потече. След, което пробката се затваря, без да се стяга и се пали двигателя. Пуска се климатика. Натиска се спирачката и лоста на скоростите се прекарва бавно през всички степени. Накрая се оставя на P. Температурата на маслото трябва да е между 30-50 градуса- при по-висока температура нивото на маслото няма да е правилно нагласено и ще бъде по-малко от необходимото. Отвърта се отново пробката(на работещ двигател) и се долива масло с шприц, докато потече. Без да се спира двигателя се затяга пробката.
Количеството, което е необходимо, по каталог е 3 литра, при мен и при някои колеги е 4.5 , при други е 6.5- важното е да следите нивото по горе описаната методика
И накрая на колко километра се сменя маслото-някъде пише на 80 000 км заедно с филтъра, аз го правех на предишната Е34-ка, по съвет на един познат, който има сервиз за АСК, на всеки 25 000 само маслото и на 75 000 маслото и филтъра- кутията функционира без проблем до около 900 000км .
Как да познаете , че кутията в най-скоро време ще е за основен ремонт-ако маслото мирише на развалени яйца или ако е черно и мирише на изгоряло, това е сигнал за предстоящ проблем с нея.
П.П. Гореописаното се отнася за петстепенна автоматична трансмисия, без нивомерна пръчка,модел A5S 310Z /5HP18/. При наличието на нивомерна пръчка нещата са улеснени-маслото се налива през кожуха на пръчката,ако кутията е четиристепена е около 3.5 литра и нивото му се проверява при пуснат , добре загрял двигател.В противен случай ,ще ви покаже доста по-високо ниво.На нивомерната пръчка има три пъпки-най-горната(на края на пръчката) е за минимално ниво при 40 градуса, средната е за минимално ниво при 80 градуса, най-вътрешната е за максимално ниво при 80 градуса.
Какво масло трябва да сложите се разбира от цвета на табелката, върху дясната страна на скоростната кутия. Може да е черна(периодична смяна на маслото) или зелена(маслото е за целият срок на експлоатация). По отношение кутиите със зелена табелка- въпреки, че маслото се води за целият срок на експлоатация, по принцип ресурса му е около 250 000км, но е добре и от Дару кар препоръчват да се сменя на 170 000км. Според BMW, ако кутията е с масло за целият срок на експлоатация, последното в никакъв случай не трябва да се смесва или заменя с друг вид ATF, защото това ще доведе до повреда на кутията. Като пример- на няколко места във форума съм срещал, че масло от рода на LT e сменяно с DEXRON III.
Каталожният номер на маслото съгласно изискванията на BMW e записан също върху табелката. Всичко останало е импровизация.
Маслото за 5HP18 е следното. Казаха ми, че се намирало и по 12лв. но не съм убеден, че е истинско- при официалните дилъри беше около 20лв, сега е около 26лв.
Ето и маслото за АСК със зелена табелка. Цена при официалните дилъри- 48лв.:
Ето и съветите на колегата Дино:
Има нещо, с което не съм съгласен, но всеки решава за себе си. Според BMW, маслото в АСК не се сменя изцяло, а само се обновява с колкото позволява кутията. От Дару кар са ми казвали, че е груба грешка да се форсира двигателя, при отворена пробка на кутията, с цел да се източи повече масло.
Вече писах, но пак подчертавам, колко е важно да се пази чистота при смяната на маслото. Ето какво намерих в един хидротрансформатор.
Ето още нещо по темата, не е свързано с АСК, но примера е показателен.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=320095
Още веднъж благодаря на колегите dinozab и BMW5820iA за оказаното съдействие.
УСПЕХ.
П.П.Този пост е обобщение,затова някои неща ще се повтарят по-надолу.
Последна промяна zvetiko на 03 Фев 2014, 10:36, променена общо 6 пъти
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ATF (Automatic Transmission Fluid)
Кутията е петстепенна автоматична,без нивомерна пръчка.
След като не стана от пробката,която се намира от дясната страна на картера(аз сипвам масло,то си изтича навън),опитах да налея през мъркуча,който излиза от масленият радиатор,който се намира в общ блок,от лявата страна на радиатора за водното охлаждане-просто отвъртях холендровата гайка ,мушнах накрайника на шишето с маслото в металната тръба,която води към скоростната кутия,но маслото не искаше да влиза.
Кутията е петстепенна автоматична,без нивомерна пръчка.
След като не стана от пробката,която се намира от дясната страна на картера(аз сипвам масло,то си изтича навън),опитах да налея през мъркуча,който излиза от масленият радиатор,който се намира в общ блок,от лявата страна на радиатора за водното охлаждане-просто отвъртях холендровата гайка ,мушнах накрайника на шишето с маслото в металната тръба,която води към скоростната кутия,но маслото не искаше да влиза.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
NAPSTERS написа::shock: нема логика да неможеш да го налееш през пробката
Е,и аз така мисля-накрайника влиза колкото е резбата,около 7-8 мм,след това се усеща ,че има нещо ,което хем пречи накрайника да влезе повече,хем не пуска да влиза маслото и то почва да избива навън.
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
zvetiko написа:ATF (Automatic Transmission Fluid)
Кутията е петстепенна автоматична,без нивомерна пръчка.
След като не стана от пробката,която се намира от дясната страна на картера(аз сипвам масло,то си изтича навън),опитах да налея през мъркуча,който излиза от масленият радиатор,който се намира в общ блок,от лявата страна на радиатора за водното охлаждане-просто отвъртях холендровата гайка ,мушнах накрайника на шишето с маслото в металната тръба,която води към скоростната кутия,но маслото не искаше да влиза.
колега маслото се налива от въпросната пробка на скоросната кутия , но при запален двигател така помпата на автоматика запълва системата с масло и едновременно я обезвъздушава. Наливаш докато прелее.
важно: накрая първо завиваш пробката и после гасиш мотора, щото иначе всичко ще изтече
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
BMW5820iA написа:zvetiko написа:ATF (Automatic Transmission Fluid)
Кутията е петстепенна автоматична,без нивомерна пръчка.
След като не стана от пробката,която се намира от дясната страна на картера(аз сипвам масло,то си изтича навън),опитах да налея през мъркуча,който излиза от масленият радиатор,който се намира в общ блок,от лявата страна на радиатора за водното охлаждане-просто отвъртях холендровата гайка ,мушнах накрайника на шишето с маслото в металната тръба,която води към скоростната кутия,но маслото не искаше да влиза.
колега маслото се налива от въпросната пробка на скоросната кутия , но при запален двигател така помпата на автоматика запълва системата с масло и едновременно я обезвъздушава. Наливаш докато прелее.
важно: накрая първо завиваш пробката и после гасиш мотора, щото иначе всичко ще изтече
Колега,благодаря ти много- и аз имах подобно виждане,но ме беше страх да го направя,за да не прецакам нещо.
И само още един въпрос ,макар ,че ти вече си му отговорил -понеже това е и нивомерната пробка,сипвам масло на работещ двигател докато потече,нали
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
zvetiko написа:6.От дясната страна,на възможно най-ш#то място се намира пробката за наливане,която отгоре на всичко е и безумно малка.Аз си направих система за "кръвопреливане".Малка тръбичка ,която влиза в отвора,силиконов мъркуч около 1м вързан с накрайника на тапата на бутилката с масло,на която съм срязал дъното.Когато маслото потече се пали двигателя и се долива докато глътне около 4.5 литра-даните по каталог от 3л. са неверни(около 4.5 литра източих и отработено масло).Накрая ,на работещ двигател ,маслоналивната пробка се затваря.
7.Проверка на нивото-от голямо значение за живота на кутията,която и в двата случая се прецаква.Чака се маслото да изстине.Колата е на равно.Пали се двигателя и с един огромен шестограм 17 се отвърта една пробка ,която се намира на дъното на картера ,в една цилиндрична вдлъбнатина.
колега по-лесно щеше да ти е ако беше налял маслото през въпросната нивомерна пробка дето се развива с шестограм 17
там влиза значително по - голям маркуч
наливаш докато потече после палиш двг и пак наливаш докато потече и си готов
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Напълно прав си.
Само да подозирах за съществуването и докато наливах-ако си знаел за нея вчера и не си ми казал,за да се мъча,съм ти сърдит.
Само да подозирах за съществуването и докато наливах-ако си знаел за нея вчера и не си ми казал,за да се мъча,съм ти сърдит.
- маречков
- ентусиаст
- Мнения: 867
- Регистриран на: 21.02.2006
- Местоположение: гр. Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15
- TheBoss
- Полковника
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Май и това ще стане, но първо трябва да поизчистя мненията. Колеги, не се сърдете. Важен е крайния резултат.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
И още веднъж да подчертая-спазването на чистота при работата е от голямо значение.Когато махнете картера внимавайте да не влезе или вие да не вкарате някакъв боклук или в картера или в отворената скоростна кутия(конец от парцала,листо или тревичка от вятъра,ако работите на открито).Мога да ви спомена и за един куриозен случай-муха ,която влиза в отворената бутилка с масло,от там в кутията,която блокира и майтапа е бил голям когато са видяли ,че с трупа си е запушила един от каналите в "мозъка" на кутията.
И не правете нищо повече или по-малко от описаното, за да не кажете после ,че сте си прецакали заради мен кутията.
И не правете нищо повече или по-малко от описаното, за да не кажете после ,че сте си прецакали заради мен кутията.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани