Добавяне на температурен датчик и малък борд
Модератор: Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Добавяне на температурен датчик и малък борд
Здравейте колеги, една малка кратка история за моята барака, та така бях със "часовника на БАБА" и реших да бъда поне малко модерен, като си купих от колега малкия борд. Всичко много хубаво но срещнах няколко проблема, който ще са от полза ако има колеги като мен, а именно:
1 - Сложих часовника, уж тръгна, но не може да се свери нито дата, нито час
Решението е:
На буксата на 8мо краче трябва да имате прекъсваем + аз лично го взех от касетофона.
Включвате на контакт задържате копчето UHR, докато точката започне да мига тогава с горните ляво и дясно копче, сменяте час и минути
2 - Нямах температурен датчик и инсталация за него
Решението:
Позачетох се и се оказа, че колеги са разисквали тази тема за температурните датчици, цената им като нови е голяма, затова имаше съвети за закупуването на термистор, а именно:
5 kOhm NTC термистор , B25/100 ~1лв !!!
Реших да го купя и пробвам, та ето го малкия палавник, запоил съм му на крачетата кабели(няма поляритет и може да ги запоите както искате и да ги свържете както искате към маса и 5то краче):

След това е необходимо да намерим стойката на оригиналния датчик и да закрепим там нашия нов приятел:


Дупката се намира на бронята, като застанеш срещу колата от дясно, до халогена, със зелените кръгчета виждаме стойката и дупката в капака, която ако нямате, ще трябва да пробиете
Следва да опънем един дълъг кабел който да мине зад кутията с бушоните и да влезне в гуменото уплътнение:

използвайте тел с която да промушите кабела през уплътнението и посрещнете кабела от другата страна на купето, като развиете кората до волана (на 4 рапидки е) , прекарвате кабела до касетофона, а от там свързвате единия кабел на 5то краче, другия на маса (кафевия кабел на куплунга) и ГОТОВО!
Та с две думи, датчика от 0,96лв - работи СУПЕР!
Поздрави Петър!
1 - Сложих часовника, уж тръгна, но не може да се свери нито дата, нито час
Решението е:
На буксата на 8мо краче трябва да имате прекъсваем + аз лично го взех от касетофона.
Включвате на контакт задържате копчето UHR, докато точката започне да мига тогава с горните ляво и дясно копче, сменяте час и минути
2 - Нямах температурен датчик и инсталация за него
Решението:
Позачетох се и се оказа, че колеги са разисквали тази тема за температурните датчици, цената им като нови е голяма, затова имаше съвети за закупуването на термистор, а именно:
5 kOhm NTC термистор , B25/100 ~1лв !!!
Реших да го купя и пробвам, та ето го малкия палавник, запоил съм му на крачетата кабели(няма поляритет и може да ги запоите както искате и да ги свържете както искате към маса и 5то краче):

След това е необходимо да намерим стойката на оригиналния датчик и да закрепим там нашия нов приятел:


Дупката се намира на бронята, като застанеш срещу колата от дясно, до халогена, със зелените кръгчета виждаме стойката и дупката в капака, която ако нямате, ще трябва да пробиете

Следва да опънем един дълъг кабел който да мине зад кутията с бушоните и да влезне в гуменото уплътнение:

използвайте тел с която да промушите кабела през уплътнението и посрещнете кабела от другата страна на купето, като развиете кората до волана (на 4 рапидки е) , прекарвате кабела до касетофона, а от там свързвате единия кабел на 5то краче, другия на маса (кафевия кабел на куплунга) и ГОТОВО!
Та с две думи, датчика от 0,96лв - работи СУПЕР!
Поздрави Петър!
Последна промяна ///peter на 04 Май 2008, 14:49, променена общо 6 пъти
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
bmwfena написа:тоа термистор с колко крачета е.и има ли значение на кой къде се запоява кабелчетата
Не няма значение как ги свързваш, само да са на маса и на 5то краче

- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
Петьо оригинално си имам букса за датчика.искаш да кажеш че кат сложа тоа термистор и ще ми покаже температурата///peter написа:bmwfena написа:тоа термистор с колко крачета е.и има ли значение на кой къде се запоява кабелчетата
Не няма значение как ги свързваш, само да са на маса и на 5то краче


- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
ам вързан е ве .в мойта букса на борда влизат 20на кабела-да нее постна кат тойта///peter написа:Ако е вързана към часовника - да










- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
...zvetiko написа:[...
на 100%.Само го сложи в тръбичка и го залей снещо ,че от водата заминава.И след като имаш всички кабели,що не си сложиш голям борд-намери си борд+ чип и му се радвай,когато не си правиш взривеният дебитомер.![]()
За термистора помоли Петьо да ти го прати в писмо,ако му се разкарва пак до магазина разбира се.

- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
сега остава някой колега да напише някой ред как да си направим гонг ...
обединяваме тези 4-5 теми дато се получиха и аиде във важни



обединяваме тези 4-5 теми дато се получиха и аиде във важни

- Nasic
- Манчестър Юнайтед Фен
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d с много кончета
- Мечтае да кара: GT5
- Детайли за колата: Е39
Абе са като чета, може и да се свърже и като някоя врата е отворена
.
Продължавам да търся
.

Продължавам да търся

| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- Nasic
- Манчестър Юнайтед Фен
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d с много кончета
- Мечтае да кара: GT5
- Детайли за колата: Е39
Май това ще е най-големия проблем, да си намерим гонг 

| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
- Nasic
- Манчестър Юнайтед Фен
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d с много кончета
- Мечтае да кара: GT5
- Детайли за колата: Е39
Гонга го сложих отдавна, дрънка добре 

| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани