дигитална клима, въздуховоди, топло/студено
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
дигитална клима, въздуховоди, топло/студено
с дигиталния двузонов климатроник съм.
след смяна с РАБОТЕЩИ ел клапи проблема при мен остава, а именно:
от средната част на духалките при висока скорост навлиза прекалено много въздух, т.е. колкото по-бързо карам толкова по-силно духа.
другия ми проблем е, че като пусна на студено (включен компресор) духа само от средата. от прозореца духа яко жега, а в краката нещо средно.
предполагам някакви ел клапи които отварят/затварят нещо си или управление някакво?
това е при положение студено на врътката над средните духалки.
при положение топло на връката на топло и зададени градуси 16 от горе и долу пак духа топло дори и вънка да е жега
след смяна с РАБОТЕЩИ ел клапи проблема при мен остава, а именно:
от средната част на духалките при висока скорост навлиза прекалено много въздух, т.е. колкото по-бързо карам толкова по-силно духа.
другия ми проблем е, че като пусна на студено (включен компресор) духа само от средата. от прозореца духа яко жега, а в краката нещо средно.
предполагам някакви ел клапи които отварят/затварят нещо си или управление някакво?
това е при положение студено на врътката над средните духалки.
при положение топло на връката на топло и зададени градуси 16 от горе и долу пак духа топло дори и вънка да е жега


- Gottlos
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 19.01.2006
- Местоположение: За сега в Сливен,скоро и в други градове!
- Пол: Мъж
Mоят съвет е да провериш отново тези електро магнитни клапи(евентуално и ел.буксата към тях).Щом при зададено "студено" продължава да духа топло,значи подгряващия радиатор(на парното) продължава да се нагрява,т.е продължава да си вкарва топла вода(антифриз) в него.А дали въздушните клапи работят,предполагам се сещаш,че можеш най-лесно да провериш,като включиш вентилатора на макс и последователно избираш от управлението къде да духа(горе,в средата,долу...),без значение дали е топло или студено. А относно,това че при по-висока скорост въздушната струя от централната конзола е по-силна ми се струва нормално и логично.Преполагам че ще има малка промяна,ако му зададеш да върти въздуха в купето,а не да вкарва отвън.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
да уточна, че мога да си регулирам градусите, но реагира само на средната част от духалките (тия към лицето) коректно.
долу при краката като пусна на топло си духа адска жега, а на студено е нещо средно.
горе при стъклото без значение какви градуси ще задам винаги духа топло.
долу при краката като пусна на топло си духа адска жега, а на студено е нещо средно.
горе при стъклото без значение какви градуси ще задам винаги духа топло.

- kamika
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е 30 хавтомат
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
kamika написа:Да не са ти заминали клапаните,тези дето са отпред при мотора
точно електромагнитните клапани ги смених с такива от работеща кола.
пак казвам от духалките на таблото температурата се регулира, от другите не ще.
явно моторчета ли нещо управление ли нямам представа как е устройството за това питам тук.
управлението казва студено и по средата слуша отгоре не, отдолу наполовина. не вярвам да има 6 механични клапи са топло/студено (2 долу, 2 по средата и 2 горе (нали сме двузонови) или се бъркам?
двете зони духат еднакво при еднакви градуси иначе.
моля ако има някой запознат с устройството да сподели принципа


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
оказа се че проблем НЯМАМ
просто таблото е било доста напечено от пряка слънчева светлина.
интересно само защо от средата почва почти мигновенно да изтудява, а отгоре и отдолу трябват 1 минута да охлади...
проблема с повишаването на дебита въздух с покачване на скоростта е налице

просто таблото е било доста напечено от пряка слънчева светлина.
интересно само защо от средата почва почти мигновенно да изтудява, а отгоре и отдолу трябват 1 минута да охлади...
проблема с повишаването на дебита въздух с покачване на скоростта е налице


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
втори ден карам без филтър на климатика, тъй като си мислих, че спира струята въздух и съответно нещо гъбарка датчиците, че е студено в колата и пуска топлото....
значи влизам в колата като е седяла напечена, пускам климатроника да духа отгоре, по средата и отдолу и навсякъде студ, докато не изравни зададената температура, после почва яко жега отдолу и отгоре, по средата студено. що е то
пак повтарям според мен ел. клапите работят, защото си регулира температурата в средните духалки супер коректно.
какво може да е?
температурни датчици с некоректни вече параметри?
управление?
нещо друго?
значи влизам в колата като е седяла напечена, пускам климатроника да духа отгоре, по средата и отдолу и навсякъде студ, докато не изравни зададената температура, после почва яко жега отдолу и отгоре, по средата студено. що е то

пак повтарям според мен ел. клапите работят, защото си регулира температурата в средните духалки супер коректно.
какво може да е?
температурни датчици с некоректни вече параметри?
управление?
нещо друго?

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
добре де това дето духа топло към предното стъкло не е ли така фабрично. И на моята е така, към предното стъкло пуснали не зависимо дали съм пуснал климата или каквото и да било ВИНАГИ духа топло. Някъде бях чел тука че си е така оригинално. На Е46 съм го пробвал и това специално е по същия начин.
Тука един колега беше писал че било направено специално така, щото немецев не си е помислял, че ще искаш да си охлаждаш стъклото

Тука един колега беше писал че било направено специално така, щото немецев не си е помислял, че ще искаш да си охлаждаш стъклото


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
BiTurbo написа:добре де това дето духа топло към предното стъкло не е ли така фабрично. И на моята е така, към предното стъкло пуснали не зависимо дали съм пуснал климата или каквото и да било ВИНАГИ духа топло. Някъде бях чел тука че си е така оригинално. На Е46 съм го пробвал и това специално е по същия начин.
Тука един колега беше писал че било направено специално така, щото немецев не си е помислял, че ще искаш да си охлаждаш стъклото![]()
ами не е баш така, в началото докато изравни вътрешната темп със зададената си духа студено на джама

защо тогава като си пусна бутона АУТО и задам да кажем 25 или 26 градуса като изравни температурите ми буха жега в краката




- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Stanchev написа: да не настина ли
абсолютно

за АУТОто не знам и аз в интерес на истината не съм пробвал (но ще пробвам дали ще духне на предното стъкло студено когато съм на АУТО) аз говорех когато не си на АУТО а умишлено искаш да пуснеш на предното стъкло от контролния панел (не бутона със символа за предно стъкло, а човечето със стрелката нагоре)
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
колеги, когато климата е изключена отгоре и отдолу и по средата всичко си работи коректно.
когато го включа стават тия сакатлъци, а и днес забелязах, че при включена клима по средата духа повече студ отколкото съм задал
има ли някой наясно с тия климатроници?
че ако я разглобя и почна да разучавам кое как и колко с какви стойности ще мине лятото
когато го включа стават тия сакатлъци, а и днес забелязах, че при включена клима по средата духа повече студ отколкото съм задал

има ли някой наясно с тия климатроници?
че ако я разглобя и почна да разучавам кое как и колко с какви стойности ще мине лятото


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
като изключа климатроника всичко функционира перфектно, отвсякъде духа каквото трябва.
включа ли климатроника и почват бъркотиите
на къде да се насоча?
управлението си бачка и за парно и за клима.
датчик нещо, ама и те май са комбинирани
включа ли климатроника и почват бъркотиите
на къде да се насоча?
управлението си бачка и за парно и за клима.
датчик нещо, ама и те май са комбинирани


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Stanchev написа:като изключа климатроника всичко функционира перфектно, отвсякъде духа каквото трябва.
включа ли климатроника и почват бъркотиите
на къде да се насоча?
управлението си бачка и за парно и за клима.
датчик нещо, ама и те май са комбинирани
Колега , това поведение е наистина кофти ...
Принципно щом си сменил електромагнитните клапани и пак го има проблема , следващото нещо на което трябва да се обърне внимание са клапите на 'прасето' , дали отварят и затварят напълно. Тези клапи ,(понеже по -горе ти задаваше въпрос) , са наистина 6 и се управляват с електромотори .... ето в този линк можеш да видиш снимки на прасето и на точно тези електромотори, които управляват клапите (тук съм сменявла о-пръстени и няма общо с твоя проблем , но е подходящо за да се види горе долу за какво иде реч...):
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=153294
Радиаторчето на парното е разположено от предната страна на "прасето" от към управлението на климатика , а изпарителя е точно зад радиаторчето на партно (на разстояние около 10 см едно от друго). Та както казах клапите отварят или към едното или към другото (или балансирано м/у двете). След като казваш , че в началото , когато пускаш климатика в първия момент духа студено от всякъде , а чак по късно започва да духа топло от горе и от долу само , то в тоя случай клапите явно си бачкат и отварят и затварят напълно. По въпроса за термо датчиците .... те са разположени най -от пред на прасето , точно пред радиаторчето на парното (2 броя). Не мисля обаче , че те са проблема , понеже ако бяха те , то нямаше да духа студено от никъде , а ти казваш , че от средните духалки си духа добре , само от горе и от долу не е както трябва. Та като извод в тоя случай аз си мисля , че нещо управлението ти не е наред и "командва" моторчетата на клапите (за горните и долните въздуховоди) некоректно и от там идва проблема ... Не казвам че съм 100% сигурен , но както един друг колега се изрази "онлайн" толко помощ.....
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
колега, погледнах клапите, всичките се грижат коректно, нито заяждат нито запъват..
тези термодатчици ги видях къде са, но те мерят общият поток въздух, трябва да намеря някой с такъв климатроник да врътнем управленията за проба.
защото много ми е интересно как аджеба при намаляне на градусите на пуснат климатик при положение на средните духалки да кажем и автоматичен вентилатор, степеннта на вентилатора се намаля и тя. вдигам градусите и вентилатора почва да духа по-силно.
според мен се губи връзката между управлението и климатика.
нещо не подава сигнал и не казва сега работи климатика, и духа само студено. за това може би при достигане на желаната температура вместо само да изключи компресора управлението пуска и топло, за да компенсира.
но пак се въртя в кръг
тези термодатчици ги видях къде са, но те мерят общият поток въздух, трябва да намеря някой с такъв климатроник да врътнем управленията за проба.
защото много ми е интересно как аджеба при намаляне на градусите на пуснат климатик при положение на средните духалки да кажем и автоматичен вентилатор, степеннта на вентилатора се намаля и тя. вдигам градусите и вентилатора почва да духа по-силно.
според мен се губи връзката между управлението и климатика.
нещо не подава сигнал и не казва сега работи климатика, и духа само студено. за това може би при достигане на желаната температура вместо само да изключи компресора управлението пуска и топло, за да компенсира.
но пак се въртя в кръг


20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани