Осветление в дръжките DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Осветление в дръжките DIY
Събрах доста снимков материал от днес и вчера като се занимавах с вратите.
Преди да започна за дръжките само да вметна че е супер лесно да си направите капаци като на кабрио, с плафоните за осветление на капаците на стоповете. Аз си го направих така с плафони от тези над сенниците. Малко кабел и един поялник вършат всичката работа. Напрежение се взема от плафона който си е на ламарината под задния прозорец, и така като отворите капака имате не 1, а 3 плафона, и целия багажник е ден. Естествено аз съм заменил абсолютно всички крушки с smd диодни.

Ето няколко снимки как е станало(мислех си да боядисам плафоните черни но още не съм стигнал до там).




До тук с капаците на стоповете.
За да си направим осветление в дръжките на вратите, или каквито и нови инсталации за тях, първо естествено трябва да прекараме кабел.
Аз използвах кабел 2х0.15мм каквито са повечето в инсталацията на бмв.
В моите врати прекарах 3 кабела(да има), че си мисля когато имам време да тунинговам малко кората с някои друг говорител
.
Маха се решетката на говорителите в краката, говорителите и материята зад говорителите, да се вижда ламарината.
На вратите се развиват двете видии на маншона към купето и се изважда другия край на маншона който е на самата врата(може да си помогнете с някоя отверка), да може да се промушат кабелите.
Края на маншона който е към купето крепи букса, в която се всички кабели за вратата(моторче ел. стъкла, ток огледала, ток централно закл., говорители и т.н.). Тези букси са с доста пинчета, при мен 1/3 са празни. Така като края на маншона там е уплътняващ няма как кабелите, които прекарвах да минават отстрани, затова използвах празните дупки и направо промуших кабелите от там да минават директно през буксата и да влиза в купето.





















За осветлението в дръжките използвах прозрачни диоди 3мм светещи ярко бяло с син отенък като ксенон 6000к .
Пробивах с винтоверт с бургия 3мм. Диодите направо си заспиваха в дупките.
Аз избрах да сложа по 2 на дръжка, което прави следната схема:

Плюс се взема също като за плафоните в краката, може директно от тях или от модула управляващ централното заключване. За повече информация, в темата за плафони в краката тук => viewtopic.php?f=8&t=123688
















За външните дръжки е нужно само да се махне лайсната.

След това държах дръжката отворена и пробих 2 дупки от долу на горе.
След което нанизах диодчетата и ги запоих. Прекарах и кабел и запоих и него.
След което, останалите връзки ги правих при вътрешната дръжка.
От всичките кабели които прекарах използвам само 1 за плюс, масата я вземах от самата врата.
Стана много добре, няма силикон, няма вода да влиза (мих я на мивка), няма дръжка да заяжда, и не си личи нищо от цялата операция.


Някой ако иска да си прави комбинация от различни на брой диоди ето малко схеми.






Тези изчислени резистори са само за белите доиди като тези които аз съм използвал. Другите модели има други параметри и ще трябва други резистори.
Преди да започна за дръжките само да вметна че е супер лесно да си направите капаци като на кабрио, с плафоните за осветление на капаците на стоповете. Аз си го направих така с плафони от тези над сенниците. Малко кабел и един поялник вършат всичката работа. Напрежение се взема от плафона който си е на ламарината под задния прозорец, и така като отворите капака имате не 1, а 3 плафона, и целия багажник е ден. Естествено аз съм заменил абсолютно всички крушки с smd диодни.
Ето няколко снимки как е станало(мислех си да боядисам плафоните черни но още не съм стигнал до там).




До тук с капаците на стоповете.
За да си направим осветление в дръжките на вратите, или каквито и нови инсталации за тях, първо естествено трябва да прекараме кабел.
Аз използвах кабел 2х0.15мм каквито са повечето в инсталацията на бмв.
В моите врати прекарах 3 кабела(да има), че си мисля когато имам време да тунинговам малко кората с някои друг говорител

Маха се решетката на говорителите в краката, говорителите и материята зад говорителите, да се вижда ламарината.
На вратите се развиват двете видии на маншона към купето и се изважда другия край на маншона който е на самата врата(може да си помогнете с някоя отверка), да може да се промушат кабелите.
Края на маншона който е към купето крепи букса, в която се всички кабели за вратата(моторче ел. стъкла, ток огледала, ток централно закл., говорители и т.н.). Тези букси са с доста пинчета, при мен 1/3 са празни. Така като края на маншона там е уплътняващ няма как кабелите, които прекарвах да минават отстрани, затова използвах празните дупки и направо промуших кабелите от там да минават директно през буксата и да влиза в купето.





















За осветлението в дръжките използвах прозрачни диоди 3мм светещи ярко бяло с син отенък като ксенон 6000к .
Пробивах с винтоверт с бургия 3мм. Диодите направо си заспиваха в дупките.
Аз избрах да сложа по 2 на дръжка, което прави следната схема:

Плюс се взема също като за плафоните в краката, може директно от тях или от модула управляващ централното заключване. За повече информация, в темата за плафони в краката тук => viewtopic.php?f=8&t=123688
















За външните дръжки е нужно само да се махне лайсната.

След това държах дръжката отворена и пробих 2 дупки от долу на горе.
След което нанизах диодчетата и ги запоих. Прекарах и кабел и запоих и него.
След което, останалите връзки ги правих при вътрешната дръжка.
От всичките кабели които прекарах използвам само 1 за плюс, масата я вземах от самата врата.
Стана много добре, няма силикон, няма вода да влиза (мих я на мивка), няма дръжка да заяжда, и не си личи нищо от цялата операция.


Някой ако иска да си прави комбинация от различни на брой диоди ето малко схеми.






Тези изчислени резистори са само за белите доиди като тези които аз съм използвал. Другите модели има други параметри и ще трябва други резистори.
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: Осветление в дръжките DIY


- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Осветление в дръжките DIY
Ако се постараеш още малко ише се доближиш до облика на голфа ми от преди 10 години, требат ти само
светещи пръскалки, неонова рамка за номера и 7-8 мерта светещ маркуч за новогодишна елха и немаш равен
светещи пръскалки, неонова рамка за номера и 7-8 мерта светещ маркуч за новогодишна елха и немаш равен

- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: Осветление в дръжките DIY
fedoracore написа:cucko написа::clap: хубава гъзарийка...
стигабе-направи си го
Спести си мнението и изчакай завършека!

" Разни хора, разни идеали "!

gang_bang написа:Ако се постараеш още малко ише се доближиш до облика на голфа ми от преди 10 години, требат ти само
светещи пръскалки, неонова рамка за номера и 7-8 мерта светещ маркуч за новогодишна елха и немаш равен
Какъв е проблема?Що не си караш отново голф?!


Последна промяна cucko на 20 Ное 2009, 15:24, променена общо 1 път
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Осветление в дръжките DIY
Знаех си, че ще има и такива мнения, но това никога няма да го направя. Целта е осветлението на външните дръжки като на новите баварци.
- Механджията
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Варна
Re: Осветление в дръжките DIY
браво на колегата
снимки на резултата от целия труд има ли? 


...с живота под вежди се гледаме строго, и боря се с него, доколкото аз мога....има начин, ваш'та мамааа...


- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
Re: Осветление в дръжките DIY
cucko- няма как да ме обедиш да чакам краиния резултат-краиния резултат се вижда от снимките .
към колегата които е пуснал темата ,коите заблуди че на е36 ще му стои добре диоди в дръж....аре за багажника съм съгласен -малко е светлината там .
към колегата които е пуснал темата ,коите заблуди че на е36 ще му стои добре диоди в дръж....аре за багажника съм съгласен -малко е светлината там .

- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: Осветление в дръжките DIY
Хайде да не спамим с компетентните мнения!
Все пак има хора които искат да си доразработят някои гъзарийки!
Няма нужда да оплюваме по такъв начин както го написа, защото обиждаш не само марката а и човека!
След като не ти харесва, никой не те кара да си слагаш и можеш директно да го напишеш "Не ми харесва" ако си човек с уважение
Все пак има хора които искат да си доразработят някои гъзарийки!
Няма нужда да оплюваме по такъв начин както го написа, защото обиждаш не само марката а и човека!
След като не ти харесва, никой не те кара да си слагаш и можеш директно да го напишеш "Не ми харесва" ако си човек с уважение

Re: Осветление в дръжките DIY
Браво колега. Самият факт, че си положил труда да снимаш процеса и да напишеш какви резистори да се ползват е похвален.
Много коли имат осветление на вътрешните дръжки. Ако е достатъчно слабо и не дразни е просто перфектно допълнение. За външните на мен лично не ми допада като концепция, но може би не е лоша идея. Не знам. Те нормално би трябва да се включат при отключване или заключване на колата, а не в движение, но е нещо различно и изпълнението изглежда чудесно.
Просто ти правя едно голямо евала за положения труд и въобще не обръщай внимание на заядливите коментари. За жалост техническите познания на много от хората в този форум се изчерпват до сваляне и слагане на джанти... Да не говорим за диоди, резистори, спойки, разлика м/у паралелно и последователно свързване и т.н.
Много коли имат осветление на вътрешните дръжки. Ако е достатъчно слабо и не дразни е просто перфектно допълнение. За външните на мен лично не ми допада като концепция, но може би не е лоша идея. Не знам. Те нормално би трябва да се включат при отключване или заключване на колата, а не в движение, но е нещо различно и изпълнението изглежда чудесно.
Просто ти правя едно голямо евала за положения труд и въобще не обръщай внимание на заядливите коментари. За жалост техническите познания на много от хората в този форум се изчерпват до сваляне и слагане на джанти... Да не говорим за диоди, резистори, спойки, разлика м/у паралелно и последователно свързване и т.н.
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
- C8699HX
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: от малък
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: Осветление в дръжките DIY
gang_bang написа:Ако се постараеш още малко ише се доближиш до облика на голфа ми от преди 10 години, требат ти само
светещи пръскалки, неонова рамка за номера и 7-8 мерта светещ маркуч за новогодишна елха и немаш равен
Пич хвани се скрий някаде..........

Колега евала




32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани