Мнение за генерация m52b28

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Мнение за генерация m52b28

Мнение от dynalias » 27 Ное 2015, 0:47

Здравейте колеги. До пролетта трябва да направя нова генерация, понеже преминах от м52б20 на м52б28. Старата ми генерация е с 20-скови колектори -двойни тръби до където са катализаторите на е36 от там става една тръба с доста малко Ф и после средно гърне от 320 и крайно от 328 което се е цепнало под двуцевката отзад.
Та намирането на 2,8 оригинална и в добро състояние генерация се оказа трудна задача, а и искам да е нещо различно и по басово, а не дрезгаво като на двуцевките за това реших да създам тази тема.
1. Интересува ме някой слагал ли е отзад крайно проходно гърне "кюнец" и седи ли добре или само на хондите им прилича? За звук вече чух как звучи и звука му ми харесва, но колата няма задна броня и не мога да добия представа дали й ходи.

2. Как е по добре да върви една генерация назад? С една тръба примерно на Ф76 или две тръби до крайното гърне и там "гащи" и проходното гърне?

3. И в двата случея ще има резонатор/и също като крайното от неръждавейка. Въпросът е с каква дължина да са, защото най дългите който намирам са 30-40 санта. Не искам да звучи като ралиджийка и да гърми, фъсти, пука и такива неща когато върна газта.
Целта на занаятието е да постигна нещо различно като звук от стоковата генерация, една идея искам да е по шумна, но не да пуска алармите на колите. Басово звучене без фъфлене и пукане и да не се души тоя мотор защото с тази моята генерация звука и вървежа са трагедия. Отзад става огромно налягане през ауспуха и като върна газта гърми и дрънчи в определени обороти на тенеке. А на празни и критични обороти звука е готин. Също така съм на ясно че няма как да се очаква от гърнета по 100-150 лева да стане нещо уникално. Ясно ми е й че с една тръба и един резонатор ще е по евтино, но пък ако с две е по добре и от към вървеж и звук а не само да виси по ниско заради голямото Ф76 бих я направил с две тръби на ф50.

Очаквам всякъкви съвети, мнения и идеи.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Мнение за генерация m52b28

Мнение от ares2 » 27 Ное 2015, 12:19

може да го направиш с тези резонатори но гледай да са по плътни като дебелина на метала
при високите обороти идва един резонанс звучи зле
не случайно на М52Б28ТУ слагат една в друга траби до катализаторите, които пък са облечени с няколко слоя..
след 3000-4000 започва да свисти като гърмяща змия.. и в Е39 ми звучи така генрацията с единична тръба до катализатора
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: Мнение за генерация m52b28

Мнение от dynalias » 27 Ное 2015, 13:47

Добре, ще го имам в предвид колега. Другото нещо за което не мога да взема решение е дали да е една тръба на Ф76 или 2 на по Ф50 и накрая гащи за последното гърне което е с вход Ф76. Мисля си, че с 2 тръби по малко или хич няма да овисне генерацията под колата и че общия обем на 2-те тръби е повече и май ще е по-добре. Дайте съвет.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Мнение за генерация m52b28

Мнение от TheDriver » 28 Ное 2015, 10:11

Аз съм за нещо максимално близко до стандартната 328 или М3 генерация.
До сега не съм се качвал в 328, нито съм виждал sound check в youtube на 328, което да звучи истински добре с афтърмаркет генерация или нещо къстъм направено.Изключение прави един комплект на Toyosports вадещ уникален звук.За съжаление свалиха продукта от продажба (~1100лв струваше), а свалиха и клиповете от тубата.
Всичко друго без значение дали двойно или единично звучи неприятно или дрънчи и в street кола в която се прекарва повече от един час пътуване мен лично би ме побъркало.

Стандартната генерация на 328 е тихичка, но над 4000 оборота си се чува доволно при това много изчистено без дрънчене - типичен BMW N/A звук.
Пробвал съм 328 с махнати катализатори - в определен оборотен диапазон действително звучи по-добре, в смисъл същият звук като стандартна генерация, но на по-висок тон.Проблемът е че не е така в целия диапазон от обороти и пак се чува дрънчене като добавим и факта, че при по-дълго пътуване започва да става неприятно.

Идеалният вариант според мен за стрийт кола е генерация от М3, мисля че около 500лв ги има във форума.

Изобщо изпускателната система е много финно настроена система, въпреки че представлява две тръби и малко ламарина.За качествно изпълнение си трябват технически познания и много смятане.Всякакви експерименти на ниво гаражни майстори са стрелба в тъмното, за това и смятам, че няма нищо по-добро от заводските варианти + някой хай енд афтърмаркет неща.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Мнение за генерация m52b28

Мнение от ares2 » 28 Ное 2015, 11:17

До колкото разбрах от моя подобна тема е добре в началото да са по тънки тръбите и това може да го взаимстваш от диаметрите на оригиналните катализатори и преди тях. Забелязъл съм, че едната от колектора е дори по тънка от другата за сметка на по голяма дължина. Вероятно са ги сметнали ..
разни майстори на гърнета са ми казвали, че когато диаметъра е малък се увеличава скоростта вътре при издухване и обратно.
за моторите с ванос, пълненето и наляганията в цилиндрите и в генерацията е добре да има тънки тръби от началото и по отворена назад :dunno:
ако сложиш ф80 от край до край колата би трябвало трябва да умре и да не набира като хората
те не са толкова загубени от завода за да ползват тия по тънки генерации в началото и съответно плетените колектори на М моторите и тн
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: Мнение за генерация m52b28

Мнение от dynalias » 28 Ное 2015, 21:54

Преди да напиша каквото и да било ще кажа, че не оборвам никой, а събирам мнения и съвети за да реша как да си направя своята генерация. Нали знаете като правите нещо питате за мнение и останалите да видите какво мислят и след това решавате какво ще правите.
TheDriver написа:Идеалният вариант според мен за стрийт кола е генерация от М3, мисля че около 500лв ги има във форума.


Колега, до сега карах с 20-скова генерация с крайно гърне от 2.8 и с по-тънка тръба (явно такава са имали) на мястото на катализаторите точно на завоя. Така купих колата. Звука беше страхотен, но сега с този мотор стана гаден и +това това гърне на 20 години вече се сцепи и някък не ми се дават 500 лева за генерация на 20 години която догодина да се избочи. Поне като сложа нови тръби и нови гърнета съм сигурен, че с тези 500 лева ще изкара повече. Колко не е ясно и ще разбера в последствие.

ares2 написа:ако сложиш ф80 от край до край колата би трябвало трябва да умре и да не набира като хората

От хора който са бутали по генерациите си в нашия град и са ги направили така, казват че колите им се усещат и вървят доста по добре.

ares2 написа:разни майстори на гърнета са ми казвали, че когато диаметъра е малък се увеличава скоростта вътре при издухване и обратно.

Моята сега е прекалено тясна защото имам по малко Ф където са катализаторите (на око ми се вижда Ф50) и отзад тая кола духа много силно и работи като някакъв V8 на празни обороти. 100% съм убеден, че я души генерацията.

Като цяло някой слагал ли е от тези проходните крайните гърнета?
И също кой вариант според вас е по удачен. Двойни тръби или единична. И с какво Ф да вървят назад? По мой размишления както е оригиналната генерация е горе доло 2х50 мм тръби, а ако е една на ф76 ще е по малка като обем от 2х50 тоест двойната е по добре?
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook