M44B19 ITBs проект .....S44B19
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
M44B19 ITBs проект .....S44B19
Привет ,
в крайна сметка реших да направя една тема за проекта , който ми отне доста време . Доста ровене по чуждите форуми , учебници и тн . докато се реша да сложа индивидални дросели "ITBs" на м44б19 в компакта ми .
Няколко колеги ми писаха за подробности да им покажа как съм се справил с някои от проблемите ,та ще споделя препядствията, с които се сблъсках.
Да започнем от там ... защо не компресор , турбо и тн . Просто исках дросели(заради звука, респонса и сигурно заради класическите S мотори ) и нещо , което малко хора са изпълнявали на този мотор.
Идеята на изпълнението беше да е с максимално повече използване на БМВ компоненти за стрийт кола .
След доста четене , гледане на симулации , динота от коли с дросели и тн . Концепцията беше ясна , максимално дълги рънъри , стокова електроника и мотор с дросели макс 42мм( по-големи от това за сток мотор , по скоро влошава нещата за евридей кола ) .
След доста ровене за инфо , в крайна сметка се спрях на дросели от бмв к1300с (ако не се лъжа ) , 42мм на флапите . Голям плюс, е че няма нужда от допълнително преправяне на ТПСа ( plug and play ) . Минусът е че не са симетрични на отворите на цилиндрите на главата .
За изготвянето на фланеца използвах долна част на смукател от м42 (това ми попадна) , който беше срязан , заварен преходен фланец , където дроселите се монтират с Опръстени . От тук излезе 1 малка спънка , отворите за дюзите на м42 и м44 са различни , м44 е с по-големи . След известно търсене ми изпаднаха чисто нови олд сток инжектори на бмв от осмак . По различни каталози ги даваха от 200 до 215цц , което е малко повече от колкото оригиналните на м44.
Намерих оригиналните тромпети от К1300 и поръчах нови гумени гофрета . Тромпетите са достатъчно дълги и дори извити леко , което е чудесно.
Междувременно поръчах и фенолова термо гарнитура от ибей .
Няма да навлизам в подробности за махане на оригиналния всмукател и подготовката , смятам че всеки тръгнал да прави такова нещо ще знае как да се справи .
Следващата трудност се оказа свързването на бензинопровода към рейката . След няколко варианта , които пробвах , банджо болт с устойчив маркуч беше направен по поръчка . Получи се така :
След пробния монтаж и вариантите за пленум на тромпетите , трябваше да направя калъп и да поръчам смоли и съответно карбон(като ще е гарга да е рошава ) . В момента съм на втория опит , който все още не ми харесва , но все пак колата върви с него . Зимата ще се направи вече нов калъп и както трябва .
Ще продължа темата малко по-късно и с повече снимки .
в крайна сметка реших да направя една тема за проекта , който ми отне доста време . Доста ровене по чуждите форуми , учебници и тн . докато се реша да сложа индивидални дросели "ITBs" на м44б19 в компакта ми .
Няколко колеги ми писаха за подробности да им покажа как съм се справил с някои от проблемите ,та ще споделя препядствията, с които се сблъсках.
Да започнем от там ... защо не компресор , турбо и тн . Просто исках дросели(заради звука, респонса и сигурно заради класическите S мотори ) и нещо , което малко хора са изпълнявали на този мотор.
Идеята на изпълнението беше да е с максимално повече използване на БМВ компоненти за стрийт кола .
След доста четене , гледане на симулации , динота от коли с дросели и тн . Концепцията беше ясна , максимално дълги рънъри , стокова електроника и мотор с дросели макс 42мм( по-големи от това за сток мотор , по скоро влошава нещата за евридей кола ) .
След доста ровене за инфо , в крайна сметка се спрях на дросели от бмв к1300с (ако не се лъжа ) , 42мм на флапите . Голям плюс, е че няма нужда от допълнително преправяне на ТПСа ( plug and play ) . Минусът е че не са симетрични на отворите на цилиндрите на главата .
За изготвянето на фланеца използвах долна част на смукател от м42 (това ми попадна) , който беше срязан , заварен преходен фланец , където дроселите се монтират с Опръстени . От тук излезе 1 малка спънка , отворите за дюзите на м42 и м44 са различни , м44 е с по-големи . След известно търсене ми изпаднаха чисто нови олд сток инжектори на бмв от осмак . По различни каталози ги даваха от 200 до 215цц , което е малко повече от колкото оригиналните на м44.
Намерих оригиналните тромпети от К1300 и поръчах нови гумени гофрета . Тромпетите са достатъчно дълги и дори извити леко , което е чудесно.
Междувременно поръчах и фенолова термо гарнитура от ибей .
Няма да навлизам в подробности за махане на оригиналния всмукател и подготовката , смятам че всеки тръгнал да прави такова нещо ще знае как да се справи .
Следващата трудност се оказа свързването на бензинопровода към рейката . След няколко варианта , които пробвах , банджо болт с устойчив маркуч беше направен по поръчка . Получи се така :
След пробния монтаж и вариантите за пленум на тромпетите , трябваше да направя калъп и да поръчам смоли и съответно карбон(като ще е гарга да е рошава ) . В момента съм на втория опит , който все още не ми харесва , но все пак колата върви с него . Зимата ще се направи вече нов калъп и както трябва .
Ще продължа темата малко по-късно и с повече снимки .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: M44B19 ITBs проект .....S44B19
Супер това е нещо интересно и рядко срещано като изпълнение Чета с интерес колега. Покажи ако може и как стои на колата.
А като краен резултат какво се очаква като коне, въртящ момент, представяне и разход.
Поздрави!
А като краен резултат какво се очаква като коне, въртящ момент, представяне и разход.
Поздрави!
Re: M44B19 ITBs проект .....S44B19
Ще гледам с интерес без да давам акъл.Този мотор лично на мен не ми харесва,но знам ли.
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: M44B19 ITBs проект .....S44B19
Нещо снимката с банджо болта не се е качила ...
Ще опитам отново .
Така особеното при пленума, е че трябва много да се внимава и съответно да се сплеска от задната страна , която е към сервото и клапаните за парното , мястото е наистина малко там , колегите с десните волани от Нова Зеландия , Австралия и тн го нямат този проблем
Щеката за маслото трябва да се извърти също , но продължава да функционира и си е на удобно място , за което се притеснявах отначалото .
За да функционира нормално колата с тази електроника , се запазва стъпковия мотор , като се прави метална планка със щуцери по профила на моторчето на м44 . Това беше първоначалното , в последсвие се направи от дуралуминий и доста по-професионално .
Вакуум резервоарчето направих от рейка за газ , като се взе вакуум от всеки цилиндър и съответно се вързаха регулатора за бензина , канистър клапана за резервоара и единият вход на стъпковият мотор . Другият щутцер от стъпковия се вързва към пленума с тромпетите . Така колата сама успява да регулира празния ход .
Тънкият момент е , че трябва човек да си поиграе малко с настройката на дроселите , нужно е малко да са отворени . Все още трябва да ги пипна малко , за да стане както трябва . Така или иначе за пръв път се сблъсквам с дросели и точно настройката е пипкава , та съм отворен на съвети . Да уточня , колата работи нормално и държи празен ход , но при първоначално палене е нужно да се чукне газта , което е дразнещо.
Ето и монтирани :
Ще опитам отново .
Така особеното при пленума, е че трябва много да се внимава и съответно да се сплеска от задната страна , която е към сервото и клапаните за парното , мястото е наистина малко там , колегите с десните волани от Нова Зеландия , Австралия и тн го нямат този проблем
Щеката за маслото трябва да се извърти също , но продължава да функционира и си е на удобно място , за което се притеснявах отначалото .
За да функционира нормално колата с тази електроника , се запазва стъпковия мотор , като се прави метална планка със щуцери по профила на моторчето на м44 . Това беше първоначалното , в последсвие се направи от дуралуминий и доста по-професионално .
Вакуум резервоарчето направих от рейка за газ , като се взе вакуум от всеки цилиндър и съответно се вързаха регулатора за бензина , канистър клапана за резервоара и единият вход на стъпковият мотор . Другият щутцер от стъпковия се вързва към пленума с тромпетите . Така колата сама успява да регулира празния ход .
Тънкият момент е , че трябва човек да си поиграе малко с настройката на дроселите , нужно е малко да са отворени . Все още трябва да ги пипна малко , за да стане както трябва . Така или иначе за пръв път се сблъсквам с дросели и точно настройката е пипкава , та съм отворен на съвети . Да уточня , колата работи нормално и държи празен ход , но при първоначално палене е нужно да се чукне газта , което е дразнещо.
Ето и монтирани :
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: M44B19 ITBs проект .....S44B19
Имам още неща за дооправяне , които ще отстраня с времето .
Вече имам навъртени около 700-800км в София , мога да кажа ,че колата няма загуба на нютони в ниските , дори напротив, което означава , че всичко е ок . Не е ремапвана , искам да направя всичко и накрая да се настрои както трябва . Върви доста приятно, дори сега . Искам да запазя оригиналната кутия и въздушен филтър .
До колкото събрах мнения и четох , при слагане на по-големи дросели ( примерно от С50 и тн) , Дбилас и тн , заради големият диаметър и къси рънъри , колата върви доста осезаемо , но след 4800 близо 5к оборота, което за мен не е ок за стрийт кола . Някой ако е имал подобен сетъп , моля да сподели .
Интересното е че моторът утихна
Ето и как работи , буквално 40 мин след инсталацията :
Още един важен момент е вакуума за спирачките , направете отделен щутцер на някой от цилиндрите и сервото директно за за него .
По - време на монтажа се оказа , че обратният клапан на сервото работи , но уплътнението беше скапано и изпускаше . Смени се с оригинално .
Също така след като демонтирате оригиналният интейк , е хубаво да се сменят както и аз направих водните мъркучи ( байпасира се и подгрева на дросела ) и тройниците към блока ( смених и тях с оригинани ) .
Вече имам навъртени около 700-800км в София , мога да кажа ,че колата няма загуба на нютони в ниските , дори напротив, което означава , че всичко е ок . Не е ремапвана , искам да направя всичко и накрая да се настрои както трябва . Върви доста приятно, дори сега . Искам да запазя оригиналната кутия и въздушен филтър .
До колкото събрах мнения и четох , при слагане на по-големи дросели ( примерно от С50 и тн) , Дбилас и тн , заради големият диаметър и къси рънъри , колата върви доста осезаемо , но след 4800 близо 5к оборота, което за мен не е ок за стрийт кола . Някой ако е имал подобен сетъп , моля да сподели .
Интересното е че моторът утихна
Ето и как работи , буквално 40 мин след инсталацията :
Още един важен момент е вакуума за спирачките , направете отделен щутцер на някой от цилиндрите и сервото директно за за него .
По - време на монтажа се оказа , че обратният клапан на сервото работи , но уплътнението беше скапано и изпускаше . Смени се с оригинално .
Също така след като демонтирате оригиналният интейк , е хубаво да се сменят както и аз направих водните мъркучи ( байпасира се и подгрева на дросела ) и тройниците към блока ( смених и тях с оригинани ) .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: M44B19 ITBs проект .....S44B19
r19 написа:Супер това е нещо интересно и рядко срещано като изпълнение Чета с интерес колега. Покажи ако може и как стои на колата.
А като краен резултат какво се очаква като коне, въртящ момент, представяне и разход.
Поздрави!
Новозеланците изкараха без ремап на сток кола , около 20кс отгоре , като повече момент имаше в целия диапазон , най- осезаемо е след 3800 . Аз за това се захванах , след като видях че стоковата електроника се справя без проблем с допълнителният дебит въздух . Всички знаем , че ИСа тъпче яко от 4к нагоре , тук се получи точно както трябва : леко по-добри ниски и среди , и добри високи . При мен резултата мисля , че е сходен . Ще ъпдейтвам когато се замери и промените , които ще направя .
Целта на упражнението не е да се гонят невероятни мощности , а просто кефа от шофирането , а дроселите си носят усмивка и същевременно надеждност и нормален разход .
Re: M44B19 ITBs проект .....S44B19
https://www.youtube.com/watch?v=WxJADC0Slxk
Звука става доста добър като за 4 цилиндъра. Успех с проекта
Звука става доста добър като за 4 цилиндъра. Успех с проекта
..Bayerische Motoren Werke..
- empar
- младши ентусиаст
- Мнения: 254
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: M44B19 ITBs проект .....S44B19
Ееееееееее, разгеле атмосферен проект!
До гуша ми беше дошло само за духалки да чета!!!
Поздравления за начинанието, колега!
Ще следя с интерес!
пп. Тоя пленум, ала CSL, от къде му взе дименсиите?
До гуша ми беше дошло само за духалки да чета!!!
Поздравления за начинанието, колега!
Ще следя с интерес!
пп. Тоя пленум, ала CSL, от къде му взе дименсиите?
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: M44B19 ITBs проект .....S44B19
empar написа:Ееееееееее, разгеле атмосферен проект!
До гуша ми беше дошло само за духалки да чета!!!
Поздравления за начинанието, колега!
Ще следя с интерес!
пп. Тоя пленум, ала CSL, от къде му взе дименсиите?
Направих първо макет от монтажна пяна и го оформих , като първо монтирах дроселите и спрямо оставащото място го нагласих , но както казах има нужда да се направи нов опит . От задната страна трябва да вдлъбна още ъгъла към сервото и да насоча вече съосно входа от филтърната кутия. Също така капака с тромпетите ще се направи от по-солиден материал .
Благодаря , ще ъпвам лека полека
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: M44B19 ITBs проект .....S44B19
Наложи се да се направи къстъм жило а газта . Оригиналното е с твърде голямо барелче накрая и с твърда връзка и просто не става . Използвам оригиналната планка , като само смених гайд втулката (оригиналната гумена беше пред разпад) с алуминиева . Все пак жилото ако се натегне на макс леко трие на фул тротъл в едната куха ос , та си мисля да я срежа и направя лек процеп .
ПС , админите ако преценят може да преместят темата в проекти
ПС , админите ако преценят може да преместят темата в проекти
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани