Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Здравейте колеги.
Намерих един блок 28 6s1 (m52b28) от БМВ 95а година е блока не знам в какво купе е бил.Разглобих го,и взех буталата,биелите и коляновия вал.Идеята ми е да монтирам във 25 6s3 (m52b25).
Обаче имам леки затруднения в сметките.Това 2.8 което разглобих е с бутала които отговарят по номер (84L39 Mahle) за 2.8,но проверено в каталог на Мале компресионната височина трябва да е 31.82,а аз я измервам 32.55 .Реших че не е проблем щом по номер отговаря....Но когато измерих биелите (център до център) разстоянието се оказа 140мм което доста ме озадачи.Моят двигател не е още разглобен за да сравня нещата защото все още го карам.Но поне от информацията която съм насъбрал би трябвало 25цата да е с по-дълги биели от 28цата,а именно 140мм за 25цата и 135мм за 28цата.В това ми е главоблъсканицата,дали този 28 6s1 блок е с нещо различен от моя 25 6s3
Коляновия вал го оставих за шлаиф на основни шийки и не съм мерил ход,защото при положение че буталата отговарят по-номер и лично аз разглобих двигателя,не се съмнявах.
Чудя се дали има разлика във височината на тези два блока.
Намерих един блок 28 6s1 (m52b28) от БМВ 95а година е блока не знам в какво купе е бил.Разглобих го,и взех буталата,биелите и коляновия вал.Идеята ми е да монтирам във 25 6s3 (m52b25).
Обаче имам леки затруднения в сметките.Това 2.8 което разглобих е с бутала които отговарят по номер (84L39 Mahle) за 2.8,но проверено в каталог на Мале компресионната височина трябва да е 31.82,а аз я измервам 32.55 .Реших че не е проблем щом по номер отговаря....Но когато измерих биелите (център до център) разстоянието се оказа 140мм което доста ме озадачи.Моят двигател не е още разглобен за да сравня нещата защото все още го карам.Но поне от информацията която съм насъбрал би трябвало 25цата да е с по-дълги биели от 28цата,а именно 140мм за 25цата и 135мм за 28цата.В това ми е главоблъсканицата,дали този 28 6s1 блок е с нещо различен от моя 25 6s3
Коляновия вал го оставих за шлаиф на основни шийки и не съм мерил ход,защото при положение че буталата отговарят по-номер и лично аз разглобих двигателя,не се съмнявах.
Чудя се дали има разлика във височината на тези два блока.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Би трябвало (не съм сравнявал един до друг), двигателите да са напълно идентични с разлика в коляновия вал - 75 вместо 84мм, биелите 140 вместо 135 и буталата с 0,7мм по-високи на б25. Също трябва да стане прилично сгъстен 2,8 (който му се занимава да си го смята) с 323 бутала, 84 вал и 135мм биели.
Поне видя ли вала как изглежда?
75мм е лят - забележи външната част на противотежестите
84мм е кован
Поне видя ли вала как изглежда?
75мм е лят - забележи външната част на противотежестите
84мм е кован
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Явно съм си взел 2.8бутала с 140мм биели и вал от 25ца.Много завъртяна история.Утре ще отида да видя Вала в шлаиф базата.Кофтито е че ще го измерят след седмица.На блока на 2.8цата гледах че буталата са се качвали до ГМТ почти на ръба на блока,ориентирах се по нагара на цилиндъра,но това не е миродавно.Докато не измеря Коляновия вал всичко е мистерия
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Мистерията е разгадана.Вала си е от 2.5 биелите са си от 2.5 а буталата са от 2.8.Мотора е бил закрепване със части от тук и от там и са получили дефорсиран 25ца .Успях да си върна частите на продавача продължавам с търсенето.Мерси на отзовалия се колега
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Намерих си нужните части,от М52ТУ мотор.Вала ще шлаифам на 1и ремонт,има 3-4 стотни износване и язвички от стоене,иначе е прав като струна,което е изумителното.Буталата са добре,размера им е 83.955 а блока в който ще ги вкарвам е с 83.980 размер на буталата ,това трябва ли да ме притеснява?Аз мисля че това е размер измерен при стаина температура,и при влизане в работна температура буталата от ТУ мотора ще са със същите хлабини в цилиндъра като с буталата от еднованосовия мотор ,правилно ли разсъждавам?
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Твоят блок последно от какъв двигател е м52б25 или м52б28? С какво покритие са ти цилиндрите - ако си с никасил (както са повечето), то буталата от м52б28ТУ може и да не паснат защото този мотор доколкото знам е със стоманени ризи. Аз оригинално бях с м52б25, но от 3 години е преправен на м52б28. Човека който го правеше изрично ме накара да купя части от м52б28, а не от м52б28ТУ.
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
М52Б25 ми е блока.А ТУ си е с ризи но покритието си е никасил отново.Сегментите гледах на м52 и м52ту са еднакви от еднакъв материал,така че мисля че няма драми.Различават се буталата по размер имат разлика в диаметъра 0.025 мм,по-хлабави са на ТУ мотора,но това мисля че не е проблем защото и на двата мотора цилиндровата втулка е 84.000мм .Според мен няма никакъв проблем м52 блок с м52ТУ бутала,мисля че просто майстора ти е искал да се подсигури че всичко ще е наред,аз в случая сам съм си майстор и най много сам да си се сърдя после
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Hip-hopotam написа:М52Б25 ми е блока.А ТУ си е с ризи но покритието си е никасил отново.Сегментите гледах на м52 и м52ту са еднакви от еднакъв материал,така че мисля че няма драми.Различават се буталата по размер имат разлика в диаметъра 0.025 мм,по-хлабави са на ТУ мотора,но това мисля че не е проблем защото и на двата мотора цилиндровата втулка е 84.000мм .Според мен няма никакъв проблем м52 блок с м52ТУ бутала,мисля че просто майстора ти е искал да се подсигури че всичко ще е наред,аз в случая сам съм си майстор и най много сам да си се сърдя после
Не съм специалист, но за пръв път чувам, че ризите на ТУ-то са с никасил Това пише ли го някъде?
Но пък щом си решил действай, после ще дадеш отзиви
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Някой знае ли защо има две дебелини на гарнитурата на главата?1.75 и 2.05 според какво се подбира дебелината?
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Дебелината на гарнитурата се подбира според това,колко е шлайфана главата,обикновено!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Това разбира се че ми е ясно.Идеята ми е дали има значение надстърчането на буталата над лицето на блока.И дали се съобразява според маркерите за шлаифане на главата.
- BMWACSCHNITZER
- младши ентусиаст
- Мнения: 580
- Регистриран на: 5.10.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '97 328i cabrio
- Мечтае да кара: E24 M6
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Със какви части получаваш надстърчане над блока?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
BMWACSCHNITZER написа:Със какви части получаваш надстърчане над блока?
Не мога да разбера въпроса ти.Всичко съм написал,слагам си 28цови бутала биели и вал.Има вариант да си оставя 25цовите бутала и 28цови биели и вал.Тогава ще се сгъсти мотора но не зная дали няма да подпре клапани.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Мотора вече е събран,и навъртях 150км.Още разработвам.За сегс всичко е наред но е под наблюдение .
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Stroke въпроси m52b25 към m52b28?
Вече 1700км.На 1650 смених първото масло,Тотал 5в40.Вече е с Кастрол Магнатек 5в40.
Първите 500км ми изчезнаха 300-400мл масло.После всичко беше наред останалите 1000км.Мотора работи добре,странното е че ваноса ми се разтрака.А преди 40000 км съм го правил,противотракаща шайба и уплътнения.Но не е болка ще го изтрая още малко.
Вървежа е по добър в ниски и средни а след 4000-4500 се усеща доста повече но още не мога да я усетя добре,мисля още малко да карам предпазливо,да не си плюя на времето и парите . Имам само въпрос към занимавалите се.
В задната част на блока зад маховика има пробка(тапичка) с резба която затваря маслената магистрала.От там имах теч преди да раглобя.Развих я,сложих осигурител за резби и отвън замасах със силикон за гарнитури.Същия лек теч като преди си има от там.Някой може ли да каже как се уплътнява тази тапичка?
Първите 500км ми изчезнаха 300-400мл масло.После всичко беше наред останалите 1000км.Мотора работи добре,странното е че ваноса ми се разтрака.А преди 40000 км съм го правил,противотракаща шайба и уплътнения.Но не е болка ще го изтрая още малко.
Вървежа е по добър в ниски и средни а след 4000-4500 се усеща доста повече но още не мога да я усетя добре,мисля още малко да карам предпазливо,да не си плюя на времето и парите . Имам само въпрос към занимавалите се.
В задната част на блока зад маховика има пробка(тапичка) с резба която затваря маслената магистрала.От там имах теч преди да раглобя.Развих я,сложих осигурител за резби и отвън замасах със силикон за гарнитури.Същия лек теч като преди си има от там.Някой може ли да каже как се уплътнява тази тапичка?
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани