Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
b00st написа:Ще погледна мойта утре и ще постна дали се включва преди средата или изчаква. Почти съм сигурен, че още преди средата започваше да се върти леко.
Няма шанс да е така, средата на таблото е от 82 до 102 градуса, термостата на йеската неснам на колко отваря, но на М43 в Е36 е на 95 градуса, датчика на радятора който управлява перката е на 80/88 градуса.
За да ти заработи перката лекичко и да си малко преди средата, означава температурата в радятора да е 80 градуса, което няма как да е така при работещ термостат.
То всъщност и при неработещ е почти невъзможно, щото в главата температурата ще е много повече от 2 градуса повече от колкото в радятора.
Датчика за температурата на таблото ти се е скапал според мен.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Датчика си е наред, а и аз такъв датчик не съм виждал да се е скапал до сега. Днеска погледнах и не върти преди средата, явно нещо съм си въобразил
- NeRoX
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 17.01.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 320d
- Мечтае да кара: Ferrari
- Детайли за колата: M47D20 6MT
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
При M50B25 нещата със степените по същия начин ли стоят? Миналата година като купих колата беше все още топло. И много виеше като загрее. Монтьора, който ми прави колата ми каза, че виско-то е постоянно отворено и от там е проблема. Сменихме го с хубаво немско, но продължи да вие. След това температурите паднаха и цял зима бях забравил за този "проблем", сега обаче се стопли и той пак се появи и ме дразни. Като загрее и натисна ли я направо съм като локомотив. Перката имам чувството че ще фръкне през капака. А коалта съм я карал 15тина минути примерно. Може да имам и аз този проблем с първата степен на перката или при виско не е така? Може и 4те цилиндрови и те да са с виско - честно казано не знам. Затова питам?
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Да изясним малко ситуацията около работата на ел. перката....
1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.
Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.
1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.
Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.
- Jim Beam
- младши ентусиаст
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Mollov написа:Да изясним малко ситуацията около работата на ел. перката....
1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.
Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.
A какъв е най-сигурният начин да проверим дали работи първа и втора степен?
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Jim Beam написа:Mollov написа:Да изясним малко ситуацията около работата на ел. перката....
1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.
Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.
A какъв е най-сигурният начин да проверим дали работи първа и втора степен?
Да това е основния въпрос. Доколкото разбрах кафевия кабел към датчика на радиатор е "-" по тънкия е 1ва стенеп и по дебелия е 2ра степен. Доколкото аз разбрах вързваме на късо "-" с кабела на първа степен. Това става като искараме кабелите от датчика на радиатора. Ако греша някой да ме поправи?
Последна промяна BMWMHartge на 30 Апр 2013, 21:41, променена общо 1 път
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- Jim Beam
- младши ентусиаст
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
BMWMHartge написа:Jim Beam написа:Mollov написа:Да изясним малко ситуацията около работата на ел. перката....
1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.
Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.
Да това е основния въпрос. Доколкото разбрах кафевия кабел към датчика на радиатор е "-" по тънкия е 1ва стенеп и по дебелия е 2ра степен. Доколкото аз разбрах вързваме на късо "-" с кабела на първа степен. Това става като искараме кабелите от датчика на радиатора. Ако греша някой да ме поправи?
A какъв е най-сигурният начин да проверим дали работи първа и втора степен?
Благодаря!
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Jim Beam написа:BMWMHartge написа:Jim Beam написа:Mollov написа:Да изясним малко ситуацията около работата на ел. перката....
1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.
Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.
Да това е основния въпрос. Доколкото разбрах кафевия кабел към датчика на радиатор е "-" по тънкия е 1ва стенеп и по дебелия е 2ра степен. Доколкото аз разбрах вързваме на късо "-" с кабела на първа степен. Това става като искараме кабелите от датчика на радиатора. Ако греша някой да ме поправи?
A какъв е най-сигурният начин да проверим дали работи първа и втора степен?
Благодаря!
Така разбрах аз за пробата, че се прави, ако някой мисли, че не така да каже..
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- Диан
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24.05.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60
- Детайли за колата: 523i 06'
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Диан написа:BMWMHartge написа:Ако искарам жиците от датчика и докосна жицата "-" с жицата на 1ва степен и трябва да тръгне перката на 1ва степен ако работи, нали?
Да, ще направиш байпас и перката ще заработи.
Отивай, пробвай. С чешене на пръстите няма да разбереш
Шегувам се.
Всичко е правилно и пробвано
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
И нека някой да даде линк към темата за ремонт на 1ва степен, аз не я намерих.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Ами не се проверява така както сте описали през буксата на датчика. Или по-точно казано резултата може да е заблуждаващ. Имам предвид ако не тръгне първа степен не е задължително да е проблема в перката , тъй като преди това минава през релета и ако има проблем в това за 1-ва няма да тръгне пак . Махате буксата на перката и подавате там + и - ( като стана ясно , че при БМВ кафевия кабел е маса ), после същото и с другия кабел за 2-ра степен и така пробвате дали и двете са ви наред . След това може да се пристъпи към проверка от буксата на датчика където пък се подава само - тъй като той е един ключ и управлява ( включва съответните релета за двете степени ) през маса. С тези две упражнения вече ще сте сигурни имате или не порблем с перката откъм захранване. Оттам насетне вече ако имате реален проблем , а захранването сте го премерили и е ОК проверявате датчици . Само да добавя към поста на колегата Молов , който го обясни много точно , втората степен се включва и от пресостата на климатика , ако не му е достатъчно обдухването за да постигне желаната от вас температура и обикновено се случва при големи разлики между зададената в купето и тази отвън . Също първа степен няма да тръгне , ако не е достигнала определената температура на антифриза и едновременно нямате достатчъно количество фреон , а пускате климата . Също ще тръгне преди да дигне стрелката на темп. на таблото по средата , но само ако пуснете климатика.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Не мога да се сетя как тествахме 1-ва степен... нещо ми е мъгляво кво правихме с моя майстор, а и тогава лЕко се бЕх изнервил...
Ремонта на 1-ва степен минава през смяна на тоя резистор... само че на някои мотори е малко по-различен от примерно "цилиндъра" на перката на мойта кола... и понеже нещо не ми се експериментираше с "реплика" си намерих перка с работещ резистор... харесвам "фабричните неща", колкото и тъпо да звучи понякога...
Иначе ако ви интересува да си тествате дали ви е ОК перката и дали работи както трябва - пуснете климатика и вижте дали ще врътне веднага перката... и дали ще направи 1-2 цикъла "on-off" при пуснат климатик... ако не палне веднага е добре да проверите нещата, щото не е на добре... тогава ще е добре да направите директен тест на самите кабели с подаване директно на тях.
Частично решение е да вържете на късо перката да врътва директно на 2-ра степен, когато реално поиска 1-ва... работи ОК, не е проблем, само че директното пускане на перката на 100% понякога (примерно при намаляване за светофар и освобождаване от предавка) води до доста неприятно "пропадане" на оборотите при стартиране на вентилатора...а при пуснат климатик е особено дразнещо, да не говоря, че е бая товарещо мотора (наред с компресора).
Ремонта на 1-ва степен минава през смяна на тоя резистор... само че на някои мотори е малко по-различен от примерно "цилиндъра" на перката на мойта кола... и понеже нещо не ми се експериментираше с "реплика" си намерих перка с работещ резистор... харесвам "фабричните неща", колкото и тъпо да звучи понякога...
Иначе ако ви интересува да си тествате дали ви е ОК перката и дали работи както трябва - пуснете климатика и вижте дали ще врътне веднага перката... и дали ще направи 1-2 цикъла "on-off" при пуснат климатик... ако не палне веднага е добре да проверите нещата, щото не е на добре... тогава ще е добре да направите директен тест на самите кабели с подаване директно на тях.
Частично решение е да вържете на късо перката да врътва директно на 2-ра степен, когато реално поиска 1-ва... работи ОК, не е проблем, само че директното пускане на перката на 100% понякога (примерно при намаляване за светофар и освобождаване от предавка) води до доста неприятно "пропадане" на оборотите при стартиране на вентилатора...а при пуснат климатик е особено дразнещо, да не говоря, че е бая товарещо мотора (наред с компресора).
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
vladobate написа:Махате буксата на перката и подавате там + и - ( като стана ясно , че при БМВ кафевия кабел е маса ), после същото и с другия кабел за 2-ра степен и така пробвате дали и двете са ви наред
На перката имам само 1 букса с 2 пина? Неразбрах кой е другия кабел?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
BMWMHartge написа:vladobate написа:Махате буксата на перката и подавате там + и - ( като стана ясно , че при БМВ кафевия кабел е маса ), после същото и с другия кабел за 2-ра степен и така пробвате дали и двете са ви наред
На перката имам само 1 букса с 2 пина? Неразбрах кой е другия кабел?
Ами значи имаш една степен. Единия е + другия - . Или перката да ти се управлява по друг начин , безстепенно. Ама на тоз мотор надали .
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Реално трябва да има още 1 кабел с 2 пина така ли? Скоро свалях перката имам само 1 кабел с 2 пина.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани