Голям борд- конверсия
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
Голям борд- конверсия
Пичове реших да напиша едно упътване за поставянето на големия борд, понеже 90% от тези в интернет са или неточни или непълни. В много от тях има стъпки от сорта "свържете бяло/жълтия кабел от пин11 с бяло/жълтия кабел дето се намира в краката на шофьора"... Само преди това си купете кристална топка, да ви покаже къде точно е шибания кабел.
Нещата, които ще напиша по-долу са тествани от мен, на мойта кола и всички функций без Чек-а работят, включително CODE и заключените функции.
Все пак правете конверсията на свой риск, не нося отговорност за изгоряли бушони и стопени кабели...Ако сте от хората дето пускат тема с въпрос "как да си сменя крушката на фара", по-добре не се захващайте сами с тази конверсия.
Инструментите, които ще ви трябват са:отверка-права и кръстата; еврейска звезда 25; ключе 10-най-добре някакво тръбно, че мястото е шибано; макетно ножче; изолирблант; няколко метра кабели.
Приемам, че знаете как се вади таблото с уредите и как се маха жабката. Ако не знаете и във форума и в нета има тонове информация по въпроса. Само да спомена, че не е нужно да се сваля волана за да се извади таблото, както се твърди на доста места. Достатъчно е да се завърти волана на 90 градуса наляво, таблото се издърпва надясно и излиза.
Също така приемам, че в момента сте със 7 или 11-бутонния борд, ако сте с аналоговия часовник ви чака повечко работа, но от схемите по-долу ще разберете какво да направите. Преди да почнете не забравяйте да откачите акомулатора!!!
От следващите две снимки ще ви стане ясно как се откачат буксите и как се разглобяват
А ето как се вадят самите пинове:
Ако с големия борд сте взели и двете букси бяла и черна- идеално, ако не сте-трябва да ги намерите. Ако в момента сте с малкия или средния борд, значи вече имате една черна букса която ще ползвате, а от другата черна букса ще извадите пинове ако ви трябват.
Ето означенията на самите букси:
х1070- черната букса на големия борд (малкия и средния борд са със същата букса)
х1071- бялата букса на борда
х16 - бялата букса на таблото с уредите
х17 - синята букса на таблото с уредите
Ето и самата схема на двете букси на борда:
х1070
пин1--- ->
пин2--- ->
пин3--- -> пинове от 1 до 6 са за чек модула, ако нямате чек не ви трябват
пин4--- ->
пин5--- ->
пин6--- ->
пин8--черно/зелен->---ZKE IV модул* -пин 12
пин9--зелен/син->-----х17- пин 4
пин10-бял/син->-------гонг(ако сте с малкия борд-той се намира в него-
пин11-бял/червен->----така че пин10 и пин11 не ви трябват)
пин12-кафяв/сив->-----темп сензор
пин13-черно/бял->-----х17 пин2
пин14-виолет/бял->----бушон 45
пин15-син/виолет/бял->--х17 пин24
пин16-сив/червен->----х16 пин2
*ZKE IV модула по информация от нета се слага след '94година( става въпрос за т.нар. Комфорт Модул). Нужен ни е за CODE функцията(борда се ползва като имобилайзер).Намира се зад жабката, модула който е най-горе, на него има 3 букси зелена, жълта и по-голяма черна:
Махнете зелената и жълтата букси и под зелената ще видите "закопчалката" на модула, натиснете я и издърпайте самия модул. Отзад ще видите още една букса, която е закачена за него, от нея свържете кабела от пин 12 към х1070 пин8; и кабела от пин15 към х1071 пин 1.
х1071
пин1--черно/виолет->----ZKE IV модул пин15
пин4--черно/син->-------жълт/червен кабел pin 10 на лоста на мигачите(ако сте взели такъв с контрол на борда)
пин5--бял/виолет->------х16 пин12
пин6--бял/черен->-------х16 пин21
пин7--бял/жълт->--------х16 пин11
пин8--червен/жълт/сив->--х1070 пин18(12волта)
пин9--бял/сив->---------х17 пин10
пин13-кафяв->-----------х1070 пин17(маса)
Започнете първо с черната букса х1070.
1. Разглобете х1070, която до момента е била на вашия малък/среден борд. Повечето кабели вече са си на местата, извадете пин 17 и пин 18 от буксата и ги сложете съответно на пин 13 и пин 8 на бялата букса х1071. Това са масата и 12 волта.
2. Проверете дали има кабел на пин 9 на х1070, ако няма сложете един пин от резервната черна букса(ако имате резервна, ако не ще трябва да намерите някоя подобна букса с такива пинове) и го свържете с пин 4 на х17.
3. На мястото на пин 8 на х1070 най-вероятно няма никой, сложете един пин и го свържете с пин 12 на ZKE IV модула.
4. Проверете останалите кабели по схемата по-горе, би трябвало да са си на местата.
С това черната букса х1070 е готова, може да я сглобите и да я сложите настрани да не пречи.
Минаваме на бялата букса х1071. Свържете всички кабели по схемата която съм дал. Ако на някоя букса няма пин или кабел който ви трябва, тогава взимате един от резервните пинове и го слагате където е необходимо. Например: по схемата трябва да свържа пин 9 на х1071 с пин 10 на х17, обаче при мен пин 10 на х17 е празен- взех един пин от черната букса х1071, която ми е в повече, сложих го на мястото на пин 10 х17 и го свързах с пин 9 на х1071.
Ако сте взели лост за мигачите, който управлява борда сега е момента да го сложите. По информация от нета- има няколко вида лостове или по-точно няколко начина по които се "замасяват". Това което трябва да направите е да видите как е свързана масата на стария ви лост и да свържете новия по същия начин. Освен това трябва да се свърже жълто/червения кабел на пин 10 от буксата на новия лост, с пин 4 на х1071.
За гонга:
На него има две букси- една с 3 пина и 3 кабела:
пин1 кафяв- маса
пин2 черно/червен- отива към х17 пин 9
пин3 червено/жълт- 12V
другата букса е с 4 пина и два кабела:
пин2 бяло/червен- към х1070 пин 11
пин3 бяло/син- към х1070 пин 10
Сложете таблото на мястото му, свържете акомулатора и сте готови за проба.
Ако борда светне и изпише "CHECK CONTROL INACTIV"(ако нямате Чек) честито вече имате голям борд! Проверете все пак и останалите функции, но ако сте свързали всичко по указания начин не трябва да имате проблеми.
Хайде сега отивайте да почерпите.
За корекция на разхода вижте тази тема: viewtopic.php?t=79616
Ако нямате Чек и искате да се оттървете от досадния надпис "CHECK CONTROL INACTIV", след като сте отключили скритите функции, отивате на ТЕСТ № 11- EINHEIT 1 ХХ , като на мястото на хиксовете ще има BB, B6 или нещо от сорта. С помоща на бутони 1 и 10 сменете тези букви/цифри на BD и досадния надпис вече няма да го има, а като натинете CHECK ще светват всички пиксели на дисплея. Може да пробвате и други комбинации стига да имате време и желание, но тази съм я изпробвал лично и за това я споменавам.
Със сигурност има хора във форума, които са доста по-напред от мен на тема "Бордове", тъй че ако бъркам някъде моля да ме поправите.
Извинете за вниманието
Нещата, които ще напиша по-долу са тествани от мен, на мойта кола и всички функций без Чек-а работят, включително CODE и заключените функции.
Все пак правете конверсията на свой риск, не нося отговорност за изгоряли бушони и стопени кабели...Ако сте от хората дето пускат тема с въпрос "как да си сменя крушката на фара", по-добре не се захващайте сами с тази конверсия.
Инструментите, които ще ви трябват са:отверка-права и кръстата; еврейска звезда 25; ключе 10-най-добре някакво тръбно, че мястото е шибано; макетно ножче; изолирблант; няколко метра кабели.
Приемам, че знаете как се вади таблото с уредите и как се маха жабката. Ако не знаете и във форума и в нета има тонове информация по въпроса. Само да спомена, че не е нужно да се сваля волана за да се извади таблото, както се твърди на доста места. Достатъчно е да се завърти волана на 90 градуса наляво, таблото се издърпва надясно и излиза.
Също така приемам, че в момента сте със 7 или 11-бутонния борд, ако сте с аналоговия часовник ви чака повечко работа, но от схемите по-долу ще разберете какво да направите. Преди да почнете не забравяйте да откачите акомулатора!!!
От следващите две снимки ще ви стане ясно как се откачат буксите и как се разглобяват
А ето как се вадят самите пинове:
Ако с големия борд сте взели и двете букси бяла и черна- идеално, ако не сте-трябва да ги намерите. Ако в момента сте с малкия или средния борд, значи вече имате една черна букса която ще ползвате, а от другата черна букса ще извадите пинове ако ви трябват.
Ето означенията на самите букси:
х1070- черната букса на големия борд (малкия и средния борд са със същата букса)
х1071- бялата букса на борда
х16 - бялата букса на таблото с уредите
х17 - синята букса на таблото с уредите
Ето и самата схема на двете букси на борда:
х1070
пин1--- ->
пин2--- ->
пин3--- -> пинове от 1 до 6 са за чек модула, ако нямате чек не ви трябват
пин4--- ->
пин5--- ->
пин6--- ->
пин8--черно/зелен->---ZKE IV модул* -пин 12
пин9--зелен/син->-----х17- пин 4
пин10-бял/син->-------гонг(ако сте с малкия борд-той се намира в него-
пин11-бял/червен->----така че пин10 и пин11 не ви трябват)
пин12-кафяв/сив->-----темп сензор
пин13-черно/бял->-----х17 пин2
пин14-виолет/бял->----бушон 45
пин15-син/виолет/бял->--х17 пин24
пин16-сив/червен->----х16 пин2
*ZKE IV модула по информация от нета се слага след '94година( става въпрос за т.нар. Комфорт Модул). Нужен ни е за CODE функцията(борда се ползва като имобилайзер).Намира се зад жабката, модула който е най-горе, на него има 3 букси зелена, жълта и по-голяма черна:
Махнете зелената и жълтата букси и под зелената ще видите "закопчалката" на модула, натиснете я и издърпайте самия модул. Отзад ще видите още една букса, която е закачена за него, от нея свържете кабела от пин 12 към х1070 пин8; и кабела от пин15 към х1071 пин 1.
х1071
пин1--черно/виолет->----ZKE IV модул пин15
пин4--черно/син->-------жълт/червен кабел pin 10 на лоста на мигачите(ако сте взели такъв с контрол на борда)
пин5--бял/виолет->------х16 пин12
пин6--бял/черен->-------х16 пин21
пин7--бял/жълт->--------х16 пин11
пин8--червен/жълт/сив->--х1070 пин18(12волта)
пин9--бял/сив->---------х17 пин10
пин13-кафяв->-----------х1070 пин17(маса)
Започнете първо с черната букса х1070.
1. Разглобете х1070, която до момента е била на вашия малък/среден борд. Повечето кабели вече са си на местата, извадете пин 17 и пин 18 от буксата и ги сложете съответно на пин 13 и пин 8 на бялата букса х1071. Това са масата и 12 волта.
2. Проверете дали има кабел на пин 9 на х1070, ако няма сложете един пин от резервната черна букса(ако имате резервна, ако не ще трябва да намерите някоя подобна букса с такива пинове) и го свържете с пин 4 на х17.
3. На мястото на пин 8 на х1070 най-вероятно няма никой, сложете един пин и го свържете с пин 12 на ZKE IV модула.
4. Проверете останалите кабели по схемата по-горе, би трябвало да са си на местата.
С това черната букса х1070 е готова, може да я сглобите и да я сложите настрани да не пречи.
Минаваме на бялата букса х1071. Свържете всички кабели по схемата която съм дал. Ако на някоя букса няма пин или кабел който ви трябва, тогава взимате един от резервните пинове и го слагате където е необходимо. Например: по схемата трябва да свържа пин 9 на х1071 с пин 10 на х17, обаче при мен пин 10 на х17 е празен- взех един пин от черната букса х1071, която ми е в повече, сложих го на мястото на пин 10 х17 и го свързах с пин 9 на х1071.
Ако сте взели лост за мигачите, който управлява борда сега е момента да го сложите. По информация от нета- има няколко вида лостове или по-точно няколко начина по които се "замасяват". Това което трябва да направите е да видите как е свързана масата на стария ви лост и да свържете новия по същия начин. Освен това трябва да се свърже жълто/червения кабел на пин 10 от буксата на новия лост, с пин 4 на х1071.
За гонга:
На него има две букси- една с 3 пина и 3 кабела:
пин1 кафяв- маса
пин2 черно/червен- отива към х17 пин 9
пин3 червено/жълт- 12V
другата букса е с 4 пина и два кабела:
пин2 бяло/червен- към х1070 пин 11
пин3 бяло/син- към х1070 пин 10
Сложете таблото на мястото му, свържете акомулатора и сте готови за проба.
Ако борда светне и изпише "CHECK CONTROL INACTIV"(ако нямате Чек) честито вече имате голям борд! Проверете все пак и останалите функции, но ако сте свързали всичко по указания начин не трябва да имате проблеми.
Хайде сега отивайте да почерпите.
За корекция на разхода вижте тази тема: viewtopic.php?t=79616
Ако нямате Чек и искате да се оттървете от досадния надпис "CHECK CONTROL INACTIV", след като сте отключили скритите функции, отивате на ТЕСТ № 11- EINHEIT 1 ХХ , като на мястото на хиксовете ще има BB, B6 или нещо от сорта. С помоща на бутони 1 и 10 сменете тези букви/цифри на BD и досадния надпис вече няма да го има, а като натинете CHECK ще светват всички пиксели на дисплея. Може да пробвате и други комбинации стига да имате време и желание, но тази съм я изпробвал лично и за това я споменавам.
Със сигурност има хора във форума, които са доста по-напред от мен на тема "Бордове", тъй че ако бъркам някъде моля да ме поправите.
Извинете за вниманието
Последна промяна izzzo на 22 Юни 2015, 16:30, променена общо 3 пъти
- MOGY
- Obergruppenführer
- Мнения: 1180
- Регистриран на: 21.01.2008
- Местоположение: Враца,България
- Кара: Е 36
Извинен си Браво за труда колега
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100% етнически НЕ толерантен!
- m@rtin
- младши ентусиаст
- Мнения: 633
- Регистриран на: 19.09.2006
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 520i E39 Touring M54
KIM написа:трябваше по рано да се включиш,браво много полезно,на лъчката ше му понамалее работата
едва ли,профито си е профи
- devastator
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 17.07.2008
- Местоположение: МУРМАНСК,на север от Рая
нищо не спомена за опроводяването на гонга.За кво е черно-червената жица ,която оди до таблото?
Чекай да скиваш как скоро бацко ироничен флудър ,че стане старши ентусиаст,а в бъдеще може би и....!
- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
- bmwdriver
- старши ентусиаст
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
bmwdriver написа:От около 3 часа вече е там
А да попитам CODE функцията какво точно прави и аз като съм преди 94-та мога ли да я ползвам ако го няма тоя модул
- bmwdriver
- старши ентусиаст
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Ми моята е 91 г. и си я ползвам.Общо взето играе ролята на имобилайзер.
Докато не въведеш кода няма палене.Естествено при мен борда е заводски
вграден и има така наречената Anti theft system,която включва допълнителни
датчици на предния и задния капак и на вратите,двойно заключване
и допълнителна сирена.Ако въведеш грешен код 3 пъти и сирената почва
да свири.Тя се включва и ако се отвори врата или капак принудително.
Докато не въведеш кода няма палене.Естествено при мен борда е заводски
вграден и има така наречената Anti theft system,която включва допълнителни
датчици на предния и задния капак и на вратите,двойно заключване
и допълнителна сирена.Ако въведеш грешен код 3 пъти и сирената почва
да свири.Тя се включва и ако се отвори врата или капак принудително.
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
devastator написа:нищо не спомена за опроводяването на гонга.
За гонга не съм споменал нищо, щото нямам никаква информация по въпроса. Знам само че пин10 и 11 от х1070 отговарят за него. Ако вземеш от някъде гонга с буксата и кабелите, няма да е много трудно да го вържеш.
devastator написа:За кво е черно-червената жица ,която оди до таблото?
Братле там има доста жици, коя по-точно имаш предвид?
- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
bmwdriver написа:...
Аха, значи няма да мога да я ползвам без допълнителни шукарийки Мерси за инфото
- bmwdriver
- старши ентусиаст
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- DaDurty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 114
- Регистриран на: 28.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d M Sport
Re: Голям борд- конверсия
*ZKE IV модула по информация от нета се слага след '94година( става въпрос за т.нар. Комфорт Модул). Нужен ни е за CODE функцията(борда се ползва като имобилайзер).Намира се зад жабката, модула който е най-горе, на него има 3 букси зелена, жълта и по-голяма черна:
Махнете зелената и жълтата букси и под зелената ще видите "закопчалката" на модула, натиснете я и издърпайте самия модул. Отзад ще видите още една букса, която е закачена за него, от нея свържете кабела от пин 12 към х1070 пин8; и кабела от пин15 към х1071 пин 1.
смъкнал съм всичко, но се оказа че на комфот модула имам 2 букси отзад(бяла и черна), коя да разглобя за да я свържа с борда
И още нещо... някои от пиновете на двете букси на таблото са ми заети.. трябва ли да ги прекусна или само да закача кабелите към вече съществуващите пинове
Махнете зелената и жълтата букси и под зелената ще видите "закопчалката" на модула, натиснете я и издърпайте самия модул. Отзад ще видите още една букса, която е закачена за него, от нея свържете кабела от пин 12 към х1070 пин8; и кабела от пин15 към х1071 пин 1.
смъкнал съм всичко, но се оказа че на комфот модула имам 2 букси отзад(бяла и черна), коя да разглобя за да я свържа с борда
И още нещо... някои от пиновете на двете букси на таблото са ми заети.. трябва ли да ги прекусна или само да закача кабелите към вече съществуващите пинове
- ник
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
- Alexbmw
- Кукуригуууу
- Мнения: 1377
- Регистриран на: 21.07.2005
- Местоположение: София Дружба Сити
- Пол: Мъж
- Кара: Луда Баба Яга
- Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга
Re: Голям борд- конверсия
DaDurty написа:*ZKE IV модула по информация от нета се слага след '94година( става въпрос за т.нар. Комфорт Модул). Нужен ни е за CODE функцията(борда се ползва като имобилайзер).Намира се зад жабката, модула който е най-горе, на него има 3 букси зелена, жълта и по-голяма черна:
Махнете зелената и жълтата букси и под зелената ще видите "закопчалката" на модула, натиснете я и издърпайте самия модул. Отзад ще видите още една букса, която е закачена за него, от нея свържете кабела от пин 12 към х1070 пин8; и кабела от пин15 към х1071 пин 1.
смъкнал съм всичко, но се оказа че на комфот модула имам 2 букси отзад(бяла и черна), коя да разглобя за да я свържа с борда
И още нещо... някои от пиновете на двете букси на таблото са ми заети.. трябва ли да ги прекусна или само да закача кабелите към вече съществуващите пинове
И аз много им се дзверих като видях, че някои пинове на таблото са заети но се оказа че си ходят оригинално до буксата на малкия борд (аз бях с малкия преди това), също и тези кабели които идват от бушоните трябва да ги имаш прекарани
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани