Кой е по-добрия дизел

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

Мнение от LANA » 26 Сеп 2008, 15:23

Здравей колега,
и мен ме бяха наплашили всички, че ТДС-а се чупи много.
Работата си опира до чист късмет! Или ще вземеш читава кола и ще и се радваш много дълго време или щ е се прецакаш много яко.
Аз лично нищо не му гледах на моя дизелак като го купувах (само да не пуши, да запали студен - > после се оказа, че и топла можело да не пали :roll: ). Тоя дето я продаваше не се нави да се развиват свещите за да замерят компресията (та и тва не направих), но съм адски доволен от машината! Такова усещане в друга дизелова кола не съм имал (не че съм карал, но са ме возили доста). Много хора дори казват, че не се разбира, че колата е дизелова ;)
Взимай големия ТДС и не му мисли много, само мини през църквата да палнеш една свещ ей така за всеки случай дет се вика :P
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 25.09.2008

Мнение от kando » 26 Сеп 2008, 21:28

за 2,5 на Мерцедеса не е мит,имам няколко познати със такива - за справка ще кажа само че единия от тях си го взема преди около година и половина от Германия на над 1 000 000 км.(да един милион да го ева нема скрито,няма покрито),ами не че нещо но тази скъпата подръжка на БМВ я няма там,липсват каквито и да е сложни хамалогии,но....НО по голямата истина е че състоянието на един автомобил зависи най-вече от ЗКУ-то,без значение дали е дизел,бензин,Лада или мотор с педали.А още по голямата истина е,че Мерцедеса някак си ..... не се движи .... не върви пусти да умеретее,като тръгнеш да изпреварваш изпушваш една цигара :( пробвал съм ги лично(124 - 200;250 и 250 турбо ... само 300 не съм),пък и прословутите комфорт и мека возия малко зависят от гледната точка .... какво имам в предвид.Мерца е просторен вътре,доста широк(аз съм над 1,90 и 5 като мене се возят напълно спокойно)но не и онзи комфорт който предлагат БМВ(пък било то и 3-ка),като влезя в баварката всичко е някак си на мястото,положението на волана ти позволява онзи сигурен и неуморяващ ръцете захват,който предлагат предимно спортните коли,дори и да не е толкова широко БМВ-то е по удобно.А за вървежа му спрямо Мерца опита ми е дотолкова,доколкото съм се возил,ама разликата е осезаема дори за едно дете(пък може и да не съм прав,но поне така ми се струва).И не на последно Мерца не е чак със толкова мека возия(имал съм Пежо 405 и возията спрямо мекост е на по високо ниво),по скоро е плавна и обираща неравностите(а ве бавно реагирваща,мудна возия),докато на Баварката,колкото и странно да звучи като че ли е точно по мека,но и стегната,а ве по просто казано повече ме кефи как реагирва БМВ-то.
Взимай големия ТДС и не му мисли много, само мини през църквата да палнеш една свещ ей така за всеки случай дет се вика Razz

ами то нещо като че ли се нямам с ОНЯ горе,ако някой може да ходатайства за мене ;)

п.п.а ве аз като се поразрових повече из форума,разбрах че не е имало нужда да повдигам темата,имало е доста обхватни теми за дизелите на които като попаднах разбрах че съм задал смешен въпрос(ама не знам за вас,но търсачките на всички форуми - на само за този на БМВ,са леко казано неспокосани,хубавите теми за дизел ги открих от зададено то моя страна "топъл старт" от където ми се отвориха доста обширни дискусий за недъзите и преимуществата на всички дизели на БМВ)Та мисълта ми е,че ако модераторите преценят,нека изтрият тази тема.А на всички откликнали искренно благодаря,но този път вече съм убеден че ще е 325(нема Мерцове,нема Акорди) а то каквото има да става,ще става .... пак МЕРСИ на всички,готино форумче е това на БМВ приятно се общува тука.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 25.09.2008

Мнение от kando » 28 Сеп 2008, 1:57

така след като изчетох целия(егати четенето стана тука 2-3 денонощия вижте само колко е часа - какъв ли е аналога на "книжен плъх"в съвременния виртуален свят) форум относно 325 tds,мога да заключа само ..... баси мамата,ако попадна на скапан екземпляр дупе да ми е яко.Та какво искам да попитам,защото вече главата ми направо бръмчи.Ясно е че трябва да приема като консуматив следните чаркове:
1.термостат
2.водна помпа
3.виското
4.са всички останали чудесий които се сменят и на другите(нормалните ;) )дизели.Искам да ми допълнете има ли още нещо което да се подържа по редовно,специфично за този двигател.И това което така и не можах да разбера е,на колко време или километри - имайки се в предвид че рядко се кара над 50% от възможностите на колата,трябва да се сменят тези елементи,така че да не се дзвера постоянно във температурата.
И другото което ме интересува е може ли чрез диагностика на комп. да се хванат нередности по ГНП - всъщност интересува ме какво може да ми покаже една такава диагностика(най-вече спрямо тези болните места на TDS-ите)

п.п.тъй да се каже подготвям се ,че другата седмица ще ходя да гледам една 325 :winky: ,изглежда арна пък какъвто съм бос по биология :confused: (спокойно мога да твърдя че нищо не вдявам от двигатели)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 30.07.2007
Местоположение: Ямбол/София

Мнение от Franio » 28 Сеп 2008, 7:45

Ами то проблема с помпата не е един, но един е основния.Захабяват се графитните пистички, по които се движи четеца и от там помпата не подава равномерно количество гориво.Това нещо се хваща на диагностиката без проблем.Според мен с подходящата техника се хваща дори разтегната верига.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 16.07.2008
Местоположение: Dobrich

Мнение от tototo » 28 Сеп 2008, 10:59

Колеги аз разбирам ,че тдс-са са здрави , но определям 1 мотор за читав по ремонтите направени за определени навартяни километри тдс двигателите са малко стари много обичам бмв-тата , но ако ми се наложи да вземам кола на старо 320 коман реил двигател ме стряскат цените ,аз вонаги се грижа за колата си дори да ми струва много въпраса ми бе дали 320д са също толкова здрави колкото тдс- са или не ...........и това за здравите мерцедеси не е вярно щтото 1година си троших главата от ремонти мерцедес не е кола ...благодаря ви..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 28 Сеп 2008, 12:05

Бегайте с тия ТДС-и, хората тука споделиха преди че 328и им гори макс 11 в софия правете си сметка заслужава ли си да карате винаги с едното око в температурата :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 25.09.2008

Мнение от kando » 28 Сеп 2008, 17:42

вижте сега колеги,разбирам повечето от форума като съветват да не се взема TDS,но ако си говорим честно при закупуване на автомобил на старо(особенно преди 2000г.)от марката BMW,въпроса със запазения двигател - дали е бенз или дизел,е винаги на кантар,поради простата причина че който си купува баварка не ходи да си купува хляб и мляко със него(а дори и да е за това,до магазина и обратно обикновенно остават следи от гуми Ща схрускам ) - типичен пример за това твърдение:

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=110405

А защо все пак съм се спрял на дизел,по точно ето този(за който бих желал да ви чуя мнението)http://www.mobile.bg/pcgi/printdet.cgi?id=11221237864189139
:ами карането ми е или изцяло градско(примерно във продължение на 2-3 седмици)или хуквам на дълго(за 2-3 дена 400-600 км.) и едва ли има смисъл да обсъждане кое ще излезе по тънко като разход от 2-а варианта(бенз-дизел) - освен ако не ме убедите във противното.

п.п.а за едното око във температурата - нали за това питам каква и на колко път-време да се прави подръжката,а и пак ви казвам аз съм спокоен карач,слабо ме интересува колко ще вдигна със колата и за колко ще взема 400м.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

Мнение от LANA » 29 Сеп 2008, 9:48

Бегайте с тия ТДС-и, хората тука споделиха преди че 328и им гори макс 11 в софия правете си сметка заслужава ли си ...

:mhihi: :mhihi: :mhihi: и на обороти да я караш няма как да падне на 11. Евентуално 20-ка би могла да падне (в което се съмнявам), но всичко опира до натискането на педала.
ОК някой ще се похвали :arrow: моята 20ка или 25ца харчи 11-12 градско... и кво караш много леко (ама мноооооого леко) да не е да даде преразход ;) и за какво ти е това БМВ тогава :roll:
Два сфетофара ще го настъпиш и ще скочи на 15 :winky: (нали съм карал и 16ка и 20ка :idea: )
Така че всеки си има съображения кой какъв ДВГ си е взел.
поздрави,
Страхо
ПС: дали видя някой да е написал в темата "бати бензина" или "бегайте с бензиновите..."
Мисля, че още в началото е написал: "че ще е дизел - дизел ще е, но какъв?" :idea:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: 325tds, 325Cic, 330Ci M, E39 525i M
Мечтае да кара: M6

Мнение от angelj » 29 Сеп 2008, 10:11

тва за за усещането от бмв трябваше в друг форум да го кажеш.японския дизел,знам че е здрав ама да ти кажа май-не са пъргави по-старите(карал съм Примера '97,Авенсис'98,D4-вече е друга работа,но те тея коли са с еднакъв двигател повечето „японския дизел“ другото е електроника. мисля че двигателя е C20 или T20.
Първия дизел на хонда е '01 или '02. един познат има лансер с рено двигател- ужас
мерцедес- много добри двигатели,здрави, ама доколкото разбрах говорим в случая все за куци пилета, тромави. нчкой каза че 300 не бил карал- той наистина много върви ама и не е толкова здрав като другите щото е с повечко клапани и т.н. а е и акцизен. да не ви се случва квото на мен с една очиларка автомат на ляв завой на кръстовище, като и се качих за първи път.даже нямаше и турбо
Щом харесваш БМВ купи си БМВ,ти си разбрал кво е усещането. и аз бях като теб, знаех кво е БМВ но се чудих и за Мергел или Ауди.
Съвета ми е ТДС, а НЕ ТД. 325 тдс е единствения дизел е36 с 5 ск автомат,на дългото има зна4ение, правил съм я на 6.5/100.Но в града гори яко.Ако искаш по-икономична вземи 318тдс.Не взимай без клима.гледай двигателя и ГНПто да са сухи, тоя мотор на се разтича с времето като при някои др. марки. мога още доста ама ше се отегчиш да четеш

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: 325tds, 325Cic, 330Ci M, E39 525i M
Мечтае да кара: M6

Мнение от angelj » 29 Сеп 2008, 10:18

LANA написа:
Бегайте с тия ТДС-и, хората тука споделиха преди че 328и им гори макс 11 в софия правете си сметка заслужава ли си ...

:mhihi: :mhihi: :mhihi: и на обороти да я караш няма как да падне на 11. Евентуално 20-ка би могла да падне (в което се съмнявам), но всичко опира до натискането на педала.
ОК някой ще се похвали :arrow: моята 20ка или 25ца харчи 11-12 градско... и кво караш много леко (ама мноооооого леко) да не е да даде преразход ;) и за какво ти е това БМВ тогава :roll:
Два сфетофара ще го настъпиш и ще скочи на 15 :winky: (нали съм карал и 16ка и 20ка :idea: )
Така че всеки си има съображения кой какъв ДВГ си е взел.
поздрави,
Страхо
ПС: дали видя някой да е написал в темата "бати бензина" или
"бегайте с бензиновите..."
Мисля, че още в началото е написал: "че ще е дизел - дизел ще е, но какъв?" :idea:

тея сме ги чували.тоя с 28мицата е дал разхода на 18ка реално,ама тя пък не върви ако не 140к.с.няма как да стане тоя филм двата цил пове4е не работят без гориво.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 29 Сеп 2008, 10:18

kando написа:така след като изчетох целия(егати четенето стана тука 2-3 денонощия вижте само колко е часа - какъв ли е аналога на "книжен плъх"в съвременния виртуален свят) форум относно 325 tds,мога да заключа само ..... баси мамата,ако попадна на скапан екземпляр дупе да ми е яко.Та какво искам да попитам,защото вече главата ми направо бръмчи.Ясно е че трябва да приема като консуматив следните чаркове:
1.термостат
2.водна помпа
3.виското
4.са всички останали чудесий които се сменят и на другите(нормалните ;) )дизели.Искам да ми допълнете има ли още нещо което да се подържа по редовно,специфично за този двигател.И това което така и не можах да разбера е,на колко време или километри - имайки се в предвид че рядко се кара над 50% от възможностите на колата,трябва да се сменят тези елементи,така че да не се дзвера постоянно във температурата.
И другото което ме интересува е може ли чрез диагностика на комп. да се хванат нередности по ГНП - всъщност интересува ме какво може да ми покаже една такава диагностика(най-вече спрямо тези болните места на TDS-ите)

п.п.тъй да се каже подготвям се ,че другата седмица ще ходя да гледам една 325 :winky: ,изглежда арна пък какъвто съм бос по биология :confused: (спокойно мога да твърдя че нищо не вдявам от двигатели)


Няколко съвета относно на какво да обърнеш внимание:

Отиваш гледаш колата хваща ти окото и решаваш че е твойта,
после я палиш с отворен капак и отворена врата- слушаш дали и тракат повдигачите на студено и за колко време утихват(за целта колата трябва да е студена и да не е палена няколко часа -поне 4-5).
ако всичко е нормално от към звук - трябва да работи равномерно без чукане тракане и какото и да било излишно шумене,което е нормално за 4 цилиндровите дизели.
6 цилиндровия ТДС работи като бензинов мотор!
после караш колата докато загрее на средата ( докато не стигне средата я караш лекичко до около 2000-2500об/м)
Щом стигне средата почваш да и даваш яко газ на 1 -2 -3 и така да я усетиш има ли някакво прекъсване плавно и равномерно ли ускорява.
Трябва да усещаш хубаво набиране до около 4300 об/м.
След като видиш че върви хубаво спираш без да я гасиш слизаш и отваряш капака,проверяваш маркучите на водния радятор дали са твърди -НЕ трябва да са много вдървени не са и меки но ако са на камък и не можеш да ги стиснеш значи има проблем!!!
За целта трябва колата да е загряла хубаво и да е отворил термостата.
Ако всичко е наред и с този тест я гасиш, пушиш една цигара обикаляш там моткаш се 10 минути и влизаш да я палиш.
Трябва да запали веднага на едно максимум две превъртания на стартера!!!
ТДС-а принципно рядко не пали студен,но топъл има проблеми и те не са никак малки обикновенно е скъпичко.

Ако след такъв оглед на колата всичко ти се стори нормално я взимаш.
Трябва да знаеш че 200 - 300 -400к км. не са никак много за един ТДС.
Ако е поддържан читаво няма да има никакъв проблем.
Та той на 200к е като нов.

Това е от мен дано съм бил полезен.

Турбото няма какво да го мислиш щото трудно ще го свалиш за да видиш какво му е състоянието,нито пък някой ще ти даде да му караш колата 1000км. за да видиш дали харчи масло.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 25.09.2008

Мнение от kando » 29 Сеп 2008, 19:09

angelj бъди убеден че няма да се отегча да чета,явно си в час,а аз вече като прочетох толкова много проблеми из форума за тдс-ките съм на кръстопът,защото ако взема една такава примерно за около 5-5500лв. и се окаже после че ГНП е за смяна .... пак ще ходя пеш дълго време и още по лошото е че тази ГНП пак може да създаде някакви проблеми,а толкова много ме радва този двигател не е истина просто.Започнах яко да се питам дали вариянта със газов инжекцион все пак не е по удачен,макар че съм върл противник на газта,а на бенз просто не мога го изхраня това БМВ

п.п.това със климата не ми е кой знае колко от значение,едва ли ще съжалявам ако съм си взел 325тдс без климатик - важното е тези скъпите проблеми да ги няма,другите по как да е

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 1.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330d
Мечтае да кара: M550d

Мнение от LANA » 30 Сеп 2008, 13:20

ако взема една такава примерно за около 5-5500лв. и се окаже после че ГНП е за смяна .... пак ще ходя пеш дълго време...

Един съвет приятелю,
избери си кола, така че да ти останат поне 10-15% от цената и в резерв за изненадващи ремонти. Иначе се почва с компромисите с техническото състояние на автомобила. Направиш ли първия компромис :arrow: процеса става лавинообразен.
Изображение

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 01 Окт 2008, 11:23

И не подценявайте малката печка (318тдс); Жената кара такова - няма толкова душманско каране. Дори го прегря веднъж - спукало се беше някакво съединение. Смених го, сипах вода и газ - никакви грижи. Иначе върви на бургия, никога няма да повярваш, че е 1.7 дизел, а пък и харчи в града под 8/100.

П.П. Винаги внимавай с турбините - почти всички са чао и пускат масло (гледай за омасляване по въздуховодите към мотора)

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook