Резервоар и бензиномери - общо устройство

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от vld » 11 Сеп 2010, 7:34

BaHka написа:Ти с какво точно не си съгласен?

С това, че при дизела помпата е спомагателна - в смисал само прехвърля гориво от дясната половина в лявата.
Или може би аз не се изразих правилно - не, че несъм съгласен може би е като допълнение на това което си казал.

Не е така!!! Нещо си в грешка :!:
Помпата се намира в лявата половина и праща гориво директно към ГНП, от там вече обратмната нафта се връща в другата половина на резервоара.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от BaHka » 11 Сеп 2010, 14:32

vld написа:
BaHka написа:Ти с какво точно не си съгласен?

С това, че при дизела помпата е спомагателна - в смисал само прехвърля гориво от дясната половина в лявата.
Или може би аз не се изразих правилно - не, че несъм съгласен може би е като допълнение на това което си казал.

Не е така!!! Нещо си в грешка :!:
Помпата се намира в лявата половина и праща гориво директно към ГНП, от там вече обратмната нафта се връща в другата половина на резервоара.


Можем да поспорим доста. На няколко тдс-а съм отварял резервоарите (включително и моя). помпатя се намира в дясната половина ( по посока на движение) и прехвърля в другата половина. При изгоряла помпа половината в която се намира е пълна с нафта, а другата където е само поплавък е празна. По това което ти казваш трябва да е обратното.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от vld » 11 Сеп 2010, 17:44

Колега извинявам се объркал съм посоките в бързината :oops:
Помпата се намира зад пасажера и на моя ТДС не само съм я разглобявал, но съм я и сменял, защото беше тотално изгоряла.
Като с напълно изгоряла помпа съм карал поне 3-4 хиляди километра, просто защото не съм знаел, че неработи!
Като през това време не е имало нито веднъж случай да не си изхарча нафтата до резерва.
Понеже аз така си карам колите, сипвам до капачката карамо докато светне лампата и веднага зареждам до горе, по този начин си следя и разхода.
Единствения симптом за помпата в резервоара ми беше, това, че колата палеше с една идея по трудно когато нафтата е малко, да речен на първото деление след резервата почва да пали с един два оборота по късно от колкото когато е пълна или когато е здрава подкачващата помпа.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от BaHka » 11 Сеп 2010, 20:01

Така е колега, но в някои от случаите започва да гасне под 15 литра. Така или иначе автора на темата е представил нещата много добре за което евала. Просто се опитах да направя някакво пояснение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от ~Мишо~ » 11 Сеп 2010, 20:28

Както е казал Владо електрическата помпа праща на ГНПто,от там като запали имаш вече излишна нафта която се връща в половината зад шофьора. От там чрез същата U-образна сонда се засмуква и се праща при помпата... При изправна горивна система и неработеща ел. помпа колата ще пали малко по-трудно,но няма да има проблеми,ако обаче възвратния клапан който е на излишната нафта в ГНПто не работи,при малко гориво в резервоара нафтата ще се връща и тогава няма да пали... А за това че ел. помпата само прехвърля нафтата няма да се съглася,лично съм я ползвал да точа гориво от резервоара,вадейки маркуча след горивния филтър.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от bum_bum » 11 Сеп 2010, 20:34

vld написа:Колега извинявам се объркал съм посоките в бързината :oops:
Помпата се намира зад пасажера и на моя ТДС не само съм я разглобявал, но съм я и сменял, защото беше тотално изгоряла.
Като с напълно изгоряла помпа съм карал поне 3-4 хиляди километра, просто защото не съм знаел, че неработи!
Като през това време не е имало нито веднъж случай да не си изхарча нафтата до резерва.
Понеже аз така си карам колите, сипвам до капачката карамо докато светне лампата и веднага зареждам до горе, по този начин си следя и разхода.
Единствения симптом за помпата в резервоара ми беше, това, че колата палеше с една идея по трудно когато нафтата е малко, да речен на първото деление след резервата почва да пали с един два оборота по късно от колкото когато е пълна или когато е здрава подкачващата помпа.


При мен като беше направо гаснеше като стане на 10- тина литра и смених помпата. А да изгори толкова бързо после, смятай кви помпи са :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от BaHka » 12 Сеп 2010, 8:43

bum_bum написа:
vld написа:Колега извинявам се объркал съм посоките в бързината :oops:
Помпата се намира зад пасажера и на моя ТДС не само съм я разглобявал, но съм я и сменял, защото беше тотално изгоряла.
Като с напълно изгоряла помпа съм карал поне 3-4 хиляди километра, просто защото не съм знаел, че неработи!
Като през това време не е имало нито веднъж случай да не си изхарча нафтата до резерва.
Понеже аз така си карам колите, сипвам до капачката карамо докато светне лампата и веднага зареждам до горе, по този начин си следя и разхода.
Единствения симптом за помпата в резервоара ми беше, това, че колата палеше с една идея по трудно когато нафтата е малко, да речен на първото деление след резервата почва да пали с един два оборота по късно от колкото когато е пълна или когато е здрава подкачващата помпа.


При мен като беше направо гаснеше като стане на 10- тина литра и смених помпата. А да изгори толкова бързо после, смятай кви помпи са :dunno:

Точно за това говоря и аз. Както и да е не ми се спори за това сега, все пак темата се отнася за бензиномери, а не за дизелови подкачащи помпи. И за проба можете да откачите захранването на помпата и да карате да се убедите коя половина се изпразва и коя остава пълна.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от BaHka » 12 Сеп 2010, 8:49

~Мишо~ написа: А за това че ел. помпата само прехвърля нафтата няма да се съглася,лично съм я ползвал да точа гориво от резервоара,вадейки маркуча след горивния филтър.

При даване на контакт помпата сработва и праща нафта към лявата половина. От създалото се "течение" през тази U-образна сонда отива към филтъра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 12.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '01 E46 318Ci

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от joreto_88 » 13 Сеп 2010, 20:29

Стойностите който показа при мен бяха:
Помпа: Празен - 10 ома, Пълен - 266 ома
Сонда: Празен - 10 ома, Пълен - 230 ома
Правилно ли отчита според вас? Понеже помпата показва +16 ома, а сондата -20 ома
E36 318i sedan '95
Е36 320iA coupe '93

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от metodi80 » 13 Сеп 2010, 22:17

joreto_88 написа:Стойностите който показа при мен бяха:
Помпа: Празен - 10 ома, Пълен - 266 ома
Сонда: Празен - 10 ома, Пълен - 230 ома
Правилно ли отчита според вас? Понеже помпата показва +16 ома, а сондата -20 ома


Стойностите , които се цитират в темата (от 10 до 250 ом-а) са приблизителни ...
Това , че при теб е показално малко по различни стойности не е проблем, съпротивленията на резисторите в помпата и нивомера имат производствен толеранс , така че не се притеснявай ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от ~Мишо~ » 14 Сеп 2010, 0:35

Стойностите са точни,а за толеранса Методи е прав :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от Nasko_325TD » 16 Сеп 2010, 0:22

Хммм,аз ще кажа че за дизела не е точно така че ще работи без подкачваща помпа!Поне при мен не искаше и гаснеше.Дори и след смяна на ГНП.Сега работи на друг принцип с подкачваща бензинова помпа и няма проблем с резервоара и изравняването на половините,както и с паленето.
Значи основният приток на гориво от помпата (подкачващата) е разделен на 2.Едната част отива към двигателя,а другата се връща в резервоара зад шофиора,а другата отива към ГНП.Дава около 1,5 литра за минута.Мерил съм го с шише при горивният филтър.Извадих и маркуча за обратното гориво от ГНП ,но там нямаше налягане от бензиновата помпа.Сега половината зад мен е празна,а тази на помпата е пълна винаги дори и да имам 2 литра нафта.
Наложи се да направя тази промяна след като смених 3-4 помпи от ТДС и половините на резервоара пак не искаха да се изравняват.Тази зад мен оставаше пълна а при помпата нямаше никой. :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от bmw325tds » 25 Сеп 2010, 15:03

Nasko_325TD написа:Хммм,аз ще кажа че за дизела не е точно така че ще работи без подкачваща помпа!Поне при мен не искаше и гаснеше...

Колега, имал си друг проблем. Както написаха по-горе някои колега, аз ще потвърдя, че и без помпа дизела пали в върви. Аз карам така от янулари месец (01.2010г, около 15 000км пробег) и като имам повече от 20+ литра нафта нямам проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от Nasko_325TD » 25 Сеп 2010, 18:54

А знаеш ли ,че половината зад теб е пълна с нафта в слуая ти? ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от bmw325tds » 26 Сеп 2010, 10:21

Nasko_325TD написа:А знаеш ли ,че половината зад теб е пълна с нафта в слуая ти? ;)

Ами не е пълна, защото ГНП-то връща нафта, която минава през U-тръбата, засмуква навтата от лявата половина и я праща в дясната. Колата върви без проблеми. Само като падне стрелката под 15л. пали с повече въртене.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook