Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от metodi80 » 09 Фев 2011, 0:36

По идея на колегата gear пускам тази тема , за да "поумуваме" аджеба ще ли се превърне М43 в М44 ... :mhihi:
Тука става дума само за мотора .... , не за ЕКУ-та , изпускатели , всмукатели , динама и т.н. Поне мен това ме интересува де ... :mhihi:

Направих си труда да огледам в реалОЕМ номенклатурните номера на голяма част от чарколяците по двигателя....
Ясно е , че със сигурност ще има разлика в ангренажната система..... (верига и т.н.)
Горния капак на ангренажа (дето е в/у главата ) е ясно , че е различен ...
Надявах се , че кутията на ангренажа (дето лежи в/у блока) ще е еднаква , но уви , дават ги с различни номенклатурни номера .... (както задната и част дето е баш в/у блока , така и долния капак , който ляга в/у нея... ). Аналогично и гарнитурите са различни ... Всички скрепителни болтове са напълно еднакви като размер...
Та в крайна сметка ако някой е разглеждал долната част на ангренажната кутия на М43 и М44 (М42) нека сподели дали задната част на ангренажната кутия е еднаква за тези мотори (аз на М43 съм виждал , но не и на М44) ... Щото в реал-а излизат различни , ама мен все ми се струва , че ще дойдат еднакви ...
Толкова за ангренажа....

Картерите на двата мотора са еднакви във всяко отношение (според реал-а).

Всички гарнитури ,болтове , семеринги , уплътнения , джундураци около блока също са напълно еднакви ...

Лапите и тампоните на двата мотора са еднакви ...

Като капак според реал-а блоковете са различни (поне по номер) , ама мен ми е чудно как всички гарнитури , семеринги , картер ,изобщо джаджите , дето контактуват с блока са еднакви , пък са с различен номер ... Та тука не е лошо ако някой е сравнявал да каже как стоят нещата ... Моля само без да се теоритизира , или чул от тук чул от там ..... !

Водната помпа - еднаква

Буталата са различни (на М43 са с 1мм по малки от на М44 , пак според реал-а).

Коляновия вал също го дават с различни номера , но пък биелните и основните лагер са еднакви...

Еми това е , което за сега може да се каже ....
Който , каквото има да каже по темата - сега е момента ... :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от michev » 09 Фев 2011, 0:47

Това, което аз знам съм го написал в темата М42/44, а относно буталата, ако се ползват от М42 са същия диаметър - 84 мм, при М44 разликата е заради повишената кубатура - 1900 см3.
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 24.08.2010
Местоположение: Русе/Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318 IS седан

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от Iskren » 09 Фев 2011, 7:54

The BMW M42 is a DOHC 16-valve I4 piston engine first built for the E30 318is and 318i 1991 year model. The engine block is based on the BMW M40, used on the 318i, but had distinctive features such as double overhead cams driven by a timing chain, hydraulic valve lifters, and an increased 10:1 compression ratio. The USA version of the 1991 318i only came with the M42 engine.
The BMW M44 is a DOHC 16-valve I4 piston engine. It replaced BMW's previous multi-valve four-cylinder, the BMW M42 and was related to the lesser 8-valve BMW M43.

Displacement for the M42B18 was 1.8 L (1796 cc); cylinder bore was 84 mm; and stroke was 81 mm.
Displacement for the M44B19 was 1.9 L (1896 cc); cylinder bore was 85 mm; and stroke was 83.5 mm.

Управлението на двигателя е същото и при трите(четирите) мотора. "The M43B18 was a 1.8 L (1796cc) version. It produced 85 kW (115 hp) and 168 N·m (124 ft·lbf) with Bosch M1.7.1 fuel injection."

И като гледам има два вида М43: единият M43B18 1.8 L (1796 cc/109 in³), което отговаря на кубатурата на М42, и M43TUB19 1.9 L (1895 cc/115 in³), отговарящ на кубатурата на М44.

Източници:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M43
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M42
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M44
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M40?oldid=353886428
ISкрен
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от BiTurbo » 09 Фев 2011, 11:32

имаше една темата такава много отдавна, един пичове се опитваха да сложат глава от М42 на М43 и мисля, че успяха накрая, но не съм сигурен.....

То по принцип няма невъзможни неща, но въпросът е колко е рентабилно и си заслужава ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от metodi80 » 09 Фев 2011, 11:40

BiTurbo написа:имаше една темата такава много отдавна, един пичове се опитваха да сложат глава от М42 на М43 и мисля, че успяха накрая, но не съм сигурен.....

То по принцип няма невъзможни неща, но въпросът е колко е рентабилно и си заслужава ;)


Аз искам да сложа глава от М44 , понеже е "по-близо" до М43 (поне до м43 след 95). Стъпковия мотор е същия , дроселовата клапа е същата (със ТПС и стъпков мотор на нея )... Изобщо М43 от последните модели е много близко до М44 и от към електроника ... Ако очакванията ми се оправдаят, ще се наложи смяна на буталата , главата , ангренажната система ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от michev » 09 Фев 2011, 14:27

Това за ЕКУ-то не е съвсем така, колата ми е с мотроник 1.7.3, а не с упоменатия 1.7.1, а имам ЕКУ от М43В16, което е с 1.7.2
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: ROI
Пол: Мъж
Кара: M50 с шпер :)
Мечтае да кара: саМолет
Детайли за колата: Млада булка само на 23 !!!

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от gear » 09 Фев 2011, 16:43

датчика на разпределителния вал мисля че е 1:1 на м43 и м44 както и бубините за свещите въпроса е със ЕКУ-то разликата :kuku: 8) а това са моторченцата м44 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... hed_parts/ и м43 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... hed_parts/ естествено мотора е 1.8 този на линка е 1.6 и наи добър според мен е този с алуминиевите колектори :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: ROI
Пол: Мъж
Кара: M50 с шпер :)
Мечтае да кара: саМолет
Детайли за колата: Млада булка само на 23 !!!

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от gear » 09 Фев 2011, 16:49

И само да вмъкна че ВЪПРОСА И ТЕМАТА Е ВЪЗМОЖНО ЛИ Е А НЕ РЕНТАБИЛНО ЛИ Е ИЛИ ЗАСЛУЖАВА ЛИ СИ !!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от bum_bum » 09 Фев 2011, 17:15

Никой тунинг не е рентабилен. При положение, че ще увеличиш прилично мощността на цена по-малка от смяна на мотор или турбиниране вероятно си заслужава.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: ROI
Пол: Мъж
Кара: M50 с шпер :)
Мечтае да кара: саМолет
Детайли за колата: Млада булка само на 23 !!!

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от gear » 09 Фев 2011, 20:07

bum_bum написа:Никой тунинг не е рентабилен. При положение, че ще увеличиш прилично мощността на цена по-малка от смяна на мотор или турбиниране вероятно си заслужава.

И аз си мисля така :) и затова е темата ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от BiTurbo » 10 Фев 2011, 7:55

bum_bum написа:Никой тунинг не е рентабилен. При положение, че ще увеличиш прилично мощността на цена по-малка от смяна на мотор или турбиниране вероятно си заслужава.


ми слагайте тогава с интерес ще следя :wave: :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от metodi80 » 10 Фев 2011, 15:57

BiTurbo написа:
ми слагайте тогава с интерес ще следя :wave: :winky:


И аз , и аз ... :mhihi:

Само дето ми се струва, че само със следенето ще си останеме ... ,май няма да се включи някой , който го е правил ...
Докъто не взема да разглобя и да почна да редя едно по едно , май няма да се установи дали ще може да се извърши конверсията .. :( Рових и в чуждестранните форуми,но и там има откъслечна информация ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от DirtySouth » 10 Фев 2011, 16:04

M43 има ли knock сензори ? Ако няма заради това ги дават различни блоковете
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от BiTurbo » 10 Фев 2011, 16:08

DirtySouth написа:M43 има ли knock сензори ? Ако няма заради това ги дават различни блоковете


има....то от Е36 май само М40 няма
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Конверсия на М43 в М44 - възможно ли е ... ?

Мнение от Zlobil » 10 Фев 2011, 16:08

Блоковете са различни, М44 има допълнителни водни линии.. гарнитурата на главата пак е различна.

На времето бях попаднал на някаква тема, там се обсъждаха тия неща и някакви момчета се бяха опитвали да напасват блока ама какво стана в крайна сметка така и не разбрах.

По принцип май блоковете на М42 са по сходни с на М43, което също не е зле.

Би било добре ако може да се сложи глава от М42 с електроника и там другите истории от М44.

DirtySouth написа:M43 има ли knock сензори ? Ако няма заради това ги дават различни блоковете


Има кнок сензори.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook