Ремонт на алтернатор - DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
spas318 написа: .................
Колега вероятно си попаднал на дефектен колектор , знам ли ...
По принцип няма значение дали се набива или се натиска колектора , въпроса е да не се деформира горния пръстен , а най -малка е вероятността за деформация с натиск , както ти си го правил ....
Ти с какво си натискал ? Възможно е да си приложил неправилно усилието , знам ли .....
По въпроса за квадрата на пластмасата , която влиза в каналите .... , при мен размера им беше точен , в смисъл профила не беше по -широк от канала ....
Влизаше сито , трудно , но влизаше ..., аз го набивах със зачукване със гумен чук и наложих една дебела стара книга от горе , за да съм сигурен , че няма да се дефирмира горния пръстен от чукането (че бях пробвал с една дървена подложка , но въпреки това се виждаха следи от нараняване на първия колектор , който монтирах ..., но това си го отчитам като моя грешка ...)
Моя съвет е като отидеш в магазина , да си вземеш ротора (или дори целия алтернатор ) с теб и да наложиш колектора , за да видиш дали и на другия колектор тези квадратните провили няма да са по дебелеи от канала ....
По въпроса за износения долен пръстен ...., аз и в темата казах , че винаги долния пръстен е по -износен , това е "нормално" , даже и с алтернаторджия говорих и той каза , че винаги така се износва повече долния пръстен ... , аз лично нямам обяснение защо ....
По въпроса за алтернатора ..., моя е абсолютно същия (който е показах и в темата) - 50-80А Валео .....
- spas318
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318i/M43--93г
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Благодаря за съвета колега,ходих с ротора в магазина,но всички бяха като първия който взех.Купих един и на работата ми стругаря измери и каналите на ротора и квадрата на колектора,каналите на ротора са 3мм,а квадрата на колектора е 3,85мм.С финна пила леко запилих квадратите и влезе по лесно на ротора.След като го сглобих и сложих на колата днес волтажа е 14.3 и при пуснати светлини.
Благодаря за помоща и за полезната тема
Благодаря за помоща и за полезната тема
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
14V при пуснати фарове, вентилатор и музика. Бива ли или требва го разхвърлям?
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
metodi изглежда че си доста запознат с тая тема. аз имам друг проблем моя пък зарежда мн повече около 16.7 16,9.и поради това изгоряха ми всички крушки които бяха включени на късите светлини дългите габарити акумулатора взе да съска да му тече киселината явно от прекомерното зареждане, нешто с динамото не е наред ама въпроса ми е на какво се дължи това ? благодаря предварително
- BABHOMED
- ентусиаст
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Регулатора на напрежението,той е виновен за презареждането .
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
cimi89 написа:metodi изглежда че си доста запознат с тая тема. аз имам друг проблем моя пък зарежда мн повече около 16.7 16,9.и поради това изгоряха ми всички крушки които бяха включени на късите светлини дългите габарити акумулатора взе да съска да му тече киселината явно от прекомерното зареждане, нешто с динамото не е наред ама въпроса ми е на какво се дължи това ? благодаря предварително
Добре презарежда , добре е, че са ти гръмнали само крушките, а не акумулатора. Бягай бързо за реле-регулатор.
- zafirovp
- младши ентусиаст
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Моят пък зарежда на 14.6 -14.5 без консуматори. Това лошо ли е, понеже май съм на границата. Онзи ден ми кипна един акумулатор който седя 6 месеца без да се ползва, но иначе нямам проблеми. Да сменя ли реле-регулатора докато е време?
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
b00st написа:14V при пуснати фарове, вентилатор и музика. Бива ли или требва го разхвърлям?
Брех , ти ще извадиш най -якия алтернатор !
По принцип не е проблем дори да падне до към 13.5 при пуснати консуматори (всички )....
При мен с пуснато всичко що може да е консуматора в колата , не пада под 13.7 и то за много кратки моменти (къси , дълги , габарити , халогени , усилени стопове ,стопове , чистачки , музиката усилена , вентиалтора за купето и този за двигателя , реотана на задното стъкло,плафоните и климатика ). На празен ход (без консуматори) моя алтернатор държи 14.2 волта ...
zafirovp написа:Моят пък зарежда на 14.6 -14.5 без консуматори. Това лошо ли е, понеже май съм на границата. Онзи ден ми кипна един акумулатор който седя 6 месеца без да се ползва, но иначе нямам проблеми. Да сменя ли реле-регулатора докато е време?
Не проблем ако ти държи 14.5 на празен ход , проблем е ако като подадеш газ, вдига над тая стойност ! Ако е така си смени регулатора ..... Факта ,че ти е кипнал акумулатора е показател за проблем ...
Стандартно повечето алтернатори на Е36 държат към 13.8 волта (без консуматори) , а с товар свалят до към 13.5 -13.6 и това е съвсем в реда на нещата .....
- another90sm
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Здравейте, колеги аз съм с е39 520и , но моя генератор беше същия Валео 80А , но ми изгоря статора и реших да взема цял генератор 2-ра употреба. Обаче взех Валео 90А. Смятате ли , че това е проблем. На стойности на борда ми показва на празен ход 14.5 - 14.6 понякога отива 14.7 (но не ги задържа за постоянно). Като включа който и да е консуматор се случва следното нещо от 14.5и6 пада на 13,2и3и4(различно) и отново вдига на 14,5 същия ефект се получава понякога като се движа и натисна съединителя и паднат оборотите (има ли повод за притеснение).
Другото нещо е , че имам като свирене от генератора обяснено по-горе в темата от друг колега (изкривени колектори по някакъв начин) и при мен интересното е ,че горния пръстен на колектора е доста по-износен от долния. Смятате ли , че промяната на тези стойности описани по-горе при мен могат да се дължат на въпросния колектор ( четки има доста) или може реле регулатора да е причината. За този регулатор обаче на мен ми обявиха цена от 86лв от фирма FUGO.
Поръчал съм 2-та лагера и колектора , но как да разбера ако и регулатора е за смяна или диоден блок , понеже ще пътувам за морето скоро и искам да съм го проверил и този генератор.
Ето и номерата му
Благодаря ви предварително.
И един голям + за автора на темата.
Другото нещо е , че имам като свирене от генератора обяснено по-горе в темата от друг колега (изкривени колектори по някакъв начин) и при мен интересното е ,че горния пръстен на колектора е доста по-износен от долния. Смятате ли , че промяната на тези стойности описани по-горе при мен могат да се дължат на въпросния колектор ( четки има доста) или може реле регулатора да е причината. За този регулатор обаче на мен ми обявиха цена от 86лв от фирма FUGO.
Поръчал съм 2-та лагера и колектора , но как да разбера ако и регулатора е за смяна или диоден блок , понеже ще пътувам за морето скоро и искам да съм го проверил и този генератор.
Ето и номерата му
Благодаря ви предварително.
И един голям + за автора на темата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Vozq_bez_pari
- младши ентусиаст
- Мнения: 495
- Регистриран на: 23.01.2005
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Някой знае ли дали се слагат обикновени или С3 лагери щото тия дето ги извадих от мойто динамо май не са оригинални име съмняват.. ?
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Колега , страхотна работа си свършил отново , но да те питам има ли начин да разбера кое е изгоряло с прост мулти цет . Дали диодния блок е добре , релето напрежение . Моят случай е следния 90 А валео , на празен ход 13,6 В , с всички пуъснати консуматори 12, 5 В . Четки нови , лагер преден нов , само не можах да избия задния ! Колектора ми е адски износен и даже е пукнат на едното место за 1-та четка .
За милиони-няма закони.
- роско бмв gr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 87
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: дето е пълно с пустиняци
- Кара: умряло 316 автоматично купе
- Мечтае да кара: lancia HF integrale
- Детайли за колата: умряло 316 купе автоматик
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
А при разлепен D+ какво правиме. Да търся ново динамо, или да се опитвам да го лепя?
- aliays
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Колеги, днес разглобих алтернатора, ясно е че ще се сменя реле-регулатора заедно с четките, но искам да сменя и колекторите. Та въпроса ми е как да стане номера, моите не са пластмасови как става номера с набиването и избиването на старите?
Благодаря предварително...
Благодаря предварително...
- BABHOMED
- ентусиаст
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Премахването на старите е лесно,можеш дори да ги срежеш внимателно и да ги извадиш при липса на подходяща скоба.Трябва да се внимава много с двата извода от ротора за да не се пречупят когато ги отделяш от колектора.Набиването на новия колектор става внимателно или на преса или с чукче и дървено трупче но шлиците на ротора се намазват с лак непусредственно преди да се монтира колектора.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
- aliays
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: Ремонт на алтернатор - DIY
Мисълта ми е трябва ли да разколача динамото като колегата Методи, за да ги сменя или може и от горе без да цепя алтернатора?!
Ама като гледам май трябва да го разколача?!
Ама като гледам май трябва да го разколача?!
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани