Ванос???С или без???

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 3.05.2003
Местоположение: София

Ванос???С или без???

Мнение от BMW_325i » 09 Май 2003, 8:03

Понеже не разбирам много от BMW искам да ви попитам какво представлява?От кога се монтира?И по добре ли е с него?Благодаря ви!!!!

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 09 Май 2003, 8:51

Форума има доста полезна функция "Търсене" намираща се горе в дясно и в доста случай помага..

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=2624

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Ванос???С или без???

Мнение от © » 09 Май 2003, 10:19

след 9/92г

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 19.11.2002
Местоположение: София

Мнение от M_Kuzev » 22 Май 2003, 21:08

VANOS (variable valve timing/variable camshaft control)...което на нашия майчин език означава нещо от сорта на променливи фази на газоразпределение. Представлява изменяне на момента на отваряне на клапаните според ъгъла на отваряне на дроселната клапа. Чувал ли си нещо за раздвижно зъбно (ангренажно) колело на разпределителния вал? Ако имаш някои познат който се занимава със състезателни ЛАДА-бегачки (малко смешно звучи...) това колело се поставя за да се изменя ъгловото положение на разпред вала към ангренажното колело (т.е. към зъбния венец на колелото...абе към кляновия вал в крайна сметка). Когато клапаните се отварят по-рано (по-голям аванс на разпред вала) се постигат високи обороти, макар те да се постигат по-бавно. Обяснението е следното: например при заводско положение на вала всмукателния клапан се отваря 12 градуса (завъртане на коляновия вал) преди ГМТ (горна мъртва точка на буталото); с въпросното раздвижно колело да речем се дава предварение около 5 градуса ( отваря се на 17 град. преди ГМТ, но и ще се затвори с 5 градуса по-рано). А със затварянето на всмукателния клапан приключва реалния такт пълнене, след който започва сгъстяването. Продължителността на сгъстяването е по-голяма, откъдето е по-голямо и крайното налягане (т. нар. компресия), което товари повече двигателя, което намалява ускоряемостта му, но може да достигне по-високи обороти, макар и по-бавно. С намаляване на аванса на разпред вала се дава възможност да се увеличи ускоряемостта - всмукателния клапан се затваря по-късно от обикновено, времетраенето на сгъстяването се намалява, увеличава се това на горенето - двигателя се ускорява като флекс, но не достига макс. обороти (при гореспоменатата ЛАДА са около 8500-9000об.мин., онякога и повече). За да се направи тази регулировка трябва да се отвори капака на клапаните, да се прецени какво точно се иска от колата (говоря за лада-та) - ускорение или макс. обороти. Техниката е напреднала, хората са измислили как това да става в процес на работа на двигателя - с най-прости думи чрез електромагнит и налягането на маслото. В зависимост от ъглвото положение на дроселната клапа се определя тока, подаван към ел. магнита а оттам и положението на разпред. вала. При празен ход вала е в положение макс. ускорение например. Така чрез педала на газта командваш един параметър в повече на двигателя, което ОПРЕДЕЛЕНО Е ДОБРЕ. Оба4е идва и въпросът за надеждността на системата - има много високи изисквания към маслото... Заслужава си общо взето, конструкцията не е много сложна, но ремонтът определено се усложнява. Но значително се подобрява работата на двигателя. Надявам се да съм ти го обяснил добре, поне се постарах! :)

Компактен
Аватар
Мнения: 1365
Регистриран на: 11.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от quixzole » 23 Май 2003, 19:55

Имаме си нов експерт :yes: браво
Изображение Изображение Изображение Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 24 Май 2003, 12:16

ето това е спец. обяснение :lol: :lol:
щом аз разбрах за какво иде реч :wink:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook