Електрическа перка. Кога трябва да върти?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12776
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от vld » 30 Апр 2013, 14:05

b00st написа:Ще погледна мойта утре и ще постна дали се включва преди средата или изчаква. Почти съм сигурен, че още преди средата започваше да се върти леко.

Няма шанс да е така, средата на таблото е от 82 до 102 градуса, термостата на йеската неснам на колко отваря, но на М43 в Е36 е на 95 градуса, датчика на радятора който управлява перката е на 80/88 градуса.
За да ти заработи перката лекичко и да си малко преди средата, означава температурата в радятора да е 80 градуса, което няма как да е така при работещ термостат.
То всъщност и при неработещ е почти невъзможно, щото в главата температурата ще е много повече от 2 градуса повече от колкото в радятора.
Датчика за температурата на таблото ти се е скапал според мен.
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от b00st » 30 Апр 2013, 18:02

Датчика си е наред, а и аз такъв датчик не съм виждал да се е скапал до сега. Днеска погледнах и не върти преди средата, явно нещо съм си въобразил :oops:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320d
Мечтае да кара: Ferrari
Детайли за колата: M47D20 6MT

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от NeRoX » 30 Апр 2013, 18:12

При M50B25 нещата със степените по същия начин ли стоят? Миналата година като купих колата беше все още топло. И много виеше като загрее. Монтьора, който ми прави колата ми каза, че виско-то е постоянно отворено и от там е проблема. Сменихме го с хубаво немско, но продължи да вие. След това температурите паднаха и цял зима бях забравил за този "проблем", сега обаче се стопли и той пак се появи и ме дразни. Като загрее и натисна ли я направо съм като локомотив. Перката имам чувството че ще фръкне през капака. А коалта съм я карал 15тина минути примерно. Може да имам и аз този проблем с първата степен на перката или при виско не е така? Може и 4те цилиндрови и те да са с виско - честно казано не знам. Затова питам? :)

Мародератор
Аватар
Мнения: 12340
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от Mollov » 30 Апр 2013, 20:24

Да изясним малко ситуацията около работата на ел. перката....

1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.

Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от Jim Beam » 30 Апр 2013, 21:26

Mollov написа:Да изясним малко ситуацията около работата на ел. перката....

1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.

Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.


A какъв е най-сигурният начин да проверим дали работи първа и втора степен?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от BMWMHartge » 30 Апр 2013, 21:38

Jim Beam написа:
Mollov написа:Да изясним малко ситуацията около работата на ел. перката....

1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.

Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.


A какъв е най-сигурният начин да проверим дали работи първа и втора степен?




Да това е основния въпрос. Доколкото разбрах кафевия кабел към датчика на радиатор е "-" по тънкия е 1ва стенеп и по дебелия е 2ра степен. Доколкото аз разбрах вързваме на късо "-" с кабела на първа степен. Това става като искараме кабелите от датчика на радиатора. Ако греша някой да ме поправи?
Последна промяна BMWMHartge на 30 Апр 2013, 21:41, променена общо 1 път
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от Jim Beam » 30 Апр 2013, 21:40

BMWMHartge написа:
Jim Beam написа:
Mollov написа:Да изясним малко ситуацията около работата на ел. перката....

1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.

Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.



Да това е основния въпрос. Доколкото разбрах кафевия кабел към датчика на радиатор е "-" по тънкия е 1ва стенеп и по дебелия е 2ра степен. Доколкото аз разбрах вързваме на късо "-" с кабела на първа степен. Това става като искараме кабелите от датчика на радиатора. Ако греша някой да ме поправи?
A какъв е най-сигурният начин да проверим дали работи първа и втора степен?


Благодаря!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от BMWMHartge » 30 Апр 2013, 21:42

Jim Beam написа:
BMWMHartge написа:
Jim Beam написа:
Mollov написа:Да изясним малко ситуацията около работата на ел. перката....

1. Перката винаги върти САМО на 1-ва степен... дали на климатик или не - само 1-ва степен. 2-ра степен се води аварийна, ако температурата се вдигне прекомерно и има нужда да се реагира с по-сериозен въздушен поток... или ако 1-ва степен е изгоряла. При изправна охладителна система и 1-ва степен на перката няма начин 2-ра степен да завърти. 2-ра степен се регулира от датчика на радиатора и се активира директно т.е. перката завърта на 100%. За М43 и М44 тия датчици на радиатора са различни, но разликата в температурите за 1-ва и 2-ра степен са сравнително близки. 2-ра степен е някъде на около 95-96С, щото иначе съвсем скоро стрелката ще тръгне надясно.
2. При пускане на климатика 1-ва степен винаги врътва за малко и после според налягането в климатичната система регулярно се задейства 1-ва степен, когато има нужда... в движение при достатъчно прилична скорост перката не се завърта.
3. При неработеща 1-ва степен има голяма вероятност климатичната система да не работи както трябва, защото налягането се повишава прекалено бързо (висока температура на изпарителя) и докато да врътне 2-ра степен може да избие налягането на клима системата.

Всичко това е тествано, изпробвано и какво ли още не, така че не говоря чрез гуугъл.



Да това е основния въпрос. Доколкото разбрах кафевия кабел към датчика на радиатор е "-" по тънкия е 1ва стенеп и по дебелия е 2ра степен. Доколкото аз разбрах вързваме на късо "-" с кабела на първа степен. Това става като искараме кабелите от датчика на радиатора. Ако греша някой да ме поправи?
A какъв е най-сигурният начин да проверим дали работи първа и втора степен?


Благодаря!

Така разбрах аз за пробата, че се прави, ако някой мисли, че не така да каже..
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 24.05.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60
Детайли за колата: 523i 06'

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от Диан » 30 Апр 2013, 22:10

Диан написа:
BMWMHartge написа:Ако искарам жиците от датчика и докосна жицата "-" с жицата на 1ва степен и трябва да тръгне перката на 1ва степен ако работи, нали?

Да, ще направиш байпас и перката ще заработи.

Отивай, пробвай. С чешене на пръстите няма да разбереш :mhihi:
Шегувам се.

Всичко е правилно и пробвано :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от BMWMHartge » 30 Апр 2013, 22:12

И нека някой да даде линк към темата за ремонт на 1ва степен, аз не я намерих.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от vladobate » 30 Апр 2013, 22:48

Ами не се проверява така както сте описали през буксата на датчика. Или по-точно казано резултата може да е заблуждаващ. Имам предвид ако не тръгне първа степен не е задължително да е проблема в перката , тъй като преди това минава през релета и ако има проблем в това за 1-ва няма да тръгне пак . Махате буксата на перката и подавате там + и - ( като стана ясно , че при БМВ кафевия кабел е маса ), после същото и с другия кабел за 2-ра степен и така пробвате дали и двете са ви наред . След това може да се пристъпи към проверка от буксата на датчика където пък се подава само - тъй като той е един ключ и управлява ( включва съответните релета за двете степени ) през маса. С тези две упражнения вече ще сте сигурни имате или не порблем с перката откъм захранване. Оттам насетне вече ако имате реален проблем , а захранването сте го премерили и е ОК проверявате датчици . Само да добавя към поста на колегата Молов , който го обясни много точно , втората степен се включва и от пресостата на климатика , ако не му е достатъчно обдухването за да постигне желаната от вас температура и обикновено се случва при големи разлики между зададената в купето и тази отвън . Също първа степен няма да тръгне , ако не е достигнала определената температура на антифриза и едновременно нямате достатчъно количество фреон , а пускате климата . Също ще тръгне преди да дигне стрелката на темп. на таблото по средата , но само ако пуснете климатика.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12340
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от Mollov » 30 Апр 2013, 22:54

Не мога да се сетя как тествахме 1-ва степен... нещо ми е мъгляво кво правихме с моя майстор, а и тогава лЕко се бЕх изнервил...

Ремонта на 1-ва степен минава през смяна на тоя резистор... само че на някои мотори е малко по-различен от примерно "цилиндъра" на перката на мойта кола... и понеже нещо не ми се експериментираше с "реплика" си намерих перка с работещ резистор... харесвам "фабричните неща", колкото и тъпо да звучи понякога...

Иначе ако ви интересува да си тествате дали ви е ОК перката и дали работи както трябва - пуснете климатика и вижте дали ще врътне веднага перката... и дали ще направи 1-2 цикъла "on-off" при пуснат климатик... ако не палне веднага е добре да проверите нещата, щото не е на добре... тогава ще е добре да направите директен тест на самите кабели с подаване директно на тях.

Частично решение е да вържете на късо перката да врътва директно на 2-ра степен, когато реално поиска 1-ва... работи ОК, не е проблем, само че директното пускане на перката на 100% понякога (примерно при намаляване за светофар и освобождаване от предавка) води до доста неприятно "пропадане" на оборотите при стартиране на вентилатора...а при пуснат климатик е особено дразнещо, да не говоря, че е бая товарещо мотора (наред с компресора).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от BMWMHartge » 30 Апр 2013, 23:03

vladobate написа:Махате буксата на перката и подавате там + и - ( като стана ясно , че при БМВ кафевия кабел е маса ), после същото и с другия кабел за 2-ра степен и така пробвате дали и двете са ви наред


На перката имам само 1 букса с 2 пина? Неразбрах кой е другия кабел?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от vladobate » 01 Май 2013, 0:04

BMWMHartge написа:
vladobate написа:Махате буксата на перката и подавате там + и - ( като стана ясно , че при БМВ кафевия кабел е маса ), после същото и с другия кабел за 2-ра степен и така пробвате дали и двете са ви наред


На перката имам само 1 букса с 2 пина? Неразбрах кой е другия кабел?

Ами значи имаш една степен. Единия е + другия - . Или перката да ти се управлява по друг начин , безстепенно. Ама на тоз мотор надали .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?

Мнение от BMWMHartge » 01 Май 2013, 0:23

Реално трябва да има още 1 кабел с 2 пина така ли? Скоро свалях перката имам само 1 кабел с 2 пина.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook