Ръжди - Е36 325тд
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Ръжди - Е36 325тд
Здравейте,
от много време не съм писал, не че не искам, нямах време. И не знам вече за кой път ми минава през акъла да седна и да си напиша нещата за колите, вече..
Миналата година стана така, че се сдобих с още 2 тройки
Това е темата за последната.
Много ми се караше Е36-ца
Исках някоя, без особено добър външен вид, все пак през повечето време ще я кара приятелката ми градско, сещате се..
И се сетих, че бившият ми работодател, от който купих другата 3-ка имаше една 36-ца, даже я бях карал определено време, за да и оправя климатика и стана така, че я купих, без даже да съм я виждал.
Колата е 325тд седан бордо. Има малък борд, климатроник с врътките, предни ел. стъкла и ШПЕР TYP 188 .
Така изглеждаше като я оставих миналата 2018-та
Сега е много по-ръждясала.
Най-важното при покупката беше, че колата я взимам от доверен човек и знам, че всичко е поддържано на време и не е мъчено. Колата е купена от България и аз съм трети собственик от както е произведена - 178 672 км.
Колата беше за смяна на масло. Сложих 5-30 шел и заминахме на първото си море заедно с нея.
Реших да махна гадния волан с бег и да сложа мтех2.
След това смених обикновения плюш салон с полукожено рекаро, за да могат дългите пътувания да бъдат по-комфортни.
от много време не съм писал, не че не искам, нямах време. И не знам вече за кой път ми минава през акъла да седна и да си напиша нещата за колите, вече..
Миналата година стана така, че се сдобих с още 2 тройки
Това е темата за последната.
Много ми се караше Е36-ца
Исках някоя, без особено добър външен вид, все пак през повечето време ще я кара приятелката ми градско, сещате се..
И се сетих, че бившият ми работодател, от който купих другата 3-ка имаше една 36-ца, даже я бях карал определено време, за да и оправя климатика и стана така, че я купих, без даже да съм я виждал.
Колата е 325тд седан бордо. Има малък борд, климатроник с врътките, предни ел. стъкла и ШПЕР TYP 188 .
Така изглеждаше като я оставих миналата 2018-та
Сега е много по-ръждясала.
Най-важното при покупката беше, че колата я взимам от доверен човек и знам, че всичко е поддържано на време и не е мъчено. Колата е купена от България и аз съм трети собственик от както е произведена - 178 672 км.
Колата беше за смяна на масло. Сложих 5-30 шел и заминахме на първото си море заедно с нея.
Реших да махна гадния волан с бег и да сложа мтех2.
След това смених обикновения плюш салон с полукожено рекаро, за да могат дългите пътувания да бъдат по-комфортни.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Ръжди - Е36 325тд
Лятото мина и реших да направя обстоен преглед на автомобила. Цялостно колата беше ок, имаше единични неща за смяна, но реших да сменя всичко.
Предница - плътни тампони с изместен център на носачите, нови прахоуловители и шокови тампони, вътрешен+външен шарнири, вътрешен+външен кормилни накрайници, маншони на рейката, тампони с изместен център горе в макферсора, биалетки, тампони на стаб. щанга, тампони двигател и то няма какво друго повече.
Обърнахме тампоните с ляв и десен и колата получи приятни стойности на камбър и кастър и поведението стана ТОП!
Колата изненадващо имаше много малко течове на масло и то само от двигателя, кутията и дифа бяха сухи на барут.
Реших да махна колектора и да му сменим гарнитурите + вакумите, да сменим скобите на казанчето за хидравлика и да обезмаслим всичко.
Тук показвам колко е чист порта спрямо N57 мотор на същите километри.
Течовете на масло спряха и беше време да минем назад.
Смяна на гумено каре, смяна на тампона на скоростния лост отзад, на ябълката и на тефлоновите шайбички. Благодарение на пазенето на колата от предишните собственици и едва 115-те коня, НЯМА абсолютно никакъв луфт в кутията, дифа и полуоските. След смяната на тези неща, превключването стана още по приятно и директно.
Смяна 3-те тампона на дифа, тампоните на задните амортисьори, тампоните на носача в прага и в шенкела, тампоните на фибата и на цигулката, нови реглажни болтове с гайки и шайби. Кажи речи, само тампоните на моста не сменихме.
Предница - плътни тампони с изместен център на носачите, нови прахоуловители и шокови тампони, вътрешен+външен шарнири, вътрешен+външен кормилни накрайници, маншони на рейката, тампони с изместен център горе в макферсора, биалетки, тампони на стаб. щанга, тампони двигател и то няма какво друго повече.
Обърнахме тампоните с ляв и десен и колата получи приятни стойности на камбър и кастър и поведението стана ТОП!
Колата изненадващо имаше много малко течове на масло и то само от двигателя, кутията и дифа бяха сухи на барут.
Реших да махна колектора и да му сменим гарнитурите + вакумите, да сменим скобите на казанчето за хидравлика и да обезмаслим всичко.
Тук показвам колко е чист порта спрямо N57 мотор на същите километри.
Течовете на масло спряха и беше време да минем назад.
Смяна на гумено каре, смяна на тампона на скоростния лост отзад, на ябълката и на тефлоновите шайбички. Благодарение на пазенето на колата от предишните собственици и едва 115-те коня, НЯМА абсолютно никакъв луфт в кутията, дифа и полуоските. След смяната на тези неща, превключването стана още по приятно и директно.
Смяна 3-те тампона на дифа, тампоните на задните амортисьори, тампоните на носача в прага и в шенкела, тампоните на фибата и на цигулката, нови реглажни болтове с гайки и шайби. Кажи речи, само тампоните на моста не сменихме.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Ръжди - Е36 325тд
Трябваше да сменям масло вече. Този път сложих 10-40 Motull, защото ми се струваше, че двигателя е доста шумен + някакво Engine honey и горивен филтър
Смених също така и релето на подгревните свещи, само оригинално..
И подгревните свещи + ремък, че моят беше бая нацепен.
От известно време педала на съединителя беше спрял да се връща нагоре и купих долна помпа на съединител, ходихме на състезание на Серес и тъкмо бях решил да я сменя и то па взе, че се счупи нещо генерално пред гаража.
Трябваше да сменя и горната помпа и самият педал, защото беше счупена една пластмасово уше. Отделно както виждате, при мен начина на връщане на педала е с една хуйня, която е счупена и го преправихме на стандартния принцип с връщаща пружина, а не отблъскваща. Аз все пак си купих счупеното да си го имам, естествено само оригинално.
Така или иначе сменях горната помпа, а имах и долната та я смених и нея.
Смених също така и релето на подгревните свещи, само оригинално..
И подгревните свещи + ремък, че моят беше бая нацепен.
От известно време педала на съединителя беше спрял да се връща нагоре и купих долна помпа на съединител, ходихме на състезание на Серес и тъкмо бях решил да я сменя и то па взе, че се счупи нещо генерално пред гаража.
Трябваше да сменя и горната помпа и самият педал, защото беше счупена една пластмасово уше. Отделно както виждате, при мен начина на връщане на педала е с една хуйня, която е счупена и го преправихме на стандартния принцип с връщаща пружина, а не отблъскваща. Аз все пак си купих счупеното да си го имам, естествено само оригинално.
Така или иначе сменях горната помпа, а имах и долната та я смених и нея.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Ръжди - Е36 325тд
След цялостния ребилд с много леки модификации по окачването поведението на колата стана супер и това ми даде доста голяма увереност да ходя да се пързалям по заснежените и непочистени междуселски пътища. Включително и снощи по околовръстното
Въпреки всичко 115-те кончета и липсата на S много ме натоварваше и още от преди самото закупуване на колата, бях решил, че ще я правя поне TDS. Мислех си, че разликата е само в моторен комп, турбо пътища и кулер...
..НО..
Има разлики в следните:
- климатичен радиатор;
- климатичните тръби;
- охлаждащата перка;
- тръбата на ЕГР;
- биелните лагери СПУТЕР.
И колкото и да ми се искаше, няма да бъде баш ОЕМ. Намерих комп, пътища и кулер и ще преправям останалото. След това колата ще получи и ЧИП. Целта ми е около 170-180 коня. Ако не са ми достатъчни, ще минавам на 2260 и много +++
Решил съм скоро да сменя маслото в кутията и дифа профилактично.
Купих си уреди, за да изглежда по-рейсинг колата.
Исках уреди с ретро визия и съвсем случайно ги хванах на промоция.
Това е за момента. Принтирах си на 3д принтера стойка за 3 от тях, 4-тия ще го мисля във въздуховода някакси.
Въпреки всичко 115-те кончета и липсата на S много ме натоварваше и още от преди самото закупуване на колата, бях решил, че ще я правя поне TDS. Мислех си, че разликата е само в моторен комп, турбо пътища и кулер...
..НО..
Има разлики в следните:
- климатичен радиатор;
- климатичните тръби;
- охлаждащата перка;
- тръбата на ЕГР;
- биелните лагери СПУТЕР.
И колкото и да ми се искаше, няма да бъде баш ОЕМ. Намерих комп, пътища и кулер и ще преправям останалото. След това колата ще получи и ЧИП. Целта ми е около 170-180 коня. Ако не са ми достатъчни, ще минавам на 2260 и много +++
Решил съм скоро да сменя маслото в кутията и дифа профилактично.
Купих си уреди, за да изглежда по-рейсинг колата.
Исках уреди с ретро визия и съвсем случайно ги хванах на промоция.
Това е за момента. Принтирах си на 3д принтера стойка за 3 от тях, 4-тия ще го мисля във въздуховода някакси.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Ръжди - Е36 325тд
Точно като запонча темата с тдс-а и мислех да ти пиша за едни уреди, но виждам си се снабдил, предпологам на въздуховода ще ти е боост метъра, ако решиш в въздохувода до стъклото, да знаеш много лошо свети в огледалото за обратно виждане страничното. Иначе евала за труда и темата, чета с интерес, макар че ти ми беше дал жокери какво се случва.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Ръжди - Е36 325тд
Kroki написа:
Колата изненадващо имаше много малко течове на масло и то само от двигателя, кутията и дифа бяха сухи на барут.
Значи няма масло, доливай
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Ръжди - Е36 325тд
bum_bum написа:Kroki написа:
Колата изненадващо имаше много малко течове на масло и то само от двигателя, кутията и дифа бяха сухи на барут.
Значи няма масло, доливай
Nukem написа:Точно като запонча темата с тдс-а и мислех да ти пиша за едни уреди, но виждам си се снабдил, предпологам на въздуховода ще ти е боост метъра, ако решиш в въздохувода до стъклото, да знаеш много лошо свети в огледалото за обратно виждане страничното. Иначе евала за труда и темата, чета с интерес, макар че ти ми беше дал жокери какво се случва.
Ще го помисля това, мерси!
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Ръжди - Е36 325тд
Поздрави колега, и аз по стечение на обстоятелствата се сдобих със синьо 325тдс комби. По ходова част всичко е перфектно, но и моята корозията я е натиснала жестоко.. Ще следя темата с голям интерес!
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Ръжди - Е36 325тд
Стана топло и климатика не духаше толкова хладно, даже изобщо, а го бях пълнил едно време, като се занимавах с колата...
Та източих 150грама, вакумирах, нямаше течове и налях свежо 1кг фреон.
И магията стана.
После реших, че вече е крайно време да си монтирам уредите.
Принтирах стойката на 3д принтер, малко кабели в подходящи цветове и 20мин по-късно бях готов.
Та източих 150грама, вакумирах, нямаше течове и налях свежо 1кг фреон.
И магията стана.
После реших, че вече е крайно време да си монтирам уредите.
Принтирах стойката на 3д принтер, малко кабели в подходящи цветове и 20мин по-късно бях готов.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Ръжди - Е36 325тд
На M3-ката датчика е на конзолата и прецених, че щом някакви по-умни от мен са го измислили да е там, значи там ще го слагам. Аз нямах допълнителни отвори, камо ли пък 2 и затова просто си взех една друга капачка, колегата ми навари малко материал, после естествено конусовидна резба, тефлон и всичко е тип топ.
Това, което ме притеснява обаче е, че по магистрално каране дига температури на маслото 120 градуса и не знам, дали това е нормално. Имам и маслен радиатор.
Това, което ме притеснява обаче е, че по магистрално каране дига температури на маслото 120 градуса и не знам, дали това е нормално. Имам и маслен радиатор.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани