M50 Stroke - 3.0 - опит
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
M50 Stroke - 3.0 - опит
Набавил съм следните неща за проекта и ми възникнаха някои въпроси:
- М50 блок от 2.5
- бутала, биели и кол. вал от М54
- глава от М52 2.5
Ето и въпросите към хората с опит в тези начинания:
1) Как стои въпросът с буталата от М54 в чугунения блок на М50? Все пак буталата са правени за алуминиев блок - различни температурни разширения (коефициенти) и т.н. Хората по чуждите форуми пишат, че не става. Трябвало бутала от М42 (чугунен блок). Вярно/невярно?
2) Какви сегменти се слагат, от М50 или от М54 (пак различен материал и повърхност)?
3) Колко точно е недоходът на буталото в този вариант?
Ако се получи хубава тема обещавам снимки от правенето на проекта и споделянето на моя опит.
Моторът ще се прави за Е36 и ще се кара само по писти предимно в Германия. Колата е с идея фън и нищо професионално (просто 320ката вече поумаля по пистите) Идеята е достигане на около поне 220 коня на вала.
И да, знам че направо слагането на М54 в Е36 би било перфектния вариант, но си имам причини да не е точно това.
Ще се радвам на споделен опит.
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
- М50 блок от 2.5
- бутала, биели и кол. вал от М54
- глава от М52 2.5
Ето и въпросите към хората с опит в тези начинания:
1) Как стои въпросът с буталата от М54 в чугунения блок на М50? Все пак буталата са правени за алуминиев блок - различни температурни разширения (коефициенти) и т.н. Хората по чуждите форуми пишат, че не става. Трябвало бутала от М42 (чугунен блок). Вярно/невярно?
2) Какви сегменти се слагат, от М50 или от М54 (пак различен материал и повърхност)?
3) Колко точно е недоходът на буталото в този вариант?
Ако се получи хубава тема обещавам снимки от правенето на проекта и споделянето на моя опит.
Моторът ще се прави за Е36 и ще се кара само по писти предимно в Германия. Колата е с идея фън и нищо професионално (просто 320ката вече поумаля по пистите) Идеята е достигане на около поне 220 коня на вала.
И да, знам че направо слагането на М54 в Е36 би било перфектния вариант, но си имам причини да не е точно това.
Ще се радвам на споделен опит.
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
Да, естествено, следях темата при създаването и, дори с колегата maxpower вече дискутирах някои неща.
Колегата използва буталата от Опел, а там сигурно също е правено за чугунен блок. Мен ме интересува може ли да се ползват буталата на М54, както и другите неща, които съм задал като въпроси в тази връзка....
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Колегата използва буталата от Опел, а там сигурно също е правено за чугунен блок. Мен ме интересува може ли да се ползват буталата на М54, както и другите неща, които съм задал като въпроси в тази връзка....
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
Тук едва ли някой ще ти даде точен отговор. Пробвал ли си да питаш в някой USA/UK -форум
На прима виста ми изкочи Това
На прима виста ми изкочи Това
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
Да, много полезно, благодаря! Явно стават нещата....
В крайна сметка ще го пробвам, така или иначе всичко е налично и плъг енд плей. Пък като стане фал, ще разстържа на 86мм и ще го направя с опеловите бутала...
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
В крайна сметка ще го пробвам, така или иначе всичко е налично и плъг енд плей. Пък като стане фал, ще разстържа на 86мм и ще го направя с опеловите бутала...
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
Дерзай само после да не забравиш да напишеш и тук какво е станало, защото определено би било полезно
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
Аз лично карах с бутала от м54 с чугунен блок + сегменти за съответните бутала. Единствения проблем беше, че след 22к км спука 2.0ковия блок, който беше разтърган на 84мм
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
М54 е със стоманени ризи. Поради това не мисля че може да се приеме блока за алуминиев както е м52. Първи компресионен е 1мм и не става от друго. Или трябва да разшириш канала в буталото или два комплекта сегменти. Според мен не би трябвало да е проблем м54 бутала в чугунен, но това е на база разсъждението по-горе. НЕ СЪМ ГО ОПИТВАЛ НА ПРАКТИКА.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
Тоест със сегментите от М54 не от М50?No0k написа:Аз лично карах с бутала от м54 с чугунен блок + сегменти за съответните бутала. Единствения проблем беше, че след 22к км спука 2.0ковия блок, който беше разтърган на 84мм
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
spirco написа:М54 е със стоманени ризи.....
Не е с ризи М54. Или може би само някои, които са за страни с лоши горива... но не и европейските....
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
По темата, блокът вече го домъкнах - М50Б25 на под 80.000км. Всичкия хонинг си седи и е в перфектно състояние. Сега остава да намеря време и да го почвам по малко....
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
BiTurbo написа:Набавил съм следните неща за проекта и ми възникнаха някои въпроси:
- М50 блок от 2.5
- бутала, биели и кол. вал от М54
- глава от М52 2.5
Ето и въпросите към хората с опит в тези начинания:
1) Как стои въпросът с буталата от М54 в чугунения блок на М50? Все пак буталата са правени за алуминиев блок - различни температурни разширения (коефициенти) и т.н. Хората по чуждите форуми пишат, че не става. Трябвало бутала от М42 (чугунен блок). Вярно/невярно?
2) Какви сегменти се слагат, от М50 или от М54 (пак различен материал и повърхност)?
3) Колко точно е недоходът на буталото в този вариант?
Ако се получи хубава тема обещавам снимки от правенето на проекта и споделянето на моя опит.
Моторът ще се прави за Е36 и ще се кара само по писти предимно в Германия. Колата е с идея фън и нищо професионално (просто 320ката вече поумаля по пистите) Идеята е достигане на около поне 220 коня на вала.
И да, знам че направо слагането на М54 в Е36 би било перфектния вариант, но си имам причини да не е точно това.
Ще се радвам на споделен опит.
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Първият въпрос е безпредметен. Няма двигател, при който буталата да се движат в алуминиева повърхност. В алуминиевият блок или има набити стоманени ризи или има нанесено износоустойчиво покритие по стените на цилиндъра.
Вторият въпрос показва, че си прегледал темите за строук, но не си се задълбочил в техническите спецификации на двигателите и техните части, които ще ползваш за твоя проект. Сегментите от М54 са различни от тези на М50 и М52 не само по сплавта, от която са произведени, но и по своята дебелина. За пример само - 1ви компресионен при М54 е 1,2мм, а при М50 е 1,5мм.
Третият въпрос - наистина ли се чел темите за строук?
При комбинация: Блок от М50, колянов вал от М54В30, биели М52В28/М54В30 (еднакви са), бутала М54 - недоходът е от порядъка на 1,88мм.
При комбинация Блок от М50, колянов вал от М54В30, биели М52В28/М54В30, бутала М52 - няма недоход, а буталото надстърча над равнината на цилиндровия блок. При бутала от М52В52 - с 2,5мм, при бутала от М52В28 - с 1,62мм. Буталата от М50 ги забрави.
Буталата от М42 и там нещата не са розови, но според начетените и бещи в занаята строукъри, тези бутала са много здравии, но пък в комбинацията: колянов вал от М54 и биели 135мм ще надстърчат с 1,45мм над равнината на блока. Много често се използват в комбинацията с колянов вал от М51, турбина и къстъм електроника за управление на двигателя, с което спокойно се постигат едни нищо и никакви 500 к.с.
Ако искаш да постигнеш едни 220 к.с. на вала спокойно може да ползваш колянов вал, бутала, биели и сегменти от М54В30, но ще трябва да поработиш и над разпределителните валове: всммукателен от М54В30, изпускателен - преаботен всмукателен от М50В20/25 (от двигател без ВАНОС), дюзи от М52В28, като най-интересното е в правилния подбор на всмукателен и изпускателен колектор. Лесно е да препишеш от някой вече готов проект и да забодеш всмукател от М50В25 и изпускател от М3 или някоя негова китайска алтернатива.
Остава обаче въпроса със софтуера за управление на двигателя. Може да пробваш с ОЕМ софтуер от 2.8, който после да се донастрий на ДИНО. Може да потърсиш комп от американско М3, може и да се възползваш от услугите на някой кадърен мапер, който да ти спретне къстъм софтуер.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- BOOKER
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 218
- Регистриран на: 27.02.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
Здравей, ето нещо по темата с карантията на М54!
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
Благодаря и на двамата за инфото! Доста полезно!
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Re: M50 Stroke - 3.0 - опит
BiTurbo написа:spirco написа:М54 е със стоманени ризи.....
Не е с ризи М54. Или може би само някои, които са за страни с лоши горива... но не и европейските....
Хора, спрете с тази заблуда. Отворете тис и прочетете, вече има толкова информация. Алуминиев без втулки е само блока на М52 единичен ванос. Ако толкова не вярваш може да ти снимам два блока м54.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани