Главоболие с тоците на е36?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Главоболие с тоците на е36?
Здравейте, нов съм във форума, доста теми изчетох, но така и не видях нещо за моя проблем с тоците на бмв е36, 316i, 1.6 бензин, 102 коня, седан. Проблема е свързан с това, че колата ако не се кара 2-3 дни, няма ток да запали след това. Първото което си помислих - има утечка, премерих - 0.04А. След това реших, че акумулатора е заминал, свалих го, измерих го, 11.8v на клемите, заредих го, след което тест с товарна вилка - близо 600 ампера пусков ток, при дадени 640 на акумулатора, което според мен е добре за акумулатор на 2 години. Слагам го зареден, пали от четвърт. Викам си добре, карам я на късо, не го дозарежда и така. Оставям я 2 дни, отивам да паля - пак не пали. Акумулатора пак на зарядно, зареждам, слагам, викам си най-вероятно алтернатора не зарежда. Да ама не! При запалена кола и пуснати абсолютно всички консуматори, заряда е 13.9v. Затварям багажника, качвам се, карам около 30-40 километра без абсолютно нищо включено, прибирам се, гася колата, меря акумулатора - 11.9v на клемите. Реших, акумулатора е в гаранция, отидох, обясних на момчето какъв е проблема, същите замервания направи и той, дори с товарна вилка го товари със 700А и след 5 секунди товар напрежението на клемите беше 9 волта и бавно се покачваше след откачане на вилката. Каза, че проблема не е в акумулатора, но въпреки това ми даде нов. С новия всичко се повтаря както и със стария. Също така съм забелязал, че при преминаване през локва например, леко намаля светлината на фаровете, чистачките забавят, таблото свети по-слабо. Масата , която прехвърля от купето към двигателя е свалена, почистена, стегната, но резултат няма. Някой може ли да подскаже къде да търся проблема? Малко дълго стана, за което съжалявам, но вече ме побърква тази кола с нейните капризи относно тоците.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Главоболие с тоците на е36?
Алтернатора е заминал най вероятно . 13.9 заряд е нищо , 14.8 трябва да има на акумулатора на празен ход и читав генератор. Проблем с износени четки и контактна гривна примерно . Може да има пробит диод , дефектно реле зареждане , повишено съпротивление в плюсовите проводници и масата на самия генератор . И още куп неща които може да отпаднат само като се свали провери и рециклира .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Главоболие с тоците на е36?
И с товар, и без товар, напрежението на клемите е 13.8-13.9v. Да се ориентирам към сваляне и ремонт на алтернатора?
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 471
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: Главоболие с тоците на е36?
Възможно е да са кабелите в багажника - при мен ту се появяваше, ту изчезваше утечката докато го хвана проблема.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- mitio ochite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 144
- Регистриран на: 29.04.2009
- Местоположение: с.Владая
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325 тдс
- Мечтае да кара: настрани
- Детайли за колата: Само шпер.
Re: Главоболие с тоците на е36?
Виж ремъка дали е добре опънат, щом се променя зареждането при мокрене, принципно може и там да е целия проблем. Същото се получава и от прекалено износена ремъчна шайба на алтернатора.
0878241719
0888240717-Митко с.Владая http://fakti.bg/avto/32833-demontaj-na- ... -3-sekundi http://www.vijde.com/%d0%b2%d0%b8%d0%b6 ... 1502a.html
0888240717-Митко с.Владая http://fakti.bg/avto/32833-demontaj-na- ... -3-sekundi http://www.vijde.com/%d0%b2%d0%b8%d0%b6 ... 1502a.html
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Главоболие с тоците на е36?
На 316 акумулатора би трябвало да е отпредstreetz написа:Възможно е да са кабелите в багажника - при мен ту се появяваше, ту изчезваше утечката докато го хвана проблема.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Главоболие с тоците на е36?
40 милиампера утечка е нищо , за едно денонощие не може да се отрази на зареден акумулатор чак да не пали . Най вероятно не му зарежда както трябва алтернатора и акумулатора се разрежда от фарове и другите консуматори докато кара . Напрежението на алтернатора на празен ход трябва да е минимум 14.2 и дори 14.8 при нов изправен алтернатор . Според спецификацията на алтернатора може и да варира нагоре още .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 471
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: Главоболие с тоците на е36?
shlosera написа:На 316 акумулатора би трябвало да е отпредstreetz написа:Възможно е да са кабелите в багажника - при мен ту се появяваше, ту изчезваше утечката докато го хвана проблема.
Говоря за снопа кабели до лявата панта на багажника - често срещан проблем при Е36 е да се пречупят и оголят кабелите вътре, окъсяват когато си поискат и акумулатора заминава.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Главоболие с тоците на е36?
Здравейте отново! Благодаря на всички включили се в темата. Ремъка е обтегнат, за всеки случай са смени ролките и пистовия ремък.Отзад е акумулатора, в багажника, но на моменти си мисля, дали няма да е по-удачно да го преместя отпред, до дясното бомбе на амортисьора гледам, че има оставена стойка и ми прилича доста на такава като за акумулатор. Да разбирам, че нещата клонят към алтернатор. Ако измеря директно на алтернатора напрежението и то е същото, предполагам отпада възможността проблема да е в кабела от двигателния отсег до багажника ? Или някоя маса. Снопа с кабели до пантата е проверен, понеже ми прекъсваше осветлението на регистрационния номер, но там се оказа проблемна фасунга на крушката. Въпросите ми са, проверката с мултицет ще сработи ли така както съм описал и дали ще покаже на 99% дали проблема е в алтернатора? Също така какво мислите за акумулатора - в двигателния отсег или в багажника?
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Главоболие с тоците на е36?
Напълно е възможно на седан и на комби имах проблеми там, на седана светлините отзад идваха когато си поискатstreetz написа:shlosera написа:На 316 акумулатора би трябвало да е отпредstreetz написа:Възможно е да са кабелите в багажника - при мен ту се появяваше, ту изчезваше утечката докато го хвана проблема.
Говоря за снопа кабели до лявата панта на багажника - често срещан проблем при Е36 е да се пречупят и оголят кабелите вътре, окъсяват когато си поискат и акумулатора заминава.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Главоболие с тоците на е36?
Здравейте, тази вечер погледнах алтернатора, замерих на плюсовия от алтернатора към маса - 14 волта и с товар и без. Алтернатора е валео. Също така пише 14V 50/80A. Има и разни номера на него. Нормално ли е зареждането или не е? Също така ако е за реле и четки, може ли някой да ми даде номерата им да си ги поръчам от някъде и да го започвам.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Главоболие с тоците на е36?
Jordana написа:Алтернатора е заминал най вероятно . 13.9 заряд е нищо , 14.8 трябва да има на акумулатора на празен ход и читав генератор. Проблем с износени четки и контактна гривна примерно . Може да има пробит диод , дефектно реле зареждане , повишено съпротивление в плюсовите проводници и масата на самия генератор . И още куп неща които може да отпаднат само като се свали провери и рециклира .
Е това ще го коментирам така: Пълни глупости!!! Напрежението на заряд от 13.9V e добре.
Сега по темата:
Въпросът е дали напрежението на заряд е постоянно или има големи падове на напрежние, например когато е натиснат педалът на спирачката.
Второто нещо, което също е важно какво е състоянието на местата където се сверзва плюсовия кабел, може да има слаба връзка, което няма да позволи нормалното зареждане на акумулатора.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Главоболие с тоците на е36?
Здравейте, заряд на алтернатора в Autodata дават нормален в стойности от 13.5 до 14.2V. Моя държи заряда около 13.9 на студено и като загрее, незнайно защо пада до 13.5 дори 13.4V. Свалих вчера алтернатора, според Autodata оригинален е на бош 70А, а моя е на Валео 80А. Тъй като нямах голям избор тук, случайно намерих на бош, 70 амперов. Сложих го, но положението е същото и с него. Въпреки това ми се иска да си възстановя моя, Валео-то, но колекторните пръстени са в доста лошо състояние, долния е почти докрай износен. Може ли някой да ми каже от къде и какъв колектор да си поръчам ? Също така дали целия реле регулатор да сменя или може само четките да се сменят, тъй като според мен няма проблем в реле-регулатора, щом според автодата от 13.5 до 14.2 е границите ? В крайна сметка проблема май няма да се окаже алтернатора, а някъде, някаква утечка, която я прави на моменти и събаря акумулатора ...
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Главоболие с тоците на е36?
Сменят се лагерите пръстените релето и се проверява диодния блок както целия алтернатор след ремонта се проверява дали генерерира . 13.4 ти дава щото е износен , след ремонта ще ти даде 14.2 и повече както си пише по книгите . Пада напрежението на загрят мотор защото алтерантора загрява при работа и се повишава съпротивлението , това е нормално . Не е нормално обаче такова ниско напрежение , при износени пръстени и четки се получават пулсации на напрежението над 20 волта . Релето се опитва да увеличи подмагнитващия ток и да изкара максималното напрежение и от прекъсването на веригата в токоотвеждащите пръстени се получават аномалии . Това не можеш да го хванеш с мултицет , трябва осцилоскоп пък и не е нужно . Занеси го в сервиз да го рециклират алтернатора и да завъртят на стенда да е ясно че е в ред . После на колата може да мериш съпротивлението минус акумулатора корпус на двигателя и пада на напрежението при работещ мотор между + акумулатор + алтернатор . Съпротивлението трябва да е нула а пада на напрежението също нула .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Главоболие с тоците на е36?
Реших го, ще рециклирам алтернатора на валео. Свалих го, разглобих го до някъде и ... Закъсах. Някой да ме светбе по въпроса диодния блок само кербован или запоен е към изводите на статорните намотки? Че не мога да го сваля по никакъв начин, а ми се иска след свалянето да го замеря и ако е здрав да си го използвам..
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани