проблем с обезвъздушаването на 320 е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: София

проблем с обезвъздушаването на 320 е36

Мнение от kikianev » 28 Юли 2009, 19:21

колеги да помогнеме на приятелчето че го закъса . значи прегряго шлайфаха главата събрахаго но греда немогат даго обезвъздушат см енениса термостат и водната помпа . Това е което аз знам . Та имали някаква философия .Предварително ви благодаря и аз и приятелчето.
BMW не е страст , BMW е диагноза !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Мнение от ///Mechov » 28 Юли 2009, 20:08

Погледни в търсачката , колегата Методи80 беше написал доста изчерпателна тема , стъпка по стъпка как става всичко ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 28 Юли 2009, 20:12

шестака се обезвъздушава лесно - отвиваш малката пласмасова капачка на радиатора ,отвиваш и голямата от която ще наливаш - палиш ,пускаш парното на макс .. изчакваш да позагрее за да отвори големия кръг - доливаш от големия отвор докато от малкия започне да излиза чист антифриз без мехурчета - завиваш малкия отвор - като изтине доливаш до белега Cold . това е .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: София

Мнение от kikianev » 29 Юли 2009, 17:07

пичове нищо не става .Вдях че маркучите за парното са студени а и има някакви клапани които предполагам правят мизерия имате ли идея кое ги кара да бачкат и как да проверим дали са читави.
BMW не е страст , BMW е диагноза !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 971
Регистриран на: 17.03.2008
Местоположение: Тюркистан
Пол: Мъж
Кара: 'Е36'
Мечтае да кара: e92 m3

Мнение от Garribaldi » 29 Юли 2009, 17:10

Ако не е обезвъздушена добре какво става ? Защото аз май по друг начин я обезвъздуших мойта :mhihi:
rrrrryyyyyymmmmm...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от fedoracore » 29 Юли 2009, 17:33

Garribaldi написа:Ако не е обезвъздушена добре какво става ? Защото аз май по друг начин я обезвъздуших мойта :mhihi:


ако не е добре обезвъздушена.
ще влезе в лютеницата
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Мнение от ///Mechov » 29 Юли 2009, 17:38

Такаааа ... значи източили сме антифриза .......

Двигателя е изгасен....

1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.

2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)

3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.

4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!

5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......

6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.

ГОТОВО ....

П.С. Изобщо не е необходимо колата да се движи за да се обезвъздуши добре. Може на следващия ден , след като загрее двигателя, пак да се повтори процедурата с отваряне на пробката и повторно обезвъздушаване , за да сте сигурни , че е напълно обезвъздушена системата (но това не е задължително). На по следващия ден доливате пак антифриз и ТОЧКА!

ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Мнение от ///Mechov » 29 Юли 2009, 17:40

Това е начина който ползвам , това е от мнение на колегата Методи80

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Мнение от ///Mechov » 29 Юли 2009, 17:41

Това е начина който ползвам , това е от мнение на колегата Методи80

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 19.08.2008
Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ

Мнение от JORO_86 » 29 Юли 2009, 17:45

Нека и аз да се изкажа, колегата metodi_80 го е описъл много подробно в една тема мисля че беше около февруари за да се ориентираш в търсачката, но като допълнение ще добавя че ако не ти работят клапаните за топло колата пак ще триябва да може да се обезвъздуши, но за да почне да шурти антифриз през тапата трябва колата да е загряла, капачката на преливника да е затворена и да държиш 3-4 минути на около 3000-4000 оборота.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: София

Мнение от kikianev » 29 Юли 2009, 22:24

Всичко направихме както казвате ,ама топло от парното така и не се появи ,духаше само студено.Като отвори термостата и от радиатора става страшно-става почти като лейка.
BMW не е страст , BMW е диагноза !

Е46 Fanatic
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d; GLK 320

Мнение от Hito » 29 Юли 2009, 22:49

kikianev написа:Всичко направихме както казвате ,ама топло от парното така и не се появи ,духаше само студено.Като отвори термостата и от радиатора става страшно-става почти като лейка.

Имаш ЛС ;)
Великите умове обсъждат идеи.
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Мнение от ///Mechov » 29 Юли 2009, 23:16

Колега нов радиатор ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 30 Юли 2009, 15:07

kikianev написа:Всичко направихме както казвате ,ама топло от парното така и не се появи ,духаше само студено.Като отвори термостата и от радиатора става страшно-става почти като лейка.

ти от там трябваше да почнеш .. ако радиатора има течове първо трябва да се отстранят или направо да се замени .. тая система работи на налягане от около 2 бара ако не може да вдигне налягане колата винаги ще прегрява тъй като антифриза ще завира

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 30 Юли 2009, 23:12

Alexi написа:ако не може да вдигне налягане колата винаги ще прегрява тъй като антифриза ще завира


Така е ... !

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook