За "water/methanol injection" и имали тя почва у н

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

За "water/methanol injection" и имали тя почва у н

Мнение от chefo » 04 Ное 2003, 13:16

Моля някой по-запознат с тази система да сподели може ли тя да бъде монтирана на двигател без турбо и ще има ли същия ефект ?

примерно: http://www.snowperformance.net/default.htm

мерси предварително

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 04 Ное 2003, 14:13

Може да я монтираш на нормален двигател без турбо, но ефекта ще е кръгла нула. Има смисъл само при много висока ефективна компресия, било тя статична или динамична. Ако двигателя е стандартен - загуба на време.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 16.03.2003
Местоположение: BaPHa

Мнение от Castor » 04 Ное 2003, 20:05

Варненският Стелт има водна инжекция :lol: :wink: 8)
STREETRACERS.HIT.BG

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Ное 2003, 20:15

А някои други имат метанолова инжекция.

мутра
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 10.04.2002
Местоположение: Пловдив

Мнение от Gorby » 05 Ное 2003, 9:56

Все едно да сложиш антилаг система на двигател без турбо. Приблизително 8)
Изображение
Изображение
Икономията на суровини, материали и енергия - дълг на всеки!
Иначе най-обичам да седя накрай света, да си клатя краката и да плюя в нищото...
Он-борд Е28 3.5 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=tXzeYgEsbuA

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 05 Ное 2003, 10:10

Смисъла на водата е, че отнема топлината в цилиндъра и предотвратява детонации. Тези са главно проблем при двигатели с трубо/суперчардржър, но ако имаш много висока статична компресия (над 12,5:1) може да се използва и при натурално аспириран двигател. Водата позволява по-агресивен аванс и по-ефективно съотношение бензин:въздух на горивната смес (много турбо чипове вдигат бууста и едновременно с това обогатяват горивната смес - излишния бензин се използва за охлаждане на цилиндрите, но водата е далеч по-ефективна).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 05 Ное 2003, 18:56

Влади Мантата ми описа ефекта от водната инжекция така:На 4-та при 160 км/ч,като настъпиш газта до дупка,колата започва да ускорява като един много мощен и бърз автомобил(неговата Манта е била 3000 турбо с доста негови подобрения) :arrow: Обаче като поставил инжекцията,при 160 км/ч колата не ускорявала по-добре :D :D :D Защото задницата просто започвала да танцува по асфалта. :ek: :ek: На мен той ми постави водната инжекция.Но после се появи Postman,отвори ни откъде да взимаме метанол евтинко,и кочинката ми се сдоби с метанолова инжекция.Обаче вече нямам казанче за водата на чистачките :( :( :( Ще го слагаме вътре в купето явно,няма място отпред.Postman каза,че метанолът понижава температурата със 100 градуса.Действително,когато след ръчките проверихме тръбите ,бяха си направо студени.Нещо като интеркулер.Или май точно това е целта на кулера.Не смея да се изказвам повече,щото материята още ми е нова.Но от елементарна термодинамика се подразбира,че по-ниската температура на сместа позволява по-голямо количество горивна смес на единица обем,и съответно повече мощност.И ако се преработи и изпускателната система,и се надуе яко турбото,като е осигурено достатъчно гориво,става горе-долу ясно отде идват тея мощности(Например двигател 2000 сс с към 400 коня)Ако бъркам,някой да ме поправи,но без да ми се подиграва,please.Но съответно такива зверски натоварвания на малка кубатура бързо съсипват мотора.При атмосферен мотор ефект на мощност няма,защото няма принудително пълнене.Но една водна инжекция би подобрила горивния процес и би намалила много износването на двигателя.Това ми обясни на мене Влади.А той много разбира :D :D :D.След неговите уроци се чувствам доста поумнял на такива теми.Следващият етап от простотиите е нитрометан,ма той мнооо скъп. :( :ek:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Не помня да съм казвал това!

Мнение от Postman » 05 Ное 2003, 23:45

landikar написа:...Postman каза,че метанолът понижава температурата със 100 градуса...

Не казах това :nono: . Казах че ако двигателят работи само с метанол (без нищо друго) и стехиометричен състав на сместа (за метанола той е 6,45:1 докато за бензина е между 14,6:1 и 14,9:1 в зависимост от бензина) температурата на сместа ще намалее теоретично със 140 градуса по Целзий, поради отнемането от въздуха на топлината за изпарение на метанола. В действителност това не може да стане, защото освен от въздуха метанола отнема топлина и от частите на двигателя, с които има допир. За сравнение: при изпарението на чист бензин, спадането на температурата на гориво-въздушна смес със стехиометричен състав (14,7:1 за високооктановия бензин) е около 18 градуса по Целзий. Колкото по-богата е сместа, толкова повече топлина се отнема от въздуха и по-студена става сместа. Но бензина не може да служи като ефективно средство за охлаждане на сместа при високи налягания на пълнене, тъй като има сравнително ниска топлина на изпарение. Най-ефективното охлаждане се постига с дестилирана вода (тя охлажда около 2 пъти повече отколкото метанола). Тя обаче не гори и затова понякога се използват различни смеси от вода и метанол, намалявайки по този начин инертното вещество което постъпва в цилиндъра (водата) и добавяйки свръхвисокооктаново гориво (метанол). Оттам при някакво заложено налягане на пълнене и ефективност на интеркулера се прави една сметка с колко допълнително трябва да се охлади сместа и като се знае дебита (който може и да се задава и променя) на водата (водно-метанолната смес) се изчислява пропорцията, която е необходима като непременно се държи сметка за количеството метанол, в смисъл такъв - той да не обогатява прекалено много сместа (когато основното гориво е бензина) или когато той се използва именно за обогатяване - да е в достатъчно количество. Като практическо правило когато двигателят (с турбопълнене и високо налягане - примерно над 1,2 бара) си формира състава на сместа само с бензин, се впръсква вода. Когато горивната уредба няма капацитет за допълнително гориво, то може да се внесе като се добави метанол във "водната инжекция".
:!: RESPECT :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 06 Ное 2003, 18:03

Е,аз не мога да ги обясня така нещата,щото нямам нужната подготовка,но горе долу съм разсъждавал правилно,нали Явка?Пък и обичам нещата прости и лесни за казване. :bchug: :D.Важното е да има ръчки,рев и кеф.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 07 Ное 2003, 7:45

landikar написа:...Е,аз не мога да ги обясня така нещата,щото нямам нужната подготовка,но горе долу съм разсъждавал правилно,нали Явка?...


:D Да, абсолютно правилно си разсъждавал Лъчо :!: И аз не мога да ги обясня съвсем точно, та затова попреписах малко от една книжка :wink: .

landikar написа:...Важното е да има ръчки,рев и кеф?...

Абсолютно съм съгласен с теб, затова и се "появих". Когато стане колата, да знаеш че ще те муфтя да ме повозиш :D . Все пак трябва да убедиме дали метаноловата инжекция работи ефективно, нали :?:


Иначе на въпроса от темата ("Има ли почва у нас тази система?"), съм чел че има. Само че не е необходимо да е във вид на отделна впръскваща система. Достатъчно е да се добавя метанол в горивото (примерно 10%). Това намалява малко температурата на постъпващия въздух и на колектора и вдига малко коефициента на пълнене, респективно мощността (примерно не повече от 2..3, максимум 5%). На някои места се твърди, че дори добавянето на вода предизвиква същия ефект, но там се говори за добавяне на максимум 10% през отделна дозираща система в карбуратора (кладенче със жигльори).
Значи ако говорим за атмосферен двигател, е доста спорно дали изобщо си заслужава да се занимава човек с добавяне на вода или метанол (от впръскване няма никакъв смисъм според мен), но ако все пак се добавя, метанола се прибавя в резервоара, а за водата се търсят други пътища (примерно някакво устройство, наподобяващо полуверизатор). За нормалните (заводски настройки) турбодвигатели няма нужда, тъй като там нещата са предвидени в завода и са взети мерки. За ненормалните турбомотори (всякякви видове тунинг, вдигане налягането на пълнене и всичком което повишава значително мопщността и опасността от детонация :arrow: "mathanol/water injection" e може би най-ефективното решение, а понякога е единствено.
Все пак през летните месеци според мен има някакъв смисъл да се добавя малко метанол в бензина (ако човек не го мързи да се занимава с дозиране, сипване, купуване и т.н. на отровата). Още повече, че метанола е най-евтиното висококтаново гориво (0,90 лв/литър и ОЧ=112). Е, малко ще мръдне състава на сместа (ще обеднее) поради по-му високата плътност и по-малкото въздух, необходим му за изгарянето, но при 10% метанол това не е толкова важно. Ако може да се компенсира от ламбда сондата на инжекциона е добре (зависи от отклонението), но при карбуратора май няма начин без външно въздействие.
:!: RESPECT :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 07 Ное 2003, 11:18

landikar, интересува ме каква система за водна/метанолова инжекция използваш, колко ти излезе и от къде я взе ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 07 Ное 2003, 20:04

Ми това е от фирма "При Влади" и колко струва,зависи от настроението на Владко,може би.Честно,не знам колко струва.Но не кой знае какво.Той ми я е направил с подръчни средства.Ма върши работа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 07 Ное 2003, 22:17

Питам що то предполагах нещо такова :D . Аз гледах няколко схеми как да се направи с подръчни материали и се чудех дали работи, но щом ползваш такава значи бачкат :wink: . И аз май ше трябва да слагам нещо подобно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 08 Ное 2003, 11:27

landikar написа:А някои други имат метанолова инжекция.


8) 8) 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 08 Ное 2003, 12:29

еи мом4ета в лудата ми глава се роди идея, както пове4ето от вас знаят за мойта кислородна система :),
освен 4истия кислород вкарвах и допълнително гориво през една стартова диуза, като за целта бях я монтирал върху гумения ман6он непосредствено преди дроселовата клапа на смукателния колектор


Вие ми подсказахте идейката , ако пусна едно марку4е от казан4ето за 4иста4ките към тази дюза, мотор4ето за 4иста4ките не вдига кой знае какво налягане, но то е достатъ4но за да пулверизира водата на изхода на дюзата, даже мисля самата водна дюза да се управлява ,като взима ел. захранване през диоди(в слу4ая на М42 два диода) и така до някаква степен времето за което тя 6те бъде отворена 6те зависи от оборотите на двигателя!!!

О4аквам препоръките и коментарите ви :)

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook