Видовете Двигатели при Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 5.03.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: силно казано

Видовете Двигатели при Е36

Мнение от SnakeOne » 10 Окт 2007, 2:08

Здравейте колеги!
Прегледах подфорума на Е36 и не намерих тема за моделите двигатели, с които излизат. Интересувам се каква е разликата в редовно цитираните от вас примерно.. М43 М44 и пр. Идеята ми е хора като мен, които също не знаят разликите като погледнат един мотор да знаят кой модел е и евентуално ванос ли е, години на производство на моторите, и някоя снимка. Също ме интересува по какво се познава даден двигател, че е с ванос система.
Дано не се повтарям с темата си! ;)
Ще се радвам ако помогне на други непросветлени като мен :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 10 Окт 2007, 2:17

Имаше една тема със снимки на всичките мотори..поразтърси се;) А за ВАНОС-а, то си се вижда отпред издутината, където се намира самата джаджа!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 10 Окт 2007, 2:20

"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 30.03.2005
Местоположение: Pleven

Re: Видовете Двигатели при Е36

Мнение от SkyWalker » 10 Окт 2007, 2:25

SnakeOne написа:Здравейте колеги!
Прегледах подфорума на Е36 и не намерих тема за моделите двигатели, с които излизат. Интересувам се каква е разликата в редовно цитираните от вас примерно.. М43 М44 и пр. Идеята ми е хора като мен, които също не знаят разликите като погледнат един мотор да знаят кой модел е и евентуално ванос ли е, години на производство на моторите, и някоя снимка. Също ме интересува по какво се познава даден двигател, че е с ванос система.
Дано не се повтарям с темата си! ;)
Ще се радвам ако помогне на други непросветлени като мен :roll:


Въпреки, че по темата има изписани доста теми ето малко инфо от мен:

1. Ванос с-мата в Е36 се прилага само в бензиновите шестцилиндрови двигатели (не е налична за дизели и четирицилиндрови мотори),
2. При базовия двулитров шестцилиндров мотор има две модификации М50 и М52. Първата има вариант с и без Ванос система. Познава се много лесно - като отвориш капака на двигателния отсек от близката към теб страна на двигателя има една издутина :mhihi: , а варианта без Ванос няма такава. Ако погледнеш в галерията ми ще се ориентираш за варианта с Ванос на М50 ;) Втория вариант (М52) се предлага само с Ванос,
3. При модела 323i ванос е наличен винаги,
4. При 325i също като при 320i има вариант с и без Ванос и се познава по същия начин,
5. При 328i подобно на 323i Ванос винаги е наличен,

За ///М моделите не съм сигурен, но мисля, че даже ина Двоен Ванос, нека по-компетентните да ме поправят ако греша.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 10 Окт 2007, 15:12

Значи накрадко ще ти ги понапиша малко :
316и - до 1993г. М40Б16
318и - до 1993г М40Б18
316и - след 1993г. М43Б16
318и - след 1993г. М43Б18
318ис - до 1993г. М42б18
318ис - след 1993г. М44

За шестцилиндровите двигатели :arrow: горния пост - колегата ти ги е обяснил ;)
Значи разликата м/у М43 и М40 може нагледно да видиш в цитираният в началото на тази тема линк. Хубаво е да ги познаваш нагледно, защото има доста недобросъвестни продавачи, които ще ти спестят това, че купуваш М40 мотор, който е с агренажен ремък , които трябва да се подменя :D
Също така разликата м/у М50 и М52 (шестцилиндровите бензинови двигатели на Е36) нагледно се познава по разположението на капачката за маслото - при М52 е до радиатора , а при М50 е до предното стъкло.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 10 Окт 2007, 15:29

kriso85 написа: Също така разликата м/у М50 и М52 (шестцилиндровите бензинови двигатели на Е36) нагледно се познава по разположението на капачката за маслото - при М52 е до радиатора , а при М50 е до предното стъкло.

И в това,че колекторите на М52 нямат нищо общо с тези в М50..."криви" са ;)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 448
Регистриран на: 29.06.2005
Местоположение: София

Мнение от AHTuBuPyC » 10 Окт 2007, 16:39

kriso85 написа:Значи накрадко ще ти ги понапиша малко :
318ис - до 1993г. М42б18
318ис - след 1993г. М44


M42 се слага до 01/96г. като през цялата 95 се слагат и двата двигателя :mhihi:

Хубава хронология и инфо за двигателите има тук: http://en.wikipedia.org/wiki/E36 8)
bmw

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 5.03.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: силно казано

Мнение от SnakeOne » 11 Окт 2007, 0:20

Много добри отзиви по темата въпреки, че се повтаря. Съжалявам за повторното пускане!
Така.
SkyWalker колкото до двойният ванос чувал сам, че има 320i с такъв. По запознатите да разяснят ако може :roll:

kriso85 По въпроса за веригата и ангренажният ремък. Моделите 4 цилиндрови до 93г. да разбирам, че са с ремък така ли? И 6 цилиндровите по същият начин ли са? И още нещо какво значат вторите части на моделите? Примерно: М40Б16 или М40Б18

Искам да си изясна някои неща, които не са ми ясни около двигателите на Е36 тъй като смятам да се сдобия с такова. Имам някои критерия, но не мога да ги разпознавам в различните модели ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 18.08.2007
Пол: Мъж

Мнение от Sea Eagle » 11 Окт 2007, 0:41

- Бензинови Агрегати


BMW-316i

316i – модел двигател - M40 (16 4 E1)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 72 mm
Работем обем : 1596 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 100 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 150 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*Забележка, двигателя 316i М40 се монтира единствено на Седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на 316i M40 е 191 km/h. След този двигател баварската компания монтира агрегата М43 който е с максимална мощност 102 hp и максимална скорост 195 km/h, този двигател се монтира на седаните от 1993-1998 година.

Двигателя 316i M43 се монтира на Sedan, Touring,Coupe и Convertible. Като при различните модели варират стойностите на Vmax (максимална скорост)


BMW-318i

318i – модел двигател - M40, (18 4 E1)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 81 mm
Работем обем : 1796 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 113 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 168 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*Забележка, двигателя 318i М40 се монтира на седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на този агрегат е 198 km/h. Следващото поколение двигател 318i е М43 (18 4 E2) който е с амгренажна верига, конструктивни подобрения, максимална мощност от 115 коня и максимална скорост от 201 km/h. Произвежда се от Септември 1993 - 1998 година.Но се срещат се и двигатели М40 произведени след 1993г

**Забележка Coupe и Compact оборудвани с 318i, няма!!!

Двигателя 318i M43 се монтира на Sedan,Touring и Convertible.


BMW-318is

318is – модел M44 (18 4 S1)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 85 mm
Ход на буталата : 83.5 mm
Работем обем : 1895 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 140 hp – конски сили при 6000 об/мин
Максимален въртящ момнет : 180 N/m – нютон метра при 4300 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 213 km/h

*Забележка, двигателя 318is се се монтира на E36-ци от 1994-1998 година Sedan с обозначение M44. Този агрегат се монтира и на E36 Coupe от 1992-1999 година.


BMW-320i

320i – модел M50 (20 6 S2)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80 mm
Ход на буталата : 66 mm
Работем обем : 1991 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 150 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 4200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 212 km/h

*Забележка, двигателя 320i, съществува също в 2 разновидности, М50 и М52. Агрегатът М50 е монтиран на Sedan,Touring и Convertible. А М52 е оставен за Coupe.


BMW-323i

323i – модел M52

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.5
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 170 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 245 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
323i се монтира на Sedan, Touring и Coupe.


BMW-325i

325i – М52

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 192 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : N/a N/m – нютон метра при N/a об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4

325i M52 се монтира на Sedan, Coupe и Convertible. Максимална скорост 233 / 233 / 229 km/h, максималната скорост на Convertible е по-малка защото двигателя с който е оборудван е 325i M50.


BMW-328i

328i – модел M52

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 84mm
Работем обем : 2793 cm3
Коефициент на компресия : 10.2
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 193 hp – конски сили при 5300 об/мин
Максимален въртящ момнет : 280 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4

*Забележка, 328i също има две разновидности, М50 и М52. М52 се монтира на Coupe, Convertible и Sedan, а другия двигател M50 се монтира на Touring.

- Дизелови Агрегати

BMW-318tds

318tds M41

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 1665 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 90 hp – конски сили при 4400 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 2000 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*318tds M41 се монтира на Touring, Sedan и Compact.


BMW-325td

325td M51

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 115 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 222 N/m – нютон метра при 1900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*325td M51 се монтира на Sedan от 1991-1998 година.


BMW-325tds

325tds M51

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 143 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 260 N/m – нютон метра при 2200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*325tds M51 се монтира на Touring и Sedan от 1993-1998 (Sedan) и 1995-1999 (Touring) година.

*** Сори за многото място. Забравил съм от къде го дърнах това

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 11 Окт 2007, 1:26

SnakeOne написа:Много добри отзиви по темата въпреки, че се повтаря. Съжалявам за повторното пускане!
Така.
SkyWalker колкото до двойният ванос чувал сам, че има 320i с такъв. По запознатите да разяснят ако може :roll:

kriso85 По въпроса за веригата и ангренажният ремък. Моделите 4 цилиндрови до 93г. да разбирам, че са с ремък така ли? И 6 цилиндровите по същият начин ли са? И още нещо какво значат вторите части на моделите? Примерно: М40Б16 или М40Б18

Искам да си изясна някои неща, които не са ми ясни около двигателите на Е36 тъй като смятам да се сдобия с такова. Имам някои критерия, но не мога да ги разпознавам в различните модели ;)

С агренажен ремък са само М40 двигателите ( на 316 и 318 до 1993г.) ;) 318ис и с двата двигателя е с агренажна верига.
В Е36 не се монтира шестцилиндров двигател с агренажен ремък (поне серийно :mhihi: )
Кажи си критериите за да може по-точно да ти се отговори ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 11 Окт 2007, 8:42

Sea Eagle написа:
BMW-318is

318is – модел M44 (18 4 S1)



184S1 е означението на М42, при М44 е 194S1 ;) В тоя ред на мисли - "забравил" си М42 при 318iS машините ;)

SnakeOne написа:И още нещо какво значат вторите части на моделите? Примерно: М40Б16 или М40Б18



Означава кубатура... М40B16 - М40 двигател, 1.6 литра.... M52B23 - М52 двигател, 2.3 литра ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2068
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от SummonedToDIe » 11 Окт 2007, 10:15

Mollov написа:M52B23 - М52 двигател, 2.3 литра ;)

Бъркаш, 2.5 е ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 2.03.2007
Местоположение: Някъде в Интернет...
Пол: Мъж
Кара: E36
Мечтае да кара: служебна кола...
Детайли за колата: 1994 E36 M43

Мнение от Larry » 11 Окт 2007, 10:29

Sea Eagle написа:- Бензинови Агрегати


BMW-316i

316i – модел двигател - M40 (16 4 E1)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 72 mm
Работем обем : 1596 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 100 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 150 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*Забележка, двигателя 316i М40 се монтира единствено на Седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на 316i M40 е 191 km/h. След този двигател баварската компания монтира агрегата М43 който е с максимална мощност 102 hp и максимална скорост 195 km/h, този двигател се монтира на седаните от 1993-1998 година.

Двигателя 316i M43 се монтира на Sedan, Touring,Coupe и Convertible. Като при различните модели варират стойностите на Vmax (максимална скорост)


BMW-318i

318i – модел двигател - M40, (18 4 E1)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 81 mm
Работем обем : 1796 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 113 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 168 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*Забележка, двигателя 318i М40 се монтира на седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на този агрегат е 198 km/h. Следващото поколение двигател 318i е М43 (18 4 E2) който е с амгренажна верига, конструктивни подобрения, максимална мощност от 115 коня и максимална скорост от 201 km/h. Произвежда се от Септември 1993 - 1998 година.Но се срещат се и двигатели М40 произведени след 1993г

**Забележка Coupe и Compact оборудвани с 318i, няма!!!

Двигателя 318i M43 се монтира на Sedan,Touring и Convertible.


BMW-318is

318is – модел M44 (18 4 S1)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 85 mm
Ход на буталата : 83.5 mm
Работем обем : 1895 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 140 hp – конски сили при 6000 об/мин
Максимален въртящ момнет : 180 N/m – нютон метра при 4300 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 213 km/h

*Забележка, двигателя 318is се се монтира на E36-ци от 1994-1998 година Sedan с обозначение M44. Този агрегат се монтира и на E36 Coupe от 1992-1999 година.


BMW-320i

320i – модел M50 (20 6 S2)

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80 mm
Ход на буталата : 66 mm
Работем обем : 1991 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 150 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 4200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 212 km/h

*Забележка, двигателя 320i, съществува също в 2 разновидности, М50 и М52. Агрегатът М50 е монтиран на Sedan,Touring и Convertible. А М52 е оставен за Coupe.


BMW-323i

323i – модел M52

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.5
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 170 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 245 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
323i се монтира на Sedan, Touring и Coupe.


BMW-325i

325i – М52

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 192 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : N/a N/m – нютон метра при N/a об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4

325i M52 се монтира на Sedan, Coupe и Convertible. Максимална скорост 233 / 233 / 229 km/h, максималната скорост на Convertible е по-малка защото двигателя с който е оборудван е 325i M50.


BMW-328i

328i – модел M52

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 84mm
Работем обем : 2793 cm3
Коефициент на компресия : 10.2
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 193 hp – конски сили при 5300 об/мин
Максимален въртящ момнет : 280 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4

*Забележка, 328i също има две разновидности, М50 и М52. М52 се монтира на Coupe, Convertible и Sedan, а другия двигател M50 се монтира на Touring.

- Дизелови Агрегати

BMW-318tds

318tds M41

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 1665 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 90 hp – конски сили при 4400 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 2000 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*318tds M41 се монтира на Touring, Sedan и Compact.


BMW-325td

325td M51

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 115 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 222 N/m – нютон метра при 1900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*325td M51 се монтира на Sedan от 1991-1998 година.


BMW-325tds

325tds M51

Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 143 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 260 N/m – нютон метра при 2200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2

*325tds M51 се монтира на Touring и Sedan от 1993-1998 (Sedan) и 1995-1999 (Touring) година.

*** Сори за многото място. Забравил съм от къде го дърнах това

БРАВО ! :clap: :clap: :clap:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 11 Окт 2007, 10:51

SummonedToDIe написа:
Mollov написа:M52B23 - М52 двигател, 2.3 литра ;)

Бъркаш, 2.5 е ;)


Уффффффф... глей кви глупости пиша рано сутрин като не съм се събудил..... то е M52B25 реално, то B23 няма..... ма като спим още.... :uups:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 11 Окт 2007, 13:20

И ако ще бъдем максимално точни - в дългия пост на колегата пише че само 325и кабрио е с М50 мотор. А то 325и с м52 няма ;) Всички са с м50 ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook