E39 Tips & Tricks

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

E39 Tips & Tricks

Мнение от CheGevara » 06 Ное 2004, 10:06

Тук ще се опитам да ви предоставя различна информация относно познатите проблеми на Е39 и техните решения. Събирам също и различни упътвания за допълнително обурудване и тунинг на нашите машини.

За начинаещите има много ценна информация в темата:

BMW E39- автомобилът на старо!

цялата информация засега я взимам от интернет и НЕ Е мое дело! Когато имам време ще я превеждам и на български. Ако имате нужда от упътване или друга информация, моля пишете ми ЛС.

Всички Е39
Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53 НОВО! 12.2011
Подробна VIN проверка
Указание за ползване на Е39 произв. след септември 2001 (немски)
Указание за ползване на Е39 произв. след септември 2002 (немски)
Указание за ползване на Е39 произв. преди 09.2001 (английски)НОВО!
Указание за ползване на Е39 произв. след септември 2001 (английски)НОВО!
Оригинално БМВ указание за вграждане на CD Changer (немски) НОВО!
Каталог на всички оригинални БМВ джанти! НОВО!
Ресетване на всички грешки и устройства
Кодовете на боята
Обурудване с оригинална алармена система (немски)
Начин за RESET на показанието за сервиз и масло (до 2000 год.)
Начин за RESET на показанието за сервиз и масло (след 2000 год.)
Сервизна книжка на Е39 произв. след юли 2001 (немски)
Сервизна книжка на Е39 произв. след декември 2002 (немски)
Серивзно ръководство за Е39 - 96-01 (руски език)
Сервизно ръководство за Е39 '96-'03 (на английски - Owners Handbook)
Указание за работа с bluetooth на Е39 (многоезично)
Технически новости на Е39 и М5 (немски)
Слагане и сваляне на предна/задна броня за лимузина (английски)
Проблем с вентилатора - спира и се държи странно (български)
Скъсяване хода на скоростния лост или SHORT SHIFTER от BMW
Поставяне на рингове на табло СНИМКИ!!!
Смяна на датчик за airbag на дясна седалка+снимки
Индикаторите Oil Service и Inspection
Ремонт на Ел. щора. (снимки & видео) НОВО!04.2010
Ремонт ABS блокНОВО!05.2010


Фарове,Стопове, Осветление
Ремонт на фарове след фейслифт - снимки
Фейслифт сотопове - ъпгрейд от обикновенни
Разглобяване на предните фарове (xenon)


Аудио, Видео, Нави
Mонтиране на IPod в Е39 със много снимки (на немски)
Обурудване с Навигационна система
Проблем - панела на радиото хлопа, копчета също - решение!!! или Как се разглобява радиокасетофона на Е39...
Разглобяване на радио с MID (MID = Multi Informations System)
Всички радио модели вграждани в Е39 (български)
Смяна на БМВ Радио Касетофон с БМВ Бизнес CD (английски)
Ремонт на пикселите на таблото

Бензин М50 и М52
Смяна филтър картерни газове - DIY & Снимки
Проблем с Ванос + решение

Дизел Е39 (М51) 525tds
Смяна на дизеловата помпа
Ремонт плочка на ГНП'то - DIY & снимки
Има ли 525tds отдушник за картерните газовете и къде е той? (мотор М51)

Дизел Е39 (М57) 525d, 530d
Смяна на филтъра на картерните газове
Почистване на AGR клапана
Ресетване блока на печката (на 2ра страница) - PDF
Бял пушек излиза от ауспуха на 525d Common Rail
Вибриране на място, при загрял двигател 530d (мотор М57)
E39 525dA, не пали
Колата не върви под 3'000 об/мин и се чува адско свистене. Допълнително инфо ... тук!!!
Почистване на AGR клапана за 525d и 530d (мотор М57)
Температурата играе (мотори M51 & M57)! НОВО!
Последна промяна CheGevara на 09 Май 2009, 9:37, променена общо 29 пъти

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

ПОЛЕЗНИ ЛИНКОВЕ

Мнение от ICE » 14 Ное 2005, 12:10

ЕТО НЯКОИ ПОЛЕЗНИ ЛИНКОВЕ ЗА ВАШАТА E39!

Тук ще намерите линкове към различни сайтове и теми, съдържащи полезна (предимно техническа) информация за любимите бимери. Ще се радвам всеки, който има интересен сайт да го сподели тук.
Ще има кратко описание на сайта + оценка по петобалната система
(* - слаб, ** - става, *** - добър, **** - много добър, ***** - отличен, задължително трябва да го видите).
Приятно разглеждане! 8)

ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА *****
Описание: ТОВА Е ЗАКОНЪТ!!! Четете го!

ЕЛЕКТРОНЕН КАТАЛОГ за части BMW - на немски *****
Описание: Тук ще намерите търсената от вас част, както и оригиналният и номер по BMW, а също и алтернативи на други производители със техните номера. Много полезен сайт за всеки ентусиаст... Всъщност това е електронен on-line EPC (ЕТК) каталог...

ЕЛЕКТРОНЕН КАТАЛОГ за части BMW - на английски *****
Описание: Това е английски аналог на горния сайт!
ПП.Постнато от Lucky!

ДАРУ КАР - On line запитване за част *****
Описание: Тук можете да проверите On line, дали търсената от вас част я има налична в склада на Дару Кар, а и каква е цената и. Това ще ви спести много нерви и време, от които се нуждаете, за да се свържете с този киселяк от авточастите!

"Ремонтирай сам!" *****
Описание: Юзъри, като нас описват много подробно със снимки и текст, ремонтите, които сами са извършили по техните коли. Има и полезни съвети, къде да се внимава при дадената "операция"... На английски език.
ПП.Постнато от Lucky!

Поправка на пикселите на таблото Е38/Е39/Е46 *****
Описание: .... тема от типа: "Ремонтирай сам!". Много подробен опис със снимки и текст, относно ремонта на таблото, който можете и сам да извършите.
ПП.Постнато от CheGevara!

PowerFlex *****
Описание: Това е сайт, който предлага спортни тампони от полиуретан (за носачите и стаб.щанга), материал, чиято твърдост е с около 25% по-голяма от тази на оригиналните гумени тампони. Твърди се, че разликата е осезаема при влизане в завои, с по-висока скорост...Избира се модела, годината.... Има възможност за графично изображение (картинка) на предлаганите продукти...

Office of Defects Investigation*****
Описание: Страница на която може да проверите всички RECALLS, дефекти и много други полезни неща на автомобила ви, както и официалните документи от производителите за тях.
ПП. Постнато от CheGevara!

Джанти за Е39 (и други). Какви параметри? ****
Описание: Тук ще намерите инфо за джантите, както на Е39, така и за повечето модели BMW със техните параметри. Тук ще намерите и възможните отклонения от стандартния офсет (за Е39 5х120мм, ЕТ=20, ц.отвор D=74.1 мм) за дадения модел.
ПП. С любезното съдействие на Lucky.

TEXTAR, MAHLE, SACHS, BERU... **
Описание: БГ фирма, която представя едни от най-добрите световни производители на Накладки, Филтри, Свещи, Амортисьори на нашия пазар...Има възможност да се направи запитване за дадена част по email-а.
Последна промяна ICE на 24 Авг 2006, 20:02, променена общо 7 пъти

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 14 Ное 2005, 12:11

CheGevara написа:ОТКЛЮЧВАНЕ НА ТАЙНИТЕ МЕНЮТА НА Е39/E38 (ГОЛЯМ КОМПЮТЪР)



1.Дайте На контакт
2. Натиснете и задръжте дясното копче на километража (Check Control) показва се "Check Control OK" и след около 10 сек. "Test Nr. 01"
3.Натиснете лявото копче и се показва номера на рамата
4.Съберете Последните 7 цифри от номера: DG23278 = 22
5.Сега натискайте дясното копче толкова пъти докато се покаже "Test Nr. 19"
6.Тогава с левия бутон толкова пъти натискайте, докато настроите горната сума
7. След това натиснете дясното веднъж и менютата са отключени


МЕНЮТА:

1. Данни за колата
FGSTNR: Fahrgestellnummer,
K No: Tacho-Kennzahl,
BMWTNR: BMW-Teilenummer, CI: ?, DI: ?, BI: ?, DAT: Datum der Herstellung,
HW: Hardwareversion, SW: Softwareversion, ZYL: Anzahl der Zylinder, M: ?, S: ?,
CAN: CAN-Bus-Version, AEND: Änderungsnummer


2. Тест на таблото

3. Service Intervall и изминали дни от последния сервиз!
SI-L: 0753
SI-Tage: 0124


4. Разход в момента

5. Среден разход
5.1 оставащи километри

6. гориво в резервоарите
6.1 всичко гориво
TNK: 23.2/25.4/48.6L
TNKANZ: 48.6L


7. Темп. на мотора
7.1 обороти на двигателя
7.2 външна темп.

8.моментна скорост - дигитална
8.1 показвана скорост
V: xxx KM/H
VANZ: xxx KM/H


9.напрежение
UB: xx,xx (Volt)


10. Държава/Език

0=Deutschland, 1=UK, 2=USA, 3=Italien, 4=Spanien, 5=Japan, 6=Frankreich, 7=Canada, 8=Australien


11. Превключване PM / AM

12. Средна скорост
12.1 час на пристигане

13. Тест на гонга

14. Записани грешки

15. - 18. нищо ....

19. Откючване на менюто

20. Коригиране на разхода на гориво

21. Reset на компютъра = изключване на акумулатора

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 26 Фев 2006, 18:26


Какво гледаме когато купуваме кола:


MAKAPOB написа:И аз мисля , че тази кола най малко 14 15 бона трябва да струва.Иначе ето ти малко напътствия от колегите от форума на audi

1. Екстериор

Блясък на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола ,не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!

Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лаистни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак.Тъй като масово примерно уплатнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях.Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на граница със стария такъв.

"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.

Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета,) ,ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен бъдете сигурни ,че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид.Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лака ви след някой друг месец ще започне да се люпи......

Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението)
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи.заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!

Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар

Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник) нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!

Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар то вероятно са лепени и си им личи или изобщо липсват

Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.

Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.

Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете дали има следи от камъчета ,вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най вероятно е пребоядисвана предницата)

Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа за в бъдеще

Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!

Ръжда.....
.....Търсете навсякъде за да ви е спокойна главата, имайте предвид, че дори аудитата гният, но само ако са удряни!
Гледайте праговете, ръбовете на вратите,ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и надигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!

За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата.За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата. (Специално за Ауди тук във форума винаги ще ви кажат)



2.Интериор

Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!

Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата)
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.

Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж ,а:
колани, волан, ск.лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.

Коланите при упъване трябва да се връщат бързо ,а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския)
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част ,която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце.Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания.Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.

Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите малките черни болтчета с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан механичния километраж.

Естествено проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!!!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Примерно един мой близък като си купуваше колата се оказа, че ел.стъклото на шофьорс. врата не работи и при отваряне на вратата видяхме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото и стъклото беше подпряно с парче дъска!!!!!!)

Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!!

Проверете парното дали духа топло , може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно, проверете и климатика дали изтудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача

При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборот волана за евентуални луфтове.


3. Двигател

Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма! ;-)

Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.

Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи
Заслушайте се в звука и работата на двигателя
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене ,свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци
Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течноста, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя.
тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.

Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!

Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно)

Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!
Това е много важно!!!!!
Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!!
ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.

Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!

Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола.

Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала!

Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек

!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!

Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв)
Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре!
Компресия?

Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде!


4.Ходова част

Загледайте предните гуми за издевателства на авто-джамбазите преди продажба (въртене на гуми и оттам тормоз на двигателя и ходовата част)
повърхността на грайферите трябва да е гладка независимо колко са износени гумите ,не трябва да са накъсани или да имат малки назъбвания това говори, че са въртяни здраво по асфалта.

Сложете по един крак странично върху горната част на гумите и ги натиснете към купето без да си вдигате крака от тях, не трябва да има луфтове, това говори за разбити лагери!

Вижте спирачните дискове ако това е възможно, не трябва да имат ръб в края си спрямо страницата им, не трябва също така да са на "коловози" по гладката си част."Коловозите" се получават когато е карано до край с накладките и започне метала да трие по дисковете, така дори и да смените накладките те ще придобият формата на дисковете и спирачките няма да са оптимално ефективни.

Внимателно загледайте разтоянието което има пред и след гумата до калника, трябва да е симетрично сравнете го и с другите гуми.
Така може да забележите по-големи удари и изкривявания по шасито
(по малките ще ви ги кажат след реглаж на предницата)

ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км......
.....След това задължително хвърлете едно око пак на двигателя и се огледайте за течове, който са били предварително измити с пароструйката, гледайте около всички гарнитури и семеринги, хидравличната помпа и др.

Изредете всички скорости, следете за евентуални придърпвания и спадове в мощността
Засилете поне с 80/100км/ч. пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци (лагери, диференциал)
Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила....
...Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса.
Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове.

По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената треактория ,а не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.Може нещата да опират само до реглаж на предния мост, но може и да е резултат от сериозен удар!!!И в двата случая говориме за немърливост на предния собственик

Вижте скоростния лост дали има луфтове.
Изключете от скорост (неутрална) и го бутайте от крайно ляво до крайно дясно положение (не да вкл. на скорост) и усетете дали по целия си ход има съпротивление на пружина или в средата има свободен ход.Това говори за поразбити скоростни водачи.

Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител!

Проверете за износени карета/полуоски!
Отидете с колата на място където спокойно можете да въртите колата в кръг.
На пълно завъртян волан описвайте кръгове (един кръг наляво ,един на дясно) на 1 скорост, ако се чува чаткане/тропане откъм предните гуми значи са за смяна.
Може и да го усетите и на завой при нормална обстановка на 1-ва скорост, но теста е по сигурен.

Проверка амортисьори.
Най-сигурно е на Шок-тестер.Правят го в фирма D&N -безплатен е!
Иначе за по тежките коли: минете през дупка или "спящ полицай" с предницата и ако усетите неприятно полюшкване на предницата което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна.
За по-леките коли: натиснете предницата/задницата на колата с цялата си тежест върху амортисьора (калника) и отпуснете рязко, не трябва да има полюшквания до окончателното спиране.Читавият амортисьор не допуска това!

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 19 Май 2006, 16:17

ОЩЕ ПОЛЕЗНИ ЛИНКОВЕ ЗА ВАШАТА E39!

http://bmw.bg/bmw/?AC=16 *****
Описание: Eднa много интереснa част от сайта на BMW България, в който ще научите много за двигателите, шасито и всичко свързано с автомобилите с марката BMW. Не го пропускайте!!!
ПП. Постнато от MaXimal

http://www.bmwtips.com/ *****
Описание: Много интересен сайт, с много полезна и ценна информация...
ПП. Постнато от !!Asen_X

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от Любо Мегов » 16 Яну 2007, 10:24



има едно което е пропуснато, това в моето е39 на сбирка ще покажа
http://img150.imageshack.us/my.php?imag ... 774zc1.jpg

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от CheGevara » 16 Яну 2007, 13:52

Любо Мегов написа:


има едно което е пропуснато, това в моето е39 на сбирка ще покажа
http://img150.imageshack.us/my.php?imag ... 774zc1.jpg


това не е ли BMW Business RDS с IRIS ? може би има и DSP (digital sound proccessing) ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

Re: E39 Tips & Tricks

Мнение от Любо Мегов » 16 Яну 2007, 14:17

CheGevara написа:това не е ли BMW Business RDS с IRIS ? може би има и DSP (digital sound proccessing) ?


точно това е, има и DSP, затова са допълнителни бутони горе до отвора за касетката, също и десет :shock: фабрични говорителя :lol: както и да е, допълнение към горните модификации, ще направя по-хубава снимка 8)

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

ПОЛЕЗНИ ЛИНКОВЕ

Мнение от kres » 01 Ное 2007, 18:55

Доста интересни упътвания, повечето със снимки, не само за Е39:

http://gren.ru/links.html

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535d e60

Мнение от defect » 14 Май 2008, 11:46

XaMaB написа:Сервизно ръководство за Е39 96-01 (на руски)

юзъра/паролата ги има в темата за хостинга. ако някой админ премести папката сигурно може да се вижда и без юзър/пасс през хттп :mhihi:


Ако искаме да улесним хората да не се налага да търсят юзър и пас, ликът може да бъде пренаписан по този начин и директно ще се отваря в браузър-а:

Сервизно ръководство за Е39 96-01 (на руски)

можете да тествате - сега се отваря без излишно въвеждане на информация :)
Сексът е като игра на бридж: ако партньорът ти не е добър, дано имаш добра ръка . . . :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 24 Юли 2008, 22:29

Понеже се ровех из интернет пространството попаднах на следният линк да се надявам да е от полза ...

http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... 3-p-5.html
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

MID Self Test

Мнение от tsb_bg » 03 Май 2009, 20:25

Нещо което мисля, че ще е интересно ....

Тестване на MID-a

Теста трябва да започне в рамките на 3 sec. докато се изписва информацията за хардуера и софтуера на MID-a.
В противен случай MID-a излиза автоматично от сервизния режим

Изображение
Последна промяна tsb_bg на 03 Май 2009, 21:12, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Как се сваля MID-a

Мнение от tsb_bg » 03 Май 2009, 21:04

Често задавн въпрос е как се сваля MID-a

Тук е описано и илюстрирано доста добре ...

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

E39 Business RDS Service Menu

Мнение от tsb_bg » 17 Май 2009, 12:52

Kак да се стигне до сервизното меню на Business RDS радио

1. Включва се радиото
2. В рамките на 8 sec.се натиска бутона [ m ] и се задържа за 8 sec.
3. За избор на меню се използват бутоните [ < ] и [ > ]
4. За да се излезе от сервизното меню се изключва радиото

-----------------------------

Сервизно меню:

1. SERIAL NUMBER
2. SOFTWARE VERSION (седмица - година версия)
3. GAL - степен на усилване спрямо скоростта на движение (от 1 до 6)
4. FQ - качество на сигнала (от 0 до 15)
5. ТР - информация за трафика
6. SEEK - чувствителност при автоматично търсене (1 или 2)
7. DSP - наличие на DSP модул (0-НЕ 1-ДА)
8. AREA - държава (EUROPE, USA, USA TP)
9. INDEX - показва индекс на промените

Воденичаров написа:... Как така 'Качество на сигнала'? Били разяснил?


По някакви заложени критерии оценява качеството на приемания сигнал (не само силата).
До колкото разбирам смисъла на тези стойности е да определят кога започва търсенето на алтернативна честота на излъчване на слушаната в момента станция, когато качеството на приемания сигнал падне под определено ниво

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Подгрев на страничните огледала и пръскалките

Мнение от tsb_bg » 11 Окт 2009, 14:30

Често задаван въпрос е как се управлява подгряването на страничните огледала и пръскалките за измиване на челното стъкло

Подгряване на външните огледала на E39

Подгряването на страничните огледала се контролира индивидуално за всяко от компютърни модули разположени в предните врати по програма използваща стойностите за външната температура подадени от OBC-то.
Мощността е разделена на 4 степени и осигурява 4 различни нива на подгряване.

Изображение

Подгряването не подлежи на ръчно регулиране!

Подгряване на пръскалките за измиване на челното стъкло на E39

По същия начин се регулира подгряването на пръскалките за измиване на челното стъкло, но без степени (само вкл/изкл).
Те започват да нагряват когато външната температура падне под +3C (тогава се чува и сигнала от гонга и се изписва предупреждението на ВС-то) и се изключват при температури над +6C.

И двете функции на подгряване автоматично се изключват ако напрежението на акумулатора падне под 11.4 V и се включват отново когато акумулатора се зареди до напрежение над 12.2 V.

Забележка:
При повреден или откачен сензор за външната температура, когато OBC-то отчита т-ра от -40С подгрева на огледалата и пръскалките работи непрекъснато

Информацията е от ТУК

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity

Последни теми
Facebook