Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)
Модератор: bum_bum
Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)
Здравейте,
може би на повечето старши потребители темата ще изглежда проста и ненужна но понеже имам запитвания на Л.С.(което до преди известно време и аз не знаех) ще се опитам да обесня как става връзката на boostcotroller и boostmeter(по принцип във форума е обеснено всичко но ще ги обобща в тази тема).
това е турбото на M51 (ТДС) двигателя
ще използвам този boostcontrol за примера
за да добавите Boostcontrol към него ви е нужно да прекъснете тръбичката на бай-паса и да добавите трипътника към него, след интервацията трябва да изглежда така
след това въртите кранчето на boostcontrola и си настройвате желаното налягане.
но за да не настройваме налягането на сляпо е хубаво да добавите и един boostmeter(манометър)
за целта са нужни един трипътник за отклоняване на пътя на въздуха и манометър който да покаже налягането. Нямам готови удобни снимки на смукателния колектор за това съм го начертал на paintbrush но все пак ще стане ясно(предполагам)
Аз (и други колеги) бих ви предложил такава схема
Като настройвате налягането много внимателно, понеже аз не приемам вината ако нещо счупите по колата си
времето е напреднало и съм полузаспал нека и други колеги се изкажат дали моите чертежи са верни преди да започнете интервациите по колите си.
п.п. в тази тема Как двигателя на 525 tds да работи по-добре. има и някои снимки свързани с тази тема.
Поздрави и успех
може би на повечето старши потребители темата ще изглежда проста и ненужна но понеже имам запитвания на Л.С.(което до преди известно време и аз не знаех) ще се опитам да обесня как става връзката на boostcotroller и boostmeter(по принцип във форума е обеснено всичко но ще ги обобща в тази тема).
това е турбото на M51 (ТДС) двигателя
ще използвам този boostcontrol за примера
за да добавите Boostcontrol към него ви е нужно да прекъснете тръбичката на бай-паса и да добавите трипътника към него, след интервацията трябва да изглежда така
след това въртите кранчето на boostcontrola и си настройвате желаното налягане.
но за да не настройваме налягането на сляпо е хубаво да добавите и един boostmeter(манометър)
за целта са нужни един трипътник за отклоняване на пътя на въздуха и манометър който да покаже налягането. Нямам готови удобни снимки на смукателния колектор за това съм го начертал на paintbrush но все пак ще стане ясно(предполагам)
Аз (и други колеги) бих ви предложил такава схема
Като настройвате налягането много внимателно, понеже аз не приемам вината ако нещо счупите по колата си
времето е напреднало и съм полузаспал нека и други колеги се изкажат дали моите чертежи са верни преди да започнете интервациите по колите си.
п.п. в тази тема Как двигателя на 525 tds да работи по-добре. има и някои снимки свързани с тази тема.
swh_bmw написа:както писах горе да ви обясна как може да си поставите евтин манометър(boost meter). Намерих и един доста добър линк към колегата от Audi форума който много добре е обяснил.
http://www.audiemotion.org/forum/viewtopic.php?p=8327
При мене за цялата работи ми бяха нужни
- тръбичка за въздуха около 1.5 метъра
- манометър
- Трипътник за да се направи път към манометъра
- ножче
1.Прекъсвате маркучето което отива към МАП сензора.(при повечето колеги идва от долу на смукателния колектор и отива към МАП сензора), при мене и вече при колегата zvetiko от турбото към МАП сензора.
2. Поставяте трипътника където сте прекъснали маркучето
от едната страна свързвате маркучето което идва от колекторите(или турбината) другата страна маркучето към МАП сензора и от третата вашата нова тръбичка, получава се нещо такова
3. Прекарвате новата тръбичка към купето. Моята е е36 и имах готова дупка от където да пъхна тръбичката към купето
4. Намирате си някое местенце из конзолата където да си сложите уредчето и свързвате тръбичката към него при мене се получи нещо такова
като работи се получава нещо такова:
http://www.youtube.com/watch?v=RkvVDa14EKc
Искам да изброя плюсовете и минусите от това което съм направил.
Минуси
- Манометъра е от 0 до 4 бара което е малко повече за нашето налягане(малко грубо се вижда след като при мене налягането идва едвам към 1 бар)
- няма отрицателен показалец както при другите красиви уредчета(то и при дизела не е нужен)
-няма осветление в този уред който аз съм поствавил(но това е решимо и като го направя ще обясна) и през вечерта е трудно да се наблюдава без допълнително осветление.
- размера му е малък и незнам да ли че можете да намерите готова поставка за този уред като тези. Но това все пак е решимо ако имате познатите хора които да ви изделкат това което искате за да пъхнете манометърчето в поставка.
Плюсовете
- Цената на манометъра е 11.5 лв с винтчето за тръбичката.
- цялата работа ще ви отнеме около 10 минути и ще можете да наблюдавате налягането
- ще знаете действително налягането на МАП сензора и от там ще имате наблюдения колко ви са чисти маркучетата, и други информации относно как работи действително турбината ви
....
Поздрави и успех
- ludia
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Благодаря много колега помогна ми ужасно много.
Предладъм темата да стане важна уникална е.
Предладъм темата да стане важна уникална е.
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- ludia
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Бустконтролера и бустметара ще ми излязът към 100лв.
Аз купих нов кулер и тръби на същата цена. За сега се двуумя дали да ги копувам.
А ко има някои да ми услужи с неговите за да си наглася турбото ще го почерпя.
Но за сега ще купя само маркуч за да преправя мап сензора към турбото.
Аз купих нов кулер и тръби на същата цена. За сега се двуумя дали да ги копувам.
А ко има някои да ми услужи с неговите за да си наглася турбото ще го почерпя.
Но за сега ще купя само маркуч за да преправя мап сензора към турбото.
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- стан
- старши ентусиаст
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
За втори път с Оyama сме на едно мнение , не правете гавра с труп като кичите горкия тдс с такива глупости
- стан
- старши ентусиаст
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
ЕЕ, значи става адската бегачка щом ще отупа моя ис който е върха на вървежа Тоя буст контролер трябва да се продава в комплект с 2-3 глави
- Tipche
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 208
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: Някъде
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525 ТДС
имам един....глупав въпрос......с този контролер...ли издава онзи...свистящ звук от турбото. при отпускане на газта...... ако не ее от него някои да даде коментар как става ..този ефект...... ще сам много благодарен...ако някои ми отговори....
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Мисля, че свистящия звук от изпускане на налягането е от изпускателния клапан за излишното налягане или blowoff valve, а бууст контролера не би трябвало да се чува (той си е на принципа на вакума). Много хубава тема, на мен лично ми допада втората схема повече, опитвал съм я както е описано в темата за ТДС-ите, но без бууст контролера, само размених маркучетата с нови от турбината към мап сензора и от байпасния клапан към колекторите. Чак, когато налягането в колекторите достигне необходимата стойност, чак тогава турбината разтоварва. А пък МАП сензора си отчита реалното налягане на турбината, а не това в колекторите (което твърде вероятно е малко по-ниско, от загуби по трасето (кулер, тръби...).
BMW only!
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Интересно ми е колко надувате турбото и какъв е ефекта?ама найстена ми е интересно,защото гледам как масово си мислите че колата ще литне
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
ре
Никой нищо не надува колега. Просто си питатVRPerformance написа:Интересно ми е колко надувате турбото и какъв е ефекта?ама найстена ми е интересно,защото гледам как масово си мислите че колата ще литне
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: ре
аз що немога да се смея такаslavianko написа:Никой нищо не надува колега. Просто си питатVRPerformance написа:Интересно ми е колко надувате турбото и какъв е ефекта?ама найстена ми е интересно,защото гледам как масово си мислите че колата ще литне
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани