Резервоар и бензиномери - общо устройство

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от ~Мишо~ » 10 Сеп 2010, 16:41

Става въпрос за бензиновите модели,но и при дизела е така. Първо устройството на самата система :arrow:
Изображение На живо нещата стоят така :arrow: Изображение
където,(по снимката) 1 е тръбопровода за прехвърляне м/у двете половини,2 е горивото което отива в рейката и 3 маркуча по който се връща излишния бензин. Четох някъде че за Америка след януари 95" започват да правят прехвърлящата връзка вградена в резервоара,но моята не е,така че :dunno: .
Изображение
Така изглежда резервоара от новия вид,от всяка страна при него има само по един маркуч. Сега за проблемите... Те основно са два (съдейки по това което чета като оплаквания във форума),а именно:
- стрелката на бензиномера не се движи пропорционално на изразходваното гориво,лампата за резерва ненадейно светва,при зареждане стрелката не отчита зареденото гориво,а при следващо допълване скача рязко до реалното ниво...
- колата гасне за гориво,въпреки че бензиномера показва наличност и е заредено скоро,при отваряне на сондите половината с помпата е празна,а в другата има достатъчно количество...
Има и трети вариант,комбинация от двата :( . За първия проблем са виновни нивомерите в резервоара,а за втория - системата за прехвърляне на бензина. При мен се появи първия проблем,не ми отчиташе при зареждане на малки суми,а когато горивото намалее под 10л рязко пропада стрелката и светва резервата. Отворих да погледна какво става :arrow:
Изображение гайката на сондата развивам след като отстраня маркучите,с шина малко по-дълга от диаметъра на самата гайка. Замества се м/у зъбчетата и се развива без бой ;) ...
Изображение Това е помпата,а тук ваничката в която ляга Изображение
Прегледах нивомера,всичко изглеждаше наред,палеца опираше на контактната пътечка но ми се стари хлабав,отделно самата пътечка изглеждаше замърсена...
Изображение Изображение Изображение
Моите очаквания бяха че к. пътечка ще е износена в участъка където се получава пропадане на показанието,но на снимките ясно се вижда че палеца контактува с метални ленти,а графита е залят в задната страна. Конструкцията и изпълнението отново са на ниво :yes: ,както всичко при БМВ :mhihi: . Разкачих поплавъка който е фиксиран само с зъбчета към пластмасовата част на палеца :arrow:
Изображение Изображение Изображение Изображение
Разпоих жичката която свързва палеца. Тук е момента да кажа че няма как да се разпои сама,влиза в резка на палеца и тогава е запоена,има и един по-стар вид,при който тая жичка е многожилна,евентуално там е възможно нещо такова.
Изображение Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение Изображение
Пъпката на палеца е сребърна,видя ми се малко износена и затова с водна шкурка 2000 малко я заоблих и почистих. Самата пластинка на която е запоена пъпката изкривих за по-добър контакт.
ИзображениеТук палеца е готов за монтаж. Сега скалата.Изображение Изображение
Ясно се вижда замърсяването. Почистих го внимателно с ацетон,само контактните пластини. Самите пластини имат следи от палеца,но за сериозно износване не може да се говори. Капнах няколко капки масло на скалата и монтирах по обратния ред.
Изображение Изображение Изображение Изображение
Много е важно след монтажа да се провери как работи възелът,дали палеца не е прекалено натегнат и дали пластината на която е пъпката не опира някъде в скалата. По контактните ленти пъпката трябва да се движи с лекота,като се усеща съвсем леко прескачане по пътечките. След като всичко е готово замерих съпротивленията,при бавно преместване на поплавъка съпротивлението трябва да се изменя плавно,от 10 ома (мин) до 250 ома (макс). Монтира се по обратния ред,като първо се нанизва гуменото уплатнение през цетката на помпата,а после то се поставя на отвора в резервоара. Резбата и гайката трябва да са почистени много добре,а за да се стегне хубаво аз леко смазах резбата с машинно масло. Важно е да се внимава за положението на помпата,а именно белезите на резервоара и на пластмасата на помпата да съвпадат,в противен случай ще се появят неточности в показанията...
Изображение Отварям и другата страна Изображение Изображение
За съжаление се оказва че съм имал теч на бензин от доста време,може би се е появил когато подмених преди време оригиналните скоби на маркучите. Маркуча старее и се деформира,оригиналните скоби вече не държат достатъчно и се появява теч който разяжда горния слой на маркуча. Това беше станало при мен тогава,отрязах най-пострадалата част от маркуча и смених скобите... Извадих нивомера и проблема се оказа друг,спукали са се щуцерите,явно съм скъсил маркуча доста и при стягането на скобите...
Изображение Тук вече идва разликата в нивомерите - нов и стар тип.
Стария :arrow: Изображение Изображение Изображение
Новия :arrow: Изображение Изображение Отгоре има само един маркуч Изображение Изображение А ваничката на помпата при новия вид изглежда така :arrow: Изображение Вижда се маркуча който е вкаран в нея,за прехвърлянето на бензина от другата половина. От тая страна положението е същото :arrow: Изображение Изображение Изображение Дори на снимката се вижда колко е окислена пъпката на палеца :arrow: Изображение Изображение Изображение Тук действах по същия начин: Разпоих жичката на палеца и го свалих. Почистих скалата от замърсявания с памуче натопено в ацетон и огледах за по-сериозни наранявания,износване и прекъсване на пътечки - няма! ;) Пъпката на палеца е доста окислена,почистих я с водната шкурка и я заоблих леко,целта е да се предаде форма на полусвера. Трябва да се внимава и да не се натиска силно при тая обработка,защото лесно може да се отнеме повече от необходимото. Когато всичко е готово монтирам по обратния ред. При мен специално се наложи да надя маркуча за прехвърлянето,но мисля че се получи добре. Една проверка след време ще покаже дали съм бил прав...
Сега малко за проблема с прехвърлянето. Ето пак схемата на резервоара,малко по-опростена... :arrow:
Изображение
Системата е конструирана така,че излишният бензин който се връща в резервоара постъпва в половината зад шофьора,в U-образна сонда (sucking jet pump),която действа като инжектор. Тоя инжектор засмуква от бензина в тая половина (ако го има :mhihi: ) и по маркуч го праща в другата половина с помпата. Ето схема на принципа на работа :arrow:
Изображение
А ето и как изглежда тази засмукваща сонда на живо :arrow:
Изображение Изображение Изображение Изображение
При старата система не виждам какво може да се повреди,освен самата сонда да не ляга плътно на дъното,или пък някакъв едър боклук да запуши засмукващото отворче (малко вероятно,доста е широко). При новия вид сондата не се вади а се разкача от нивомера :arrow:
Изображение Изображение Тук вече е възможно сондата да не е присъединена към нивомера плътно,или след отваряне да е разместена от невнимателно боравене. Трябва да се провери състоянието на уплатнението и дали сондата си щраква на мястото в нивомера... малка неплътност да има и бензина няма да може да се прехвърля. Ниско налягане на бензиновата помпа или малък дебит също може да са една от причините за лошото функциониране на системата. 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Сеп 2010, 16:59

Супер си, колега! Всичко е обяснено прекрасно. Дано темата отиде при полезни, че такива ни липсват (като гледам другите раздели...).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 18.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: E38 740

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от 6apa » 10 Сеп 2010, 17:14

колега един въпрос, ако колата примерно е с по стария вид бензинова помпа с 2-та отвора, възможно ли е да се монтира по новата( с единия отвор) и нужно ли е нещо да се преправя?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от metodi80 » 10 Сеп 2010, 17:22

Dirty M5 driveR написа: ..... че такива ни липсват (като гледам другите раздели...).


Защо бе колега , полезните теми на Е36 според мен са си много добре ? С кои раздели ги сравняваш ?

По темата ....
Темата е перфе ....

~Мишо~ написа:Изображение Трябва да се провери състоянието на уплатнението и дали сондата си щраква на мястото в нивомера... малка неплътност да има и бензина няма да може да се прехвърля.


Тука не е баш така ... трябва да знаеш , че сглобката е така измислена , че просто няма начин да не е добър контактка , ако знаеш на тая снимка как съм напъвал , че да извадя ,а след това да вдяна тая "букса". Специално на тая връзка няма как да не е херметична .... Измислили са го и това от БМВ.

П.С. Ако и след тая тема има въпроси за нивомери и резервоар .... ! :OT:
Последна промяна metodi80 на 10 Сеп 2010, 17:31, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от metodi80 » 10 Сеп 2010, 17:28

6apa написа:колега един въпрос, ако колата примерно е с по стария вид бензинова помпа с 2-та отвора, възможно ли е да се монтира по новата( с единия отвор) и нужно ли е нещо да се преправя?


След така обяснена тема , този въпрос ми се струва малко странен ... :dunno:

Принципно НЕ

Освен ако не измислиш начин да прекараш маркуч от вътрешната страна на резервоара (което означава , че ще трябва и нивомера от другата страна да смениш ...)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от BaHka » 10 Сеп 2010, 17:48

Ще си позволя да допълня нещо:
Автора на темата е посочил, че и при дизела е така, но аз несъм съгласен. Там помпата служи за прехвърляне от дясната половина на резервоара в лявата и оттам отива към двигателя. За това и се получава проблема с гасненето на двигателя под 15 литра нафта когато изгори помпата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от ares2 » 10 Сеп 2010, 18:10

поздравления за темата :bchug:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от lowrider » 10 Сеп 2010, 19:10

Много хубава е темата, ама аз още до никъде не съм с моя проблем. Тъй като Мишо и Методи вече ми дадоха доста напътствия и проверих всичко, остава да си сменя резервоара заедно със сондата зад шофьора, друго не мога да измисля.
Имам и другия проблем, който е описал Мишо, а именно, че горният слой на маркуча от помпата към инжекторите (в частта си при помпата) се е скапал и просълзява (преди направо си шуртеше), страх ме е да затегна много, за да не скъсам щуцерите (както е станало при Мишо), не го режа защото ми се струва, че ще стане много къс и ще е под напрежение. Остава единствено смяна на въпросния маркуч, но все още си нямам идея как ще стане, колко е дълъг и т.н. Както казах съм запланувал смяна на резервоар и тогава ще го разгадавам и него :bchug:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от bum_bum » 10 Сеп 2010, 19:16

Браво, слагам я в полезните :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от vankatagsi » 10 Сеп 2010, 19:22

:clap: за темата!


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от bmw325tds » 10 Сеп 2010, 19:41

Браво, ~Мишо~!
Такива теми ни трябват!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от ~Мишо~ » 10 Сеп 2010, 20:41

BaHka написа:Ще си позволя да допълня нещо:
Автора на темата е посочил, че и при дизела е така, но аз несъм съгласен. Там помпата служи за прехвърляне от дясната половина на резервоара в лявата и оттам отива към двигателя. За това и се получава проблема с гасненето на двигателя под 15 литра нафта когато изгори помпата.

Като гледам в БМВ фанса и реалОема нивомерите са като на бензиновите :dunno:
http://ru.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... el_sensor/
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15
Ти с какво точно не си съгласен?
Методи написа:Тука не е баш така ... трябва да знаеш , че сглобката е така измислена , че просто няма начин да не е добър контактка , ако знаеш на тая снимка как съм напъвал , че да извадя ,а след това да вдяна тая "букса". Специално на тая връзка няма как да не е херметична .... Измислили са го и това от БМВ.

Гледам че има O-ring в тая сглобка,ако той се скъса или е повреден няма да е толкова херметична...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от Chapai » 10 Сеп 2010, 22:25

Браво.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство

Мнение от BaHka » 11 Сеп 2010, 1:00

Ти с какво точно не си съгласен?

С това, че при дизела помпата е спомагателна - в смисал само прехвърля гориво от дясната половина в лявата.
Или може би аз не се изразих правилно - не, че несъм съгласен може би е като допълнение на това което си казал.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook