Резервоар и бензиномери - общо устройство
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Става въпрос за бензиновите модели,но и при дизела е така. Първо устройството на самата система
На живо нещата стоят така
където,(по снимката) 1 е тръбопровода за прехвърляне м/у двете половини,2 е горивото което отива в рейката и 3 маркуча по който се връща излишния бензин. Четох някъде че за Америка след януари 95" започват да правят прехвърлящата връзка вградена в резервоара,но моята не е,така че .
Така изглежда резервоара от новия вид,от всяка страна при него има само по един маркуч. Сега за проблемите... Те основно са два (съдейки по това което чета като оплаквания във форума),а именно:
- стрелката на бензиномера не се движи пропорционално на изразходваното гориво,лампата за резерва ненадейно светва,при зареждане стрелката не отчита зареденото гориво,а при следващо допълване скача рязко до реалното ниво...
- колата гасне за гориво,въпреки че бензиномера показва наличност и е заредено скоро,при отваряне на сондите половината с помпата е празна,а в другата има достатъчно количество...
Има и трети вариант,комбинация от двата . За първия проблем са виновни нивомерите в резервоара,а за втория - системата за прехвърляне на бензина. При мен се появи първия проблем,не ми отчиташе при зареждане на малки суми,а когато горивото намалее под 10л рязко пропада стрелката и светва резервата. Отворих да погледна какво става
гайката на сондата развивам след като отстраня маркучите,с шина малко по-дълга от диаметъра на самата гайка. Замества се м/у зъбчетата и се развива без бой ...
Това е помпата,а тук ваничката в която ляга
Прегледах нивомера,всичко изглеждаше наред,палеца опираше на контактната пътечка но ми се стари хлабав,отделно самата пътечка изглеждаше замърсена...
Моите очаквания бяха че к. пътечка ще е износена в участъка където се получава пропадане на показанието,но на снимките ясно се вижда че палеца контактува с метални ленти,а графита е залят в задната страна. Конструкцията и изпълнението отново са на ниво ,както всичко при БМВ . Разкачих поплавъка който е фиксиран само с зъбчета към пластмасовата част на палеца
Разпоих жичката която свързва палеца. Тук е момента да кажа че няма как да се разпои сама,влиза в резка на палеца и тогава е запоена,има и един по-стар вид,при който тая жичка е многожилна,евентуално там е възможно нещо такова.
Пъпката на палеца е сребърна,видя ми се малко износена и затова с водна шкурка 2000 малко я заоблих и почистих. Самата пластинка на която е запоена пъпката изкривих за по-добър контакт.
Тук палеца е готов за монтаж. Сега скалата.
Ясно се вижда замърсяването. Почистих го внимателно с ацетон,само контактните пластини. Самите пластини имат следи от палеца,но за сериозно износване не може да се говори. Капнах няколко капки масло на скалата и монтирах по обратния ред.
Много е важно след монтажа да се провери как работи възелът,дали палеца не е прекалено натегнат и дали пластината на която е пъпката не опира някъде в скалата. По контактните ленти пъпката трябва да се движи с лекота,като се усеща съвсем леко прескачане по пътечките. След като всичко е готово замерих съпротивленията,при бавно преместване на поплавъка съпротивлението трябва да се изменя плавно,от 10 ома (мин) до 250 ома (макс). Монтира се по обратния ред,като първо се нанизва гуменото уплатнение през цетката на помпата,а после то се поставя на отвора в резервоара. Резбата и гайката трябва да са почистени много добре,а за да се стегне хубаво аз леко смазах резбата с машинно масло. Важно е да се внимава за положението на помпата,а именно белезите на резервоара и на пластмасата на помпата да съвпадат,в противен случай ще се появят неточности в показанията...
Отварям и другата страна
За съжаление се оказва че съм имал теч на бензин от доста време,може би се е появил когато подмених преди време оригиналните скоби на маркучите. Маркуча старее и се деформира,оригиналните скоби вече не държат достатъчно и се появява теч който разяжда горния слой на маркуча. Това беше станало при мен тогава,отрязах най-пострадалата част от маркуча и смених скобите... Извадих нивомера и проблема се оказа друг,спукали са се щуцерите,явно съм скъсил маркуча доста и при стягането на скобите...
Тук вече идва разликата в нивомерите - нов и стар тип.
Стария
Новия Отгоре има само един маркуч А ваничката на помпата при новия вид изглежда така Вижда се маркуча който е вкаран в нея,за прехвърлянето на бензина от другата половина. От тая страна положението е същото Дори на снимката се вижда колко е окислена пъпката на палеца Тук действах по същия начин: Разпоих жичката на палеца и го свалих. Почистих скалата от замърсявания с памуче натопено в ацетон и огледах за по-сериозни наранявания,износване и прекъсване на пътечки - няма! Пъпката на палеца е доста окислена,почистих я с водната шкурка и я заоблих леко,целта е да се предаде форма на полусвера. Трябва да се внимава и да не се натиска силно при тая обработка,защото лесно може да се отнеме повече от необходимото. Когато всичко е готово монтирам по обратния ред. При мен специално се наложи да надя маркуча за прехвърлянето,но мисля че се получи добре. Една проверка след време ще покаже дали съм бил прав...
Сега малко за проблема с прехвърлянето. Ето пак схемата на резервоара,малко по-опростена...
Системата е конструирана така,че излишният бензин който се връща в резервоара постъпва в половината зад шофьора,в U-образна сонда (sucking jet pump),която действа като инжектор. Тоя инжектор засмуква от бензина в тая половина (ако го има ) и по маркуч го праща в другата половина с помпата. Ето схема на принципа на работа
А ето и как изглежда тази засмукваща сонда на живо
При старата система не виждам какво може да се повреди,освен самата сонда да не ляга плътно на дъното,или пък някакъв едър боклук да запуши засмукващото отворче (малко вероятно,доста е широко). При новия вид сондата не се вади а се разкача от нивомера
Тук вече е възможно сондата да не е присъединена към нивомера плътно,или след отваряне да е разместена от невнимателно боравене. Трябва да се провери състоянието на уплатнението и дали сондата си щраква на мястото в нивомера... малка неплътност да има и бензина няма да може да се прехвърля. Ниско налягане на бензиновата помпа или малък дебит също може да са една от причините за лошото функциониране на системата.
На живо нещата стоят така
където,(по снимката) 1 е тръбопровода за прехвърляне м/у двете половини,2 е горивото което отива в рейката и 3 маркуча по който се връща излишния бензин. Четох някъде че за Америка след януари 95" започват да правят прехвърлящата връзка вградена в резервоара,но моята не е,така че .
Така изглежда резервоара от новия вид,от всяка страна при него има само по един маркуч. Сега за проблемите... Те основно са два (съдейки по това което чета като оплаквания във форума),а именно:
- стрелката на бензиномера не се движи пропорционално на изразходваното гориво,лампата за резерва ненадейно светва,при зареждане стрелката не отчита зареденото гориво,а при следващо допълване скача рязко до реалното ниво...
- колата гасне за гориво,въпреки че бензиномера показва наличност и е заредено скоро,при отваряне на сондите половината с помпата е празна,а в другата има достатъчно количество...
Има и трети вариант,комбинация от двата . За първия проблем са виновни нивомерите в резервоара,а за втория - системата за прехвърляне на бензина. При мен се появи първия проблем,не ми отчиташе при зареждане на малки суми,а когато горивото намалее под 10л рязко пропада стрелката и светва резервата. Отворих да погледна какво става
гайката на сондата развивам след като отстраня маркучите,с шина малко по-дълга от диаметъра на самата гайка. Замества се м/у зъбчетата и се развива без бой ...
Това е помпата,а тук ваничката в която ляга
Прегледах нивомера,всичко изглеждаше наред,палеца опираше на контактната пътечка но ми се стари хлабав,отделно самата пътечка изглеждаше замърсена...
Моите очаквания бяха че к. пътечка ще е износена в участъка където се получава пропадане на показанието,но на снимките ясно се вижда че палеца контактува с метални ленти,а графита е залят в задната страна. Конструкцията и изпълнението отново са на ниво ,както всичко при БМВ . Разкачих поплавъка който е фиксиран само с зъбчета към пластмасовата част на палеца
Разпоих жичката която свързва палеца. Тук е момента да кажа че няма как да се разпои сама,влиза в резка на палеца и тогава е запоена,има и един по-стар вид,при който тая жичка е многожилна,евентуално там е възможно нещо такова.
Пъпката на палеца е сребърна,видя ми се малко износена и затова с водна шкурка 2000 малко я заоблих и почистих. Самата пластинка на която е запоена пъпката изкривих за по-добър контакт.
Тук палеца е готов за монтаж. Сега скалата.
Ясно се вижда замърсяването. Почистих го внимателно с ацетон,само контактните пластини. Самите пластини имат следи от палеца,но за сериозно износване не може да се говори. Капнах няколко капки масло на скалата и монтирах по обратния ред.
Много е важно след монтажа да се провери как работи възелът,дали палеца не е прекалено натегнат и дали пластината на която е пъпката не опира някъде в скалата. По контактните ленти пъпката трябва да се движи с лекота,като се усеща съвсем леко прескачане по пътечките. След като всичко е готово замерих съпротивленията,при бавно преместване на поплавъка съпротивлението трябва да се изменя плавно,от 10 ома (мин) до 250 ома (макс). Монтира се по обратния ред,като първо се нанизва гуменото уплатнение през цетката на помпата,а после то се поставя на отвора в резервоара. Резбата и гайката трябва да са почистени много добре,а за да се стегне хубаво аз леко смазах резбата с машинно масло. Важно е да се внимава за положението на помпата,а именно белезите на резервоара и на пластмасата на помпата да съвпадат,в противен случай ще се появят неточности в показанията...
Отварям и другата страна
За съжаление се оказва че съм имал теч на бензин от доста време,може би се е появил когато подмених преди време оригиналните скоби на маркучите. Маркуча старее и се деформира,оригиналните скоби вече не държат достатъчно и се появява теч който разяжда горния слой на маркуча. Това беше станало при мен тогава,отрязах най-пострадалата част от маркуча и смених скобите... Извадих нивомера и проблема се оказа друг,спукали са се щуцерите,явно съм скъсил маркуча доста и при стягането на скобите...
Тук вече идва разликата в нивомерите - нов и стар тип.
Стария
Новия Отгоре има само един маркуч А ваничката на помпата при новия вид изглежда така Вижда се маркуча който е вкаран в нея,за прехвърлянето на бензина от другата половина. От тая страна положението е същото Дори на снимката се вижда колко е окислена пъпката на палеца Тук действах по същия начин: Разпоих жичката на палеца и го свалих. Почистих скалата от замърсявания с памуче натопено в ацетон и огледах за по-сериозни наранявания,износване и прекъсване на пътечки - няма! Пъпката на палеца е доста окислена,почистих я с водната шкурка и я заоблих леко,целта е да се предаде форма на полусвера. Трябва да се внимава и да не се натиска силно при тая обработка,защото лесно може да се отнеме повече от необходимото. Когато всичко е готово монтирам по обратния ред. При мен специално се наложи да надя маркуча за прехвърлянето,но мисля че се получи добре. Една проверка след време ще покаже дали съм бил прав...
Сега малко за проблема с прехвърлянето. Ето пак схемата на резервоара,малко по-опростена...
Системата е конструирана така,че излишният бензин който се връща в резервоара постъпва в половината зад шофьора,в U-образна сонда (sucking jet pump),която действа като инжектор. Тоя инжектор засмуква от бензина в тая половина (ако го има ) и по маркуч го праща в другата половина с помпата. Ето схема на принципа на работа
А ето и как изглежда тази засмукваща сонда на живо
При старата система не виждам какво може да се повреди,освен самата сонда да не ляга плътно на дъното,или пък някакъв едър боклук да запуши засмукващото отворче (малко вероятно,доста е широко). При новия вид сондата не се вади а се разкача от нивомера
Тук вече е възможно сондата да не е присъединена към нивомера плътно,или след отваряне да е разместена от невнимателно боравене. Трябва да се провери състоянието на уплатнението и дали сондата си щраква на мястото в нивомера... малка неплътност да има и бензина няма да може да се прехвърля. Ниско налягане на бензиновата помпа или малък дебит също може да са една от причините за лошото функциониране на системата.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство
Супер си, колега! Всичко е обяснено прекрасно. Дано темата отиде при полезни, че такива ни липсват (като гледам другите раздели...).
- 6apa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 18.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740
Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство
колега един въпрос, ако колата примерно е с по стария вид бензинова помпа с 2-та отвора, възможно ли е да се монтира по новата( с единия отвор) и нужно ли е нещо да се преправя?
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство
Dirty M5 driveR написа: ..... че такива ни липсват (като гледам другите раздели...).
Защо бе колега , полезните теми на Е36 според мен са си много добре ? С кои раздели ги сравняваш ?
По темата ....
Темата е перфе ....
Тука не е баш така ... трябва да знаеш , че сглобката е така измислена , че просто няма начин да не е добър контактка , ако знаеш на тая снимка как съм напъвал , че да извадя ,а след това да вдяна тая "букса". Специално на тая връзка няма как да не е херметична .... Измислили са го и това от БМВ.
П.С. Ако и след тая тема има въпроси за нивомери и резервоар .... !
Последна промяна metodi80 на 10 Сеп 2010, 17:31, променена общо 2 пъти
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство
6apa написа:колега един въпрос, ако колата примерно е с по стария вид бензинова помпа с 2-та отвора, възможно ли е да се монтира по новата( с единия отвор) и нужно ли е нещо да се преправя?
След така обяснена тема , този въпрос ми се струва малко странен ...
Принципно НЕ
Освен ако не измислиш начин да прекараш маркуч от вътрешната страна на резервоара (което означава , че ще трябва и нивомера от другата страна да смениш ...)
Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство
Ще си позволя да допълня нещо:
Автора на темата е посочил, че и при дизела е така, но аз несъм съгласен. Там помпата служи за прехвърляне от дясната половина на резервоара в лявата и оттам отива към двигателя. За това и се получава проблема с гасненето на двигателя под 15 литра нафта когато изгори помпата.
Автора на темата е посочил, че и при дизела е така, но аз несъм съгласен. Там помпата служи за прехвърляне от дясната половина на резервоара в лявата и оттам отива към двигателя. За това и се получава проблема с гасненето на двигателя под 15 литра нафта когато изгори помпата.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- lowrider
- ентусиаст
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство
Много хубава е темата, ама аз още до никъде не съм с моя проблем. Тъй като Мишо и Методи вече ми дадоха доста напътствия и проверих всичко, остава да си сменя резервоара заедно със сондата зад шофьора, друго не мога да измисля.
Имам и другия проблем, който е описал Мишо, а именно, че горният слой на маркуча от помпата към инжекторите (в частта си при помпата) се е скапал и просълзява (преди направо си шуртеше), страх ме е да затегна много, за да не скъсам щуцерите (както е станало при Мишо), не го режа защото ми се струва, че ще стане много къс и ще е под напрежение. Остава единствено смяна на въпросния маркуч, но все още си нямам идея как ще стане, колко е дълъг и т.н. Както казах съм запланувал смяна на резервоар и тогава ще го разгадавам и него
Имам и другия проблем, който е описал Мишо, а именно, че горният слой на маркуча от помпата към инжекторите (в частта си при помпата) се е скапал и просълзява (преди направо си шуртеше), страх ме е да затегна много, за да не скъсам щуцерите (както е станало при Мишо), не го режа защото ми се струва, че ще стане много къс и ще е под напрежение. Остава единствено смяна на въпросния маркуч, но все още си нямам идея как ще стане, колко е дълъг и т.н. Както казах съм запланувал смяна на резервоар и тогава ще го разгадавам и него
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- vankatagsi
- младши ентусиаст
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство
BaHka написа:Ще си позволя да допълня нещо:
Автора на темата е посочил, че и при дизела е така, но аз несъм съгласен. Там помпата служи за прехвърляне от дясната половина на резервоара в лявата и оттам отива към двигателя. За това и се получава проблема с гасненето на двигателя под 15 литра нафта когато изгори помпата.
Като гледам в БМВ фанса и реалОема нивомерите са като на бензиновите
http://ru.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... el_sensor/
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15
Ти с какво точно не си съгласен?
Методи написа:Тука не е баш така ... трябва да знаеш , че сглобката е така измислена , че просто няма начин да не е добър контактка , ако знаеш на тая снимка как съм напъвал , че да извадя ,а след това да вдяна тая "букса". Специално на тая връзка няма как да не е херметична .... Измислили са го и това от БМВ.
Гледам че има O-ring в тая сглобка,ако той се скъса или е повреден няма да е толкова херметична...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство
Браво.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
Re: Резервоар и бензиномери - общо устройство
Ти с какво точно не си съгласен?
С това, че при дизела помпата е спомагателна - в смисал само прехвърля гориво от дясната половина в лявата.
Или може би аз не се изразих правилно - не, че несъм съгласен може би е като допълнение на това което си казал.
С това, че при дизела помпата е спомагателна - в смисал само прехвърля гориво от дясната половина в лявата.
Или може би аз не се изразих правилно - не, че несъм съгласен може би е като допълнение на това което си казал.
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани