Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
Днес реших да почистя моят в борбата ми със смъкването на разхода
и си казах да пусна тема и тук, ако на някой му е полезно /има тема за дебитомери, но за МАФ няма май
/. Процедурата съм я правил на М44 и за това ще използвам снимки от него. Намира се в непосредствена близост до кутията на въздушният филтър.

Демонтажа е много лесен и бърз -> сваля се буксата и се отпуска скобата, която го държи и се издърпва /добре е хванат към кутията на филтъра и при желание може и тя да се отвори, при мен е на 4-ри щипки и се издърпва, а пък може да използвате момента да си видите филтъра, моя се беше по замърсил/. За скобата ви е необходима каква да е плоска отвертка /само не много малка де/.

После е добре да се почисти корпуса, след което най-лесно е да го сложите в някакво здраво пликче и да налеете към литър /и малко по-малко пак стига/ етилов алкохол 95,5 % мисля се води или ако имате изопропилов алкохол 91%, който се намира доста по-трудно/. Цената на изопропиловият алкохол е около 4-5 лв. за литър, за етиловият трябва да е по-малко. Няколко минути го разклатете хубаво.

След това го оставете да изсъхне, а ако бързате може леко да усилите процеса със сешоар, но от по-далечно разстояние.
Вече сте готови да го върнете обратно на мястото му
Тази процедура няма да оправи развален МАФ, но би подействала добре за освежаването на стар такъв. Може да се приложи и за стъпково моторче /моето се беше по запекло и доста трудно отваряше, а в последствие с лекота/. Признаци за заминал МАФ са:
- Неравномерна работа на двигателя
- Прекъсване на двигателя
- Проблеми при някои обороти или при работа на място
- Понижена ефективност на двигателя
- Повишен разход на гориво
Някои от признаците може да се оправят или поне намалят след процедурата с почистването му.
За хората като мен в началото това в случаят е варианта за "дебитомер" за нашите коли
Използван материал



Демонтажа е много лесен и бърз -> сваля се буксата и се отпуска скобата, която го държи и се издърпва /добре е хванат към кутията на филтъра и при желание може и тя да се отвори, при мен е на 4-ри щипки и се издърпва, а пък може да използвате момента да си видите филтъра, моя се беше по замърсил/. За скобата ви е необходима каква да е плоска отвертка /само не много малка де/.

После е добре да се почисти корпуса, след което най-лесно е да го сложите в някакво здраво пликче и да налеете към литър /и малко по-малко пак стига/ етилов алкохол 95,5 % мисля се води или ако имате изопропилов алкохол 91%, който се намира доста по-трудно/. Цената на изопропиловият алкохол е около 4-5 лв. за литър, за етиловият трябва да е по-малко. Няколко минути го разклатете хубаво.

След това го оставете да изсъхне, а ако бързате може леко да усилите процеса със сешоар, но от по-далечно разстояние.
Вече сте готови да го върнете обратно на мястото му

Тази процедура няма да оправи развален МАФ, но би подействала добре за освежаването на стар такъв. Може да се приложи и за стъпково моторче /моето се беше по запекло и доста трудно отваряше, а в последствие с лекота/. Признаци за заминал МАФ са:
- Неравномерна работа на двигателя
- Прекъсване на двигателя
- Проблеми при някои обороти или при работа на място
- Понижена ефективност на двигателя
- Повишен разход на гориво
Някои от признаците може да се оправят или поне намалят след процедурата с почистването му.
За хората като мен в началото това в случаят е варианта за "дебитомер" за нашите коли

Използван материал

Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
Екстра аз си мислех моя маф да го нацвъкам с меглио
I'm slowly drifting


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
уксата за връзка с инсталацията на автомобила трябва да сочи приблизително “10 часа
това не го знаех трябва да погледна моя как съм го сложил
това не го знаех трябва да погледна моя как съм го сложил
I'm slowly drifting


Re: Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
Да може и със спреят CRC, но четох, че при доста хора с него не е имало ефект, докато с алкохолите е станало. И двата начина при добро изпълнение вършат работа.
DirtySouth написа:уксата за връзка с инсталацията на автомобила трябва да сочи приблизително “10 часа
това не го знаех трябва да погледна моя как съм го сложил
Трудно може да го объркаш заради скобите, които го държат


Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
О аз съм талант и когато го слах точно до това ми беше ...
Ето го моя и гледам няма нищо общо с този на снимката на м44ката ,а са де кое е правилно ?

Ето го моя и гледам няма нищо общо с този на снимката на м44ката ,а са де кое е правилно ?

I'm slowly drifting


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
Тоя тип няма особено значение на къде точно е. Може би не трябва да е само надолу с главата. Механичните имат значение как са. Иначе чистенето само с много чист етилов алкохол или спрейчето, че иначе оставя петна и става по-лошо в някои случаи.
Re: Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
А да използвам темата, при м43 как стои въпроса, там подлежи ли на почистване, като се има предвид че е съвсем различен дебитомера?
Re: Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
Dpy написа:А да използвам темата, при м43 как стои въпроса, там подлежи ли на почистване, като се има предвид че е съвсем различен дебитомера?
При теб предполагам е този:

Освен да видиш как се отваря и при него може би е по-добре вече с СРС спрея както беше казал колегата bum_bum, като може да има и други мръсотии вътре, които да отстраниш. Но не съм много сигурен все пак гледах главно за моят модел. Най-добре някой, който има такъв и го е чистил да каже.
Да вметна само, че горният за М44 ако искате да извадите само сензора са 2 "болта" тип звезда като посредата има пак материал и лично аз нямам с какво да го отворя, нещо такова ->


Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
Благодаря, полезна е темата.Ще се надявам и още някой да сподели за м43 

Re: Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
Мога ли с този алкохол да си изчистя стъпковото моторче на м44 както колегата е писал защото гледах в друга тема че на м44 не можело да се чисти
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Чистене на MAF /Mass Air-Flow Sensor/
При мен определено имаше ефект!
Спрея беше на Лъки Моли към 15 лв
DirtySouth
ти определено си талант
и то какъв
не виждаш ли естественото положение на кабела 
Спрея беше на Лъки Моли към 15 лв
DirtySouth




По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани