BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от @ndro » 08 Мар 2011, 0:34

Ударих 200к и да ви кажа нещата не изглеждат толкова зле, напротив - машината се оказва сравнително здрава :smoke:
Колата е 2004-та, автоматик, купих я преди 3 години на близо 120 000 от фирма в германия.
Обслужвана е редовно и професионално. Смяна масло и филтри на всеки 20 - 25 хил. км. Използвани са само оригинални части и консумативи.
Кара се предимно на извънградско (което вероятно има значение за износването/неизносването на някои части).
Като беше на около 140 000 й ремапнах ECU-то.
Изброил съм всичко, което съм правил по колата от купуването й до сега.

Изображение

130 000 – 140 000 км
- смяна всмукателен и изпускателен колектори. Изпускателният беше доста прогорял, но нищо чудно предвид тънката ламарина, от която е направен.
:!: Определено колекторите са конструирани като консуматив, а и често правят поразии тия насекоми (aka пеперудките).
- при смяната на колекторите, Дарукар започнаха да твърдят, че турбината е с луфтове, омаслява и е за смяна с нова (не можела да се ремонтира :conf: ). Реших да проверя в специализиран сервиз и след преглед на турбината в http://www.realturbo.net/ ми казаха, че луфтовете са абсолютно в нормите. Монтираха я обратно и до ден днешен си карам без никакъв проблем – повече от 60 000 км...
:!: Няма турбина, която да не омаслява, и няма нищо необичайно, даден сервиз да се опитва да изкарва повече пари... не е луд тоя дето яде баницата...

140 000 – 150 000 км
- смяна на предните носачи и стабилизиращи щанги (тук не помня точно кои щанги сменях :confused: )
- ремонт на рейката, която се беше поразтропала.
Според мен е нормално на такъв пробег предницата да се разхлопа.
:!: Рейката си е слабо място и трябва да се отремонтира при възникване на почукване. Колкото повече време минава, толкова повече се разбива и трудно може да се отремонтира в последствие.
- смяна на всички накладки - консуматив.

150 000 – 160 000 км
- изгоря единия габарит на ангелските очи – единствената крушка, която е изгоряла до ден днешен! Досега не съм карал такава кола...
- смяна масло и картер на скоростната кутия – стандартно сервизно обслужване.
- изгоря CCC модула (professional). Смених го с друг, купен на старо, но близка хардуерна версия. След месец изгоря отново по аналогичен начин - замръзнало лого на BMW на дисплея :mhihi:
:!: Това със сигурност е дефект на по-ранните хардуерни версии на CCC professional модула (от 2004 – 2005 г.) :no:
Отново го смених, но с много по-нова хардуерна версия (от 2007 г). Работи и до днес.

170 000 – 180 000 км
- акумулатора сдаде багажа и го смених, което ми се струва нормално, предвид, че беше на 5-6 години...

190 000 – 200 000 км
- смяна на двата термостата (не е ясно кой правеше проблем и за всеки случай смених и двата).
- премахване клапите на всмукателните колектори, като предпазна мярка, поради масов дефект и опасност от счупване и попадане в цилиндрите. Клапите бяха абсолютно чисти, здрави и без нагар.
:!: Редуцирана мощност, турбо-дупка, запушване на DPF и други подобни проблеми (които забелязвам, че се дискутират) след махането на пеперудките не съм забелязал вече 5-6 хил.км.
- смяна на всички спирачни дискове и накладки – поради износване по време на нормалната експлоатация - време си им беше :driving:

Надявам се да съм полезен и ще се радвам някои от колегите да добавят нещо важно и интересно.

Поздрави на всички и много безаварийни :wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 29.07.2010
Местоположение: около Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e-60 3.0.D,2006
Мечтае да кара: Форд-Мустанг
Детайли за колата: M-paket,2006g,231+++p.s.

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от aigner » 08 Мар 2011, 7:51

Колега според мен прикриваш или пропускаш доста неща,ти го изкара този модел перфектен ! :bchug:
Пламен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от @ndro » 08 Мар 2011, 10:12

aigner написа:Колега според мен прикриваш или пропускаш доста неща,ти го изкара този модел перфектен ! :bchug:

чак пък да прикривам... :mhihi:
не съм очаквал друг коментар от теб. ти орева орталъка с разни съмнителни проблеми по твойта кола, но... тук става дума за мойта :bchug:
нямам интерес да я изкарвам перфектна, просто споделям информация и съм сигурен, че и други колеги биха споделили подобни проблеми за аналогичен пробег.
плюс това 200к не е нещо феноменално като пробег и описаните проблеми и дефекти не са малко за един "перфектен" автомобил.
друг е въпроса, ако някой кара кола с превъртян километраж...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 08 Мар 2011, 11:03

Много добра тема :yes: добре е да се знае реално кой през какви ремонти е минал.

Аз ударих 160.000 в неделя. Карам я от 116.000, значи до тук 44.000. 530dA производство Септември 2004, т.е. същата "генерация" преди фейсове и разни там подобрения.

Следното съм направил като ремонти, има някои разлики с колегата @ndro, затова им обръщам внимание:

- нито изпускателен, нито всмукателен колектор съм сменял засега, явно някои изпускателни са били от по-здрава ламарина. всмукателния май малко течеше, но се оправи само със смяна на уплътнения за 70 лв.
- пеперудите са чисти и без нагар и засега не съм ги пипал
- за рейката @ndro е напълно прав, аз позакъснях, рециклирах я на 155.000 и според майсторите няма да може втори път да се рециклира
- смених 4 тампона (вместо носачи) на предното окачване и това е. (предполагам колегата е сменил биалетки, защото самите стабилизиращи щанги нямат навика да се износват).
- смених двата термостата на 155.000
- смених всички подгревни свещи и релето на 160.000
- смених акумулатор на 140.000, беше втория на колата, но му се бяха случили някои издевателства.
- смених оригиналния компресор на задното окачване, нещо типично за комбитата.
- ССС модул не съм сменял и нямам проблеми засега, чукам на дърво.
- от историята на колата виждам че турбото е сменено на 96.000, новото в момента съвсем леко омаслява, в рамките на нормалното според майстора.
- смених маслото на скоростната кутия чисто превантивно, според майстора старото беше в идеално състояние, без стружки и мръсотия, само сгъстено от възрастта
Последна промяна da6ip на 08 Мар 2011, 12:23, променена общо 1 път
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от adovet » 08 Мар 2011, 11:11

Не знам защо се чудите. И мойта е на 205 000км. и съм сменял подобни консумативи като колегата(само че мойта е Е46).Ако си се подържа както трябва и наистина колата си е на реалните километри излизат доста здрави. Друг е въпроса ако вземете кола на 500к и си мислите, че е на 130к. Тогава почва да боли главата от ремонти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 08 Мар 2011, 11:13

А по въпроса колко издържат тези коли, вижте темата долу.
Немецът изминава 1.200.000 (милион и двеста хиляди) километра с Е39 530дА туринг! Това с оригиналния двигател, и с една нова автоматична кутия (тези кутии са разработени от ГМ и са доста по-нетрайни от нашите на ЦФ).
Колата е иначе в перфектно здраве, когато обаче му се чупи носач на магистралата и трябва да се отпише.

http://www.bmw-forum.de/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от badjo E60 » 08 Мар 2011, 11:39

da6ip написа:А по въпроса колко издържат тези коли, вижте темата долу.
Немецът изминава 1.200.000 (милион и двеста хиляди) километра с Е39 530дА туринг! Това с оригиналния двигател, и с една нова автоматична кутия (тези кутии са разработени от ГМ и са доста по-нетрайни от нашите на ЦФ).
Колата е иначе в перфектно здраве, когато обаче му се чупи носач на магистралата и трябва да се отпише.

http://www.bmw-forum.de/viewtopic.php?t ... sc&start=0

Колега къде рециклира рейката :?: :idea:
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 08 Мар 2011, 12:24

майсторът я даде някъде за рециклиране, мисля че в МЕИ
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от @ndro » 08 Мар 2011, 12:26

da6ip написа:майсторът я даде някъде за рециклиране, мисля че в МЕИ

точно там е :yes:
и другото, което исках да добавя е, че мойта вече 50 000 км няма признаци на разтропване.

da6ip написа:- нито изпускателен, нито всмукателен колектор съм сменял засега, явно някои изпускателни са били от по-здрава ламарина. всмукателния май малко течеше, но се оправи само със смяна на уплътнения за 70 лв.

и при мен можеше да мине само с уплътнения на всмукателния, но изпускателния си беше зле.
da6ip написа:- смених 4 тампона (вместо носачи) на предното окачване и това е. (предполагам колегата е сменил биалетки, защото самите стабилизиращи щанги нямат навика да се износват).

тук наистина не си спомням, трябва да погледна фактурата за ремонта. мисля, че и тампони на носачите смених (или само тампоните :confused: ), но със сигурност имаше някаква стабилизираща щанга.
da6ip написа:- ССС модул не съм сменял и нямам проблеми засега, чукам на дърво.

твоя е различен от моя. едва ли ще имаш такъв проблем.
da6ip написа:- от историята на колата виждам че турбото е сменено на 96.000, новото в момента съвсем леко омаслява, в рамките на нормалното според майстора.

тези проблеми с турбината явно много зависят от стила и условията на шофиране, градско/извънградско, както и от правилната експлоатация. имам наблюдения върху една друга кола на 220 000 км с ремап на ECU, която също няма проблем с турбината и никога не е имала.
след по-агресивно каране, трябва да се оставя колата да поработи, за да се охлади турбината постепенно. ако двигателят се спре веднага, компонентите на турбината и маслото се охлаждат рязко, а това води до по-голямо износване/деформации.

da6ip написа:А по въпроса колко издържат тези коли, вижте темата долу.
Немецът изминава 1.200.000 (милион и двеста хиляди) километра с Е39 530дА туринг! Това с оригиналния двигател, и с една нова автоматична кутия (тези кутии са разработени от ГМ и са доста по-нетрайни от нашите на ЦФ).
Колата е иначе в перфектно здраве, когато обаче му се чупи носач на магистралата и трябва да се отпише.

http://www.bmw-forum.de/viewtopic.php?t ... sc&start=0

тоя пич не се шегува. обърнахте ли внимание колко малко неща са сменени в действителност?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 4.02.2009
Местоположение: Plovdiv

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от g.petrow » 08 Мар 2011, 13:18

Една кола не се плаши от много каране, а от лоша поддръжка. С редовни обслужвания, оригинални консумативи и плавно каране може да изкарат и по 500.00 км. Лош имидж се създава точно по начина, който споменахте - купуваш си някоя "лъскачка" от Горубляне, а тя реално е на 500000 км, карана примерно в Италия, без да са и сменяни масла, филтри и т.н. ... И после започва филма!
Мой приятел си купи от Англия е-класа (извинявам се за светотатството :dummy:, просто пример), очиларка, 220д, на 600000 км. Колата е била собственост на човек, който е имал фирма за VIP превози на чужденци. За толкова експлоатираната кола просто нямаше една забележка, както вън, така и вътре! Вече я кара 100000 км в България и не е имал сериозен проблем, само дреболии - почукване в предницата, допълване на фреон и т.н. Всичко опира да поддръжката!

А на колегата @ndro - пожелавам ти още 200000 км безаварийно каране! :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от badjo E60 » 08 Мар 2011, 23:55

Колко струва горе долу Масметъра и датчика който следи налягането на смукателите :?: :?:
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 9.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от Nikolay86 » 09 Мар 2011, 3:24

da6ip написа:А по въпроса колко издържат тези коли, вижте темата долу.
Немецът изминава 1.200.000 (милион и двеста хиляди) километра с Е39 530дА туринг
http://www.bmw-forum.de/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Мене ми направи впечатление,че смяната на турбото му е излезнала-1390 евро за кола на 2 години :shock: А сега едно такова турбо е дори малко по-скъпо от 1400евро,а колата вече е на 8-10г. :mhihi: В един момент ми се струва,че едно турбо или една рейка и тн.,ще дойде по-скъпо от цялата кола :mhihi:

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от © » 09 Мар 2011, 18:00

много добра тема :yes: Все повече заглеждам Е60 и до колкото разбирам единствените проблеми са с рейките и акумулатора :mhihi: . Малко рано ги сменяте, като се има предвид, че моят оригинален го смених преди месец и то защото бях забравил консуматор дълго време. Колко често сменяте турбини? Има ли такава статистика?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от @ndro » 09 Мар 2011, 22:29

© написа:много добра тема :yes: Все повече заглеждам Е60 и до колкото разбирам единствените проблеми са с рейките и акумулатора :mhihi: . Малко рано ги сменяте, като се има предвид, че моят оригинален го смених преди месец и то защото бях забравил консуматор дълго време. Колко често сменяте турбини? Има ли такава статистика?

рейка и сравнително слабо предно окачване - тези май са детските болести.
колектори, турбина, акумулатор - ги слагам в групата на консумативите :mhihi:
турбините се прецакват от около 100 до 300 хиляди км - зависи коя колко се е пържила, но има вариант да бъде рециклирана за много по-малко пари.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от @ndro » 22 Мар 2011, 23:17

като направих 200К, влязох в бокса за редовна смяна на масла и филтри и реших да направя диагностика и профилактика - все пак са си 200 000 км!

при първоначалната диагностика и проверка излязоха следните проблеми:
- дебитомер
- две дюзи извън параметри
- една изгоряла свещ
- шум откъм водната помпа и ролките
- малък теч от едно от уплътненията на един от маркучите на радиатора отдолу

тъй като беше петък, сипах една добавка за дюзи - някаква американска от ОМВ, не й запомних името - и изминах едни 550 км извънградско.

в понеделник я закачихме отново и ето какво излезе:
- дебитомер ОК - след смяната на въздушния филтър се е оправил (нищо изненадващо)
- двете дюзи са в параметри!
- свещта и шумовете си остават

реших да проверя и турбината в какво състояние е. при демонтажа се установи, че едно гумено уплътнение е за смяна.
:!: всъщност то е било причината да хвърля малко масло!
занесох на диагностика в realturbo.net и след професионален преглед (без да знаят на колко километра е!) резултатът беше цитирам: "тая турбина може да изкара още 100 хиляди"... изводите си ги правете сами.
:!: за информация repair kit-а за турбината (лагери, семеринги) + настройка и баланс струват 340 лв.

:!: искам отново да обърна внимание на историята на тази турбина.
1. на около 130 000 при смяна на колекторите в ДАРУКАР ми казаха, че турбината е за смяна
2. тогава я занесох в realturbo и ми казаха, че е перфектна
3. на 140 000 км направих чип-тунинг!
4. на 200 000 км ми казват, че ще изкара още 100 000 км
:!: ако от ДАРУКАР ви кажат, че турбината ви е за смяна, проверете го задължително някъде другаде и току виж изкарала още 150 000 км :mhihi:

да се върнем на темата...
- реших да направя превантивен ремонт на дюзите, а не да ги чакам да се скапят съвсем, че са бая скъпи.
занесох ги в Bosch за изчистване и смяна на уплътненията. утре като ги взема ще пиша подробности за ремонта и цените.
- шумът отпред се оказаха две ролки на ремъка, които струват 200 лв и които сменихме
- проверихме водната помпа, която според майстора има нормален луфт и решихме да не я пипаме на този етап. и тя струва 200 лв, но има още живот (надявам се)
- сменихме изгорялата свещ с втора употреба на 160К, която ми даде един колега от форума, за което благодаря (той си знае кой е :yes: )
- почистихме дебитомерът
- малкия теч под радиатора се оказа от една О-образен гумен уплътнител, който сменихме (просто намерихме същия в сервиза)
- сменихме гуменото уплътнение на единия от маркучите на турбото, което купих от ДАРУКАР за 24 лв :mhihi:

утре като взeма дюзите от ремонт ще пиша каква е равносметката.
поздрави :wave:

п.с. забравих да спомена, че окачването и рейката не са мръднали, а колата винаги е била на 225/50 17 runflat!

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook