BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
като гледам и тая тема е за "sticky" (тънък намек към модераторите )
това с турбината е просто уникално
искам да добавя и нещо относно изпускателния колектор на 525/530d, което научих наскоро:
проблемът с изпускателния колектор на първите Е60-ки е че е от заварявана ламарина, а не е лят метал. затова дава фира толкова бързо, и не става дума за "некачествена серия" колектори, а просто за елементарно спестяване на разходи от страна на БМВ. за разлика от ранните Е60, колекторът на фейслифтовите Е39 и на фейслифтовите Е60 е от лят метал, който в сравнение с ламаринения е "вечен".
решението за нас с Е60 от преди фейса е при смяна вместо нов ламаринен колектор да си вземем:
- за Е60 530d 218 к.с. => лят колектор от фейсов Е39 530d 194 к.с.
- за Е60 530d 231 к.с. => лят колектор от фейсов Е60 530d 235 к.с.
това е ориентировъчна информация от нашите приятели Ханс и Гюнтер (прост! ), и моля ако някой я прави тая операция да сподели опит, номенклатурни номера и т.н.
това с турбината е просто уникално
искам да добавя и нещо относно изпускателния колектор на 525/530d, което научих наскоро:
проблемът с изпускателния колектор на първите Е60-ки е че е от заварявана ламарина, а не е лят метал. затова дава фира толкова бързо, и не става дума за "некачествена серия" колектори, а просто за елементарно спестяване на разходи от страна на БМВ. за разлика от ранните Е60, колекторът на фейслифтовите Е39 и на фейслифтовите Е60 е от лят метал, който в сравнение с ламаринения е "вечен".
решението за нас с Е60 от преди фейса е при смяна вместо нов ламаринен колектор да си вземем:
- за Е60 530d 218 к.с. => лят колектор от фейсов Е39 530d 194 к.с.
- за Е60 530d 231 к.с. => лят колектор от фейсов Е60 530d 235 к.с.
това е ориентировъчна информация от нашите приятели Ханс и Гюнтер (прост! ), и моля ако някой я прави тая операция да сподели опит, номенклатурни номера и т.н.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Съветвам всеки, който е установил че има луфт във водната помпа (дори и минимален) да я сменя възможно най-бързо. Оригиналната е с пластмасова турбина и ако се изтърве става на парчета и последствията за мотора могат да бъдат много сериозни. Цената на качествена водна помпа с метална турбина е 140-150лв
Последна промяна MadChicken на 25 Мар 2011, 0:27, променена общо 1 път
Only dead fish follow the stream...
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
че аз отдавна съм над 200хил демек 220 карани само в бг, и мога да кажа че колата е супер здрава, само веднъж рейка гаранционно и единия шарнир рецикле заедно с тампоните на стабилизиращата , това е всичко, консумативите като свещи и няколко бубини не се броят
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
взех дюзите от ремонт. на две от тях бяха сменили някакви "клапанчета" (доколкото разбрах), на всички бяха сменили уплътненията и ги бяха почистили.
по предложение на колегата MadChicken (благодаря ) смених оригиналната водна помпа, която е с пластмасова турбина (мисля, че 200 хиляди са й предостатъчни ) с HEPU P466, която е с метална турбина.
ето кратко обобщение на целия ремонт и приблизителни цени:
- ремонт, почистване и корекции на дюзите в Bosch 400 лв по-добре превантивен ремонт, отколкото нови дюзи!
- обтяжна и паразитна ролка на големия ремък (оригинални) 200лв
- голям ремък на Gates (http://www.gates.com/) 80 лв (най-скъпият с незнам си какви си нишки и много издържлив )
- водна помпа HEPU 140 лв хубаво е помпата да е с метална турбина!
- свещ Baru 0 лв
- гумен уплътнител на маркуча от радиатора 0 лв
- гумено уплътнение на един от маркучите на турбото 24 лв проверете маркучите и уплътненията, защото може от там да ви хвърля масло!
- антифриз 60 лв хубаво е да се сменя на 2-3 години!
- диагностика на турбината в realturbo 0 лв
- почистване дебитомер 0 лв много е важно, прочетете по-долу!
- труд - колкото се спазарите
тотал: можете да смятате
какъв е резултатът:
1. моторът утихна, работата му се подобри и няма притракване при леко подаване на газ, което вероятно се дължи на оправянето на дюзите.
2. изчезна шумът от развалените лагери на ролките.
3. след почистването на дебитомера, колата започна да ускорява осезаемо по-добре, особено във високите, тоест дебитомера вече подава правилни данни за количеството въздух и съответно компютърът подава правилната порция гориво.
4. не на последно място по-голямо удоволствие по време на шофиране
по предложение на колегата MadChicken (благодаря ) смених оригиналната водна помпа, която е с пластмасова турбина (мисля, че 200 хиляди са й предостатъчни ) с HEPU P466, която е с метална турбина.
ето кратко обобщение на целия ремонт и приблизителни цени:
- ремонт, почистване и корекции на дюзите в Bosch 400 лв по-добре превантивен ремонт, отколкото нови дюзи!
- обтяжна и паразитна ролка на големия ремък (оригинални) 200лв
- голям ремък на Gates (http://www.gates.com/) 80 лв (най-скъпият с незнам си какви си нишки и много издържлив )
- водна помпа HEPU 140 лв хубаво е помпата да е с метална турбина!
- свещ Baru 0 лв
- гумен уплътнител на маркуча от радиатора 0 лв
- гумено уплътнение на един от маркучите на турбото 24 лв проверете маркучите и уплътненията, защото може от там да ви хвърля масло!
- антифриз 60 лв хубаво е да се сменя на 2-3 години!
- диагностика на турбината в realturbo 0 лв
- почистване дебитомер 0 лв много е важно, прочетете по-долу!
- труд - колкото се спазарите
тотал: можете да смятате
какъв е резултатът:
1. моторът утихна, работата му се подобри и няма притракване при леко подаване на газ, което вероятно се дължи на оправянето на дюзите.
2. изчезна шумът от развалените лагери на ролките.
3. след почистването на дебитомера, колата започна да ускорява осезаемо по-добре, особено във високите, тоест дебитомера вече подава правилни данни за количеството въздух и съответно компютърът подава правилната порция гориво.
4. не на последно място по-голямо удоволствие по време на шофиране
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Ето и моята история с колата ми :
Закупих я (E61 530d 2004 година ) миналата пролет от Германия на 200 000 км . Тъй като имах познат който живее в Германия и работи в автосервиз , се възползвах от това , че можеше да огледа много коли . След около месец и половина търсене из немските сайтове за автомобили , се натъкнахме на моя автомобил Беше наистина в перфектно състояние ( била е баничарката на интернет комапния ) , боята беше много запазена ,както и като цяло автомобила . Докарахме я до България като единствения проблем беше , че беше излезнала грешка-та за филтъра на твръди частици, след което установихме , че филтъра е наред засега и просто я занулихме . В момента колата е на 218 000км . Освен основните консумативи (масло , микрофилтри и др . ) , ето какво друго съм сменял ( за някои части не мога да ви кажа цена тъй като не помня ) :
-Всички подгревни свещи
-ремъците + ролките
- На около 210к км демпферната шайба издаде багажа , което е нормално тъй като толкова издържали . Това ми беше най сериозния ремонт .Поръчахме нова оригинална демпферна шайба като самата част ми излезе около 700лв
-Смених наскоро и филтъра на картерните газове ( на турбото както го наричат някои)
- Преди 3 седмици махнах пеперудките , почистих ЕГР клапана който беше мноогоо мръсен и заедно с това смених и 2 подгревни свещи , като тези работи си ги направих сам и спестих малко пари
-Миналата седмица пък купих нов акумолатор Bosch S5 100Аh 830А който закупих с намаление на 265 лева.
Общо взето това е . Да чукна на дърво досега не ми се е налагало да правя много ремонти по колата . Ходих до Найси кар в Пловдив няколко пъти (като съм доста доволен от тях като сервиз и ви ги препоръчвам) гледаха ми колата , като казват , че двигателя е без забележка и за километрите си е доста запазен автомобил.
Единствената забележка е проблема с панорамния люк който се появява при всички комбита рано или късно - повдигането на самия люк . Разбрах , че ремонта бил доста солен и се отказах да го правя , но се замислих и стигнах до извода ,че няма да ми трябва да се повдига .От време на време при хубаво време го отварям и така .
От скоро пък също доста срещан проблем при комбитата ми се появи . От време на време ми светва лампата за компресора на задницата . Като загася и изчезва. Появява ми се 1-2 пъти в месеца . Водих колата на диагностика и специално да обърнат внимание на компресора , но хората ми казаха , че компресора работи нормално и изпомпва нормално .
А ейсега тия дни много се изнервих От няколко дена на задницата ми има една драскотинка и имам вдлъбнатинка - явно някой ме е подпрял Все пак съм изкарал късмет , защото с едно пастиране ще изчезне вероятно . Отивам утре при застрахователната компания да я огледат и се надявам да ми дадат някой лев ( На един приятел за същите драскотинки са му дали 200 кинта )
Това е от мен колеги . Малко се поувлякох , ще ме извините
Закупих я (E61 530d 2004 година ) миналата пролет от Германия на 200 000 км . Тъй като имах познат който живее в Германия и работи в автосервиз , се възползвах от това , че можеше да огледа много коли . След около месец и половина търсене из немските сайтове за автомобили , се натъкнахме на моя автомобил Беше наистина в перфектно състояние ( била е баничарката на интернет комапния ) , боята беше много запазена ,както и като цяло автомобила . Докарахме я до България като единствения проблем беше , че беше излезнала грешка-та за филтъра на твръди частици, след което установихме , че филтъра е наред засега и просто я занулихме . В момента колата е на 218 000км . Освен основните консумативи (масло , микрофилтри и др . ) , ето какво друго съм сменял ( за някои части не мога да ви кажа цена тъй като не помня ) :
-Всички подгревни свещи
-ремъците + ролките
- На около 210к км демпферната шайба издаде багажа , което е нормално тъй като толкова издържали . Това ми беше най сериозния ремонт .Поръчахме нова оригинална демпферна шайба като самата част ми излезе около 700лв
-Смених наскоро и филтъра на картерните газове ( на турбото както го наричат някои)
- Преди 3 седмици махнах пеперудките , почистих ЕГР клапана който беше мноогоо мръсен и заедно с това смених и 2 подгревни свещи , като тези работи си ги направих сам и спестих малко пари
-Миналата седмица пък купих нов акумолатор Bosch S5 100Аh 830А който закупих с намаление на 265 лева.
Общо взето това е . Да чукна на дърво досега не ми се е налагало да правя много ремонти по колата . Ходих до Найси кар в Пловдив няколко пъти (като съм доста доволен от тях като сервиз и ви ги препоръчвам) гледаха ми колата , като казват , че двигателя е без забележка и за километрите си е доста запазен автомобил.
Единствената забележка е проблема с панорамния люк който се появява при всички комбита рано или късно - повдигането на самия люк . Разбрах , че ремонта бил доста солен и се отказах да го правя , но се замислих и стигнах до извода ,че няма да ми трябва да се повдига .От време на време при хубаво време го отварям и така .
От скоро пък също доста срещан проблем при комбитата ми се появи . От време на време ми светва лампата за компресора на задницата . Като загася и изчезва. Появява ми се 1-2 пъти в месеца . Водих колата на диагностика и специално да обърнат внимание на компресора , но хората ми казаха , че компресора работи нормално и изпомпва нормално .
А ейсега тия дни много се изнервих От няколко дена на задницата ми има една драскотинка и имам вдлъбнатинка - явно някой ме е подпрял Все пак съм изкарал късмет , защото с едно пастиране ще изчезне вероятно . Отивам утре при застрахователната компания да я огледат и се надявам да ми дадат някой лев ( На един приятел за същите драскотинки са му дали 200 кинта )
Това е от мен колеги . Малко се поувлякох , ще ме извините
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
ge6a86 написа:Ето и моята история с колата ми :
- най-добре започвай да търсиш нов компресор за отзад, понеже този скоро ще даде фира. нов ще е към 1500 лв, а ако вземеш от морга трябва да е от фейсова кола и разбира се на малко километри
- можеше профилактично да провериш маркуча за въздух на сегашния ти компресор, и ако е спукан да го смениш, но щом ти дава грешки, значи е късно вече.
- шибидаха можеш пак да го повдигаш, написал съм в темата с проблемите как да го сваляш обратно (дано става и при тебе)
- не разбрах как си сменил всички свещи преди година, и сега още две?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
@ndro написа:взех дюзите от ремонт.
оказва се, че с навременна профилактика човек може да си спести най-тежките разходи по ремонти за тези коли:
- турбо: рециклиране за 700 лв, вместо ново турбо за 3000 лв
- дюзи: рециклиране за 400 лв вместо нови за 6000 лв
- автоматик: смяна масло за 600 лв вместо нова кутия за 6000 лв.
- ДПФ: чистене за 200-400 лв вместо нов за 2000 лв.
- рейка: навременно (много важно) рециклиране за 500 лв вместо нова за 2000 лв
някои от тези неща разбира се рано или късно ще заминат, но живота им най-малко ще се удвои с тези мерки. това прави фактически разход от макс 15% от стойността на смяната
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
da6ip написа:@ndro написа:взех дюзите от ремонт.
- турбо: рециклиране за 700 лв, вместо ново турбо за 3000 лв
repair kit-а за турбината е 340 лв
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
@ndro написа:repair kit-а за турбината е 340 лв
e aз включвам и труда по монтаж/демонтаж+диагностика и самото рециклиране.
трудът е включен и при рейката и при ДПФ-а, само май при дюзите не е?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
da6ip написа:
Обърках се , преди година смених 3 от свещите , не всички , а последно като я карах на диагностика ми показа , че 2 са си отишли .
За шибидаха , не съм чел това което си написал , ама намерих начин с една отвертка .
А за компресора ти как се справи с проблема?
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
da6ip много полезна информация но липсва много важно нещо. На какви километри е добре да се правят тези профилактики и какви са симптомите които издават че нещо е тръгнало да се поврежда. Аз сега с моята кола на 100к км незнам дали да ходя да чистя дюзи или пък да рециклирам турбо.
Tool - Fear Inoculum
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
da6ip написа:@ndro написа:repair kit-а за турбината е 340 лв
e aз включвам и труда по монтаж/демонтаж+диагностика и самото рециклиране.
трудът е включен и при рейката и при ДПФ-а, само май при дюзите не е?
340 лв е цялото рециклиране и балансиране на турбината.
монтаж/демонтаж е въпрос на пазарлък, но едва ли ще е повече от 50-60 лв, заедно с основното почистване преди обратното монтиране, което е важно и полезно
за рейката последния път дадох общо около 400 лв всичко.
за дюзите ми взеха 400 лв в Bosch без демонтажа и монтажа, но аз просто направих всичко наведнъж и оптимизирах разходите за труд
Emooo написа:da6ip много полезна информация но липсва много важно нещо. На какви километри е добре да се правят тези профилактики и какви са симптомите които издават че нещо е тръгнало да се поврежда. Аз сега с моята кола на 100к км незнам дали да ходя да чистя дюзи или пък да рециклирам турбо.
емооо... чувал ли си за "диагностика"?
турбината може да се провери само, ако я демонтираш, но останалото се "вижда" на компютъра
ако е на 100к реални едва ли имаш някакви проблеми...
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Бях на диагностика не са ми казали за проблеми но също така не ми казаха че термостатите ми са за смяна а те са.
Tool - Fear Inoculum
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
da6ip написа:@ndro написа:взех дюзите от ремонт.
оказва се, че с навременна профилактика човек може да си спести най-тежките разходи по ремонти за тези коли:
- турбо: рециклиране за 700 лв, вместо ново турбо за 3000 лв
- дюзи: рециклиране за 400 лв вместо нови за 6000 лв
- автоматик: смяна масло за 600 лв вместо нова кутия за 6000 лв.
- ДПФ: чистене за 200-400 лв вместо нов за 2000 лв.
- рейка: навременно (много важно) рециклиране за 500 лв вместо нова за 2000 лв
някои от тези неща разбира се рано или късно ще заминат, но живота им най-малко ще се удвои с тези мерки. това прави фактически разход от макс 15% от стойността на смяната
Много добри съвети, но и на мен ми е интересно как да разбера, че имам проблем с дюзите и турбото. На диагностика ще ги хванат ли? Какви са симптомите на рейката, трябва ли да губи масло, за да е развалена?
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
- дюзи (не съм ги правил моите): първо диагностиката ги лови, второ почва да се чува един такъв шум като ритмично съскане при работата на мотора, тогава вече трябва спешно да се оправи съскащата дюза (чисти се с ултразвук и се сменя там някво уплтнение май), че иначе си заминава окончателно. плюс това, като една даде симптоми, най-добре да се пратят всичките наведнъж.
- турбо: досега не ми се е разваляло турбото, така че със сигурно има по-знаещи от мене, но там мисля че трябва да се отвори и да се види, и да се даде на диагностика, примерно там където @ндро го е дал. но със сигурност не в Дару или Камор
- рейка: в момента в който на завой по неравен път или дупки усетите чукане във волана тук-таме, трябва да я дадете за рециклиране. аз направих грешката да го игнорирам това потропване към 10.000 км, и при рециклирането се оказа че вече е много зле, ще изкара още към 20.000 и втори път няма да може да се рециклира. чукането на завой трябва да се усеща във волана, ако се усеща в краката са тампони и други неща. смятам че дори и нова рейка, ако е карана в бг 50-60 хил. км., вече е за рециклиране. теча също е индикация за рециклиране, но при мен нямаше изобщо такъв теч
- турбо: досега не ми се е разваляло турбото, така че със сигурно има по-знаещи от мене, но там мисля че трябва да се отвори и да се види, и да се даде на диагностика, примерно там където @ндро го е дал. но със сигурност не в Дару или Камор
- рейка: в момента в който на завой по неравен път или дупки усетите чукане във волана тук-таме, трябва да я дадете за рециклиране. аз направих грешката да го игнорирам това потропване към 10.000 км, и при рециклирането се оказа че вече е много зле, ще изкара още към 20.000 и втори път няма да може да се рециклира. чукането на завой трябва да се усеща във волана, ако се усеща в краката са тампони и други неща. смятам че дори и нова рейка, ако е карана в бг 50-60 хил. км., вече е за рециклиране. теча също е индикация за рециклиране, но при мен нямаше изобщо такъв теч
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани