E39 Tips & Tricks
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Re:
georgieva написа:..... Никой ли няма да напише? Ние не сме ли хора, БМВта ли не караме дето сме с малкия дисплей?
Тая тема е супер важна с тея менюта. Що няма такава тема във форума да се разисква.. незнам. Аз пуснах една такава тема подобна.. и те взеха че ме пратиха тук и на всичкото отгоре ми я заключиха едва след няколко дни преди някой да си е направил труда да намери време да си препише или да си направи снимки да си документира квото му показва колата.. и д адоиде и да си играе да пише половин часвъв форума.. аз едва днес успях да намеря време, хем явно съм най заинтересованата тук
Влизане в скрито меню малък борд.
1.Ключ в положение 1
2. Натискате копчето за зануляване (на километража ) и задържате около 5 сек, докато видите следното: _ test _ _ 1. _
3. Сега натискайте копчето последователно докато стигнете в _ test _ _ 19. _ .
4. Като влезете в меню 19 (test _ _19. _) , в момента в който се появи нулата след 19, отляво започват да се редуват надписите L_off и L_on. В положение L_oFF натиснете еднократно и съвсем за кратко копчето за нулиране.
5. След като сте направили всичко по-горе правилнo, вече сте влезли в скритото меню и ще бъдете прехвърлени на test _ _ 0. _. От тук нататък може спокойно да се разхождате из менютата чрез копчето за нулиране, чрез еднократни натискания стигате до желаното меню, след което изчаквате след точката да се появи 0 и сте във въпросното меню. Примерно test _ _ 7.0 _
6. Чрез еднократни натискания прескачате в подменютата (ако има такива – виж описа по-долу) Примерно test _ _ 7.1 _ test _ _ 7.2 _ и т.н.
7. За да излезете от съответното подменю задръжте копчето за нулиране около 3 сек. В рамките на 2-3 сек преди да се появи нулата натискайте копчето последователно за да стигнете до друго желано меню.
Описание на менютата:
Показания скрито меню:
Menu 1: Fahrzeuginfomationen
- Menu 1.0 Шаси
- Menu 1.1 K-число тахокомби
- Menu 1.2 BMW номер на частта комби-инструмент
- Menu 1.3 кодировка/диагноза/бус-индекс
- Menu 1.4 Дата на производство (Формат: KW/година)
- Menu 1.5 Състояние на Hardware-/Softwarе
- Menu 1.6 Статус впръскване / Брой цилиндри / Мотор-фактор
Menu 2: Тест комби-инструмент (тест на таблото)
Menu 3: Показания сервизен интервал
- Menu 3.0 Сервизен интервал - основа за изчисление - литри
- Menu 3.1 Оставащи дни до Инспекция
Menu 4: Разход
- Menu 4.0 Моментен разход Liter/100km (0128 = 12,8l/100km)
- Menu 4.1 Разход Литри/час
Menu 5: Оставащо разстояние за изминаване (с наличното гориво)
- Menu 5.0 Среден разход литри/100км като база за изчисление
- Menu 5.1 Оставащо разстояние в км
Menu 6: Инфо за резервоара
- Menu 6.0 Резервоар ляво/дясно(234123 = 23,4л ляв и 12,3л десен)
- Menu 6.1 Общо в двата
- Menu 6.2 Показание в момента
Menu 7: Мотор/скоростомер
- Menu 7.0 Показание към момента на охлаждащата течност
- Menu 7.1 Показание външна температура
- Menu 7.2 Показание обороти
- Menu 7.3 Показание скорост
Menu 8: Стойностите от меню 8 в шестнайсетичен формат
Menu 9: Бордово напрежение
- Menu 9.0 - Напрежение към момента - във Волтове
- Menu 9.1 - 9.3 незаето / няма информация
Menu 10.0 Кодировка за страна
Menu 11.0 Кодировка единици (мерни?)
Menu 12 нищо
Menu 13.0 Тества гонга
Menu 14 Записани грешки
- Menu 14.1 - 14.4 Ако няма грешки, показва 000000.
Menu 15 - 18 нищо
Menu 19: Отключване на менютата
Тва се знае.
Menu 20: Корекционен фактор за разхода
- Menu 20.0 Фактора пак
- Menu 20.1 Настройка десетична позиция
- Menu 20.2 Настройка 100-тна и 1000-на позиция
- Menu 20.3 Запаметяване и показване на стойността
Формула за изчисление на корекционния фактор:
същински разход / показание БК = х1000 = корекционен фактор (коефициент)
Menu 21: Ресет
- Menu 21.0 Software-рестартиране, отговаря на откачане на акумулатора
Пия студена бира с фъстъчки/бадемки или с мърша
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: E39 Tips & Tricks
ERNEST написа:и WDS също - http://spaghetticoder.org/bmw/wds/
cls6666 написа:така и така сте почнали с ''полезните'' сайтове-да добавя този френския http://www.darkgyver.fr/
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Vik
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: E39 Tips & Tricks
Здравейте колеги.
Съвсем случайно попаднах на така полезните понякога "ЕВА" документи на BMW.
Единствения недостатък е, че документите са именувани с номера, а не с нормални имена.
Ето го и линка, като в края на списъка е добавен и архив на цялото съдържание.
http://bugas.org.ua/EBA/
Съвсем случайно попаднах на така полезните понякога "ЕВА" документи на BMW.
Единствения недостатък е, че документите са именувани с номера, а не с нормални имена.
Ето го и линка, като в края на списъка е добавен и архив на цялото съдържание.
http://bugas.org.ua/EBA/
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
- ERNEST
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 30.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 523i Touring
Re: E39 Tips & Tricks
Това е местоположението на ОБД буксите във всички автомобили. Файла е предоставен със любезното съдействие на БОШ (или не чак толкова любезното)
!!!ПОЛЗВАТЕ НА СОБСТВЕНА ОТГОВОРНОСТ!!!
http://file.bg/c233014vCgdB
!!!ПОЛЗВАТЕ НА СОБСТВЕНА ОТГОВОРНОСТ!!!
файла е активен 1 месец. до 13.05.2013г
моля администраторите да го качат на сървъра за да не изтича срока за теглене
!!!ПОЛЗВАТЕ НА СОБСТВЕНА ОТГОВОРНОСТ!!!
http://file.bg/c233014vCgdB
!!!ПОЛЗВАТЕ НА СОБСТВЕНА ОТГОВОРНОСТ!!!
файла е активен 1 месец. до 13.05.2013г
моля администраторите да го качат на сървъра за да не изтича срока за теглене
Последна промяна ERNEST на 13 Май 2013, 16:42, променена общо 1 път
Във Форума на ФОРД има 2 теми - ПРОБЛЕМИ и ПРОДАВА!!!
Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи
Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо
При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!
Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи
Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо
При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!
Re: E39 Tips & Tricks
Колеги при мен не се получиха нещата с голямата нави.Имах два проблема, единия че печката не се вклюва и точно зимата умрехме от студ а съм с малко дете а докато загрее дядо дизел сещате се каква е температурата в колата.Опитах се според указанията на колегите в предишните постове да ресет-на блока и като следвах стриктно инструкцийте с ваденето на бушона при запален двигател,това което се усъмних че колегите по горе са писали че бушон номер 47 които е за печката е първия от горе,уви при мен първи се пада номер 46 и съотеветно 47 е втори на колоната,а и първият които при мен е номер 46 изобщо липства.Може би е елементарна работата но аз се затруднявам,ако някой може да даде съвет е добре дошъл.Така вторият ми проблем е езика на навигацията,с Английския се справям свободно,но бъкел не схващам нито от Немски нито от Италиански.Лошото е че в самото меню са заложени точно тези двата езика.С отключването на скритите менюта се оправих и като отида на тест номер 10 които е за езиците ми излиза само Немския и нищо повече.При превключването на езика от самата нави на Италиански след това при теста от скритото меню пък се появява само тои никакъв друг,даже и Немския не се показва,съответно в скритото меню единия език излиза под номер 00-D за Немския и ако не се лъжа номер 03-I за Италианския,е питам се дали изобщо ги има заложени в компа останалите езици,да кажем като скрити,или само на някои коли присъстват всички в скритото меню.
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: E39 Tips & Tricks
Абе колеги , има ли такова нещо като "комфорт" модул за климатика ? Щото като пусна сваля джамовете ( или само единия ) до долу и ми изключва климата, смис духа си ама не на климатик т.е. изключва компресора.
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
Re: E39 Tips & Tricks
omegaart написа:Абе колеги , има ли такова нещо като "комфорт" модул за климатика ? Щото като пусна сваля джамовете ( или само единия ) до долу и ми изключва климата, смис духа си ама не на климатик т.е. изключва компресора.
Няма такъв "комфорт" модул доколкото знам.
- nakoye
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 14.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.
Re: E39 Tips & Tricks
Колеги тази тема е много добра, само едно нещо и липсва - service manual vol 2. Не мога да го намеря вече 3 месеца. Айде ако някой го има - моля да го качи.
- huligana90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Долна баня
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Мечтае да кара: BMW X6М
Re: E39 Tips & Tricks
Не знам дали е за тук но ще опитам
Смяна на термостат E39 530d 2000>
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f89 ... nge-t5652/
Смяна на термостат E39 530d 2000>
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f89 ... nge-t5652/
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: E39 Tips & Tricks
Online TIS-а вече го няма. Някой да знае алтернативен сайт, но на английски, че този руския не ми понася...?
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: E39 Tips & Tricks
Това мисля че си е направо TIS макар и с друго име, виж дали ще свърши работа!
http://bmw.workshop-manuals.com
http://bmw.workshop-manuals.com
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: E39 Tips & Tricks
Благодаря колега
Схеми къде си намирате за Е39 освен във WDS-a?
Схеми къде си намирате за Е39 освен във WDS-a?
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: E39 Tips & Tricks
Поправка на датчик за външна темперетура:
НА негово място се връзва термистор 4,7 к ом
http://store.comet.bg/Catalogue/Product/17363/
струва 0.50лв, датчика струва 70лв.
Искам да кажа че си купуваш пластмасата на датчика за 69.50лв :-)
Връзвате го, ако нетръгне веднага, докосвате жиците за едно леко късо и нещата са "ток".
После го опаковате с термошлаух и го връзвате някъде или го слагате на мястото му в подкалника.
Готово вече имате работщ датчик за външна темперетура и коректно работещи системи: климатроник и подгреватели на различни детаили, като пръскачките за предното стъкло.
НА негово място се връзва термистор 4,7 к ом
http://store.comet.bg/Catalogue/Product/17363/
струва 0.50лв, датчика струва 70лв.
Искам да кажа че си купуваш пластмасата на датчика за 69.50лв :-)
Връзвате го, ако нетръгне веднага, докосвате жиците за едно леко късо и нещата са "ток".
После го опаковате с термошлаух и го връзвате някъде или го слагате на мястото му в подкалника.
Готово вече имате работщ датчик за външна темперетура и коректно работещи системи: климатроник и подгреватели на различни детаили, като пръскачките за предното стъкло.
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: E39 Tips & Tricks
Ако чистачките не се прибират до край (остават леко нагоре), не работи и сензора за дъжд ако има. Проблема е в релето за чистачките (Wiper Relay) намиращо се под десния филтър (при компютъра на двигателя).
Отваря се
почиства се нагара от контактите, сглобява се обратно и проблема вече го няма и всичко работи както трябва да работи. Ако са непоправимо нагорели контактите релето се сменя.
Отваря се
почиства се нагара от контактите, сглобява се обратно и проблема вече го няма и всичко работи както трябва да работи. Ако са непоправимо нагорели контактите релето се сменя.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани