Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
Показаниетo на iDrive няма как да се увеличи, защото колата няма датчици или сензори които да следят състоянието на ДПФ-а в динамична форма. Компютъра просто "предполага" колко живот му остава на база на профила на каране (градско/извън, агресивен или не, температури, брой регенерации досега, етц.), и възоснова на това отброява предварително зададените 200 хил. км. живот.
При мен и след прочистването iDrive продължава да отброява надолу. В момента го чакам преди да го ресетна, за да сравня честотата на регенерациите. Т.е. дали компютъра базира регенерациите на зададения живот на ДПФ-а (или само на показания за разлики в налягането и температурите).
Същото като при спирачките - нямаш сензор който да следи колко живот им остава, просто компютъра си предполага и пише на iDrive. Накрая като светне лампата това е свършен факт. На мен примерно няколко дни преди да ми светне лампата, iDrive ми показваше 3,000 км за предните спирачки.
А по отношение на добавките, моето мнение е че това е като да сравняваш а) крем против отслабване и б) дамата да спре да се тъпче с боклуци + да яде по-малко + да почне да ходи във фитнеса да си изпоти малко задните части. Просто няма как някаква добавка да свърши работата. Нито за ДПФ, нито за дюзи. Може примерно да свърши работа на 5-10%.
Ако някой си я купува и слага редовно всеки 5 хил км примерно, да, склонен съм да вярвам че ще удължи живота на ДПФ-а, но тогава трябва да се сметне финансово какъв е резултата.
Само се замисли че тази добавка трябва да мине през цялата горивна система и двигателя, да изгори (!!!) в цилиндрите на примерно 1000 градуса (някой да ме поправи ако знае колко са) да изпълнява един милион други изисквания за незамърсяване, за поносимост на двигателя, и чак тогава (!) да стигне до ДПФ-а и да свърши там някаква работа. Това просто по дефиниция неимоверно ограничава химията в тази добавка.
Леко абсурдно сравнение, но това е като да се разработи "Каналин" на таблетки за ядене. Хапваш каналина, той ти минава през цялата храносмилателна система, не те отравя, и чак като идеш до тоалетната той попада в разтворена и разредена форма в канала, и там трябва да го отпуши. Няма как да очакваш да свърши същата работа като каналин който от опаковката се сипва в канала/тоалетната.
(извинявам се за дългия пост, увлякох се!)
При мен и след прочистването iDrive продължава да отброява надолу. В момента го чакам преди да го ресетна, за да сравня честотата на регенерациите. Т.е. дали компютъра базира регенерациите на зададения живот на ДПФ-а (или само на показания за разлики в налягането и температурите).
Същото като при спирачките - нямаш сензор който да следи колко живот им остава, просто компютъра си предполага и пише на iDrive. Накрая като светне лампата това е свършен факт. На мен примерно няколко дни преди да ми светне лампата, iDrive ми показваше 3,000 км за предните спирачки.
А по отношение на добавките, моето мнение е че това е като да сравняваш а) крем против отслабване и б) дамата да спре да се тъпче с боклуци + да яде по-малко + да почне да ходи във фитнеса да си изпоти малко задните части. Просто няма как някаква добавка да свърши работата. Нито за ДПФ, нито за дюзи. Може примерно да свърши работа на 5-10%.
Ако някой си я купува и слага редовно всеки 5 хил км примерно, да, склонен съм да вярвам че ще удължи живота на ДПФ-а, но тогава трябва да се сметне финансово какъв е резултата.
Само се замисли че тази добавка трябва да мине през цялата горивна система и двигателя, да изгори (!!!) в цилиндрите на примерно 1000 градуса (някой да ме поправи ако знае колко са) да изпълнява един милион други изисквания за незамърсяване, за поносимост на двигателя, и чак тогава (!) да стигне до ДПФ-а и да свърши там някаква работа. Това просто по дефиниция неимоверно ограничава химията в тази добавка.
Леко абсурдно сравнение, но това е като да се разработи "Каналин" на таблетки за ядене. Хапваш каналина, той ти минава през цялата храносмилателна система, не те отравя, и чак като идеш до тоалетната той попада в разтворена и разредена форма в канала, и там трябва да го отпуши. Няма как да очакваш да свърши същата работа като каналин който от опаковката се сипва в канала/тоалетната.
(извинявам се за дългия пост, увлякох се!)
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- emoo
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 25.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 745D
- Мечтае да кара: M-5
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
значи отидох до един представител на TUNAP и му обясних че искам да си купя препарата да си почистя филтъра и той ми каза че тая процедура е трудна а той да мия направи ми искаше около 250паунда не се съгласих и тогава ми даде това JLM и ми обясни че има абсолютно същия ефект даже и по евтино струваше 22паунда и ми обясни че се сипва на 50 литъра и поне 100 километра да карам с една скорост ок купих го направих точно така как то каза колата нито изкара черен дим нито промени вървенето с една дума никакъв ефект които иска да го пробва успех
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
А как стои въпроса за катализатора? Няма теми за него във форума, а той би трябвало също да се задръства?
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
Emooo написа:А как стои въпроса за катализатора? Няма теми за него във форума, а той би трябвало също да се задръства?
Не съм чувал да се задръства, или за други проблеми с него.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
da6ip написа:...Леко абсурдно сравнение, но това е като да се разработи "Каналин" на таблетки за ядене. Хапваш каналина, той ти минава през цялата храносмилателна система, не те отравя, и чак като идеш до тоалетната той попада в разтворена и разредена форма в канала, и там трябва да го отпуши. Няма как да очакваш да свърши същата работа като каналин който от опаковката се сипва в канала/тоалетната...
много добро сравнение и много вярно за конкретния случай! +100
тези добавки, които се сипват в резервоара, са ала-бала отвсякъде и по никакъв начин не може да постигнат ефекта от директното впръскване на химия във филтъра.
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
@ndro написа:тези добавки, които се сипват в резервоара, са ала-бала отвсякъде и по никакъв начин не може да постигнат ефекта от директното впръскване на химия във филтъра.
Може и да има някакъв ефект но трябва редовно да наливаш от тези добавки, а като гледам цената по-добре да ида при майстора с Тунапа друго си е да видиш да излиза пушек на калбета
Tool - Fear Inoculum
- emobs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 14.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 2006
- Детайли за колата: M
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
И така къде в Бургас има майстор наясно с процедурата за почистване на този филтър?
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
Имам много интересни новини относно разхода след почистването с ТУНАП.
За 540 км до Видин и обратно, спокойно каране средна скорост 78 км/ч, даде 6.81 литра на колонка.
Преди почистването съм имал две измерени пътувания до Белоградчик (80% същия маршрут), съответно 7,31 и 7,24 литра. Но температурите бяха малко по-високи, 15-20 градуса. Но имам и едно пътуване до Варна при почти същите зимни условия (0 градуса и 86 км/ч средно) със разход 7,93 литра.
От това съдя че наистина реалният разход е паднал с 0,5 литра на 100 км. С което обективно потвърждавам субективното наблюдение на колегата @ndro от първата страница .
Освен това сега бордовия измерва разхода много по-точно. Отклонението при предишните 3 пътувания е било съответно: 19,9%, 8,5% и -3,3%. Сега отклонението бордови спрямо реален разход беше -0,8%. Освен това искам да отбележа че за пръв път слизам под 7 литра - досега минимумът ми беше 7,1.
За 540 км до Видин и обратно, спокойно каране средна скорост 78 км/ч, даде 6.81 литра на колонка.
Преди почистването съм имал две измерени пътувания до Белоградчик (80% същия маршрут), съответно 7,31 и 7,24 литра. Но температурите бяха малко по-високи, 15-20 градуса. Но имам и едно пътуване до Варна при почти същите зимни условия (0 градуса и 86 км/ч средно) със разход 7,93 литра.
От това съдя че наистина реалният разход е паднал с 0,5 литра на 100 км. С което обективно потвърждавам субективното наблюдение на колегата @ndro от първата страница .
Освен това сега бордовия измерва разхода много по-точно. Отклонението при предишните 3 пътувания е било съответно: 19,9%, 8,5% и -3,3%. Сега отклонението бордови спрямо реален разход беше -0,8%. Освен това искам да отбележа че за пръв път слизам под 7 литра - досега минимумът ми беше 7,1.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- LArgo50
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 11.06.2011
- Пол: Мъж
- Кара: конджул...
- Мечтае да кара: G-POWER M5 HURRICANE RR
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
А с колко кеш трябва да се изръси човек за нов DPF, ако някой като мен иска да си реши проблема по тоя начин . Иначе темата е много поучителна
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
да, аз мога да потвърдя след 2000 км пробег, че разходът е до половин литър по-нисък.
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
и сега какво ви е мнението ако се махне филтъра пада ли разхода или не?щото аз повтарях че пада ама си спомням че имаше други мненияda6ip написа:Имам много интересни новини относно разхода след почистването с ТУНАП.
За 540 км до Видин и обратно, спокойно каране средна скорост 78 км/ч, даде 6.81 литра на колонка.
Преди почистването съм имал две измерени пътувания до Белоградчик (80% същия маршрут), съответно 7,31 и 7,24 литра. Но температурите бяха малко по-високи, 15-20 градуса. Но имам и едно пътуване до Варна при почти същите зимни условия (0 градуса и 86 км/ч средно) със разход 7,93 литра.
От това съдя че наистина реалният разход е паднал с 0,5 литра на 100 км. С което обективно потвърждавам субективното наблюдение на колегата @ndro от първата страница .
Освен това сега бордовия измерва разхода много по-точно. Отклонението при предишните 3 пътувания е било съответно: 19,9%, 8,5% и -3,3%. Сега отклонението бордови спрямо реален разход беше -0,8%. Освен това искам да отбележа че за пръв път слизам под 7 литра - досега минимумът ми беше 7,1.
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
VRPerformance написа:и сега какво ви е мнението ако се махне филтъра пада ли разхода или не?щото аз повтарях че пада ама си спомням че имаше други мнения
Ами със сигурност ако махнеш стар запушен филтър ще падне разхода. Въпроса е ако може да го изчистиш този филтър дали няма да постигнеш същата икономия като като ако го премахнеш. Аз мисля че чистенето е най-доброто и евтино решение.
Tool - Fear Inoculum
- badjo E60
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
Днеска попаднах на един препарат XENUM Diesel и ми стана интересно това което пише за него.Та ако някой има реални наблюдения да ги сподели.
http://www.racingoils.eu/xenum/IN&OUT_report.pdf
http://www.youtube.com/user/GeorgePenef ... 9H0DKszItw
http://www.racingoils.eu/xenum/IN&OUT_report.pdf
http://www.youtube.com/user/GeorgePenef ... 9H0DKszItw
- sonic
- младши ентусиаст
- Мнения: 337
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: му се с повече от 525 hp
- Мечтае да кара: ама честно: ONE1
- Детайли за колата: важи
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
Момчета , този филтър е направен да се изчиства при по- продължително извънградско каране, т.е. саждите да се изхвърлят извън урбанизираните райони. Та въпроса ми е , не е ли най лесно да се премахне и софтуерно и хардуерно този филтър, при положение, че с това препаратно почистване вие пак го почиствате в града?
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
sonic написа:Момчета , този филтър е направен да се изчиства при по- продължително извънградско каране, т.е. саждите да се изхвърлят извън урбанизираните райони. Та въпроса ми е , не е ли най лесно да се премахне и софтуерно и хардуерно този филтър, при положение, че с това препаратно почистване вие пак го почиствате в града?
Прочети цялата тема първо
Tool - Fear Inoculum
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани