Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнище
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kazmin
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.04.2013
- Местоположение: София, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive
- Мечтае да кара: Boeing 737 classic
Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнище
Здравейте, колеги!
Сравнително от скоро съм част от обществото от хора, които шофират с BMW и споделят тази своя страст тук. Мотайки се из подфорумите, се натъкнах на тази тема: viewtopic.php?f=21&t=259906
Някои неща ми направиха впечатление, които бих искал да коментирам с компетентни колеги тук. Надявам се темата е подходяща за форума. Пускам цитати:
Имам известна техническа грамотност. Бих казал, че имам теоретични знания по двигатели с вътрешно горене, до някъде от интерес и любипитство, до някъде ми се е налагало да чета, така да се каже, за да си взема изпитите и да съм компетентен в професията си.
И така, правя следния анализ. Представете си хипотетична ситуация с хипотетичен автомобил, марка Х, 4 цилиндров редови двигател. Караме по магистрала в Гърция, където често има доста продължителни и стръмни надолнища (и нагорнища). Въпросният автомобил работи на празен ход с 800 оборота на минута. Двигателят е черититактов и в рамките на един цикъл, при който имаме едно впръскване на гориво, прави два оборота, което за четирицилиндров двигател значи, че за 800 оборота се извършват 800/2 x 4 = 1600 впръсквания. Спускаме се по стръмно надолнище и автомобилът поддържа скорост 120км./ч. Изключили сме предавка. Включваме на 5-та, при което двигателят изревава на 3000 оборота. Тъй, като не подаваме газ, а насилствено увеличаваме оборотите на двигателя и не му подаваме повече гориво, за да ги поддържа, той генерира отрицателен въртящ момент, т.е. в този момент двигателят действа като спирачка, а не като задвижващата система. Това се отразява в намаляване на скоростта. Вече се движим със 100 км./час и ги поддържаме, оборотите са паднали на 2500 за минута и вече вместо 1600 впръсквания за минута, ГНП-то реализира 2500/2 x 4 = 5000 впръсквания. Но ние не се задоволяваме с тази скорост, искаме да се движим със 120км./ч. Магистрала е, пътят е хубав и сух, безопасно е. И какво трябва да направим - да подадем малко газ, за да реализира двигателят въртящ момент, равен на 0 нютон метра (оборотите отново стигат 3000), тоест все едно се спускаме на неутрална и вместо двигателят да реализира 1600 впръсквания с количество гориво за празен ход, той реализира 6000 с повече от това гориво, в рамките на всяко впръскване от работния цикъл на всеки цилиндър. Аз не виждам защо някой твърди, че на празен ход в такава ситуация не шофираме по-икономично?
Е как да не консумира гориво, като за всеки 2 оборота всеки цилиндър трябва да си получи дозата? Ако спрем притока на гориво (завъртим ключа), да, вече не консумираме гориво, но доста бързо и ще спрем, да не говорим колко дискомфортно ще бъде за пътниците и натоварващо за автомобила като цяло (нека приемем, че изключвайки от контакт, спираме с клапан горивото към горивната помпа, дори и да не е така за някои автомобили).
А за теорията за шофиране по остри завои и в рамките на опасни планински пътища и в лоши условия - не мога да не се съглася. С тази тема не засягам техниките на безопасно и правилно шофиране в току що споменатите условия, а теорията, че колата не е по-икономична на празен ход на надолнище. Естествено, като се спускаме от планината по заснежен и криволичещ път ще използваме моторната спирачка да ни помогне да поддържаме безопасна скорост за условията с минимална нужда от използване на спирачната система. Предимствата в случая са много, но нямам за цел да ги упоменавам в тази тема.
Моля ако някой от колегите счита, че греша, да ме поправи.
Поздрави!
Сравнително от скоро съм част от обществото от хора, които шофират с BMW и споделят тази своя страст тук. Мотайки се из подфорумите, се натъкнах на тази тема: viewtopic.php?f=21&t=259906
Някои неща ми направиха впечатление, които бих искал да коментирам с компетентни колеги тук. Надявам се темата е подходяща за форума. Пускам цитати:
Прави ми впечатление, че има хора които освобождават от скорост, при спускане извън града... Забога! Не го правете!!! Особено при спускане в планински проход със завои или въобще при каквото и да е спускане със завои, а дори и без... Писнало ми е да обяснявам, че колата не е по-икономична на неутрална!
Хареса ми това за изключването от скорост... Както е казал колегата по-горе - не го правете, освен вече съвсем преди да спрете на светофар... Нищо не ви пести (напротив), а така се лишавате от един от органите, чрез които имате контрол над автомобила - газта контролираща двигателя, а от там и двигателните колела... Когато изключите от скорост двигателя е отделен от колелата, работи на празен ход с богата горивна смес и харчи гориво, докато при т.нар. режим на принудителен празен ход (двигателя се върти с обороти над тези на празен ход от колелата, когато е зацепен за тях през предавателната кутия на скорост) не консумира гориво докато не подадете газ . Да не говорим, че като изключите от скорост при по-несъвършените коли климатика, сервото на спирачките и на волана не работят толкова ефективно...
Имам известна техническа грамотност. Бих казал, че имам теоретични знания по двигатели с вътрешно горене, до някъде от интерес и любипитство, до някъде ми се е налагало да чета, така да се каже, за да си взема изпитите и да съм компетентен в професията си.
И така, правя следния анализ. Представете си хипотетична ситуация с хипотетичен автомобил, марка Х, 4 цилиндров редови двигател. Караме по магистрала в Гърция, където често има доста продължителни и стръмни надолнища (и нагорнища). Въпросният автомобил работи на празен ход с 800 оборота на минута. Двигателят е черититактов и в рамките на един цикъл, при който имаме едно впръскване на гориво, прави два оборота, което за четирицилиндров двигател значи, че за 800 оборота се извършват 800/2 x 4 = 1600 впръсквания. Спускаме се по стръмно надолнище и автомобилът поддържа скорост 120км./ч. Изключили сме предавка. Включваме на 5-та, при което двигателят изревава на 3000 оборота. Тъй, като не подаваме газ, а насилствено увеличаваме оборотите на двигателя и не му подаваме повече гориво, за да ги поддържа, той генерира отрицателен въртящ момент, т.е. в този момент двигателят действа като спирачка, а не като задвижващата система. Това се отразява в намаляване на скоростта. Вече се движим със 100 км./час и ги поддържаме, оборотите са паднали на 2500 за минута и вече вместо 1600 впръсквания за минута, ГНП-то реализира 2500/2 x 4 = 5000 впръсквания. Но ние не се задоволяваме с тази скорост, искаме да се движим със 120км./ч. Магистрала е, пътят е хубав и сух, безопасно е. И какво трябва да направим - да подадем малко газ, за да реализира двигателят въртящ момент, равен на 0 нютон метра (оборотите отново стигат 3000), тоест все едно се спускаме на неутрална и вместо двигателят да реализира 1600 впръсквания с количество гориво за празен ход, той реализира 6000 с повече от това гориво, в рамките на всяко впръскване от работния цикъл на всеки цилиндър. Аз не виждам защо някой твърди, че на празен ход в такава ситуация не шофираме по-икономично?
при т.нар. режим на принудителен празен ход не консумира гориво докато не подадете газ
Е как да не консумира гориво, като за всеки 2 оборота всеки цилиндър трябва да си получи дозата? Ако спрем притока на гориво (завъртим ключа), да, вече не консумираме гориво, но доста бързо и ще спрем, да не говорим колко дискомфортно ще бъде за пътниците и натоварващо за автомобила като цяло (нека приемем, че изключвайки от контакт, спираме с клапан горивото към горивната помпа, дори и да не е така за някои автомобили).
А за теорията за шофиране по остри завои и в рамките на опасни планински пътища и в лоши условия - не мога да не се съглася. С тази тема не засягам техниките на безопасно и правилно шофиране в току що споменатите условия, а теорията, че колата не е по-икономична на празен ход на надолнище. Естествено, като се спускаме от планината по заснежен и криволичещ път ще използваме моторната спирачка да ни помогне да поддържаме безопасна скорост за условията с минимална нужда от използване на спирачната система. Предимствата в случая са много, но нямам за цел да ги упоменавам в тази тема.
Моля ако някой от колегите счита, че греша, да ме поправи.
Поздрави!
The sky is the limit
- B U L L I
- Дон Хуан де Маркофф
- Мнения: 6033
- Регистриран на: 1.06.2002
- Местоположение: Стара Загора/Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 cardio,Е39,Е36 combainero
- Мечтае да кара: X6 cabrio
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
колега има ли причина да не пишеш в тази тема, която си копирал?
http://bayern-bulgaria.net/
"към крайно тежките заболявания се прилагат крайно тежки форми на лечение!"
71% от повърхността на Земята е покрита от вода… Останалата площ се покрива от Мануел Нойер.
- kazmin
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.04.2013
- Местоположение: София, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive
- Мечтае да кара: Boeing 737 classic
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
Да, колега. Намерих тази тема в подфорума "Полезна информация. Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!". Не съобразих, че всъщност темата, към която се обръщам, е просто препратка от една от темите от въпросния подфорум, който е само за четене, а самата тема е отворена. Ако модератор сметне за нужно, нямам нищо против темата ми да се премести.
The sky is the limit
- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
На Е39 М52 при спускане без газ, на скорост, двигателя работи като компресор - дюзите не отварят да впръскват
За другите ДВГ-та не знам.
За другите ДВГ-та не знам.
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
От много места съм чел:
1. Опасно е. Ако си свикнал с колата си и караш с 120 на магистрала на скорост имаш усешането за контрол. Изключиш ли от скорост моментално придобиваш усета за по-лек волан с по-малко контрол(ако си с предно) или не-стабилност в случея ако си със задно. Особенно на завоите по магистралата.
2. На-празен ход ти харчи като двигателя за да стои работещ впръсква гориво. Доката по надолнище, енергията идва от масата спускаща се, към колетата които пък въртят двигате съотвенто двигателя си остава "работещ" с всичките му агрегати, но няма нужда от допълнителна енергия и съответно няма впръскване на гориво. При твоя аргумент, ако си на неутрална, пак скоростта ще ти падне заради въздушното съпротивление на 100, и пак ще трябва да включиш на скорост за да набереш до 120, но пък технически ще си похарчил повече гориво защото двигателя е впръсквал за да не загасне, докато на скорост не.
За мен заключението е очевидно, не спестяваш гориво, опасно е, стресира допълнително двигателя и скоростната от 700 оборота изведнъж на 3000, а и е излишна гимнастика.
1. Опасно е. Ако си свикнал с колата си и караш с 120 на магистрала на скорост имаш усешането за контрол. Изключиш ли от скорост моментално придобиваш усета за по-лек волан с по-малко контрол(ако си с предно) или не-стабилност в случея ако си със задно. Особенно на завоите по магистралата.
2. На-празен ход ти харчи като двигателя за да стои работещ впръсква гориво. Доката по надолнище, енергията идва от масата спускаща се, към колетата които пък въртят двигате съотвенто двигателя си остава "работещ" с всичките му агрегати, но няма нужда от допълнителна енергия и съответно няма впръскване на гориво. При твоя аргумент, ако си на неутрална, пак скоростта ще ти падне заради въздушното съпротивление на 100, и пак ще трябва да включиш на скорост за да набереш до 120, но пък технически ще си похарчил повече гориво защото двигателя е впръсквал за да не загасне, докато на скорост не.
За мен заключението е очевидно, не спестяваш гориво, опасно е, стресира допълнително двигателя и скоростната от 700 оборота изведнъж на 3000, а и е излишна гимнастика.
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
Не знам за разхода за гориво, но винаги трябва да се спуска на скорост, контрола над колата е много по-голям. Случвало ми се е няколко пъти да изключвам, но усещането е кофти..., а по завои да не говорим
Tux0 Ca !
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
Последна промяна Nedialkov на 31 Авг 2013, 15:27, променена общо 1 път
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1596
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
Колата при спускане на скорост без натиснат педал на газта не консумира гориво.Консумацията е 0 .Отделно при продължително спускане свободно от скорост спирачките се натоварват значително в повече ако се спускате на скорост това се избягва донякъде.Изобщо не виждам защо се повдига тая тема като тия неща са като А и Б на шофирането при различни условия .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
Да - двигателя работи в режим на моторна спирачна, но! водача има набор от предавки, с които може да допусне и обратното - колата съвсем леко да ускорява (ако на по-долната предавка пък няма достатъчно инерция). За консумацията на гориво по време на принудителен празен ход - такава няма. Загледайте се в разходомерите си кат пуснете газта и сте на 5-та примерно с 3000рпм. А това, че пускате баир така не значи, че трябва да чакате за подаване на газ чак докато започне изкачването. Ама това вече са неща, които даже няма нужда да се коментират, защото всеки умел водач ги усеща.
Относно заглавието на темата бих добавил, че е некоректно. Изключването от предавка при каквито и да е обстоятелства не бива да се нарича "техника на шофиране". Неутралната позиция на лоста е за да може колата да седи запалена на място. Толкова.
Относно заглавието на темата бих добавил, че е некоректно. Изключването от предавка при каквито и да е обстоятелства не бива да се нарича "техника на шофиране". Неутралната позиция на лоста е за да може колата да седи запалена на място. Толкова.
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
Последна промяна Nedialkov на 31 Авг 2013, 15:27, променена общо 1 път
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
Ами най-простото е, че на Е30-ката си имам разходомер, който е доста верен / засичано на колонка / . Като се пускам на скорост, той е на 0, като се пускам на свободна той е на 4л.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1596
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
Kroki написа:Ами най-простото е, че на Е30-ката си имам разходомер, който е доста верен / засичано на колонка / . Като се пускам на скорост, той е на 0, като се пускам на свободна той е на 4л.
Тя идеята е че като е изключен от скорост автомобила минава по голямо разстояние отколкото като е на скорост .Така дори и на празен ход икономията била по голяма.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
Тука в Русе имаме един булевард, който е целия баир, и отгоре като пусна на 3та с 50 и до долу си е все с толкова. Слизам до долу без капчица гориво А как се ползвали спирачките... Говориш ми къде отивал баланса на кола с предно, а спираш на тласъци. Аз се отказвам да пиша по темата, карайте както намерите за добре.
- M3 E92
- младши ентусиаст
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
При мен при спускане на предавка - моментен разход по компютър - 0л/100км, при неутрална - 2л/100км.
При един приятел с Nissan Qashqai при спускане на неутрална - 0л/100км, при предавка - 2-3л/100км
При един приятел с Nissan Qashqai при спускане на неутрална - 0л/100км, при предавка - 2-3л/100км
Re: Техники при шофиране - изключване от скорост по надолнищ
Nedialkov написа:
За спирачките: ами като не знаете не пускате на свободна просто ... как моите спирачки не прегряват! Спирачките се натискат на тласъци и се отпускат. Примерно засилили сте се до 120 трябва да намалите до 30 за завой, от рано започвате първа степен 120-80 - отпускане на спирачките за малко 2-3 секунди и пак така намаляме и готово..
доста ефективен метод за прегряване на спирачки, колега
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани