Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Само с това не съм съгласен. Когато си на скорост автомобила спира много по-бързо, от колкото на неутрална без значение дали е с предно, задно или 4х4. Моторната спирачка е фактор дори на директната предавка. Това не го подценявайте и при екстрамна ситуация се скача на спирачката докато колата спре. Съединител не се пипа. Спирачките могат да загасят мотора. Ако не е нужно след екстремизма да се спира може да се натисне съединителя при около 1000 об/мин.andy_forresite написа:...Да не би колата да спира по-бързо в екстремна ситуация като е на скорост?...
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
bmw325tds написа:Само с това не съм съгласен. Когато си на скорост автомобила спира много по-бързо, от колкото на неутрална без значение дали е с предно, задно или 4х4. Моторната спирачка е фактор дори на директната предавка. Това не го подценявайте и при екстрамна ситуация се скача на спирачката докато колата спре. Съединител не се пипа. Спирачките могат да загасят мотора. Ако не е нужно след екстремизма да се спира може да се натисне съединителя при около 1000 об/мин.andy_forresite написа:...Да не би колата да спира по-бързо в екстремна ситуация като е на скорост?...
Това е вярно, само ако колата има повече сцепление отколкото са възможностите на спирачната система, спирането на скорост рядко спира по-бързо, виж за повече контрол съм съгласен.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Спирането на скорост винаги спира по-бързо независимо от възможностите на спирачките. Колелата се опитват да развъртят двигателя без той да пали цилиндрите, което води до спиране на автомобила независимо от спирачната система. Когато се натисне и спирачката общото отрецателна ускорение е сбор от всички, т.е. по-голямо от това, което прилагат само спирачките.///M Power написа:...Това е вярно, само ако колата има повече сцепление отколкото са възможностите на спирачната система, спирането на скорост рядко спира по-бързо, виж за повече контрол съм съгласен.
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
bmw325tds написа:Спирането на скорост винаги спира по-бързо независимо от възможностите на спирачките. Колелата се опитват да развъртят двигателя без той да пали цилиндрите, което води до спиране на автомобила независимо от спирачната система. Когато се натисне и спирачката общото отрецателна ускорение е сбор от всички, т.е. по-голямо от това, което прилагат само спирачките.///M Power написа:...Това е вярно, само ако колата има повече сцепление отколкото са възможностите на спирачната система, спирането на скорост рядко спира по-бързо, виж за повече контрол съм съгласен.
Принципно е така, но автомобила не може да спира по-бързо когато няма сцепление, мисля знаеш състоянието на нашите пътища и гумите с които разполагат повечето автомобили
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10484
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Отмествате темата, стига толкова
Never mistake motion for action...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
andy_forresite написа:Принципно при бензиновите автомобили сместа при първи старт е от 5:1 до 1:1 въздух:бензин. При -10-15 си е баш 1:1.
Посочи един двигател с вътрешно горене, работещ с тези смеси.
- T_Manev
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 6.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316 E46
- Мечтае да кара: BMW 4
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Прочетох цялата тема и никъде не видях някой да спомене за спестяване на гориво когато караш по магистралата, да си намериш някого, да се движиш зад него почти плътно и така да намалиш челното съпротивление на вятъра. Много често го правя, но много от шофьорите зад които се залепвам не го разбират. Струва им се досадно, а може би и притеснително. По принцип се съобразявам и свалям фаровете по-ниско, за да не заслепявам човека отпред и съм много внимателен и не си отделям погледа и вниманието от задницата на колата пред мен, за да не се блъснем. Други пък не карат равномерно и постоянно натискат и пускат газта и не мога да карам зад тях защото и аз трябва да правя това което и те, а то въбще не е икономично. Най - много обичам да си намеря другарче което да е на автопилот, да кара със скоростта която и аз искам, да се изравня с него и аз да пусна автопилота. Тогава с каквато и да е скорост, разхода го свалям с около 20-30%. Ето това наричам ефективен начин за сваляне на разхода. Има само една тънкост, за да има максимален ефект: трябва да намериш точната дистанция, защото ако си прекалено близо или малко по-далече отколкото трябва - ефекта се губи. Има точно определено място във въздушната струя където имам чувството на моменти, дори, че ме издърпва все едно ме тегли с въже. Препоръчвам го на хора, които пътуват с две коли на дълго, да използват тази техника и да се редуват. Крайният резултат ще е много икономисано гориви и за двата автомобила
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Стратегията ти може и да е икономична, но е изключително опасна, изнервяща и натоварваща. Обикновено такива като теб ги "лекувам" с няколко внезапни натискания на спирачката. След това бързо губят желание да карат на 1 сантиметър зад мен.
Бих искал да разбера как точно ще спреш, като си се залепил на 1 милиметър пред непознат шофьор, чиито маниер на шофиране не ти е известен? Няма ли да застрашиш пасажерите, които вози, като се натресеш в половината от купето му, при евентуално, непредвидимо и рязко спиране? Казваш, че следиш внимателно задната му част? Ами ако се разсееш и влезеш в багажника му с газовата бутилка?
Освен това, в закона не е ли забранена неадекватната дистанция?
Нормално е повечето хора да не разбират "подхода ти" и да се изнервят. Обикновено хората, които се лепят така искат да изпреварят и да карат бързо напред, а не да пришпорват и напрягат колегата отпред. Защото освен опасно, подобно поведение е и страшно неетично.
Бях чел случай за чужденец, който се обадил в Полицията, защото решил, че колата, която кара зад него, пази застрашително малка дистанция, застрашава го и го преследва.
Бих искал да разбера как точно ще спреш, като си се залепил на 1 милиметър пред непознат шофьор, чиито маниер на шофиране не ти е известен? Няма ли да застрашиш пасажерите, които вози, като се натресеш в половината от купето му, при евентуално, непредвидимо и рязко спиране? Казваш, че следиш внимателно задната му част? Ами ако се разсееш и влезеш в багажника му с газовата бутилка?
Освен това, в закона не е ли забранена неадекватната дистанция?
Нормално е повечето хора да не разбират "подхода ти" и да се изнервят. Обикновено хората, които се лепят така искат да изпреварят и да карат бързо напред, а не да пришпорват и напрягат колегата отпред. Защото освен опасно, подобно поведение е и страшно неетично.
Бях чел случай за чужденец, който се обадил в Полицията, защото решил, че колата, която кара зад него, пази застрашително малка дистанция, застрашава го и го преследва.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Това не се споменава и коментира, защото е незаконно. Да, прави се по автомобилни състезания и има ефект, но на пътя е много опасно.T_Manev написа:Прочетох цялата тема и никъде не видях някой да спомене за спестяване на гориво когато караш по магистралата, да си намериш някого, да се движиш зад него почти плътно и така да намалиш челното съпротивление...
Ако караш зад познат може да е комфортно, но при кофти ситуация и двете коли ще се търкалят.
Аз съм го правил това преди време като карах лата 5. Залепях се зад камион, който кара с 90 на темпомат и наистина имаше ефек. Камионите карат на темпомат, не спират рязко, а ако се удариш в него ти ще си виновен и няма да го сасегнеш и да му попречиш да си изпълни курса.
- fancooler
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Когато някой ми се лепне така или намалям, за да изпревари или ускорявам. Освен досадно и изнервящо е и много опасно подобно поведение! Да, сигурно ще спестиш някоя стотинка от горивото, но ако стане нещо разходите ще са в пъти повече...
Спускането по път със завои на неутрална за мен крие риск от прегряване на спирачките. Не един път съм пътувал с приятели, които са допускали тази грешка. За радост сме се разминавали само с приятната миризма и удължения спирачен път. Да не говорим, че дисковете и накладките си струват пари, а на свободна моторът гори 0,7-2 литра на час.
Забелязах, че при автоматик и каране по надолнище, колата поддържа скоростта, но на равното връща предавките и скоростта пада бързо. Когато се спускам винаги минавам на ръчно и така ползвам мотора като спирачка (разходът е нула, а колата е по-стабилна в завоите).
При равен път без завои съм напълно съгласен, че карането по енерция може да доведе до икономия. Но в града винаги е препоръчително да се спира на скорост.
Явно най-безопасно и най-икономично каране малко се разминават, но за себе си предпочитам сигурността пред икономията
Спускането по път със завои на неутрална за мен крие риск от прегряване на спирачките. Не един път съм пътувал с приятели, които са допускали тази грешка. За радост сме се разминавали само с приятната миризма и удължения спирачен път. Да не говорим, че дисковете и накладките си струват пари, а на свободна моторът гори 0,7-2 литра на час.
Забелязах, че при автоматик и каране по надолнище, колата поддържа скоростта, но на равното връща предавките и скоростта пада бързо. Когато се спускам винаги минавам на ръчно и така ползвам мотора като спирачка (разходът е нула, а колата е по-стабилна в завоите).
При равен път без завои съм напълно съгласен, че карането по енерция може да доведе до икономия. Но в града винаги е препоръчително да се спира на скорост.
Явно най-безопасно и най-икономично каране малко се разминават, но за себе си предпочитам сигурността пред икономията
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
T_Manev написа:Прочетох цялата тема и никъде не видях някой да спомене за спестяване на гориво когато караш по магистралата, да си намериш някого, да се движиш зад него почти плътно и така да намалиш челното съпротивление на вятъра. Много често го правя, но много от шофьорите зад които се залепвам не го разбират. Струва им се досадно, а може би и притеснително. По принцип се съобразявам и свалям фаровете по-ниско, за да не заслепявам човека отпред и съм много внимателен и не си отделям погледа и вниманието от задницата на колата пред мен, за да не се блъснем. Други пък не карат равномерно и постоянно натискат и пускат газта и не мога да карам зад тях защото и аз трябва да правя това което и те, а то въбще не е икономично. Най - много обичам да си намеря другарче което да е на автопилот, да кара със скоростта която и аз искам, да се изравня с него и аз да пусна автопилота. Тогава с каквато и да е скорост, разхода го свалям с около 20-30%. Ето това наричам ефективен начин за сваляне на разхода. Има само една тънкост, за да има максимален ефект: трябва да намериш точната дистанция, защото ако си прекалено близо или малко по-далече отколкото трябва - ефекта се губи. Има точно определено място във въздушната струя където имам чувството на моменти, дори, че ме издърпва все едно ме тегли с въже. Препоръчвам го на хора, които пътуват с две коли на дълго, да използват тази техника и да се редуват. Крайният резултат ще е много икономисано гориви и за двата автомобила
Да и аз я правя, но се лепвам зад автобус, те винаги си карат с постоянна скорост 100км/ч, плюс това са високи и съответно можеш да спазваш хем безопасна дистанция, хем си я има икономията. Зад лека кола обаче не бих рискувал да го правя, не си заслужава риска.
Не Мы такие, Жизнь такая
- T_Manev
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 6.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316 E46
- Мечтае да кара: BMW 4
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Аз знам, че не е безопасно и не споря, но в тази тема се обсъжда как да намалим разхода и всеки дава съвети и трикове как да стане това. Ако темата беше "как да караме икономично и същевременно безопасно" това предложение щеше, може би, да е на последно място. Не препоръчвам да се кара така, а само казвам как се сваля разхода с много...
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Аз най-икономично карам като возя приятелката си .
- govedarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
- Мечтае да кара: M3
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Не знам вече за каква икономия вече можем да говорим като в цяла София през 30 метра сложиха спящи ченгета и докато набера 40-50 км на 3 трета и трябва да спирам и пак да почва всичко отначало.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10484
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Гърбици, ремонти и задръствания... Вече даже не се опитвам да карам икономично.
Never mistake motion for action...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани