реле подгревни свещи
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ziko_86
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 72
- Регистриран на: 24.11.2012
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: X6
реле подгревни свещи
Колеги, може ли да ми кажете къде се намира,от къде мога да го закупя и цена? Също искам да ви попитам как освен инпа мога да проверя дали свещите и релето ми са изправни? Мисля,че свещите работеха на 5 волта и евентуално подаване на директни 12 волта не е много удачен вариант,ако споделите как става и с мултицет също бихте ми помогнали.
Ex Alfa Romeo 156 1.9
Ex Alfa Romeo 156 1.9 16v
Ex Alfa Romeo 159 2.4 TI
Ex Alfa Romeo 156 1.9 16v
Ex Alfa Romeo 159 2.4 TI
Re: реле подгревни свещи
Най-лесно е с инпа/дис. Но аз не помня релето да ми даваше грешка, а че просто свещите не работят. След смяна на релето се оказа, че и 4 свещи не работят. Аз смених направо всички. Релето ми излезе около 180лв.
- В.Симеонов
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 24.01.2014
- Кара: E61
- Мечтае да кара: M 5
Re: реле подгревни свещи
Цена реле 176лв в хеед 91 , и аз смених всички свещи и релето цялата процедура 140лв свещи = 330лв с трудъ
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6217
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: реле подгревни свещи
ziko_86 написа:Колеги, може ли да ми кажете къде се намира,от къде мога да го закупя и цена? Също искам да ви попитам как освен инпа мога да проверя дали свещите и релето ми са изправни? Мисля,че свещите работеха на 5 волта и евентуално подаване на директни 12 волта не е много удачен вариант,ако споделите как става и с мултицет също бихте ми помогнали.
Колега, директното подаване на 12V на тези свещи ги изгаря за около 4-5сек- веднъж пробвах за идеята с едни стари свещи. Имай в предвид, че дори и да им подадеш 5V, тези свещи са бързоподгряващи, релето ги захранва максимум до 2.7сек. и когато са на двигателя топлината им се отвежда по-бързо.
Може да им премериш съпротивлението- трябва да е в границите 0.5-2.5Ом.
Релето им е електронно и поне аз не зная как може да се провери- в зависимост от някои фактори, подава захранване от 5.3- 7.8V за 0.5- 2.7 сек. Има описани случаи във форума, когато се сменят всички свещи, релето излиза като грешка, но двигателя пали нормално, така, че я имай в предвид и тази информация.
И накрая- много внимавайте при смяната да не скъсате някоя свещ- ако старите не са сменени правилно, има подобна вероятност.
Re: реле подгревни свещи
Аз свещите ги проверявам с кабелче, само леко докосвам горната част и ако има искра - работи.
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: реле подгревни свещи
iceblast написа:Аз свещите ги проверявам с кабелче, само леко докосвам горната част и ако има искра - работи.
Зависи на каква кола,при различните модели коли захранването на подгревните свещи е различно едни са на 12v а други са далеч по-ниски стойности,така има опасност от изгаряне.По-правилното е замерване с мултицет на верига.
- zdravko555
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 90
- Регистриран на: 12.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530 d Auto '04
Re: реле подгревни свещи
Здравете, имам един въпрос смених всички свещи, има разлика - пали ок. Но въпреки от това на диагностика дава изгорели три от свещите, явно и релето е за смяна.
Въпроса ми е може ли да се смени релето без да се сваля колектора, че му сложих нови уплътнения.
Въпроса ми е може ли да се смени релето без да се сваля колектора, че му сложих нови уплътнения.
- predel
- ентусиаст
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: реле подгревни свещи
"Релето" е под водната магистрала и няма как да стане без сваляне на колектора... и тогава е достатъчно гадно. Свещите могат да се "пробват" и с пробна лампа, но на 60-ката си е все едно, дали ще се пробва или ще се сменят... всичко е "долу" Най добре първо диагностика и после решавайте какво да правите. А относно паленето, имам наблюдение, че мотора пали и при -15, -18 градуса без никакви външни белези, освен едно гадничко претрисане...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3415
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: реле подгревни свещи
Също лесно можеш да ги провериш и с пробна лампа,но както казва колегата по горе им измери съпротивлението!
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: реле подгревни свещи
Миналата година като ми рязаха "пеперудите",излезна на диагностика и реле.Свещите били ОК и само ремонтираха релето.Взеха ми 50лв за ремонт-не знам какво са му правили.Досега не съм имал проблеми със запалването.
Скоро си купих INPA и гледам имам грешка за 6 свещи и много се ядосах,защото се предполага да е релето.Вчера като запалих на студен старт (беше -2 C) и ми светна "жълтия символ" за подгряване и нещо като цъкане се чу отпред.Колата си запали.
Сега се чудя,преди да ходя да им правя скандали,дали не са наистина свещите,но пък 6 изведнъж,а и колата пали на минус темп.
Скоро си купих INPA и гледам имам грешка за 6 свещи и много се ядосах,защото се предполага да е релето.Вчера като запалих на студен старт (беше -2 C) и ми светна "жълтия символ" за подгряване и нещо като цъкане се чу отпред.Колата си запали.
Сега се чудя,преди да ходя да им правя скандали,дали не са наистина свещите,но пък 6 изведнъж,а и колата пали на минус темп.
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: реле подгревни свещи
toncho83 написа:Миналата година като ми рязаха "пеперудите",излезна на диагностика и реле.Свещите били ОК и само ремонтираха релето.Взеха ми 50лв за ремонт-не знам какво са му правили.Досега не съм имал проблеми със запалването.
Скоро си купих INPA и гледам имам грешка за 6 свещи и много се ядосах,защото се предполага да е релето.Вчера като запалих на студен старт (беше -2 C) и ми светна "жълтия символ" за подгряване и нещо като цъкане се чу отпред.Колата си запали.
Сега се чудя,преди да ходя да им правя скандали,дали не са наистина свещите,но пък 6 изведнъж,а и колата пали на минус темп.
Ако имаш и DIS тествай релето.
Re: реле подгревни свещи
predel написа:"Релето" е под водната магистрала и няма как да стане без сваляне на колектора... и тогава е достатъчно гадно. Свещите могат да се "пробват" и с пробна лампа, но на 60-ката си е все едно, дали ще се пробва или ще се сменят... всичко е "долу" Най добре първо диагностика и после решавайте какво да правите. А относно паленето, имам наблюдение, че мотора пали и при -15, -18 градуса без никакви външни белези, освен едно гадничко претрисане...
Напротив, релето може да се смени без да се сваля колектора. Реално нещото, което най-много пречи е водната магистрала, в чуждите форуми и нея я свалят дори. Трябва да го направи човек, който го е правил, има си похвати дърпа се релето като се усвободят кабелите и вакуумите и излиза без проблеми.
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: реле подгревни свещи
Някой знае ли как се подгрява колата като е много студено? На мен ми изписва реотанчето като тръгна да паля и аз веднага пускам бутона, за да на запали и чакам на контакт. На контакт ли се чака докато подгрее свещите или се прави нещо друго? Днес чаках една-две минути и реотначето пак се появяваше и накрая я запалих, не ми се чакаше.
Продавам си колата
Re: реле подгревни свещи
Като изгасне първият път палиш, това е, Ако не пали хубаво гледаш подгревната система.
- nov77
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
Re: реле подгревни свещи
На диагностика на мен ми излязоха 4 неработещи свещи. Преди да застудее реших да ги прегледам и се оказа, че има само една изгоряла. Извадих ги една по една и ги пробвах на зарядно за акумолатор на 6 V,загряват си хубаво до оранжево ,след това реших да сменя релето. За който не знае къде се намира ( като мен) търсете го под подгревните свщи отоло средата на мотора под един пластмасов тройник (водно съединение) . Един съвет ,ако си сменяте сами релето първо свалете това съединение, на три болта е, но имате достъп до релето. Аз реших да не го махам и го счупих и чаках цял ден доставка. След това при обезвъздушаването събра точно два литра антифриз. Резултата сега е много добър , колата пали от раз,преди при -2 се затрудняваше. Сега съм със 6 работещи свещи и ново реле, незнам от къде е бил проблема , май релето. Сега съм доволен, дано съм помогнал на някого с този пост.
Поздрави.
Поздрави.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани