Едно ново начало
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Едно ново начало
Здравейте колеги, преди месец поради нелеп инцидент се наложи да сменя колата. Старата беше Е36 325tds с всевъзможни екстри и глезотийки, които проектирах и монтирах по моя вкус, като запазих ОЕМ визията, както в интериора, така и в екстериора. Всичко или почти всичко описах е една тема с идеята да помогна на колегите с информация по техните текущи и бъдещи проекти. viewtopic.php?f=8&t=179527
Новата придобивка е 523i и като един заклет BMW фен, съм решл да направя някой ъпгрейди по колата, които ще опиша в тази тема. Както написах в заглавието: "Едно ново начало" и се започна.
Така купих колата:
За един месец и навъртях 1500 км, като една седмица бях в планината на почивка, една седмица си почивах в Бургас и две седмици се занимавах с идеи, проекти и планове за бъдещия ъпгрейд на колата. На практика се получиха малко неща, но тепърва предстои голямото разглобяване
Като начало реших да се захвана с таблото. Имах едно, купувано за проект в Е36 и макар, че е в мили го монтирах за проба:
Оказа се, че има само една колона липсващи пиксели и е в пъти по-добре от моето. Лесно го препрограмирах за моята кола и си карах с него в продължение на една седмица, докато не ми попадна това:
също е в мили, но това изобщо не ми пречи. След монтажа в колата не изглежда зле:
Съжалявам за качеството на снимките, но телефонът толкова може.
Сега остава да направя управлението на диодите и стрелката за температурата на маслото, но тази информация ще я споделя след като имам 100% работещи уреди.
Новата придобивка е 523i и като един заклет BMW фен, съм решл да направя някой ъпгрейди по колата, които ще опиша в тази тема. Както написах в заглавието: "Едно ново начало" и се започна.
Така купих колата:
За един месец и навъртях 1500 км, като една седмица бях в планината на почивка, една седмица си почивах в Бургас и две седмици се занимавах с идеи, проекти и планове за бъдещия ъпгрейд на колата. На практика се получиха малко неща, но тепърва предстои голямото разглобяване
Като начало реших да се захвана с таблото. Имах едно, купувано за проект в Е36 и макар, че е в мили го монтирах за проба:
Оказа се, че има само една колона липсващи пиксели и е в пъти по-добре от моето. Лесно го препрограмирах за моята кола и си карах с него в продължение на една седмица, докато не ми попадна това:
също е в мили, но това изобщо не ми пречи. След монтажа в колата не изглежда зле:
Съжалявам за качеството на снимките, но телефонът толкова може.
Сега остава да направя управлението на диодите и стрелката за температурата на маслото, но тази информация ще я споделя след като имам 100% работещи уреди.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:51, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Едно ново начало
Добре дошъл в раздела! Честита да ти е 39-ката, да те случа много
Чакам с нетърпение проектите които ще се случат по нея, ако съдим по темата за 36-цата ни очакват доста
Как се надявам и аз на едно такова табло Надявам се да напишеш подробно как става играта с температурата на маслото
Ако си още с този волан се чудя как караш, седи много зле в Е39 (в Е36 си е на място)
Чакам с нетърпение проектите които ще се случат по нея, ако съдим по темата за 36-цата ни очакват доста
Как се надявам и аз на едно такова табло Надявам се да напишеш подробно как става играта с температурата на маслото
Ако си още с този волан се чудя как караш, седи много зле в Е39 (в Е36 си е на място)
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Едно ново начало
stony1 написа:Сега остава да направя управлението на диодите и стрелката за температурата на маслото,
но тази информация ще я споделя след като имам 100% работещи уреди.
Това ще очаквам да го покажеш с най-голямо нетърпение И се радвам, че ще има подобна тема в Е39.
Като един ненормален фен, със сигруност ще се надъхам да сменя още доста неща по кошницата
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Направил съм малък пропуск, като не съм отбелязал, че смених волана още на третия ден. Трилъчевият продадох веднага след подмяната му с този:
Веднага, да не казвам едновременно с волана, смених и оригиналния касетофон на Philis с едно CD53 на Alpine:
Това ще остане така поне още месец, докато подготвя стойките за навигацията и окабеляването за Hi-Fi пакета.
В петък взех и стойката за актуатора на темпомата:
Щях да забравя, смених и подлакътника с такъв, който има телефон. На една от снимките се вижда в единия ъгъл. Докато си карах така ме осени идеята да съвместя подлакътник, който се отваря и плъзга едновременно с подлакътник с телефон, който се плъзга. Така ще може да се ползва пространството под подлакътника, както и функцията с приплъзване и телефона. Дори си мисля, че един Bluetooth модул и подлакътник с бутон за свързване, ще е най-доброто решение.
Веднага, да не казвам едновременно с волана, смених и оригиналния касетофон на Philis с едно CD53 на Alpine:
Това ще остане така поне още месец, докато подготвя стойките за навигацията и окабеляването за Hi-Fi пакета.
В петък взех и стойката за актуатора на темпомата:
Щях да забравя, смених и подлакътника с такъв, който има телефон. На една от снимките се вижда в единия ъгъл. Докато си карах така ме осени идеята да съвместя подлакътник, който се отваря и плъзга едновременно с подлакътник с телефон, който се плъзга. Така ще може да се ползва пространството под подлакътника, както и функцията с приплъзване и телефона. Дори си мисля, че един Bluetooth модул и подлакътник с бутон за свързване, ще е най-доброто решение.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:53, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ivailo0
- младши ентусиаст
- Мнения: 371
- Регистриран на: 13.04.2014
- Местоположение: Варна / Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack
Re: Едно ново начало
Евалла колега, с интерес ще следим проекта, току виж почерпили идеи .
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Едно ново начало
С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.
Радвам, се че сте го правили, евала , но ме дразнят изказавния от сорта "...на твоята кола няма как да заработят" без да са обосновани и без да са дадени някакви разяснения и насоки за ентусиазираните BMW фенове. Та аз смятам да ги направя работещи точно на моята кола.
Без лоши чувстава и без да навлизаме повече в дискусии относно прословутото табло, като приключа с него, ще споделя опита и ще го опиша подробно в тази тема.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Едно ново начало
Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.
Няма датчик за t на маслото при него. Не знам дали с правилните съпротивления не може да се ползва t на антифриза.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Едно ново начало
Ако се сложи друго тяло на масления филтър от по-новите с датчик за температура няма ли да е по-лесно? Тъкмо ще се ревизира един проблемен възел на двигателя
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Едно ново начало
Дано да успееш да го направиш Това сигурно си го чел. Пише, че е подкарвано на 525iT с доработки
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2155153-State-of-the-mod-M5-cluster-gt-540-(yes-I-ve-read-the-old-threads)
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2155153-State-of-the-mod-M5-cluster-gt-540-(yes-I-ve-read-the-old-threads)
Последна промяна zAcK на 31 Авг 2015, 9:04, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Едно ново начало
Честито и успех. Пешо е напред с материала, така че тия датчици току виж заработили
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Едно ново начало
stony1 написа:Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.
Радвам, се че сте го правили, евала , но ме дразнят изказавния от сорта "...на твоята кола няма как да заработят" без да са обосновани и без да са дадени някакви разяснения и насоки за ентусиазираните BMW фенове. Та аз смятам да ги направя работещи точно на моята кола.
Без лоши чувстава и без да навлизаме повече в дискусии относно прословутото табло, като приключа с него, ще споделя опита и ще го опиша подробно в тази тема.
Температурата на маслото идва до таблото ЕДИНСТВЕНО И САМО по CAN шина от моторния комп.
Дори и да сложиш датчик за температурата,няма как моторния комп да превърне тази информация в CAN съобщение.....
Успяхме да го подкараме точно на колата на колегата ZACK ,но наляхме принудително на моторния комп софт от Х5 4.6IS.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Ilko Ivanov написа:stony1 написа:Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.
Радвам, се че сте го правили, евала , но ме дразнят изказавния от сорта "...на твоята кола няма как да заработят" без да са обосновани и без да са дадени някакви разяснения и насоки за ентусиазираните BMW фенове. Та аз смятам да ги направя работещи точно на моята кола.
Без лоши чувстава и без да навлизаме повече в дискусии относно прословутото табло, като приключа с него, ще споделя опита и ще го опиша подробно в тази тема.
Температурата на маслото идва до таблото ЕДИНСТВЕНО И САМО по CAN шина от моторния комп.
Дори и да сложиш датчик за температурата,няма как моторния комп да превърне тази информация в CAN съобщение.....
Успяхме да го подкараме точно на колата на колегата ZACK ,но наляхме принудително на моторния комп софт от Х5 4.6IS.
Напълно съм наясно с това как и по каква шина се обменя информацията между IKE и DME. Това, че е по Can изобщо не ме притеснява. Както се казва "Безплатен обяд няма", но идеята за една обща информационна шина дава в пъти повече възможности, отколкото лудото аналогово окабеляване и проектиране на модули с n-брой релета.
Относно термодатчика за маслото - разбира се, че със стоковия няма да се получи и ще трябва ъпгрейд.
Относно флашването на DME - хората дава пари за "чипосване", аз пък реших да се захвана с ъпгрейд, който поне според мен е по-полезен и съм наясно с предизвикателствата.
Нека обобщя - започнах темата с идеята да помогна на колегите с информация по техните текущи и бъдещи проекти, както направих в Е36 подфорума. Също и да събера колкото се може повече систематизирана информация в една тема. За съжаление в нашия форум доста реализирани проекти остават несподелени или липсва детайлна информация относно тяхната реализация.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Едно ново начало
Ако английските показания на таблото те дразнят ето първия вариант който ми попадна в немския Ибей.
http://www.ebay.de/itm/BMW-Tachoscheibe ... 3cfccedc8b
http://www.ebay.de/itm/BMW-Tachoscheibe ... 3cfccedc8b
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани