БМВ е21 реставрация
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
БМВ е21 реставрация
Здравейте колеги, през последните години акулката ми (е21, 316, 1.8 карбураторче) не се е променила много. Много се радвам, че успях да я "спечеля" от баща ми и той да ми я повери да се грижа за нея, тъй като тя по скоро е сантимент. Както и да е, колкото и да е пазена с времето и за едни 25 години в България с навъртяни само около 60К км, времето просто не прощава. Не се шашкайте, нещата не са толкова сериозни. На първо време ще постна Ъпдейт от последните 2 месеца. След това ще предстой изкърпване на бабата. Задна дясна вежда, гредата има малко също, и бояджията също ще си поиграе не цялостно разбира се, но това ще го проследим след месец два вероятно.
За сега ще постна Ъпдейт с последното, а именно смяната на амортисьорите отзад. Трудно се намират и амортисьори и пружини а за прахоуловители да не говоря
Новите спрямо старите..
Пружините обаче незнайно защо бяха с един милиметър по дебели от стоковите.. Сложих ги, като бях наясно че ще се дигне дупарата.. все пак нова пружина, нов амортисьор, с времето се слягат.. Да ама не, ресултата беше повече от шокиращ Особено на фона стенсърската задница която беше преди смяната Оставих я така с мисълта че с времето ще ми свикне окото, пък и малко ще падне задницата.
Да обаче тая мисъл не ме остави и посред нощ слязох в гаража, същото упражнение на ново.. свалих ги и бам в работилницата, където игра флексчето резнах едната, сложих я.. Точно това което исках. Бам и другата и резултата е налице, в допълнение с приятна и стегната возия
Следва продължение...
За сега ще постна Ъпдейт с последното, а именно смяната на амортисьорите отзад. Трудно се намират и амортисьори и пружини а за прахоуловители да не говоря
Новите спрямо старите..
Пружините обаче незнайно защо бяха с един милиметър по дебели от стоковите.. Сложих ги, като бях наясно че ще се дигне дупарата.. все пак нова пружина, нов амортисьор, с времето се слягат.. Да ама не, ресултата беше повече от шокиращ Особено на фона стенсърската задница която беше преди смяната Оставих я така с мисълта че с времето ще ми свикне окото, пък и малко ще падне задницата.
Да обаче тая мисъл не ме остави и посред нощ слязох в гаража, същото упражнение на ново.. свалих ги и бам в работилницата, където игра флексчето резнах едната, сложих я.. Точно това което исках. Бам и другата и резултата е налице, в допълнение с приятна и стегната возия
Следва продължение...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Slavkov_e21 на 28 Апр 2016, 22:07, променена общо 1 път
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
браво колега, баба ти е бонбон . стабилна ли беше задницата преди да я смъкнеш? мен лично ми харесва така- с вирната задница
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
akula написа:браво колега, баба ти е бонбон . стабилна ли беше задницата преди да я смъкнеш? мен лично ми харесва така- с вирната задница
Стабилна беше преди да ги резна. Нищо общо с това как беше преди.. Не че съм я карал много с вирнатата задница, около 15 км има няма и то за пробата. Сега също е много стабилна.. Вирнатата задница ми дойде малко в повече, ако беше със 10/12мм надолу нямаше да я закачам, обаче и амортисьора нямаше много ход и беше постоянно разпънат, което също не е добре.. сега е идеално
Благодаря
И за да не съм офф, смених сложените преди доста време Блаупункт CD и тонколони, които не знам с какъв акъл сме слагали навремето.. Заменени със Сони което вече е сложено на колата и се вписва идеално със салона
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
Айде малко ЪПдейт по темата.. С вкарването в бокса, се отвори малко повече работа от планираното ( нормално и добре познато за повечето от нас) Багажника, зоната на "четвъртия педал" задните вежди, общо взето всички така наречени слаби места за модела.. Всичко е отстранено успешно вече, търсим само варянт за замяна на частта от прага. Отдолу иначе е перфектна, което много ме радва. ето и малко снимки за да добиете представа
П.С. Наложи се да сменим и веждите, тъй като едната беше правена с планка която е задържала вода и нататък е ясно Благодарение на Стефчо ([BUL]-Flosh) се сдобих с веждите, за което съм адски благодарен и има една бира от мен
В долния пост още снимки
П.С. Наложи се да сменим и веждите, тъй като едната беше правена с планка която е задържала вода и нататък е ясно Благодарение на Стефчо ([BUL]-Flosh) се сдобих с веждите, за което съм адски благодарен и има една бира от мен
В долния пост още снимки
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
Зад калниците всичко беше изненадващо перфектно покрай дупката за оттичане
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
Вече отстранено и подготвено да е напрактика вечно
Тези дни още снимки, тъй като скоро влизаме и за боя. Интериора изцяло подновен също
Тези дни още снимки, тъй като скоро влизаме и за боя. Интериора изцяло подновен също
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Ben Kenobi
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: само е30-ки
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
Колега,не знам защо но ми се струва,че автомобила ти не е при правилния гаражен майстор.Извинявам се,че цапам темата,но е редно да си го кажа.
Да не после да има изненади.
Да не после да има изненади.
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
Ben Kenobi написа:Колега,не знам защо но ми се струва,че автомобила ти не е при правилния гаражен майстор.Извинявам се,че цапам темата,но е редно да си го кажа.
Да не после да има изненади.
Ами не знам защо така мислиш, моля за компетентно мнение. Колкото до майстора, аз колата си няма да дам на кой да е, така че споко.. Може и гаражче да е, но от него са излезли коли като нови, които са влезли на части Но все пак, кажи какво не ти харесва в работата му и дай съвет, за да предотвратим "изненадите"
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
Прагът вече е на мястото си, получи се перфектно, колкото и да не очаквах да го докараме до такава детайлност и в заводски вид .. на майстора Мацната с влакнест, след което беше и окончателно китосан и подготвен за боя.. Ми то на нея й дойде времето.. не пускам много много снимки, тъй като гледам няма интерес темата... така че слеващите снимки ще са в окончателно завършен вид
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
Щях да ти го пиша във фб, но айде да отбележим активност в темата... не ме кефи това с кита на места като праг и дъно на калник При достатъчно добре свършена работа, нямаше да има нужда от него, шегрена щеше да покрие. Да не говорим колко некадърно е направена извивката в новото парче ламарина на калника, така че ще трябват 3мм кит за да се докара оригиналния ръб (мнението да не се смята за хейт). Виж темите с участието на Цецо за пример как трябва да се прави.
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
Снимката на калника малко лъже.. Уширението и идеално право и при слагане на калника точно тази линия продължава и в прага без да дава и 1мм отколонение.. утре ще направя по добри снимки, за да се види Целта е максилмално малко кит да се използва и това, че на снимките има толкова много, не означава че по голямата част от него вече не е на колата.
- Ben Kenobi
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: само е30-ки
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
Колега,ще успеем ли да я видим красавицата в завършен вид на събора?Би ли качил малко снимки от процеса на реставрация?
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: "Напудрената" баба влиза в бокса
Ben Kenobi написа:Колега,ще успеем ли да я видим красавицата в завършен вид на събора?Би ли качил малко снимки от процеса на реставрация?
За момента не мога да кажа дали ще стане за събора, тъй като гледаме да изпипаме всеки детайл и ще отнеме доста време. Бих се ангажирал по скоро с отрицателен отговор . Снимки ще кача тези дни, имаме още малко работа по купето преди да го боядисаме
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: БМВ е21 реставрация
Продължаваме бавно, но славно към финала.. Колата е на етап преди боя вече.. на шприц и се доизчистват всякакъв вид шупли, цънки и дребни забележки, след което влиза в камерата за боя и изпичане. Междувременно, покрай колегата с неговата бегачка, реших да бутна и аз това онова, да живне тая М10тка малко.. Моментално намерихме друга глава(тъй като моята е перфектна обслужена и не искам да я пипам), колектор (М42) и фланец за колектора.. Впрочем за главата и фланеца специални благодарности на Боги (М10). Ще я сгъстим малко, след което ще добавим и два хоризонтални карбуратора.
По купето сменихме веждите, левия праг, калниците бяха изкърпени,за което бях критикуван не веднъж, но резултата е страхотен с минималното наличие на кит, което бе и главната цел. Лесно беше да се земат два калника от друга кола в незнайно състояние или да се поръчат нови от незнайна ламарина, но аз реших, че ще правим моите си.. ще снимам нишите, лайстните, уребренията утре, за да прецените вие. За сега прилагам не толкова много снимков материал.
Малко интериорна работа по конзолата
И ето я главата с нови водачи на клапаните, нови кубилици, много добре работила до последно, перфектен вал и страхотно направен фланец за кулектора..
Между цялата работа покрай акулата, намерих и малко време за смяна на маслата на другата Бавария и на евридейката
Тези дни ъп с нови снимки
По купето сменихме веждите, левия праг, калниците бяха изкърпени,за което бях критикуван не веднъж, но резултата е страхотен с минималното наличие на кит, което бе и главната цел. Лесно беше да се земат два калника от друга кола в незнайно състояние или да се поръчат нови от незнайна ламарина, но аз реших, че ще правим моите си.. ще снимам нишите, лайстните, уребренията утре, за да прецените вие. За сега прилагам не толкова много снимков материал.
Малко интериорна работа по конзолата
И ето я главата с нови водачи на клапаните, нови кубилици, много добре работила до последно, перфектен вал и страхотно направен фланец за кулектора..
Между цялата работа покрай акулата, намерих и малко време за смяна на маслата на другата Бавария и на евридейката
Тези дни ъп с нови снимки
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: БМВ е21 реставрация
акулчето се очертава да стане много лачено. а и пасатчето ти и е36цата ти изглеждат бая добре
може ли една снимка на колектора и фланеца, че ми стана интересно що за тунинг си замислил? говориш все пак за оригиналната м10ка, нали?
може ли една снимка на колектора и фланеца, че ми стана интересно що за тунинг си замислил? говориш все пак за оригиналната м10ка, нали?
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани