Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
Колеги при мен има луфт и тропане от горното каре на този прът и се чудя какво да правя... Ето видео - https://www.youtube.com/watch?v=mMJeYHclqqY
Според вас да го натягам ли или няма много смисъл? Някой да е чувал за рециклиране/подмяна на тези карета? 600-700лв за нова "пръчка" идва множко
Според вас да го натягам ли или няма много смисъл? Някой да е чувал за рециклиране/подмяна на тези карета? 600-700лв за нова "пръчка" идва множко
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
Повечето така се разчукват. Пробвай да го натегнеш поне ще обере луфта във волана и ще остане само почукването евентуално, което на запалена кола не е чак страшно. Не знам дали някой ги рециклира иначе да доста са скъпи.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
Чукането се оправя доста лесно, като просто се гресира карето. Това го направих на X-а и заспа, даже не съм го свалял. Сигурно не е перманентно решение, но като за 10 минутна работа съм доволен.
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
def1nity написа:Колеги при мен има луфт и тропане от горното каре на този прът и се чудя какво да правя... Ето видео - https://www.youtube.com/watch?v=mMJeYHclqqY
Според вас да го натягам ли или няма много смисъл? Някой да е чувал за рециклиране/подмяна на тези карета? 600-700лв за нова "пръчка" идва множко
Имах същият проблем и го реших със смяна на кормилната колонка
- sttekata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 19.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 216i Gran Tourer 109hp, 05.2019
- Мечтае да кара: Only BMW
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
Сложете му лепило против саморазвиване и няма да се развива.
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
b00st написа:1. Намерете карето на кормилния прът. Ако откачите резервоара за хидравлична течност (на 2 гайки е) и го преместите настрана, ще имате достатъчен достъп, да вкарате гедоре с камък 12.
2. Ако завъртите волана болта ще се премести, според мен най-доброто положение е при изправен волан, пада се на 3 часа, ако застанете отпред.
Стегнете болта, без да го пренатягате. При мен не беше хлабав, но се натегна с около почти 1/3 оборот.
Снимките са изчезнали. Може ли някой да снима и да качи.
Благодаря!
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
Направих снимки, аз съм с 318d и казанчето за хидравликата ми е при десния фар.
Но предполагам, че за тези карета става на въпрос. Кое от двете да притегна.
Но предполагам, че за тези карета става на въпрос. Кое от двете да притегна.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- denislav3215
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 55
- Регистриран на: 4.07.2017
- Пол: Мъж
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
Може ли да кажете кой болт точно се стяга че не схванах? Колата е е90 320д и болт 12ка няма при мен, единствено болта тип звезда го намирам, да не би него да стягате
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
denislav3215 написа:Може ли да кажете кой болт точно се стяга че не схванах? Колата е е90 320д и болт 12ка няма при мен, единствено болта тип звезда го намирам, да не би него да стягате
Точно него! Мисля, че е Е10 или Е12 вложката, която трябва да използваш! Не съм сигурен за точния номер!
- The 5th element
- Арабиата
- Мнения: 1454
- Регистриран на: 18.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
b00st написа:Бях попаднал на една тема при колегите от американския форум и наскоро имах работа по колектора, та реших да го пробвам, като ми се освободи място. Само зимата на студено се чуваше едно щракане като въртя волана на място при изгасен двигател наляво надясно, щракането идва от карето на кормилния прът. Чука на метал, повечето хора си мислят, че е от рейката, но рейката нищо ѝ няма всъщност. Това е и за в случаите, когато установите минимален луфт във волана, дори и да не го усещах, след като направих описаното, се чувства подобрение и доста по-стегнат волан и директно до милиметър предаването между волана и рейката, каквото е харатерно за BMW.
1. Намерете карето на кормилния прът. Ако откачите резервоара за хидравлична течност (на 2 гайки е) и го преместите настрана, ще имате достатъчен достъп, да вкарате гедоре с камък 12.
2. Ако завъртите волана болта ще се премести, според мен най-доброто положение е при изправен волан, пада се на 3 часа, ако застанете отпред.
Стегнете болта, без да го пренатягате. При мен не беше хлабав, но се натегна с около почти 1/3 оборот.
Насладете се на по-директно управлението, особено с по-голям цолаж джанти
Пробвах го, има ефект, благодаря за съвета, отделно го съчетах с гресиране и на двете карета, като е писал колегата
[url=http://picbg.net/img.php?file=194f7b7624e3366b.JPG][/url
- sspeed
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 21.01.2020
- Мечтае да кара: Blue М5 competition@1000hp
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
А някой да има идея на колко Nm трябва да бъде натегнат по спецификация този болт?
Някакси така на усет не ми се иска да натягам болтове,които държат движещи се механични елементи
Някакси така на усет не ми се иска да натягам болтове,които държат движещи се механични елементи
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3920
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Bacovrban
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 23.12.2023
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xdive 2012g
Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо
b00st написа:Бях попаднал на една тема при колегите от американския форум и наскоро имах работа по колектора, та реших да го пробвам, като ми се освободи място. Само зимата на студено се чуваше едно щракане като въртя волана на място при изгасен двигател наляво надясно, щракането идва от карето на кормилния прът. Чука на метал, повечето хора си мислят, че е от рейката, но рейката нищо ѝ няма всъщност. Това е и за в случаите, когато установите минимален луфт във волана, дори и да не го усещах, след като направих описаното, се чувства подобрение и доста по-стегнат волан и директно до милиметър предаването между волана и рейката, каквото е харатерно за BMW.
1. Намерете карето на кормилния прът. Ако откачите резервоара за хидравлична течност (на 2 гайки е) и го преместите настрана, ще имате достатъчен достъп, да вкарате гедоре с камък 12.
2. Ако завъртите волана болта ще се премести, според мен най-доброто положение е при изправен волан, пада се на 3 часа, ако застанете отпред.
Стегнете болта, без да го пренатягате. При мен не беше хлабав, но се натегна с около почти 1/3 оборот.
Насладете се на по-директно управлението, особено с по-голям цолаж джанти
Здравейте,колега.казвам се Валери Петров и съм от Враца.
Надявам се че пиша където трябва, защото сега се регистрирах и още нямам опит във този форум.
При мен колата е Е91 2012г 330D xd 245кс имам същият проблем луфт в карето към рейката,което вие посочвате.Но има и друг проблем като покарам 10 км особено на не добър път и започва едно тропане и тресене отдоло независимо от скороста.леко чука на волана и малко сее встрани което много ме притеснява.Смениха ми един шарнир направиха реглаж на предницата,всичко по окачването е ок,направих баланс на гумите и пак същото тресене.Та въпросът ми е като човек който е преживял подобен проблем.Дали ако натегна този болт ще спре този плашеш ме шум и тресене.Всъщност имам този луфт във карето доста осезаемо трака като движа волана на място.Но ми се стува че не би трябвало да тресе от него след като е след рейката, би трябвало да не може да връща през хидравликата,но уви след като измина споменатото разстояние и тресе .Предполагам че има нещо общо и с рейката .не мога да си обясня само защо на къси разстояния този проблем го няма.
Пиша ви не че не ми се дават пари за майстори,а защото никой не ми дава точна диагноза а се почва една проба грешка а всъщност аз я плащам и няма резултат.Претендирам че имам тенически познания но за пръв път притежавам BMW от 1 година от което принципно съм много доволен и впечатлен от пътното му поведение,но този проблем ми се вижда доста опасен в предвид и че колата е Xdriwe.
Ще Ви бъда изключително признателен, ако ми дадете някакъв полезен съвет за това как да процедирам и дали може да установя по някакъв начин дали ми е заминала рейката.
Bacovrban_63
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани