5 години с Х3 (Е83)
Модератор: Технически модератори
- Nikkie
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 235
- Регистриран на: 3.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: като тъпанар ... Е61 530D
- Детайли за колата: Параход
Re: 5 години с Х3 (Е83)
astrapower написа:Стига де 14-15/100, не е ли много това. Или в много лош трафик шофираш и на кратки разстояния или нещо с термостатите не е в ред.
Изпратено от моят VTR-L29 с помощта на Tapatalk
София , трафик достатъчно , карам по 10-15км в посока до Орлов Мост , а термостатите ме съмнява не съм виждал някви грижи с тези " чертички " винаги си остават 4-5 накрая.
А и не съм много , много от спокойните шофьори с 50лв около 21.6л минавам ~145-150км градско шофиране по сметки е към 14 ~ 15 според зависи интензивноста на трафик и тежеста на крачето.
Карам комби почти фул екстри и си е бая тежичко ..
- pif4o77
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 99
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0D / 2009
- Мечтае да кара: ...кола без проблеми :)
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Хуба тема, поздравелния за автора и включилите се в нея. Ще я използвам и аз да си излея душата. Аз сменях коли на 2-3 години докато не попаднах на сегашния ми сув, той е от страната на изгряващото слънце и е толкова безпроблемна че вече 10 години го карам, но поостаря, стана на 21г, не че и има нещо, все си е така безпроблемна, частите за тези 10 години и 70х.км. счупили се по нея се броят на пръстите на едната ми ръка и сумата им не надвишава 200лв (невероятно нали ) Комфорта в нея обаче е много лош и много ме уморява, чак не ми се тръгва на път ако е по далеко от 100км. Затова колкото и да не ми се ще от година две се оглеждам с какво да я заменя, от същата марка нищо не си струва парите, пълни лагерници безбожно скъпи. И накрая ща неща след доста дърпане и противене стигнах до х3, просто покрива много от изискванията ми. Мислех да се огранича до двулитровия дизел 150коня или бензин 2.0 защото имам възможност колата да е на лице с телк и от там пестя данък и винетка, които данък в Пловдив никък не е малък. Но пък цял живот спъната кола не ми се кара затова реших да се загледам по 2,5i или 3.0i феислифтовете съответно с 218 и 272 коня, гледам разликата в разхода е минимална, предполагам и моторите са почти еднакви, та въпреки соления им данък в Пловдив от порядъка на 400 лева падне ли ми хубава такава която да си струва ще се радвам да се похваля в темата Радвам се че се шири всеобщото мнение че това е последно доказалия се здрав сув, ще се радвам да е достоен заместник на старото ферхонде и да не ми създава ядове, защото аз по сервизи не ходя и не искам да ходя, сам си ремонтирам и сам си обслужвам колите, но не за всичко имам нужните условия, обгрижвам ги грижливо и редовно, и затова очаквам и от тях да не ме нервят с проблеми ще се радвам ако има някои с 2,5 или 3,0 бензин да сподели малко инфо за неща които ме интересуват
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Здравей,
видях случайно, че си писал за маслото Wolf 5w40 и че си доста доволен от него. Все още ли караш с това масло и какви са ти впечатленията до сега? Също от къде си го купуваш понеже виждам в maslo1.com е доста евтино чак подозрително . Предстои ми смяна на масло и до сега е карана с 5w30 (на 200 000км е), но мисля да опитам твоето масло.
видях случайно, че си писал за маслото Wolf 5w40 и че си доста доволен от него. Все още ли караш с това масло и какви са ти впечатленията до сега? Също от къде си го купуваш понеже виждам в maslo1.com е доста евтино чак подозрително . Предстои ми смяна на масло и до сега е карана с 5w30 (на 200 000км е), но мисля да опитам твоето масло.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Да, с Wolf си карам колата от няколко години и не съм имал ядове. Всъщност съм доволен, защото разходът на масло падна в някаква степен (при мен го духа от турбината в интеркулера). Препоръчах го на мои познати с дизели и досега микой не се е оплакал.
За купуването - честно, не знам откъде идва маслото. Поръчва ми го един приятел, които има магазин за части и сервиз, даже така ползваме някаква отстъпка (той ползва, като търговец). Знам, че го има в Е-Маг и понякога е на прИмоция... Сигурно може да се купи и от други места (сайтове), но аз не съм търсил из мрежата.
Трябва да отбележа, че става въпрос за маслото WOLF VITALTECH 5W40 PI C3 , което отговаря на стандарта BMW LONGLIFE-04.
То е по-скъпо от обикновеното VITALTECH 5W40, което е LONGLIFE-01.
За купуването - честно, не знам откъде идва маслото. Поръчва ми го един приятел, които има магазин за части и сервиз, даже така ползваме някаква отстъпка (той ползва, като търговец). Знам, че го има в Е-Маг и понякога е на прИмоция... Сигурно може да се купи и от други места (сайтове), но аз не съм търсил из мрежата.
Трябва да отбележа, че става въпрос за маслото WOLF VITALTECH 5W40 PI C3 , което отговаря на стандарта BMW LONGLIFE-04.
То е по-скъпо от обикновеното VITALTECH 5W40, което е LONGLIFE-01.
Excellent! Steven is my name!
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Да хубаво е че подчерта кое точно масло е защото на снимката по назад си качил обикновеното. А зашо реши да е 5w40, а не 5w30 както е предписано?
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 759
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: 5 години с Х3 (Е83)
За летните температури е по добре да е на 5/40. Въпреки че в официалния сервиз слагат 5w/30.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 5 години с Х3 (Е83)
pavloff написа:Да хубаво е че подчерта кое точно масло е защото на снимката по назад си качил обикновеното. А зашо реши да е 5w40, а не 5w30 както е предписано?
Къде го четете това за маслото? Аз лично не смятам вискозитетния клас за толкова важен, "летен" индекс 30 или 40 - какво значение? В ТИС-а, който гледам, и двете стават (съжалявам, че е на руски):
https://tis.bmwcats.com/doc1104544/
За дизелите дават също 5W50, 10W60 - гледай колона (С) на таблицата. Може и да бъркам де, но така го раязбирам...
Пише също, че като ползваш масло Longlife, може да обръщаш внимание на визкозитетния клас:
Фирменные масла BMW с продолжительным сроком службы, аттестованные для всех моделей BMW с 1998 г., проходят проверку на возможность использования их круглый год во всех странах при любых температурах окружающей среды. Поэтому в дальнейшем в случае использования масел BMW Longlife можно не обращать внимания на класс вязкости.
Та не виждам драма в случая...
Excellent! Steven is my name!
- pif4o77
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 99
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0D / 2009
- Мечтае да кара: ...кола без проблеми :)
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Самата презумция че 5/30 е по качествено като съставки- синтетика ме кара да слагам него, не че с 5/40 ще и стане нещо но си е полусинтетика, е има и синтетики от него но колкото е по голяма разликата между двете числа толкова по бързо се скапва, едно 5/40 никога няма да издържи живота на 5/30 особено пък ако се водим по на бмв интервалите за смяна от по 30к. За 30к с 5/40 ич не е добре за мотора, ако гос меняш на 10к няма проблем както мисля да правя аз с 5/30
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Осем години, хора!
Осем години стават този Великден... Никога преди не съм държал една кола толкова дълго. Егати безсмъртната кочина, честно...
Ето тук съм го снимал за последно, с новите джанти:
Жена ми не дава и дума да кажа да го продаваме. А и тоя бидон не създава никакви проблеми, та да имам повод да се отърва от него. Платих му данъците за 2020-та, та ще караме поне още една годинка заедно...
Осем години стават този Великден... Никога преди не съм държал една кола толкова дълго. Егати безсмъртната кочина, честно...
Ето тук съм го снимал за последно, с новите джанти:
Жена ми не дава и дума да кажа да го продаваме. А и тоя бидон не създава никакви проблеми, та да имам повод да се отърва от него. Платих му данъците за 2020-та, та ще караме поне още една годинка заедно...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Excellent! Steven is my name!
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Басирам се, че ако тръгнеш да го сменяш, ще е с ф25...
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Здравейте, реших да се включа в темата, защото в момента съм в кафето на едно омв пред сервиза и чакам да ми стегнат чисто новата (стара) Х-3ка. Карал съм я сравнително малко, но засега ми се струва доста сполучлива и едва ли ще я сменя скоро.
Двигателя е n52 2.5si с газ от Италия. Не усещам разлика в мощността, но причината да влезе в сервиз е че като е на газ, се усещаше 'хълцане' при ускорение и леко колебаене в оборотите като е спряла. Оказа се изгоряла запалителна бобина на единия цилиндър. Интересното е че това е проблем по бензиновата уредба, но явно се забелязва повече като е на газ и го диагностицирах по аматьорски като филтри/свещи.
Това ми е първото БМВ, предишната кошница беше Ауди А3 (радостни фенски възгласи из форума след 3, 2, 1...) и ъпгрейда ми се струва доста голям. Ще пускам ъпдейти като навъртя още километри.
Двигателя е n52 2.5si с газ от Италия. Не усещам разлика в мощността, но причината да влезе в сервиз е че като е на газ, се усещаше 'хълцане' при ускорение и леко колебаене в оборотите като е спряла. Оказа се изгоряла запалителна бобина на единия цилиндър. Интересното е че това е проблем по бензиновата уредба, но явно се забелязва повече като е на газ и го диагностицирах по аматьорски като филтри/свещи.
Това ми е първото БМВ, предишната кошница беше Ауди А3 (радостни фенски възгласи из форума след 3, 2, 1...) и ъпгрейда ми се струва доста голям. Ще пускам ъпдейти като навъртя още километри.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 5 години с Х3 (Е83)
stanisi написа:Това ми е първото БМВ, предишната кошница беше Ауди А3 (радостни фенски възгласи из форума след 3, 2, 1...) и ъпгрейда ми се струва доста голям. Ще пускам ъпдейти като навъртя още километри.
Тук сме широко скроени хора, Колега. Никой няма да те подиграва, каквато и кола да си карал преди или в момента. Уважаваме дори Хонда-джии и ВАГ-аджии, което не е реципрочно, в смисъл - опитай да похвалиш "новата" си Х-тройка в Ауди - форума...
Дори да те баннат, като се похвалиш, че си си купил Мерцедес - накрая се оказва, че било случайно, без лош умисъл...
Excellent! Steven is my name!
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Здравейте , Колеги ! Току що се регистрирах.Собственик съм на E83 2.0D 177 hp 2007 . Имам един въпрос , къде се намира в колата куката за теглене която се навива отпред ?
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Моята е в багажника, под малкото капаче най-отзад, в ляво. Досега не ми е трябвала.
На тази снимка се вижда - точно под мрежичката в ляво:
По-важно е да знаеш къде ти е секретът за отвиване на секретните болтове на джантите, ако имаш такива, разбира се.
Ако го нямаш този секрет - може да влезеш в голямо приключение, съвсем разбираемо...
На тази снимка се вижда - точно под мрежичката в ляво:
По-важно е да знаеш къде ти е секретът за отвиване на секретните болтове на джантите, ако имаш такива, разбира се.
Ако го нямаш този секрет - може да влезеш в голямо приключение, съвсем разбираемо...
Excellent! Steven is my name!
- xaxaboto
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 27.12.2006
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW X3 E83
- Детайли за колата: 3.0D automatic
Re: 5 години с Х3 (Е83)
Здравейте Колеги,
И аз да споделя, че навъртях вече 3г и 50000км с моята Х3 Е83 3.0d .
Да чукна на дърво, но проблеми сериозни не съм имал.
Освен смяна на масла и филтри общо взето съм подменял спирачна течност, масло в скоростна кутия и на преден и заден диферанциал и накладки един път.
Беше ми изчезнал незнайно защо един път антифриза, но откакто долях преди около година няма промяна в нивото.
Не ми гори масло, нито имам други оплаквания.Харчи ми около 11.5 на градско и 8 на извънградско, но и зависи, колко се натиска.
Практична кола е сега ми я оцениха за каското на 11000, та плащам 1000лв за каско и гражданска и още около 300лв за данъка.
Като проблем съм имал прецакани зъбни колелца на актуатора на раздатката, но откакто ги подмениха всичко е ок, като изключим, че адски ме дразни,
понякога колата решава, че трябва да засвети лампата 4х4 понеже е по-хлъзгав(мокър) пътя, което нямам идея грешка ли е или си е нормално, но пък след време си гасне и толкоз.
Като возия си е твърдичка, но съм и свикнал.Колата е комфортна и широка, понякога ми се струва, че ми теснее багажника, като ходим на море, но пък жената товари половината къща в тия случаи .Имах идеята да и добавя фарове с рингове и блутут модул... Не правете тая грешка, купих окабеляването и модула след супер много търсене и като отидох да го слагам се оказа,че трябва да ми разкостят половината кола барабар с отлепване на тавана... та ме отказаха от това.
За фаровете уж лесно лесно ама излезе,че има голямо разнообразие от букси, пък фаровете търгашите ги продават без крушки и запалки и сумата се оказва много голяма, за някъв оптичен ефект.Набутах сума пари за фарове, които после за да се отърва продадох на по-ниска цена, понеже не стават а не бях проучил нещата, трябвало и да са с ригове и динамик, пък ако не съвпадат буксите иди търси такива или трябва да режа жиците, което също не е добре.
В момента нещо е почнала да ми играе стрелката за температурата, нямам идея на какво се дължи, случава се само на дълъг път и противно на логиката стрелката се връща за няколко минути все едно колата е студена, а после пак си застава вертикално.
На финала да кажа, че не бих я сменил, освен ако не ме налегне финансова криза или не почне да дава проблеми нещо.
И аз да споделя, че навъртях вече 3г и 50000км с моята Х3 Е83 3.0d .
Да чукна на дърво, но проблеми сериозни не съм имал.
Освен смяна на масла и филтри общо взето съм подменял спирачна течност, масло в скоростна кутия и на преден и заден диферанциал и накладки един път.
Беше ми изчезнал незнайно защо един път антифриза, но откакто долях преди около година няма промяна в нивото.
Не ми гори масло, нито имам други оплаквания.Харчи ми около 11.5 на градско и 8 на извънградско, но и зависи, колко се натиска.
Практична кола е сега ми я оцениха за каското на 11000, та плащам 1000лв за каско и гражданска и още около 300лв за данъка.
Като проблем съм имал прецакани зъбни колелца на актуатора на раздатката, но откакто ги подмениха всичко е ок, като изключим, че адски ме дразни,
понякога колата решава, че трябва да засвети лампата 4х4 понеже е по-хлъзгав(мокър) пътя, което нямам идея грешка ли е или си е нормално, но пък след време си гасне и толкоз.
Като возия си е твърдичка, но съм и свикнал.Колата е комфортна и широка, понякога ми се струва, че ми теснее багажника, като ходим на море, но пък жената товари половината къща в тия случаи .Имах идеята да и добавя фарове с рингове и блутут модул... Не правете тая грешка, купих окабеляването и модула след супер много търсене и като отидох да го слагам се оказа,че трябва да ми разкостят половината кола барабар с отлепване на тавана... та ме отказаха от това.
За фаровете уж лесно лесно ама излезе,че има голямо разнообразие от букси, пък фаровете търгашите ги продават без крушки и запалки и сумата се оказва много голяма, за някъв оптичен ефект.Набутах сума пари за фарове, които после за да се отърва продадох на по-ниска цена, понеже не стават а не бях проучил нещата, трябвало и да са с ригове и динамик, пък ако не съвпадат буксите иди търси такива или трябва да режа жиците, което също не е добре.
В момента нещо е почнала да ми играе стрелката за температурата, нямам идея на какво се дължи, случава се само на дълъг път и противно на логиката стрелката се връща за няколко минути все едно колата е студена, а после пак си застава вертикално.
На финала да кажа, че не бих я сменил, освен ако не ме налегне финансова криза или не почне да дава проблеми нещо.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани