Смяна волан на е39 - преди `99-та
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
In_Memoriam написа:kagebista написа:Беговете на сцепения лъч и Мковия от същия тип - са кекави по принцип и пишат грешки без причина. Ако имаш възможност, покарай известно време с друг такъв бег. Проблемът е обикновено във входното гнездо за буксата на детонаторите.
Предположих да не е нещо от самия бег или контактен проблем, понеже се появява нерегулярно. Ще опитам с друг бег или ще размърдам буксата да видим. Благодаря.
Забравих да пиша по-рано. Прекъсващ и после прекъснал окончателно някъде лентов кабел беше проблема. Сега всичко е ок. Най-вероятно при свалянето на волана за претапициране съм го огънал малко повече и е заминал.
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Пожнеже вчера си гръмнах бега на волана от глупост и ще взимам друг бег имам един въпрос. Ако "новия" бег е с мултифункции, но примерно с по малко копчета, а моя е с 11 копчета, е ли е възможно да си прехвърля моите бутони на здравия бег? Благодаря ви![list=][/list]
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Здравейте колеги , доста четох ама имам да си доизясня още няколко неща. Днес си взех мултиволан от Е46 сцепен лъч за да сменя моя мулти волан четири лъчев колата е 1998 . Махнах моя изясни ми се как да процедирам с кабелите но след като ги включих смяната на песни , усилване намаляне , подсветката на всички бутони тръгна , но круйз контрола не се активира. За по сигурно върнах пак старата инсталация и си тръгна нормално. Как мога да реша този проблем и понеже новия бег е с две букси в темата пише да се използват зелените кабели , а моя е с два кафеви и два жълти , кои да използвам и двата излишни свързвам ли ги един към друг или ги оставям свободни ? И много важно е , че на стария волан имам управление на клапата за парното вътре/вънка а на сцепения лъч не видях такъв, ще мога ли да я управлявам ?
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Здравейте колеги,
Някой знае ли със сигурност от коя версия на ГР модула (година/месец) отпада окончателно, копчето за активация на темпомата на лайсната. Колегата Кагебиста преди време беше казал, че от хардуерна версия 07-08 вече не е необходимо, но аз съм виждал темпомат с ГР модул версия ХВ07 СВ04 и допълнителното копче. Също така беше казал, че независимо от версията на ГР, ако колата е била с копчето за активация, модула винаги си го търси. От 1998 г. до 2000 г. съм виждал Е 39-и, независимо бензин/дизел, автомат/ръчка с копчето и без него, не знам каква точно е логиката и разликата.
Поздрави!
Някой знае ли със сигурност от коя версия на ГР модула (година/месец) отпада окончателно, копчето за активация на темпомата на лайсната. Колегата Кагебиста преди време беше казал, че от хардуерна версия 07-08 вече не е необходимо, но аз съм виждал темпомат с ГР модул версия ХВ07 СВ04 и допълнителното копче. Също така беше казал, че независимо от версията на ГР, ако колата е била с копчето за активация, модула винаги си го търси. От 1998 г. до 2000 г. съм виждал Е 39-и, независимо бензин/дизел, автомат/ръчка с копчето и без него, не знам каква точно е логиката и разликата.
Поздрави!
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
До септември 1997г. Сподели какво си замислил
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Ще слагам фейсов мултиволан и темпомат, но задължително без копчето. А за ГР модула наистина номера му след 09/97 до 2003 е един същ 65718375497, само че през годините на този номер се сменят хардуерните и софтуерните версии. Има коли произведени 2000 г. с допълнителното копче за активация, поради което не съм убеден, че ако е произведен след 09/97 ГР-а ще работи без него.
При кодирането на колата след поставянето на темпомат, мисля че имаше къде да се обозначи дали е с отделен бутон или не, но не съм напълно сигурен.
При кодирането на колата след поставянето на темпомат, мисля че имаше къде да се обозначи дали е с отделен бутон или не, но не съм напълно сигурен.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Колега, копчето е до 09/1997г. а ГР модула до 09/1998г. след тези дати вече не се използват. Свържи си всичко както е дадено по схемите и ако не тръгне заради липса на копчето прекодирай ГР модула. При мен всичко тръгна без да е нужно кодиране, всички части които бях взел са от колата-донор беше производство 1998г
Номера на ГР модула 65718375497 е един и същ от 1996 до 09/1998г. При теб ГР модула който ще вземеш от коя година и месец е39 ще е?
Номера на ГР модула 65718375497 е един и същ от 1996 до 09/1998г. При теб ГР модула който ще вземеш от коя година и месец е39 ще е?
- Hristo
- ентусиаст
- Мнения: 1130
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
при таковаа връзване на новия волан на кола преди 99г. и закачане на зелената букса на бега какво значи точно, че ще се отвори само над 70км или че при всяка скорост(стига да реши модула) ще отваря макс силно
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Dyakov написа:Ще слагам фейсов мултиволан и темпомат, но задължително без копчето. А за ГР модула наистина номера му след 09/97 до 2003 е един същ 65718375497, само че през годините на този номер се сменят хардуерните и софтуерните версии. Има коли произведени 2000 г. с допълнителното копче за активация, поради което не съм убеден, че ако е произведен след 09/97 ГР-а ще работи без него.
При кодирането на колата след поставянето на темпомат, мисля че имаше къде да се обозначи дали е с отделен бутон или не, но не съм напълно сигурен.
Така не съм писал в темата, но разнищих каква е цялата ситуация:
GR модули с номер 65718375497 HW 07 SW 04 (FGR C05) се монтират в Е39 от март 97, като до август същата година са си с копчето на лайсната. От септември 97 копчето изчезва но GR модула е същият. Цитираните модули имат 4 кодируеми параметърa и могат да се кодират за коли с или без копче и съответно за активация само от волана, независимо от каква кола са дошли (с или без допълнителното копче).
По-ранните GR модули с номера 65718369062 и 65718352613 HW06 SW03 и по-ниски, нямат програмируем параметър за активация, съответно работят само и единствео с допълнителното копче.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Всички GR модули, монтирани до септември 97са с допълнително копче. По-интересна обаче е конфигурацията на копчетата на мултиволана. Там са направени три промени и независимо от типа на GR модула има вариант, бутоните изискващи допълнително копче на лайсната под таблото изобщо да не работят. Ето как стоят нещата с бутоните на мултиволана, който трабва задължително да се съобразяват и спрямо тях да се търси модула за темпомата:
1. Бутони, произвеждани до септември 1996 г. Те са обикновени копчета, които използват външен модул за генериране на командите към автопилота и iBus комуникационната линия. Тези бутони се свързват по специфичен начин, връзката между лявата и дясната страна е посредством 6 проводника, захранването им е 5V, управлението на подсветката им е чисто аналогово и се свързва към сив/червен от инсталацията на автомобила. Лентовият кабел е с различни цветове на проводниците и буксите, има специфика при свързването.
2. Бутони, произвеждани от септември 1996 г. до септември 1997 г. Те са с интегрирана електроника, която се намира в десните бутони и заменя външния модул. Лявата и дясната страна се свързват с четири проводника. Към бутоните се подава само захранване, а те генерират командите към автопилота и тези, подавани по iBus линията. Подсветката им се управлява от команди, подавани по iBus линията. Лентовият кабел е с различни цветове на проводниците от предходните години, свързва се по-лесно.
3. Бутони, произвеждани след септември 1997 г. Те също са с интегрирана електроника, като при тях бутонът "0" е заменен с "I/0" и се използва за активиране на темпомата, като е премахнат бутона от дясната лайсна под таблото. Лявата и дясната страна се свързват с четири проводника. Към бутоните се подава само захранване, а те генерират командите към автопилота и тези, подавани по iBus линията. Подсветката им се управлява от команди, подавани по iBus линията. Лентовият кабел е коренно различен, от него няма излизащи проводници. На тяхно място са изработени вградени букси.
1. Бутони, произвеждани до септември 1996 г. Те са обикновени копчета, които използват външен модул за генериране на командите към автопилота и iBus комуникационната линия. Тези бутони се свързват по специфичен начин, връзката между лявата и дясната страна е посредством 6 проводника, захранването им е 5V, управлението на подсветката им е чисто аналогово и се свързва към сив/червен от инсталацията на автомобила. Лентовият кабел е с различни цветове на проводниците и буксите, има специфика при свързването.
2. Бутони, произвеждани от септември 1996 г. до септември 1997 г. Те са с интегрирана електроника, която се намира в десните бутони и заменя външния модул. Лявата и дясната страна се свързват с четири проводника. Към бутоните се подава само захранване, а те генерират командите към автопилота и тези, подавани по iBus линията. Подсветката им се управлява от команди, подавани по iBus линията. Лентовият кабел е с различни цветове на проводниците от предходните години, свързва се по-лесно.
3. Бутони, произвеждани след септември 1997 г. Те също са с интегрирана електроника, като при тях бутонът "0" е заменен с "I/0" и се използва за активиране на темпомата, като е премахнат бутона от дясната лайсна под таблото. Лявата и дясната страна се свързват с четири проводника. Към бутоните се подава само захранване, а те генерират командите към автопилота и тези, подавани по iBus линията. Подсветката им се управлява от команди, подавани по iBus линията. Лентовият кабел е коренно различен, от него няма излизащи проводници. На тяхно място са изработени вградени букси.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Да това е важно и пропуснах да напиша, че ако някой държи да е без допълнителното копче задължително мултифункцията, която слага трябва да бъде с функционалност I/O за активиране (но при условие, че почти всички слагаме фейсови волани, това мисля не е от такова значение), а лентовия кабел само с буските се вгражда от март 99 г.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
[youtube][/youtube]
Ако трабва да бъдем абсолютно точни, лентовият кабел само с буксите се вгражда с началото на производството на Е46, което е от 1997 г. При Е46 се използва само този лентов кабел и никога не е имало допълнителен бутон за активация на темпомата. Като се има предвид, че воланите от Е46 пасват и масово се монтират на Е39, то е от голяма значение, човек да се съобрази каква е конфигурацията на неговата кола, преди интервенцията с монтирането на т.н "фейсов" волан, който на практика се предлага от 1997 г и няма нищо общо с фейслифта на Е39. Именно поради тази причина направих предния си пост, за да прочетат колегите и преди да скочат в дълбоките води, да вземат да си проверят конфигурацията на колата. Това е важно, защото при някои се налага премахването на MFL модула и допълнителния бутон за темпомата, при други само премахване на допълнителния бутон и кодиране на наличния CC модул, а при трети пълната гама от хардуерна и софтуерна намеса.
П.П. Бутонът "0" също може да работи като бутон "I/0", но означението е сменено, за да подсказва на водача, че първо трябва да си активира темпомата именно чрез този бутон.
Dyakov написа:Да това е важно и пропуснах да напиша, че ако някой държи да е без допълнителното копче задължително мултифункцията, която слага трябва да бъде с функционалност I/O за активиране (но при условие, че почти всички слагаме фейсови волани, това мисля не е от такова значение), а лентовия кабел само с буските се вгражда от март 99 г.
Ако трабва да бъдем абсолютно точни, лентовият кабел само с буксите се вгражда с началото на производството на Е46, което е от 1997 г. При Е46 се използва само този лентов кабел и никога не е имало допълнителен бутон за активация на темпомата. Като се има предвид, че воланите от Е46 пасват и масово се монтират на Е39, то е от голяма значение, човек да се съобрази каква е конфигурацията на неговата кола, преди интервенцията с монтирането на т.н "фейсов" волан, който на практика се предлага от 1997 г и няма нищо общо с фейслифта на Е39. Именно поради тази причина направих предния си пост, за да прочетат колегите и преди да скочат в дълбоките води, да вземат да си проверят конфигурацията на колата. Това е важно, защото при някои се налага премахването на MFL модула и допълнителния бутон за темпомата, при други само премахване на допълнителния бутон и кодиране на наличния CC модул, а при трети пълната гама от хардуерна и софтуерна намеса.
П.П. Бутонът "0" също може да работи като бутон "I/0", но означението е сменено, за да подсказва на водача, че първо трябва да си активира темпомата именно чрез този бутон.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Точно така е да. Включително и аз за известно време бях с бутон от мултифункция с бутон "0" (от волан 03/97), който използвах като бутон за активация "I/0".
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Здравейте.
Имам Е39 520д фейс 06.2000г. и сложих волан от 2003г. четирилъчев с по-малкото копчета.
Фабрично няма мултифункция. Взех волан с мулти прекарах три кабела до лентовия кабел;
пин 8-сигнал от DDE - към 27пин на x2414
пин 9 - към I-BUS
пин 10 - към бушон 44
Бутоните за музиката заработиха, но темпомата не.
Трябва ли да се кодира нещо или пък да се добави още нещо?
Имам Е39 520д фейс 06.2000г. и сложих волан от 2003г. четирилъчев с по-малкото копчета.
Фабрично няма мултифункция. Взех волан с мулти прекарах три кабела до лентовия кабел;
пин 8-сигнал от DDE - към 27пин на x2414
пин 9 - към I-BUS
пин 10 - към бушон 44
Бутоните за музиката заработиха, но темпомата не.
Трябва ли да се кодира нещо или пък да се добави още нещо?
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Първо колата ти не е фейслифт. Окабеляването както си го изброил е правилно и не би трябвало да добавяш още нещо. Темпомата трябва да ти тръгне и без кодиране. Провери си пак окабеляването и самата мултифинкция дали работи коректно, както и лентовия кабел.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани