По-трудно запалване с 100 октана
Модератор: Общи модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
По-трудно запалване с 100 октана
Здравейте колеги имам няколко въпроса относно 100 октановия бензин.
Карам 3ти резервоар с 100 октана на Шел и забелязах,че от както застудя 7,8 градуса рано сутрин (5:30ч) колата пали със замисляне леко?
Бях чел някъде,че зимата за предпочитане е 95...?
Вярно ли е това или да търся някъде проблем?
Пак казвам колата си пали,но просто с много леко замисляне някой ако я запали вместо мен няма да намери разлика,но аз си я познавам.
С бензин 95 по-малко върви,но и по-лесно пали.
Колата е без газ
Също така добре ли е да се кара постоянно с 100 октана или не?
Карам 3ти резервоар с 100 октана на Шел и забелязах,че от както застудя 7,8 градуса рано сутрин (5:30ч) колата пали със замисляне леко?
Бях чел някъде,че зимата за предпочитане е 95...?
Вярно ли е това или да търся някъде проблем?
Пак казвам колата си пали,но просто с много леко замисляне някой ако я запали вместо мен няма да намери разлика,но аз си я познавам.
С бензин 95 по-малко върви,но и по-лесно пали.
Колата е без газ
Също така добре ли е да се кара постоянно с 100 октана или не?
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: По-трудно запалване с 100 октана
Тоя въпрос е малко в нищото без да се знае каква точно е колата. Мойта 39ка и светва чека като слагам 100 октана, нито е правена за него, нито си го иска
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: По-трудно запалване с 100 октана
F30 320i 184кс
Re: По-трудно запалване с 100 октана
Теоретично по-високото октаново число прави бензина по-устойчив на детонации и нищо друго. Не виждам нито как може да светва чека нито да пали по-трудно. Да не е калпав бензин?
Последна промяна spirco на 09 Ное 2022, 9:06, променена общо 1 път
Re: По-трудно запалване с 100 октана
Нормално е. По високия октан се пали по- трудно, но гори по- калорично. Ако имаш проблеми означава, че или нямаш компресия или което е по- вероятно искрата ти е слаба- лоши свещи, уморени бобини…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: По-трудно запалване с 100 октана
Горят еднакво калорично и двата бензина , разликата е само в детонационната устойчивост . В случая става въпрос за турбо мотор а такива мотори са с ниска степен на компресия съответно по слабите октани палят по лесно . Но за нормална работа е добре бензина да отговаря на предписания от производителя или по висок октан . При ниските сутрешни температури просто стартера се тормози повече , затова така изглежда че върти повече докато запали .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: По-трудно запалване с 100 октана
За калоричността хем сте прави, хем не. По принцип уж не трябва да е така, но в България поне масово 100 октана е по-калоричен от 95.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- empar
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: По-трудно запалване с 100 октана
Jordana написа:Горят еднакво калорично и двата бензина , разликата е само в детонационната устойчивост . В случая става въпрос за турбо мотор а такива мотори са с ниска степен на компресия съответно по слабите октани палят по лесно . Но за нормална работа е добре бензина да отговаря на предписания от производителя или по висок октан . При ниските сутрешни температури просто стартера се тормози повече , затова така изглежда че върти повече докато запали .
Много си личи буквалния превод на compression ratio, което си видял в гугъл.
Сигурно имаш предвид степен на сгъстяване, което е нещо съвсем различно от компресията на двигателя. Върни се да си дочетеш!
Колегата има N20 или B48, които са съc степен на сгъстяване съответно 10.3:1 и 11:1.
Разредените турбо мотори ги правеха Субару преди 2 десетилетия.
Наистина трябват повече детайли за колата, за да дадем насоки!
Последна промяна empar на 09 Ное 2022, 11:56, променена общо 1 път
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: По-трудно запалване с 100 октана
Не говоря за компресионно число . Имам предвид точно ниската компресия , ниското налягане в цилиндъра в края на такта сгъстяване при турбо мотори . Ако мотора е с валвтроник то компресионното число дори и да е високо 11:1 теоретично, не дава висока компресия . Зависи от управлението на газоразпределението и обемната ефективност на мотора . Така че нищо не съм превеждал буквално от гугъл
Последна промяна Jordana на 09 Ное 2022, 16:38, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: По-трудно запалване с 100 октана
Jordana написа:Горят еднакво калорично и двата бензина , разликата е само в детонационната устойчивост . В случая става въпрос за турбо мотор а такива мотори са с ниска степен на компресия съответно по слабите октани палят по лесно . Но за нормална работа е добре бензина да отговаря на предписания от производителя или по висок октан . При ниските сутрешни температури просто стартера се тормози повече , затова така изглежда че върти повече докато запали .
нали? щото така пише в гугул... ама на практика като фанеш да мериш бту на различни октани и вземеш да измериш, че бту-то на по- високия октан е повече защото в реалния свят добавките които слагат във високо октановия бензин елиминират водата (иди прочети за фюел драйърс) и от там горивото просто гори по- добре и дава повече бту...
новобрански истории...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: По-трудно запалване с 100 октана
alx написа:новобрански истории...
Изкарай, МОЛЯ ТЕ, някоя от ония снимки, дето качваше преди 15-тина години в онази забравена част на форума.
Наистина те моля!
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: По-трудно запалване с 100 октана
Не знам дали е така и при БМВтата, но при ВАГа при отваряне на шофьорската врата се включва за момент горивната помпа, за да вдигне налягането на горивото. Съответно пали само като си види ключа Обаче, ако има проблем с микроключето в шоф. врата, няма откъде да се вземе сигнал за първоначално включване на помпата и се почва едно въртене 3-4 сек. докато запали.
Може да пробваш, да дадеш първо на контакт и да изчакаш няколко секунди, преди да запалиш и да видиш няма ли да пали по-лесно.
Може да пробваш, да дадеш първо на контакт и да изчакаш няколко секунди, преди да запалиш и да видиш няма ли да пали по-лесно.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: По-трудно запалване с 100 октана
Не знам БМВ да имат такива шашми, налягането се качва само на контакт (т.е. помпата тръгва и остава вкл. освен ако не върнеш ключа). Това е проблем само ако ти изтърва клапана за налягане на рейката (което на толкова нова кола е силно невероятно) или колата е седяла много дълго време.
Най-вече е това е неприложимо за тази кола щото е с директно впръскване и има втора механична помпа след електрическата
Най-вече е това е неприложимо за тази кола щото е с директно впръскване и има втора механична помпа след електрическата
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: По-трудно запалване с 100 октана
alx написа:Jordana написа:Горят еднакво калорично и двата бензина , разликата е само в детонационната устойчивост . В случая става въпрос за турбо мотор а такива мотори са с ниска степен на компресия съответно по слабите октани палят по лесно . Но за нормална работа е добре бензина да отговаря на предписания от производителя или по висок октан . При ниските сутрешни температури просто стартера се тормози повече , затова така изглежда че върти повече докато запали .
нали? щото така пише в гугул... ама на практика като фанеш да мериш бту на различни октани и вземеш да измериш, че бту-то на по- високия октан е повече защото в реалния свят добавките които слагат във високо октановия бензин елиминират водата (иди прочети за фюел драйърс) и от там горивото просто гори по- добре и дава повече бту...
новобрански истории...
95 в България най вероятно е Е10 демек 10% биоетанол . Във 100 октановия е възможно да няма все още и това да оказва влияние . Иначе бензина сега се докарва на октан с различно съотношение на дериватите в него не с присадки . Но ти караш електричка така че не знам що те избива на бензин ??!!
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1966
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: По-трудно запалване с 100 октана
Според мен е от некачествен бензин.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани