ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
колеги вечния проблем със ел стъклата при е36 купе
на моята шоф. ножица й бяха изкъртени зъбите на гребена (естествено на най-горно положение функцията да сваля стъклото при отваряне на вратата)
взех си от avtosklad.bg / tarostrade
https://www.avtosklad.bg/preden-staklop ... -1998-2465
свалих оригиниалния, разгледах добре изглеждаха почти 1:1
по инструкциите за монтаж и регулиране от bentley manual съм настроил прозореца, обаче 3-4 пъти вдига, сваля без проблем и после свалиш ли прозореца надолу над 1/3 буквално изкача предното рамо (към предницата на колата което е наричам предно) , пробвах да натегна на пластмасовия плъзаг фибата, няма ефект
Аз ли пропускам нещо или просто предното рамо иска "убеждение" да легне в една равнина със стъклото?
на моята шоф. ножица й бяха изкъртени зъбите на гребена (естествено на най-горно положение функцията да сваля стъклото при отваряне на вратата)
взех си от avtosklad.bg / tarostrade
https://www.avtosklad.bg/preden-staklop ... -1998-2465
свалих оригиниалния, разгледах добре изглеждаха почти 1:1
по инструкциите за монтаж и регулиране от bentley manual съм настроил прозореца, обаче 3-4 пъти вдига, сваля без проблем и после свалиш ли прозореца надолу над 1/3 буквално изкача предното рамо (към предницата на колата което е наричам предно) , пробвах да натегна на пластмасовия плъзаг фибата, няма ефект
Аз ли пропускам нещо или просто предното рамо иска "убеждение" да легне в една равнина със стъклото?
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 167
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
host написа:колеги вечния проблем със ел стъклата при е36 купе
на моята шоф. ножица й бяха изкъртени зъбите на гребена (естествено на най-горно положение функцията да сваля стъклото при отваряне на вратата)
в
В предната част на вратата има водач, в който трябва да влезе стъклото. Ако не е вътре, така става.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
host написа:колеги вечния проблем със ел стъклата при е36 купе
на моята шоф. ножица й бяха изкъртени зъбите на гребена (естествено на най-горно положение функцията да сваля стъклото при отваряне на вратата)
взех си от avtosklad.bg / tarostrade
https://www.avtosklad.bg/preden-staklop ... -1998-2465
свалих оригиниалния, разгледах добре изглеждаха почти 1:1
по инструкциите за монтаж и регулиране от bentley manual съм настроил прозореца, обаче 3-4 пъти вдига, сваля без проблем и после свалиш ли прозореца надолу над 1/3 буквално изкача предното рамо (към предницата на колата което е наричам предно) , пробвах да натегна на пластмасовия плъзаг фибата, няма ефект
Аз ли пропускам нещо или просто предното рамо иска "убеждение" да легне в една равнина със стъклото?
сравних със старата ножица и разбрах защо плюе предния водач
малко над 2см предното рамо на ножицата оригиналната беше "навътре" т.е. към навън от купето , коригирах новия механизъм с помощ от приятел който да натиска цялата ножица изкарана (за да не избягат другите й оси) като изкривих рамото , но задължително след това трябва да се "изправи" края на рамото където е сферат където седи, трябва да е на една линия с другата сфера на другото само, а не под какъвто и да е ъгъл
и всички колеги да знаят ако прозореца щрака като зъбчатка на горно положение като си затворите вратата, гребена на ножицата е с изцядени зъби, втулката на която влиза оста на мотора (обикновено я има в комплекта на ножицата новата) също е за смяна и на мотора колелото по което върви вътре механизма е за смяна (колелото го има по сайтовете за щипки 4-5лв е) , колелото се сменя като се махне зегерката на остана на мотора и после лесно се разглобява
успех на всички дано четат форума
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
компакт 1,6 95год. С Ел перка. В момента е 1,8ис от старите но съм пригоди AC компресора от 1,6.. (заводския си)..... Въпросът е когато пусна климатика трябва ли да тръгва перката...... Ако няма фреон ще върти ли..
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 167
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
На компакта като му изтече фреона, климатика не се включваше.
Изпратено от моят Lenovo TB-8505X с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Lenovo TB-8505X с помощта на Tapatalk
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1088
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
BMW.VIPERA написа:компакт 1,6 95год. С Ел перка. В момента е 1,8ис от старите но съм пригоди AC компресора от 1,6.. (заводския си)..... Въпросът е когато пусна климатика трябва ли да тръгва перката...... Ако няма фреон ще върти ли..
Перката тръгва задължително с пускането на климатика (на първа степен). Ако няма фреон, няма да стартира нито компресора, нито перката.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1532
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
^^^ +1
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- vladi_a_i
- костинбродчанин
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
The Heartlistener написа:BMW.VIPERA написа:компакт 1,6 95год. С Ел перка. В момента е 1,8ис от старите но съм пригоди AC компресора от 1,6.. (заводския си)..... Въпросът е когато пусна климатика трябва ли да тръгва перката...... Ако няма фреон ще върти ли..
Перката тръгва задължително с пускането на климатика (на първа степен). Ако няма фреон, няма да стартира нито компресора, нито перката.
Дори и когато смених м42то с м52то в компакта със зареждането му после всичко си тръгна без проблем.Принципно мотора не те бърка какъв е ако всичко друго свързано с маркучи към компресора са ок!
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Еми вързах си компресора от м43б16.... и всичко си заспа просто да знам дали да го пълня и да го пробвам... Преди смяната на мотора си работише всичко Благодаря за отговорите....
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Какво точно се прави за да паснат предните седалки от е46 компакт в е36 компакт ? Нормални не рекаро.... и може ли (как) се подкарва подгрева ако е36цата няма такъв заводско.....
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
BMW.VIPERA написа:Какво точно се прави за да паснат предните седалки от е46 компакт в е36 компакт ? Нормални не рекаро.... и може ли (как) се подкарва подгрева ако е36цата няма такъв заводско.....
Ако са същите шини като на седалките в е46 купе, малко трябва да се разпробие задната дупка на шината (половин сантиметър в едната посока се разширява) и дупките си пасват. Слагаш си твоите си болтове, може би с някой по-голяма шайба ако имаш.
Относно подгрева: Трябва ти CAN сигнал за подкарването на памет на седалките или подгрев (тъй като и двете функции минават като сигнал през CAN модула). Имаш 3 варианта, намираш веригата на подгрева, връзваш бушон с превключвател и свързваш към някой от главните кабели за напрежение - българския начин.
Има вариант да си купиш залъгалка CAN модул (точно за тези цели се прави) и има вариант да си вземеш CAN модул и някак си да го излъжеш така че да ти дава комуникация между бутона и седалката. Играчка си е да ти кажа, най-лесният вариатн може би е първият. На моите седалки така и не успях да вържа паметта да работи.
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Purek написа:BMW.VIPERA написа:Какво точно се прави за да паснат предните седалки от е46 компакт в е36 компакт ? Нормални не рекаро.... и може ли (как) се подкарва подгрева ако е36цата няма такъв заводско.....
Ако са същите шини като на седалките в е46 купе, малко трябва да се разпробие задната дупка на шината (половин сантиметър в едната посока се разширява) и дупките си пасват. Слагаш си твоите си болтове, може би с някой по-голяма шайба ако имаш.
Относно подгрева: Трябва ти CAN сигнал за подкарването на памет на седалките или подгрев (тъй като и двете функции минават като сигнал през CAN модула). Имаш 3 варианта, намираш веригата на подгрева, връзваш бушон с превключвател и свързваш към някой от главните кабели за напрежение - българския начин.
Има вариант да си купиш залъгалка CAN модул (точно за тези цели се прави) и има вариант да си вземеш CAN модул и някак си да го излъжеш така че да ти дава комуникация между бутона и седалката. Играчка си е да ти кажа, най-лесният вариатн може би е първият. На моите седалки така и не успях да вържа паметта да работи.
Благодаря ти. При мен са обикновени седалки от е46 компакт - и да дясната шина отзад (шофьорска седалка) трябва да се разпробие (в посока към шофьорската врата) ако искаме да сложим болта разбира се.... с пасажерската същата работа....
Та седалките не са Ел. нямат памети..... обикновени, но с подгрев. Момчето ми е оставил букси с кабелите - Идеята е да взема бутони от Компакт за подгрев и можеби ел инсталацията......Ако някой има схема нещо полезно нека сподели. релета бушони захранване вс от До......
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
знам че не е много активен форума, обаче всякакви жокери или насоки са добре дошли
Проблемът:
- двигател m52 един ванос
- придърпване при слабо настиснат педал на газта (или едва едва поддръжане на скоростта) в диапазона 1500-2000 оборота
- настъпи ли се повече педала на газта колата си тръгва както трябва / мине ли се дори с леко натиснат педал над 2000рпм работи перфектно
До момента са адресирани:
смяна алтернатор (изцяло друг) с ново реле и сменени лагери
6 бр бобини
няколко пъти нови свещи (4 полюсни, 1 полюсни, 2 полюсни и тн)
нов регулатор на налягането на горивната рейка
6 бр почистени и проверени инжектора
нов ботуш на дросела
нов маркуч на клапана за празен ход - от клапана до ботуша на дросал
ново уплатнение на клапана за празен ход към всмукателния колектор
ново уплатнение на дросела към всмукателен колектор
сменени уплатнения на вмускателен колектор към главата
изолирана картерна вентилация (преди повече от 10г, не се е появил проблема в следствие на това)
няколко пъти пробвано с почистени различни клапани за празния ход (вече си имам 3бр)
сменен дебитомер с оригинален 2ра работещ (проверен в инпа за стойности и тн) - без разлика
сменен датчик за позиция на дросела
сменен темп. датчик на вмукателния колектор с ОЕ БМВ
сменени с нови ОЕ БМВ датчик разп вал и датчик колянов вал (без никакъв смисъл и промяна на работата)
проверено зацепване на мотора няколко пъти
ревизиран ванос с нови уплатнения, коригиран размер на втулката в него, почистен соленоид
пробвано е десетки пъти с гориво 100 октана, гориво от друга верига и прочие (колата няма газ нито сега, нито преди това е имала)
Моля ако някой е срещал БУКВАЛНО СЪЩИТЕ СИМПТОМИ да ми драсне на ЛС или тук ... освен да сменя и датчика за температура на главата (под всмукатления колектор ) и да сменя и клапана който отговаря за бензиновите изпарения на резервоара , наистина нямам вече други идеи
---------------
след доста ровене тези дни и гледане на схеми в реалОЕМ съм набелязал за смяна и :
- Демфер на колянов вал (подозирам че ако има пукнатини бърка датчика на коляновия вал)
- бензинова помпа
Проблемът:
- двигател m52 един ванос
- придърпване при слабо настиснат педал на газта (или едва едва поддръжане на скоростта) в диапазона 1500-2000 оборота
- настъпи ли се повече педала на газта колата си тръгва както трябва / мине ли се дори с леко натиснат педал над 2000рпм работи перфектно
До момента са адресирани:
смяна алтернатор (изцяло друг) с ново реле и сменени лагери
6 бр бобини
няколко пъти нови свещи (4 полюсни, 1 полюсни, 2 полюсни и тн)
нов регулатор на налягането на горивната рейка
6 бр почистени и проверени инжектора
нов ботуш на дросела
нов маркуч на клапана за празен ход - от клапана до ботуша на дросал
ново уплатнение на клапана за празен ход към всмукателния колектор
ново уплатнение на дросела към всмукателен колектор
сменени уплатнения на вмускателен колектор към главата
изолирана картерна вентилация (преди повече от 10г, не се е появил проблема в следствие на това)
няколко пъти пробвано с почистени различни клапани за празния ход (вече си имам 3бр)
сменен дебитомер с оригинален 2ра работещ (проверен в инпа за стойности и тн) - без разлика
сменен датчик за позиция на дросела
сменен темп. датчик на вмукателния колектор с ОЕ БМВ
сменени с нови ОЕ БМВ датчик разп вал и датчик колянов вал (без никакъв смисъл и промяна на работата)
проверено зацепване на мотора няколко пъти
ревизиран ванос с нови уплатнения, коригиран размер на втулката в него, почистен соленоид
пробвано е десетки пъти с гориво 100 октана, гориво от друга верига и прочие (колата няма газ нито сега, нито преди това е имала)
Моля ако някой е срещал БУКВАЛНО СЪЩИТЕ СИМПТОМИ да ми драсне на ЛС или тук ... освен да сменя и датчика за температура на главата (под всмукатления колектор ) и да сменя и клапана който отговаря за бензиновите изпарения на резервоара , наистина нямам вече други идеи
---------------
след доста ровене тези дни и гледане на схеми в реалОЕМ съм набелязал за смяна и :
- Демфер на колянов вал (подозирам че ако има пукнатини бърка датчика на коляновия вал)
- бензинова помпа
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 167
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Здравейте, на компакта се получи вертикална пукнатина на предния прозорец, почти през средата, поради което вариантът с лепене отпада.
Имам няколко въпроса в тази връзка
1. Дали е по-добре да търся втора ръка стъкло, което макар и оригинално, пак ще е на около 30 години или да търся ново китайско;
2. При вариант "втора ръка" предните стъкла на всички е36 и на компакта еднакви ли са или компактът е уникат;
3. При вариант "ново стъкло" препоръчайте място в Пловдив, където могат да свършат работата и, евентуално препоръчайте марка, която няма да е колкото каляскат.
Ще бъда благодарен за всички отговори и предложения.
Имам няколко въпроса в тази връзка
1. Дали е по-добре да търся втора ръка стъкло, което макар и оригинално, пак ще е на около 30 години или да търся ново китайско;
2. При вариант "втора ръка" предните стъкла на всички е36 и на компакта еднакви ли са или компактът е уникат;
3. При вариант "ново стъкло" препоръчайте място в Пловдив, където могат да свършат работата и, евентуално препоръчайте марка, която няма да е колкото каляскат.
Ще бъда благодарен за всички отговори и предложения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани