разход на масло
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1642
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: разход на масло
Z3Ro* написа:При мен проблемът е локализиран и е в турбото - същото е след пълен ребилд миналия февруари, направен в Турбос Хют. Дадоха 2 години гаранция на хартия. Чух се с тях и казаха да им го пратя - ще видим как ще се развият нещата ...
Такааа, турбината си я взех от Турбос Хют и започнах да я карам на 06.06.2023г., като за монтаж ползвах препоръчан от тях човек/ към него нямам никакви оплаквани - доста съвестно се отнесе/.
Гаранцията не ми я признаха и ме накараха да платя допълнителни 620 лева за нова среда, като казаха, е турбинната перка е ударена от външно тяло и това не се покрива по гаранция. Аз се съгласих, защото към онзи момент турбината ми беше в сервиза им и нямах всичкото инфо, което имам сега. Та монтира ми момчето турбото на колата и почвам да се возя. Върнаха ми старата среда и още на момента ми направи впечатление, че не споменаха нищо за смяна на геометрия. Доколкото аз знам, няма как при удар на турбинна перка да не пострада и геометрията - на 39-ката сам си правих турбото и беше точно с такъв проблем, а геометрията беше и тя тотал...
Както и да е, човекът от Хют каза, че вероятно от вихрови клапи нещо се е отчупило, само че аз нямам такива - махнати са още в Германия. После каза подгревни свещи - електрод, само че моите ги смених и нямаше счупена.
Та карам си, докато в един момент установявам, че колата ми продължава да гори масло - между литър и два на 10к. Съответно дпф ми се цапа доста, аз почвам да търся други причини, защото съм сигурен в тая златна турбина, която платих два пъти в официален представител. Чак колектор с вихрови щях да купя онзи ден, но като за последно решавам да разкача, каквото мога, и да огледам. Свалям хобота от дебитомера, а на входа на турбото локва с масло, буквално... Викам си може да е от картерната, ще изчистя и ше запаля без хобота, за да изолирам картерната като опция. Паля и какво да видя - масълцееее. Това на снимката е за 15 секунди работа на място с две-три покачвания на оборотите до 2к. Правя аз клип и го пращам на боса от Турбос Хют. Той ми отговаря, че така, както си карам без хобота и форсирам, аз съм я счупил тая турбина... Нищо че без дебитомер вариантът да пренадуе на място е под 0 процента шанс, щото компа влиза в сервизна карта веднага. Та казвам му това последното, а той ме насочва да звънна в понеделник.
Аз съответно не виждам смисъл да се занимавам повече с тези факири, защото тая турбина за година и половина я плащах два пъти, като и двата пъти плащам за качване и сваляне. През този период, преди да се счупи след първия ребилд, пратих близък да ремонтира турбото си в този същия сервиз, като колата е Пежо 508. Неговата също се счупи повторно след няма и година, като и при него версията беше за външно тяло през топлата перка. На него пък нищо не са му върнали като сменена част.Към момента и неговата турбина свири като линейка, а за разход на масло не знае, щото кара много градско и не я следи още.
Та когато търсите къде да ребилдвате турбо, имайте предвид, че тези хора се пъчат с две години гаранция, но влагат среди Jrone/китайски масларници/ и шансът да ви уважат гаранция е НУЛА...
Понеже знам, че тук в Бг всяка подобна разправия е безсмислена, написах един ферман на английски до централата им в Белгия. Те директно са го метнали на тия мастъри в София и човекът даже ми пише, че ми бил казал да звънна в понеделник, а не да пиша мейли...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: разход на масло
Валът и гайката на турбото са силно подбити, се вижда от снимката. Може би за това не признават гаранцията.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1642
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: разход на масло
ивчо3 написа:Валът и гайката на турбото са силно подбити, се вижда от снимката. Може би за това не признават гаранцията.
Какво е силно?! Проблемът й е разход на масло - с налягането няма проблем никакъв... Ако има нещо подбито, няма да има и налягане. Разход на масло коментирах сега с тях, не са я гледали за механични удари, и не мисля да им я давам... Това подбитото си е тяхно творение и са се опитали да правят баланс, затова е там. Това все пак е компресорът, удар имаше предния път върху турбинната перка. От тая страна за да има подбито по оста, трябва да мине единствено през въздушния филтър - стандартните версии с вихрови клапи, изпускателни колектори, шайбички от всмукателния колектор и други подобни парчета не вървят от тая страна.
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: разход на масло
Да, стъргали са да отнемат материал и са опитали да направят баланс, но явно не се е получило, шом протича масло за 10000 км...
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1642
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: разход на масло
Най-интересното е, че на сайта им са написали как рециклиран от тях компресор е сравним с качеството на нов такъв, че предлагат уникална 2-годишна гаранция, но са забравили да добавят, че монтират среди Jrone - това са едни от най-големите масларници от Китай. Та който се чуди дали да ходи при тях, нека си провери предварително какво възнамеряват да му монтират, защото гаранция така или иначе не признават - човекът ми обяснява, че на място без дебитомер съм накарал това турбо със заводско качество, което е на втора смяна на среда при тях в рамките на година и половина, да протече, и то при положение че колата е сток, а средата е на 6 месеца няма...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани