България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ми потърси ТНТ.... какво дават и какво се случва в реалността малко се разлинават числата. + времето за реакция прочете ли ?
Хубаво не са 25 метра. 12 са, средно. Така доволен ли си?
едит. Разликата от 50 до 0 и 60 до 0 не е 1-метър. А няма какво да добавиш щото и ти си от рацерите дет сичко им пречи.
Хубаво не са 25 метра. 12 са, средно. Така доволен ли си?
едит. Разликата от 50 до 0 и 60 до 0 не е 1-метър. А няма какво да добавиш щото и ти си от рацерите дет сичко им пречи.
Последна промяна Моджо на 15 Апр 2024, 16:22, променена общо 3 пъти
Хм,хм...
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 275
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Kroki написа:Тежък случай е това твоето философстване.
Нямам какво да добавя
- ///eMo
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Извод - инфраструктурата си е супер, просто в другите столици в Европа ги подготвят за състезания и затова са по-добре.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Извод - не е толкова зле колкото я изкарвате, а че може да е по-добре - да, може. И откъде тръгна всичко от кръговото на Ломско шосе
А ТНТ да си пущи един конвертор или да си го сметне с елката колко аджеба минава една кола движейки се с 60км/ч за 1 секунда па после да пише.
Аз понеже не мога да смятам с елка, го изкарах на компа почти 17 метра. Та времето за реакция може да ви се види нищожно, ама не е 0. 0,5 секунди / а средно е около 1 та и отгоре/ да са и те ти ги 8 метра. Бля бля....ай че се нервирах.
Аз пак си баем, че явно съм се изразил неправилно. Значи движейки се с 60 имаш 1 секунда да реагираш 16 метра и още 7-8 да спреш колко стават бе да го ева. Не били 20++ метра, а. Средното ми време за реакция га карах професионалните курсове на една машина бяха 0.8, 0.9 и това е кога съм бил на 18 и знам какво ме очаква. Аз съм бил философ.
А ТНТ да си пущи един конвертор или да си го сметне с елката колко аджеба минава една кола движейки се с 60км/ч за 1 секунда па после да пише.
Аз понеже не мога да смятам с елка, го изкарах на компа почти 17 метра. Та времето за реакция може да ви се види нищожно, ама не е 0. 0,5 секунди / а средно е около 1 та и отгоре/ да са и те ти ги 8 метра. Бля бля....ай че се нервирах.
Аз пак си баем, че явно съм се изразил неправилно. Значи движейки се с 60 имаш 1 секунда да реагираш 16 метра и още 7-8 да спреш колко стават бе да го ева. Не били 20++ метра, а. Средното ми време за реакция га карах професионалните курсове на една машина бяха 0.8, 0.9 и това е кога съм бил на 18 и знам какво ме очаква. Аз съм бил философ.
Хм,хм...
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не било зле. Ама то по-зле няма някъде. Даже на черен път се спира по-добре отколкото на стъкления асфалт у нас.
Редовно с 50км/ч при рязко натискане на спирачка и се усеща абс.
Мен ме интересува дали Моджи е карал в чужбина, според мен не.
Сцеплението е нулево. Спирачния път е поне х2 спрямо чужбина, това е.
Редовно с 50км/ч при рязко натискане на спирачка и се усеща абс.
Мен ме интересува дали Моджи е карал в чужбина, според мен не.
Сцеплението е нулево. Спирачния път е поне х2 спрямо чужбина, това е.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да, карал е Моджо в чужбина и не веднъж. Редовно в Гърция, но не само там.
Ся катл се върна от Румъния по другата седмица ме питайте и за там.
Ся катл се върна от Румъния по другата седмица ме питайте и за там.
Хм,хм...
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо написа:Да, карал е Моджо в чужбина и не веднъж. Редовно в Гърция, но не само там.
Ся катл се върна от Румъния по другата седмица ме питайте и за там.
остави хората на мира да си тестват спирачките, абс-а, буксуването и метлите в градски условия
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Двигателист
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Проблемът на кръговото на автомагистрала Струма, за което говори Вичо (клипът, който е пуснал), е че е с овална форма, а не окръжност. И когато някой, особено, ако е със състезателни наклонности, се напъне по големия радиус се изнендва, когато радиуса на кривата започва неприятно да намалява и в зависимост от това колко се напънал и какво се приложи на педалите и волана от въпросният състезател следва недозавиване, презавиване, „камшици“ и прочие и неприятен завършек във външната, или вътрешната канавка. Просто големия радиус позволява доста по-висока скорост от малкия. Хубавото е, че се минава без пострадали, защото е широко и канавките са плитки и плавни, а стълбовете падат с поглед.
Между другото и съседното кръгово (за Люлин и Хоум макс) е овално и стават аналогични изпълнения, но понеже е по-малко и скоростта, дори и с бмв няма как да е много висока та няма сакатлъци. Но пък там има бордюри и от практикуването на спорт страдат джанти и носачи.
Между другото и съседното кръгово (за Люлин и Хоум макс) е овално и стават аналогични изпълнения, но понеже е по-малко и скоростта, дори и с бмв няма как да е много висока та няма сакатлъци. Но пък там има бордюри и от практикуването на спорт страдат джанти и носачи.
Лудия.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alekangg написа:Редовно с 50км/ч при рязко натискане на спирачка и се усеща абс.
Ако редовно при шофиране с 50км/ч ти се налага да натискаш рязко спирачката значи имаш проблем с шофирането по принцип....
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- dhtj
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз със спирането нямам проблеми, щото си оставям голяяяма дистанция отпред, а и сякаш умея да чета ситуациите и знам какво ще стане предварително, та почти никога не ми се е налагало да спирам аварийно.
Но е факт, че асфалта в повечето големи градове, особено в софия е тотал щета. Дори без кола, само като пресичаш с обувките си усещаш, че е хлъзгаво.
Но е факт, че асфалта в повечето големи градове, особено в софия е тотал щета. Дори без кола, само като пресичаш с обувките си усещаш, че е хлъзгаво.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Хубаво четеш мисли, аз също се мъча и успявам донякъде, както и всички тук, но няма как да работи винаги това защото едно, че хората сме различни и друго, че реагираме по различен начин в различни ситуации.
Моят инструктор още на Б едно време ми викаше нещо, което запомних и се старая да прилагам, а именно "може да си готов за милион ситуации, но винаги идва милион и първата". Това ми отне доста време да го схвана. Не ме разбирайте погрешно, буквално ми беше ясно какво значи, но с времето видях, че не съм го схванал, та така до ден днешен. Всеки ден го схващам още и още или ако не е всеки ден, то след определено време защото караш ли много като време, то виждаш много. Колкото по-бързо караш през това време, толкова повече ситуации излизат дори без да си виновен ти. Пример при ограничение 90 ако караш с 60 ситуациите са едни, със 70 други, с 80 други и все не си в нарушение, тоест не си виновен, но...
Та колкото и да не ми е приятно да го призная, Моджо и Вичо са прави, като да натъртя, аз не съм от техния отбор на каране през цялото време. Тоест на пътя обичам често да си преценям и може в 90% от случаите да съм като овчица, но те другите 10 стигат за да бъда заклеймен по всякакъв начин като типичен преценяч.
И да, не се хлъзга когато караш с подходяща скорост, без значение какъв е асфалта. 2019-та в началото като си бях взел колата от случката с коня беше с летни гуми и излезнах в началото на януари, беше топло, но...изведнъж беше сковало точно сутринта пък. И си карах така в мъглата, отдолу лед, имаше 5-6 преценячи, които се бяха настанили един в друг. Ами аз не се надъних, единия даже го познавах и после го питах как е станало, той беше 6-тия. Ами пазел дистанция, ама не можал да спре. Е, значи викам като е хлъзгаво пази повече. Аз лично като слезнах на ПТП-то им щях да падна пеша, че се хлъзгаше така много и се хванах за вратата.
Та от там насам всички неща са второстепенни и просто не сме подготвени.
Да, може да е по-добре асфалта и пътя като общо понятие, но това не определя по никакъв начин способността ти да преценяш.
Но Моджо го обяснява така малко, че става леко дърлене, с неподходящ тон и импулс в изказа и без подбор на думите, та затова му скочихме тука на бой.
Моят инструктор още на Б едно време ми викаше нещо, което запомних и се старая да прилагам, а именно "може да си готов за милион ситуации, но винаги идва милион и първата". Това ми отне доста време да го схвана. Не ме разбирайте погрешно, буквално ми беше ясно какво значи, но с времето видях, че не съм го схванал, та така до ден днешен. Всеки ден го схващам още и още или ако не е всеки ден, то след определено време защото караш ли много като време, то виждаш много. Колкото по-бързо караш през това време, толкова повече ситуации излизат дори без да си виновен ти. Пример при ограничение 90 ако караш с 60 ситуациите са едни, със 70 други, с 80 други и все не си в нарушение, тоест не си виновен, но...
Та колкото и да не ми е приятно да го призная, Моджо и Вичо са прави, като да натъртя, аз не съм от техния отбор на каране през цялото време. Тоест на пътя обичам често да си преценям и може в 90% от случаите да съм като овчица, но те другите 10 стигат за да бъда заклеймен по всякакъв начин като типичен преценяч.
И да, не се хлъзга когато караш с подходяща скорост, без значение какъв е асфалта. 2019-та в началото като си бях взел колата от случката с коня беше с летни гуми и излезнах в началото на януари, беше топло, но...изведнъж беше сковало точно сутринта пък. И си карах така в мъглата, отдолу лед, имаше 5-6 преценячи, които се бяха настанили един в друг. Ами аз не се надъних, единия даже го познавах и после го питах как е станало, той беше 6-тия. Ами пазел дистанция, ама не можал да спре. Е, значи викам като е хлъзгаво пази повече. Аз лично като слезнах на ПТП-то им щях да падна пеша, че се хлъзгаше така много и се хванах за вратата.
Та от там насам всички неща са второстепенни и просто не сме подготвени.
Да, може да е по-добре асфалта и пътя като общо понятие, но това не определя по никакъв начин способността ти да преценяш.
Но Моджо го обяснява така малко, че става леко дърлене, с неподходящ тон и импулс в изказа и без подбор на думите, та затова му скочихме тука на бой.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1534
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Подобна 'пързалка' съм виждал в Александрополис. Едвам стоиш наистина... Става дума за износен и излъскан асфалт, не за заледен!
Малко да 'променя' последната насока на темата - Колеги, поне вие от форума, когато карате зад мотор, оставяйте малко по-голяма дистанция между МПС-тата. Не му се лепвайте на гърба... Над 95% от нормалните мотористи, ако ги застигнат, ще ви махнат да ги изпреварите в първия удобен момент! Ако видите, че ви застига мотор, а сте в колона от автомобили (т.е. ясно е, че няма да ги изпреварвате скоро), оставете малко по-голяма дистанция до предния така, че мотора да ви изпревари спокойно и да може да се прибере. Не се залепвайте за предната кола.
Малко да 'променя' последната насока на темата - Колеги, поне вие от форума, когато карате зад мотор, оставяйте малко по-голяма дистанция между МПС-тата. Не му се лепвайте на гърба... Над 95% от нормалните мотористи, ако ги застигнат, ще ви махнат да ги изпреварите в първия удобен момент! Ако видите, че ви застига мотор, а сте в колона от автомобили (т.е. ясно е, че няма да ги изпреварвате скоро), оставете малко по-голяма дистанция до предния така, че мотора да ви изпревари спокойно и да може да се прибере. Не се залепвайте за предната кола.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мислех да не пиша ама ме можах да се сдържа. Обяснявам пак за неразбралите. Тъкмо беше започнало да вали а знаете какъв става асфалта тогава. Да, аз сбърках и това е ясно. Мисълта ми беше, че дори и дребни грешки са опасни защо пътя пречи вместо да помага. Определено не очаквах с ниска скорост това да се случи. После като си направих анализ си видях грешките ама все тая ако се бях блъснал. Вече бях започнал да си оплаквам фаровете.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Поднасяла ми е кола с 20 на мокър път на бавен завой, задействал ми се е абс също на подобно място с ниска скорост, нормално е да се случи когато имаш филм между гумата и пътя, бил той от вода, прах, кал, масло или съвкупност от тия. Но пак е до рутинна преценка, която правиш на база минали неща, тоест такъв завой съм го минавал с 40 на мокро, значи сега с 20 няма да има драми. И следва лека изненада. И с 10 ми се е задействал зимата на лед по надолнище, буквално карах с 1 за са се придвижва като преди това от 10 до 1 ми се стори мнооооого бавно "спиране", понеже колата се тътрузеше сигурно 20 метра и късмет, че нямаше коли. Това беше преди около 15 години някъде.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]