Гарнитура на глава за смяна - как да разбера????

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Гарнитура на глава за смяна - как да разбера????

Мнение от noiseless » 12 Юни 2007, 10:57

Привет,
Наскоро питах за добър сервиз за смяна на гарнитура и евентуално на глава на 525тдс '98.
Един приятел ме прати при негов стар познат майстор - Иван от Враждебна. Човекът ми направи много добро впечатление и след повече от час разговори си оставих колата при него.
Проблемът обаче е, че май.....няма проблем!
Нека да обясня - преди да купя колата я тествахме в Камор. Там наред с някакви стари неактуални комп. грешки и разтропана биалетка ми казаха, че има газове в охл. с-ма. Аз бая се стреснах, а продавача каза, че е сигурен в колата си и не вярва на Камор и предложи да отидем за второ мнение в Супер-Дизел. След 10 мин. работа и форсиране на място майсторът там каза, че маркучите не се надуват, антифриза не е мътен и няма газове - ШАХ!
Тогава аз настоях да я проверим в трети сервиз - Алком в Борово. Там монтъора извади нещо като голяма пипета с две отделения със син лакмус вътре и ми обясни, че ако има CO лакмуса трябва да се оцвети в жълто. В нашия случай лакмуса се оцвети в жабешко зелено и майстора каза: "зелено, жълто - щом се оцвети значи има газове!". Това убеди и мен и продавача, че все пак има проблем - спазарихме по-ниско цената и аз купих колата с намерение да я оправя.
Добре, ама Иван вчера юрка колта 20 мин. напред-назад и на място и според него колта не надува маркучите. Изтегли от антифриза в една стъклена колба и той е прозрачен и чист без сажди (аз съм изминал вече 250км). Погледна вътре в казанчето и каза, че му вижда дъното т.е. не е мътно.
Е, кажете сега какво да правя и на кой да вярвам?!?
Да я отварям ли тая глава или не?
Готов съм да дам някой лев да сменят гарнитурата и да съм сигурен, но дали няма да е излишно - все пак не мога да направя колата нова?

Въпреки всички диагнози при двучасово каране онзи ден из центъра с надут климатик колата леко започна да загрява - стрелката на уреда се отклони към "1 часа", и като че ли колата загуби мощност и климатика започна да духа по-топло, след малко обаче стрелката се върна пак на "12 часа" и ми се стори, че всичко си тръгна по старому.
Може да е било мое въобразяване (все още не познавам добре автомобила) или понеже датчика за външна темп. показва -40 да обърква по някакъв начин климатроника, но според мен има нещо не нормално и може би някакъв проблем, но дали е от глава и гарнитура - какво мислите вие?

Благодаря предварително за съдействието!
Иво

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 11.06.2007
Местоположение: Бургас

Мнение от dim_67 » 12 Юни 2007, 19:00

Здравей приятел. Със сигурност имаш голям проблем. Или гарнитура или пукната глава, независимо че не надува. Стрелката на температурата въобще не трябва да се отклонява от 12ч, независимо колко е работела на място(с климатик или без). Но нека първо да проверят перката - силикона и изтича и започва да се върти с по малки обороти. Този мотор е таралеж в гащите. И аз минах по този път. Едвам докарах колата от София до Бургас. Провери и водната помпа -на този модел помпата е с пласмасово колело (пропелер) и от флуида се износват лопатките.
Стискам ти палци да е нещо малко, иначе цената е 3000лв. :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 12 Юни 2007, 19:19

Всеки минава рано или късно по тоя път. :confused:
Аз оправих главата и смених гарнитурата за 700лв с работа,преди да оправям главата температурата се вдигаше .След като оправих главата,пак имах проблеми с температурата,но този път ту ми се вдигаше ту ми се връщаше в средата,оказа се че е силиконовата перка,за 220лв взех една чисто нова оригинална и сега всичко е ок :)
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 11.06.2007
Местоположение: Бургас

Мнение от dim_67 » 12 Юни 2007, 19:36

Винаги съм казвал че София си е София.Тука сме едно голямо село и като те хванат ти дерят кожата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 12 Юни 2007, 19:56

А аз вече се бях зарадвал, че ще ми се размине...
Но как хем изпуска газове, хем не се надуват маркучите - нали налягането в цилиндрите е голямо и би трябвало да отиде и в охл. с-ма?!? Да не би капачката на разшир. съд да изпуска по-голямото налягане?
Eno, къде ти направиха ремонта за тези пари и как го диагностицира?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 12 Юни 2007, 19:59

Майсторът каза, че ще провери първо силиконовата перка, водната помпа и термостата и ще почисти радиаторите отвън и пак ще тестваме.
Дано е нещо по-дребно!

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Мнение от sachs » 12 Юни 2007, 20:19

и маистора ти ше ги смени тия работи,ти ше си ги платиш като пич и на финала ше каже: сори бате обаче ти е цъфнала главата...
кажи му направо да се захваща със свалянето и.и като я свали при светла в надежда да я снима двустранно и тогава вече със сигурност ше знаеш дали е глава или гарнитура

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 13 Юни 2007, 8:15

Добре! А вслучай, че температурата стои закована на 12 ч., има газове в антифриза (индикатора става бледо син), надува маркучите, има малък разход на антифриз (около 100 мл на 1000 км.), няма бели пушеци от ауспуха, антифриза е чист, в маслото няма пяна или антифриз и не увеличава нивото си, има съвсем лека загуба на мощност? (Компресия не съм мерил.)
Достатъчна диагноза ли е за смяна на гарнитура или ремонт на главата?
Изображение
ИзображениеИзображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 13 Юни 2007, 9:08

sachs написа:и маистора ти ше ги смени тия работи,ти ше си ги платиш като пич и на финала ше каже: сори бате обаче ти е цъфнала главата...
кажи му направо да се захваща със свалянето и.и като я свали при светла в надежда да я снима двустранно и тогава вече със сигурност ше знаеш дали е глава или гарнитура

Айде бе стига сте шашкали човека нека направи тия работи които му е казал майстора и от които е най-вероятно да е проблема и тогава да мисли за глава.А и тия пари кадето ще ги даде за профилактика така или иначе пак трябва да ги даде след евентуален ремонт на главата за да му е мирна главата.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 13 Юни 2007, 9:10

pazokolarov написа:Добре! А вслучай, че температурата стои закована на 12 ч., има газове в антифриза (индикатора става бледо син), надува маркучите, има малък разход на антифриз (около 100 мл на 1000 км.), няма бели пушеци от ауспуха, антифриза е чист, в маслото няма пяна или антифриз и не увеличава нивото си, има съвсем лека загуба на мощност? (Компресия не съм мерил.)
Достатъчна диагноза ли е за смяна на гарнитура или ремонт на главата?

Намен така ми правеше като имах лек теч на антифриз и докато го открия си видях в чудо ;) и дори като имаше въздух в системата двигателя почваше да ми прекъсва леко :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 13 Юни 2007, 13:51

dinozab написа:Намен така ми правеше като имах лек теч на антифриз и докато го открия си видях в чудо ;) и дори като имаше въздух в системата двигателя почваше да ми прекъсва леко :shock:
В смисъл имал си газове в антифриза, главата е била в ред и си сменял само гарнитура или теча е бил само отвън, някъде по двигателя?
Изображение
ИзображениеИзображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 13 Юни 2007, 13:54

pazokolarov написа:
dinozab написа:Намен така ми правеше като имах лек теч на антифриз и докато го открия си видях в чудо ;) и дори като имаше въздух в системата двигателя почваше да ми прекъсва леко :shock:
В смисъл имал си газове в антифриза, главата е била в ред и си сменял само гарнитура или теча е бил само отвън, някъде по двигателя?
От едно съединение капеше по малко и естествено системата взимаше въздух и надуваше. Иначе нито гарнитура съм сменял, нито глава съм правил. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 13 Юни 2007, 14:17

dinozab написа:От едно съединение капеше по малко и естествено системата взимаше въздух и надуваше.Иначе нито гарнитура съм сменял нито глава съм правил ;)
И си проверявал антифриза за СО (газове) и си имал?
Защото при мен надува здраво маркучите, е не чак на камък ама се втвърдяват.
Странно ми се вижда.
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 13 Юни 2007, 14:40

Е то не е ли нормално като загрее колата малко да се втвърдят мъркучите? Все пак нали охладителната течност (антифриза) е под налягане.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 13 Юни 2007, 14:42

pazokolarov написа:
dinozab написа:От едно съединение капеше по малко и естествено системата взимаше въздух и надуваше.Иначе нито гарнитура съм сменял нито глава съм правил ;)
И си проверявал антифриза за СО (газове) и си имал?
Защото при мен надува здраво маркучите, е не чак на камък ама се втвърдяват.
Странно ми се вижда.

Въздух имах колега не съм писал че СО съм проверявал ;)

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook