Проблем с оборотите когато климатика работи

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 25.01.2008

Проблем с оборотите когато климатика работи

Мнение от fleppy » 12 Апр 2008, 17:06

Здравейте на всички.
От известно време стана необходимо да си включваме климатиците, та в тази връзка имам едно въпросче. Забелязал съм, че когато климатика работи, от време на време се усеща едно прекъсване в оборотите и колата леко се разтриса(това е в следствие на прекъсването). Честотата на тези прекъсвания варира от 7-10 до 20-30 секунди, в зависимост от това колко е натоварен климатика. Като че ли има някаква клапа или някое моторче, което точно в този момент се включва/изключва и това взима за момент от мощността на мотора. Това се забелязва само когато мотора работи на обороти, в движение не се усеща такова прекъсване. Та въпроса ми е някой забелязал ли е такова нещо, някой има ли представа от какво може да е?
Колата е 320д '99 (136 кс), колата принципно работи перфектно.

btw, също така когато климатика работи(сако тогава), при изфорсирване се чува едно виене/бучене, изглежда като ремъка на климатика да е за смяна, казвам го ако това може да има някаква връзка с горния проблем.

Благодаря на всички отговорили.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 12 Апр 2008, 17:30

Когато се включи компресора за да охлажда и при мен се чува едно леко виене, само че е много тихо и трябва да се заслушаш за да го чуеш. Провери си ремъка, но имай предвид, че щом работи, компресора издава лек шум. Компресора или е натоварен /работи/, или не е /не работи/. Това не ти е инверторен климатик за вкъщи :D При мен няма притрисане и не мени обороти. Обаче се сещам, че ми притрисаше като изключа от скорост и започна да спирам, преди да изолирам АГР клапана. Провери дали нямат връзка двете неща.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 16.10.2007

Мнение от Analyst » 12 Апр 2008, 22:26

Според мен е дебитомер. Един съсед имаше абслютно съшия проблем, само че на него му гаснеше и колата в движение. Не знам при теб да ли гасне.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 25.01.2008

Мнение от fleppy » 12 Апр 2008, 23:09

Не знам какво общо може да има дебитомера.. Както каза baga, компресора на климатика се включва от време на време и точно когато това стане, нещо изсмуква мощността на двигателя, но за гаснене и дума не може да става. Пробвал съм да въртя волана от пълен ляв на пълен десен и обратно когато колата е на обороти, и пак няма абсолютно никакво колебание в оборотите. Не знам защо точно при включването на компресора двигателя толкова се натоварва. Освен този, нямам никакви други проблеми с оборотите или с мощността. Има още нещо, но не знам доколко то има нещо общо с този случай - когато колата се движи с повече от 2-5 км/ч то държи малко по-високи обороти - около 800, в момента в който спра на място и оборотите стават 700, тръгна ли пак се вдигат, но имам чувството, че това е нормално, че така трябва да е, но няма как да знам кое е нормално и кое не.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Бургас
Кара: E46 320dA '02

Мнение от Константинов » 14 Апр 2008, 16:05

Аз мисля, че това е нормално. Все пак компресора на климатика консумира някаква мощност и трябва да дойде от някъде. Има марки автомобили при които климатика "изяжда" до 20% от мощността. Колкото е по-слаб мотора, толкова повече се усеща тази липса на мощност и най-вече при работа на мотора "на място". Може би, който кара 760i, няма такъв проблем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 16.10.2007

Мнение от Analyst » 14 Апр 2008, 16:28

fleppy написа:Не знам какво общо може да има дебитомера..

Занимавам се с оценка на акции, а не с ремонт на коли, така че единственото, което мога да споделя, като опит са наблюденията ми над проблеми на други хора. Просто споделих, че един съсед имаше такъв проблем, който се реши със смяната на дебитомера. Не знам твоя случай какъв е но най-добре отиди някъде да ти направят диагностика.
Момчета това е BMW, климатика няма как да натоварва двигатея в такъв размер, за да губи мощност. Това не е Голфче 3ка 1.4 моно инжекция.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 7.05.2007
Пол: Мъж
Кара: e39 530d

климатик

Мнение от nemogabg » 16 Апр 2008, 0:54

климатика на всяка една кола товари двигателя в някаква степен,до колкото разбрах колега колата ти е дизел,което означава че нетрябва в никакъв случей да ти мени оборотите на празен ход.Компресора винаги включва и изключва когато направи необходимото налягане.Аз карам Е36 318i и сваля сувсем малко от оборотите когато включи климатика и то с около 30-50 оботота,но само първоначално тоест ако е работила на 850 оборота преди да включи климатика,когато включи падат на 800 и така стои и вече включи невключи си стоят така на 800.Такаче виж първо дали е така при теб,ако е така няма проблеми караш и това е.А искам да допулня и още нещо видях че някои питаше дали е нормално като караш и си на свободна колата да е с малко по-високи обороти.Да трябва да с по-високи обороти понеже има агрегати които товарят двигателят,като хидравлика на волана на спирачките климатика също и куп други консумации както и на ток,и това е с цел безопасност,представиси ако автомобилът изгасне по време на движение за това са малко повече за всеки случей.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Мнение от IvaN66 » 16 Апр 2008, 16:34

Винаги когато се включи компресора се добавя съпротивление на двигателя.Електрониката го отчита и прави корекции в работата на празен ход.Ако двигателя е с голям запас от мощност не се усеща на оборотомера.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 04 Юни 2009, 14:37

и при мен понякога макар и рядко притриса колата като седи на едно място. Колега автор, знам за какво говориш. Според мен нито е дебитомер, нито е нормално. Това май е някаква загуба на мощност, дори не е при включване и изключване на климатика. Също така смятам, че има нещо общо с притрисането след изключване от скорост.
и вече не знам дали не е някаква загуба на компресия в самият мотор.. :( Защото забелязах, че изпушва повече, което вероятно е влошено изгаряне, което вероятно е загуба на компресия...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 04 Юни 2009, 17:03

Колега, след като чак толкова осезаемо усещаш загубата на мощност в мотора при пускане на компресора и след като чак толкова се чува виене от него, значи съвесем категорично мога да ти заявя, че има проблем с компресора. Не е нито дебитомер, нито нищо, ами си е компресор. Значи трябва да се проверят следните неща:
1. Да се източи системата с фреона и да се вкуумира наново, както и да се види какво е състоянието на маслото в компресора. Има вероятност в системата да става много високо налягане, което се усеща точно по този начин, защото товари много, демек се получава хипер компресия вътре. Причините за това може да са най-различни. Слага се масло, налива се фреон и се пробва. Би трявало да утихне след това компресора и да заработи нармално.
2. Може да има позапекал лагер на компресора, но не мисля, че това би се отразило толкова на мощността, по-скоро ефекта би бил само звуков.

За мен по-вероятна причина за симптома ти е първата.
Препоръчвам ти да си намериш своевременно сервиз за климатици добър и да не включваш компресора докато не го погледне специалист, защото ако е първата възможност вероятността да си скапеш компресора напълно и непоправимо е голяма, после ще се наложи да купуваш нов. За мен това че има такъв ефект върху двигателя този компресор ме навява на мисълта, че все още той може да прави компресия и не се е скапал. Но това няма да продължи дълго, ако го напъваш.

Това е от мен, после пиши какво е било!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 04 Юни 2009, 17:55

колега, проблема не е в компресора на климатика. Така си мисля, защото моят си се чува, но не кой знае колко силно. Какво друго може да е - нещо по мотора да не е наред? знам ли..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 04 Юни 2009, 21:10

Браво на колегата Slitter абвослютно точно им оговори щом се товари двигателя и толкова се усеща най-вероятно проблема е в някой лагер на компресора случва се толкова да запече че даже изхвърля или къса ремъка, а за шумовете обикновенно са или от износен компресор или от лагер иначе не трябва да има никакви шумове.
А иначе за оборотите когато се включи комплесора се вдигато леко около 900 колата се стреми да компенсира на празен ход натоварването.
Плюс това единствената електроника на самия компресор е електромагнитния съединител, но самия съединител не е голям консуматор неговата роля е само да включи компресора натоварването идва от това че двигателя върти още един агрегат който прави голямо налягане казано по просто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 04 Юни 2009, 21:11

А забравих шум може да има и от обтежната ролка на ремъка проверява се първо тя като се откачи ремъка и завъртите ролката не трябва да шуми и да има луфт.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 04 Юни 2009, 23:36

Значи, споменах точка първа от предишния ми пост, защото при мен бе абсолютно същото преди да се направи цялата интервенция с фреона наново. Според хората от сервиза в системата имало навлязъл въздух, а от там високото налягане, което се отчиташе в манометрите на машината показваха 30 и повече бара, което от своя страна би могло да се нарече почти еквивалент на хидравличен удар, както бе споменал колегата ОЦИ за това в една друга тема. Ефекта е при това положение е точно този: товари се компресора прекалено много и започва да издава едно много гадно и силно виене, което между другото се усеща повече вътре в купето, отколкото при самия двигарел. Ето защо и на двигателя му става доста трудно да върти този агрегат и дори компенсаторните няколко стотин оборота при включване не могат да компенсират голямото натоварване. Дано успях да го обясня що годе правилно, за да ме разберете. След извършването на нормалното обслужване на системата, както е по каталог в миг виенето и натоварването изчезват, поне при мен така се получи. В купето вече едвам се чува включването на компресора, а реално това почти не се усеща в мощността на двигателя, макар да съм с 1.9 бензин.

Разбира се остава възможността да е лагер, който е запекъл до такава степен, че да мъчи двигателя, но идеята ми бе нещата да се степенуват, за да не се налага човека да дава излишни пари за сваляне, махане, после качване. Нека това стане ако се наложи, но за целта трябва специалист.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 04 Юни 2009, 23:41

ок, ако отида да ми включат климатика към машина да видят как е фреона, ще видят ли дали налягането е нормално и ако не да направят наново пълненето? Ако налягането е нормално - значи не е това проблема и оставал лагер. Така ли е?

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook