Проблем с вентилатора на климатроника

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Проблем с вентилатора на климатроника

Мнение от aleks_al » 26 Юли 2008, 9:34

Бях на морето тези дни и в най-голямата жега спря да върти мамка му и прасе :( От време наврене, ако е пуснат климатроника, тръгва сам за малко и пак спира..днес ще се опитам да разглабям, но исках да попитам някой брат по съдба..лесно ли се сваля вентилатора на климатроника, четките на двигателя сменяеми ли са или немецът е решил да ги капсолова заедно с корпуса за по-сигурно и дали има вероятност проблемът да идва от управлението на климатроника, независимо че на дисплея ми дава отметките за работещ вентилатор?! На всеки, който можа да даде акъл благодаря в аванс ;)

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3022
Регистриран на: 28.11.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3
Мечтае да кара: ///М3

Мнение от Гецата » 27 Юли 2008, 22:01

таралежа е заминал детска болест при Е46 :(
Изображение
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Бургас
Кара: E46 320dA '02

Мнение от Константинов » 28 Юли 2008, 13:03

Гецата написа:таралежа е заминал детска болест при Е46 :(

Как се ремонтира или трябва да се смени? Вчера и моя спря, а от Созопол до Бургас беше ад. :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: РВ
Пол: Мъж

Мнение от alexandrovi » 28 Юли 2008, 13:54

колеги,заминал ви е електронния блок за управление на вентилатора демек таралежа не подлежи на ремонт ,моя го сменях преди месец и стария го разглобихме с научна цел не става има в бош струва към 160лв смяната изисква 15мин и две видии.успех.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Мнение от aleks_al » 28 Юли 2008, 14:29

alexandrovi написа:колеги,заминал ви е електронния блок за управление на вентилатора демек таралежа не подлежи на ремонт ,моя го сменях преди месец и стария го разглобихме с научна цел не става има в бош струва към 160лв смяната изисква 15мин и две видии.успех.
Колега, а би ли обяснил къде точно се намира този "таралеж" и как се стига до него?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: РВ
Пол: Мъж

Мнение от alexandrovi » 28 Юли 2008, 19:57

сваля се жабката намира се в централната конзола зад радиото,най-добре ползвай търсачката има подробни схеми пиши ,,таралеж,,и и ще излезнат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Бургас
Кара: E46 320dA '02

Мнение от Константинов » 29 Юли 2008, 13:06

Вчера смених "таралежа" - 185 лв.(6 мес. гаранция) + 40 лв. труд.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Мнение от aleks_al » 29 Юли 2008, 14:38

Константинов написа:Вчера смених "таралежа" - 185 лв.(6 мес. гаранция) + 40 лв. труд.
Колега, след тази смяна вентилаторът работи ли добре вече?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Бургас
Кара: E46 320dA '02

Мнение от Константинов » 29 Юли 2008, 15:37

aleks_al написа:
Константинов написа:Вчера смених "таралежа" - 185 лв.(6 мес. гаранция) + 40 лв. труд.
Колега, след тази смяна вентилаторът работи ли добре вече?

Без забележки! Стига да е здрав! Както колегата по-горе писа, този "таралеж" е електронния блок, който управлява вентилатора. Майстора първоначално твърдеше че, колкото и да е скапан, на мах. степен трябва да "зацепва" и първата му диагноза беше "изгорял колектор на вентилатора". Не се ремонтира. Сменял се много трудно. Сваляло се цялото табло и две кофи пот. Но после извади някакъв полуработещ "таралеж", включи му буксата и вентилаторът тръгна. После се обади в някакъв магазин, едно такси доносе нов "таралеж" и така.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 12.03.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от Agande » 29 Юли 2008, 18:01

Таралежа колеги, се намира зад централната конзола.
Махате жабката и поглеждате вляво долу. Има едно моторче и зад него е закачен таралежа, на две видии. Развивате, махате таралежа, слагате новия и сте готови. за 30 мин работа някъде
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 29 Юли 2008, 21:31

Този таралеж вентилаторчето ли играе че мойто скърца като е на по ниски обороти :shock:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 30 Юли 2008, 8:03

....това упражнение го правих на едно ауди и там се сваляше наистина цялото табло! явно при е46-цата е по-добре измислено! а това моторче, което гори, не може лида се сменя отделно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 30 Юли 2008, 9:37

аз 3 пъти махах жабката и неможах да го открия тоя таралеж ,някой иначе беше казал , че са му го ремонтирали , ако не се лъжа колега от Пловдив и в една от темите и Кобра беше писал , че са му го правили и около 30 лв струвал ремонта ...
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 2.09.2007

Мнение от aleks_al » 30 Юли 2008, 9:39

И така да резюмирам накратко информацията до момента:
1) вентилатора на климатика се сваля сравнително лесно, като до него се стига откъм страната на двигателя..ако някой има нужда или интерес мога да му обясна по-подробно какъв е порядъка..работата е за около 30 мин.;
2) корпусът на вентилатора е капсолован..четките и лагерите не подлежат на замяна..единствената манипулация която може да се извърши е леко зачистване на колектора;
3) захранването на вентилатора е чрез директен (+) през предпазител 40А (51 позиция на 'дъската' с бушоните)..(-) се подава през силов регулиращ блок, така наречения "таралеж" - предполагам че представлява вид резисторна каскада, която се управлява електронно от УБ на климатроника, като целта е плавно изменение на оборотите на вентилатора в зависимост от задаваните автоматично или ръчно стойности;
4) този 'ежко' го има във "Вари 2000" и струва 151 лв..преди да отида към смяната му ще си поиграя малко със стария макар да съм сигурен че хитрия немец го е направил и него ремонтно непригоден..гадняри :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: РВ
Пол: Мъж

Мнение от alexandrovi » 30 Юли 2008, 22:32

:yes: :yes: -моя стария го разглобихме с много отворен жичкаджия ама нейсе не става мамка му и прасе.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook