Как да отворя шибедаха?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Как да отворя шибедаха?
Здравейте колеги, свалих шибедаха преди малко, как да го разглобя??? Ще трябва ли да му пусна ток? Проблемът е, че само напред/назад се отваря, не ще да си повдига задната част. Електрически е.
We love you Ronnie!
колега поразпитаи тук . мисля че имаше някои които ги прави, но е много деликатна работата. по добре да си спестиш всичко си купи един от една морга и му монтираи моторчето ти . става и на ръчния даже. забъркваш 100 грама боя и става същия цвят като колата ти. аз поне моя така го оправих че го бяха съсипали някакви кретени .. сега е ок и си работи супер. излезе ми 100 всичко някъде. дано да намериш евтин че много се насират с цените някои
- pistata9889
- ентусиаст
-
- Мнения: 1288
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Пловдив,Р.Конаре
- Пол: Мъж
- Кара: Камион колкото читалището...
Само марката е цена,а Шефчето както знам и тои не е в БГ така,че и при него ефтин няма да има.Така,че ако някои може да помогне да помага с нещо самостоятелно за оправяне на проблема.И моя е така само,че на горе се отваря а на зад не се пребира,механичен е.
Когато трябва да вземеш решение относно една страна,изслушай и другата,може нейната версия да е по достоверна!!!
Аз знам и адрес и телефон на един дето само шибедаси прави, ама искам аз да се пробвам първо, че да знам, че е направено като хората. Най-вероятно ще е счупена няква пластмаса за около 20лв. Изобщо не ми е оферта да купувам друг да го пребоядисвам и тн. Май ще трябва да докарам 12 волта до буксата и да го размърдам насам натам, все отнякъде ще зейне нещо...
We love you Ronnie!
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Колега правил съм си на Е30-ката шибидака,и е голяма врътня.
Общо взето за да го разглобиш без да го счупиш трябва да знаеш как.
На Е36 не съм го отварял ,дано и не ми се налага.
Но да знаеш че няма части в него по 20лв.
Обади се на явор или на сони или на някой който разчаства коли за да ти каже как се разглобява че да не го дотрошиш
При Е30 беше така:
Дърпа се назад 5см.
Хвашаш кората дърпаш надолу и после я прибираш назад.
после шибито в крайно горно положение ,
сваля се капандурата и всичко се разкрива.
Е не баш всичко де за детайлите мо моторния механизъм се сваля тавана на комбитата другите имат една малка кора от която има достъп.
Самоче при Е36 кората на капандурата е някаква по друга и неми се вярва да е баш същото
Общо взето за да го разглобиш без да го счупиш трябва да знаеш как.
На Е36 не съм го отварял ,дано и не ми се налага.
Но да знаеш че няма части в него по 20лв.

Обади се на явор или на сони или на някой който разчаства коли за да ти каже как се разглобява че да не го дотрошиш

При Е30 беше така:
Дърпа се назад 5см.
Хвашаш кората дърпаш надолу и после я прибираш назад.
после шибито в крайно горно положение ,
сваля се капандурата и всичко се разкрива.
Е не баш всичко де за детайлите мо моторния механизъм се сваля тавана на комбитата другите имат една малка кора от която има достъп.
Самоче при Е36 кората на капандурата е някаква по друга и неми се вярва да е баш същото


Re: Как да отворя шибедаха?
Exy написа:Здравейте колеги, свалих шибедаха преди малко, как да го разглобя??? Ще трябва ли да му пусна ток? Проблемът е, че само напред/назад се отваря, не ще да си повдига задната част. Електрически е.
и моя го прави това,ама на е36 не смея да отварям понеже на е30ките като отварях ми се разката фмилията

Значи става и без да го свалям от колата, аз да по-добре да го върна обратно тогава вместо да се мъча да му пускам ток със жички. Намерих и някво DIY упътване в нета, но честно казано не разбрах много добре как махнаха капандурата... http://www.bimmerdiy.com/diy/e36sunroof/ Не са много скъпи частите - това, което са писали в тоя сайт, че често се чупи в дару е 25лв. Е ако и лявото и дясното са ми счупени отивам на 50 в най-лошия случай. А на Явор утре ще досаждам ако днес не успея сам
А, сетих се още нещо - гледам, че се продава "emergency tool", с който да го затвориш на ръка ако ти замине моторчето, ако е нормален шестограм, както си мисля, няма да имам нужда от ток.

А, сетих се още нещо - гледам, че се продава "emergency tool", с който да го затвориш на ръка ако ти замине моторчето, ако е нормален шестограм, както си мисля, няма да имам нужда от ток.
We love you Ronnie!
Оказа се, че повечко неща са счупени, вчера ги поръчах, общо 120лв. Два водача и два повдигача - 2 х 25лв + 2 х 35лв. Лесно е разглобяването, особено като е свален шибедаха - 3 гайки в задната му част (17мм ако не се лъжа), могат да се развият и без да се дърпа кората назад като се повдигне капака само. И два винта еврейска звезда (същия размер като всички останали винтове по шибедаха) на пантите в предната част - те се развиват като се бръкне отдолу при дръпната назад кора. Местенето на кората и капандурата става без проблеми с най-обикновен шестограм в дупката на машинката за аварийно затваряне (явно са знаели, че на синьото реле не може да се разчита
). Като дойдат частите мисля да го почистя идеално, да го омажа яко с грес, да се опитам да го сглобя обратно и да пиша дали е била успешна операцията.

We love you Ronnie!
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
На мен ми се разлепи плата на кората. Залепих го, но явно не съм успял да го опъна хубаво и като го отварям се набира и спира. Шибидака е електрически. Някой може ли да ми обясни как се сваля кората ?
Аз мисля, че мога. Дано само не те подведа, тъй като съм го правил на свален изцяло шибедах, ти предполгам не искаш да махаш тавана.
- Затваряш го напълно, не трябва да стърчи нагоре, нито да е преместен назад.
- Съвсеееем леко цъкаш копчето все едно искаш да го преместиш назад. Задната му част трябва да слезе леко надолу, но не докрай. Целта е палеца, който движи вътрешната кора, да се премести напред и да освободи кората, но не трябва задната част на капака да слиза до долу, защото има един щифт, с който ще захване кората.
- Би трябвало при това положение да можеш да преместиш кората назад и да разкриеш 3 гайки размер 17, които държат капака.
- Развиваш ги, както и двата винта еврейска звезда в предната част на капака, отстрани са на пантите. Като ги развиеш размести леко железата на пантите, защото капака все още ще е хванат за тях.
- Придърпваш кората обратно напред и развиваш 10-ината болта еврейски звезди (същия размер), които я държат за релсите.
- Докато кората е назад НЕ НАТИСКАЙ НИЩО. Изобщо след като нагласиш нещата така, че кората да е свободна, не барай копчето. Трябва да се върне в крайно предно положение и тогава да се мести накъдето и да било.
- Връщаш кората и я мърдаш пак назад.
- Завинтваш капака. Ония 2 болта отпред ще ти разкажат играта ако не предприемеш крайни мерки (например секундно лепило в главата на болта
).
- Връщаш кората в крайно предно положение и се надяваш нищо да не се е разместило и да може свободно да мине под щифта на капака и палеца в релсата да е все още леко напред (като го видиш отворен ще разбереш).
- Цъкаш копчето и ако се счупи нещо няа се сърдиш
- Затваряш го напълно, не трябва да стърчи нагоре, нито да е преместен назад.
- Съвсеееем леко цъкаш копчето все едно искаш да го преместиш назад. Задната му част трябва да слезе леко надолу, но не докрай. Целта е палеца, който движи вътрешната кора, да се премести напред и да освободи кората, но не трябва задната част на капака да слиза до долу, защото има един щифт, с който ще захване кората.
- Би трябвало при това положение да можеш да преместиш кората назад и да разкриеш 3 гайки размер 17, които държат капака.
- Развиваш ги, както и двата винта еврейска звезда в предната част на капака, отстрани са на пантите. Като ги развиеш размести леко железата на пантите, защото капака все още ще е хванат за тях.
- Придърпваш кората обратно напред и развиваш 10-ината болта еврейски звезди (същия размер), които я държат за релсите.
- Докато кората е назад НЕ НАТИСКАЙ НИЩО. Изобщо след като нагласиш нещата така, че кората да е свободна, не барай копчето. Трябва да се върне в крайно предно положение и тогава да се мести накъдето и да било.
- Връщаш кората и я мърдаш пак назад.
- Завинтваш капака. Ония 2 болта отпред ще ти разкажат играта ако не предприемеш крайни мерки (например секундно лепило в главата на болта

- Връщаш кората в крайно предно положение и се надяваш нищо да не се е разместило и да може свободно да мине под щифта на капака и палеца в релсата да е все още леко напред (като го видиш отворен ще разбереш).
- Цъкаш копчето и ако се счупи нещо няа се сърдиш

We love you Ronnie!
melody1 написа:Тоя шибедах на Е36 е пълен отврат. И аз свалих моя защото от едната страна пропадна, а долната кора с плата не искаше да се движи(само с ръка става). Сега бера ядове с поръчване на части, които се бавят по една седмица.
Какво точно поръчваш? Ако е една седмица, идеално. Аз чаках 1 месец за ремонтния комплект на тая кора и накрая казали немците, че го няма и не се знае кога ще дойде и ми дадоха по-нов за Е36ици след 11-ти '94-а обаче оная пластмаса дето палеца я мести е по-дълга и няма как да влезе. Сега се чудя кво да правя, никъде не намирам стар за части.
We love you Ronnie!
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани