BMW 7-ма серия E23 - история, техн. инфо и др.

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4675
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

BMW 7-ма серия E23 - история, техн. инфо и др.

Мнение от Bavarcho » 02 Сеп 2008, 16:56

Изображение
Автомобилът с индекс Е23 става първия представител на "седма" серия на баварската фирма BMW. Така наречената "седма" серия представя автомобили от най-горният клас или класа на бизнес лимузините.
Баварската лимузина се изправя като пряк конкурент на тогавашната S-classe на Mercedes-Benz със индекс на купето W116.
Седма серия прави дебюта си с три агрегата, а именно- 728, 730 и 733i, през 1979 г. баварската компания жъне неочакван успех. Високия комфорт, плавното ускорение и добрия контрол върху колата дават предимство в борбата с Mercedes-Benz. Поради вече остаряващия W116 на Mercedes-Benz, BMW печели много нови клиенти и поклонници. Новата седма серия получава много аплодисменти от пресата и публиката и заслужено приема названието "Автомобилът на бъдещето".
Изображение
За пръв път висшите служители могат да избират автомобил не само в лицето на S-classe на Mercedes-Benz. Седмицата предоставя огромен комфорт на задния ред седалки, от него можете да управлявате аудио системата и да настройвате климатика. Седмицата се провъзгласява за синоним на лукс и аристократизъм.
Изображение
Особенно внимание е обърнато на сигурноста в автомобила, както за водача, така и за пътниците. Купето претърпява много тестове за максимална безопасност при челен и страничен удар. Колата е снабдена с нов вид колани за по-добра ефективност, като отзад са поставени три колана. Серийно автомобила получава електрически регулируеми седалки отпред, като срещу заплащане се предлага и опция и за задните седалки.
Изображение
Първия модел получава шест цилиндрови двигатели с обем 2.8, 3.0 и 3.2литра. Топ версията е с индекс 733i е снабден с инжекцион за разлика от другите два модела от серията които са снабдени с карбуратор. Като бизнес клас може да се поръча с автоматична скоростна кутия с три предавки.
Изображение
Тунинг фирмата "Alpina" веднага предлага да осъвършенства топ версията на седмака. В програмата са включени тунинг на двигатела, а именно: повишена компресия чрез други бутала, както и други промени. Мощноста от 197к.с. достига 240к.с. Цялата програма включва също:
задни вентилирани дискови спирачки и спортна пет степенна скоростна кутия. Външния вид е променен от добавената нова предна броня и спойлер на задния капак, отвътре колата получава кожен волан. Колата набира за 7,8 секунди от 0 до 100км/ч., както и максималната скорост е увеличена от 205км/ч. на 228км/ч.
Изображение
През септември 1979г., карбуратора е сменен с модерна инжекционна система на Bosch L-Jetronic и в името и на по малките братя на 733i се появява буквата "i".
Моделите 730i и 733i са оборудвани с двигател разполагащ с най-новата изцяло електронна система за впръскване на горивото Bosch Motronic 1,0. С което през 1980г. се появява и нов модел 735i.
Изображение
До юли 1979г. водещ автомобил е 733i, впоследствие BMW представя модела 745i който става култов. В началото се планира в модела да имплантират многолитров 12 цилиндров двигател, но поради появилата се петролна криза двигателя не става факт.
В последствие е решено да се създаде традиционен шест цилиндров двигател с обем 3,2литра, но обурудван с турбо. Двигателя развива 252к.с. и 380 Nm при 2600об./мин. Този двигател се смята за напълно достатъчен за едно конфортно пътуване. Използването на турбо значително намалява шума в купето. Максимална скорост става 227км/ч. като купето ускорява от 0 до 100 за 7,9секунди. Модела се предлага само с автоматична скоростна кутия.
Един месец по-късно се появява нов модел 735i с обем на двигателя 3.5литра и 217коня.
През 1892г. салона е леко променен- дизаина на таблото и предния панел.
Изображение
През месец май 1983 серията претърпява значителна модернизация в екстериора и технически. Чрез промяна в бронята и огледалата за обратно виждане е намалено челното съпротивление от 0,44 на 0,38, подобрява се и спирачния път като се използват нови по-здрави пружини и амортисьори, управлението става по-лесно.
Променена е и скоростната кутия която вече е автоматична с четири предавки. Всички модели за пръв път в Европа са сериино обурудвани с ABS, разработван заедно с Bosch. Така също всички модели са оборудвани с датчици за състоянието на маслата.
Най-значителни промени остават промените под капака. Модела 735i получава нов двигател с обем 3,4литра.
През 1983г. модела получава кожен салон, нова аудио система с електрическа антена.
Малко преди края на производството е направена нова супер луксозна версия, която включва: кожен салон Napa, ел.седалки с запаметяване, аудио система с осем високоговорителя, от модела са направени само 329 модела.
В същата година е представен първия брониран автомобил на BMW които е предназначен за VIP клиенти.


През 1986г. Е23 е заменена с новата седма серия с индекс Е32.


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение



Автор: Bavarcho
Последна промяна Bavarcho на 20 Сеп 2011, 15:08, променена общо 4 пъти
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3390
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i Turbo
Мечтае да кара: BMW F10 M5

Мнение от ///Ivan » 02 Сеп 2008, 16:59

Уникална кола. :bowdown:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 9.09.2008
Местоположение: варна

Мнение от BmW_///M3 » 15 Сеп 2008, 12:46

класика братт :bowdown: :bowdown:
Нарушена точка 16 от правилата на форума! Първо и последно предупреждение! Заловен опит за регистрация на временен акаунт се наказва с изгонване до 1 година!

DS Motorsport
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 14.06.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 M3 & E90 LCI
Детайли за колата: 04' E46 M3 Coupe, 6 speed manual transmission, titansilver metallic, Full options, full Magnaflow exhaust system, K&N intake

Мнение от Денислав Шишев » 26 Сеп 2008, 23:41

Невероятна! :bowdown:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 24.01.2005
Местоположение: София
Мечтае да кара: skype znaiko2

Re: Първата седмица-Е23

Мнение от vellin » 29 Сеп 2008, 16:15

:) баце страшен си! максимално съм накефен! а аз от тук натам, от два на четири дни ще си спя в колата!!!
сериозно, за първи път виждам какво бижу притежавам!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 7.08.2007
Местоположение: Sofia

Re: Първата седмица-Е23

Мнение от AcOrP » 29 Сеп 2008, 23:18

vellin написа: :) баце страшен си! максимално съм накефен! а аз от тук натам, от два на четири дни ще си спя в колата!!!
сериозно, за първи път виждам какво бижу притежавам!

Ако инвестираш в тази кола може да стане наистина уникална :)

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 24.01.2005
Местоположение: София
Мечтае да кара: skype znaiko2

Мнение от vellin » 30 Сеп 2008, 18:47

прав си, само нещо инвеститора им ги е слаб :D :D :D
ама живот и здраве, полека лека ......., все нещо влагам! :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8725
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 29 Окт 2008, 17:21

колега тая Е23-ка да не е в младост до окръжна болница???
ако е така давай да я полазвам :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 24.01.2005
Местоположение: София
Мечтае да кара: skype znaiko2

здравейте

Мнение от vellin » 04 Ное 2008, 19:19

:D :D :D
колега , бубите ще те полазат! :D :D :D
шегувам се, не съм мислил по тоя въпрос!
сега съм в периода на постягване, ако нещо чарколяци изпаднат, подайте звуков сигнал!
айде хай!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30

Мнение от Александър Георгиев » 04 Ное 2008, 20:02

Класиката в жанра 8) :bowdown:
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30



Явор написа:толко ли е трудно да се отвори българското и после немското мобиле....тук във форума освен скрап и такива купени миналата година за 500 и след това с хвърлено м50 с лопатата в коша,бракувано или с каспичански номера през 9 договора,едва ли ще попадне за тея пари :winky: иначе успех :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8725
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 05 Ное 2008, 10:21

какво ти тряя??
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 24.01.2005
Местоположение: София
Мечтае да кара: skype znaiko2

Мнение от vellin » 02 Дек 2008, 11:00

_65536_kb_sec_ написа:какво ти тряя??

резервоар, калници, врати/ гнилоч/.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 707
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: carefully

--

Мнение от White 1913 Power » 27 Яну 2009, 21:20

някой ден при добри стечения на обстоятелствата ще притежавам такова нещо уникално!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж

Мнение от bmw_725 » 06 Мар 2009, 22:40

и аэ имам такова животно е23 728 8) вече е с нова боя остана тапицериатя и ще е покажа и на вас :D

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 10 Мар 2009, 15:16


Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook