Смяна на термостат и пистови ремъци на 318is- М42

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Смяна на термостат и пистови ремъци на 318is- М42

Мнение от zvetiko » 18 Ное 2008, 23:59

Описал съм как се сменят пистовите ремъци на компресора на климатика и на водната помпа, алтернатора и серво помпата.

Най-напред се сваля кожуха на вентилатора.След това се демонтира перката с вискозитетният съединител-напръсква се гайката на съединителя с WD 40 и се изчаква малко,пъха се отверка 1 между два винта 3 за опора и с чук се удря рязко по рамото на гаечен ключ 32- 2 .Сигурно всички знаят ,че винта е с обратна резба.Накрая на развиването на гайката трябва да се държи добре перката,защото е тежка и ако падне може да се счупи някое витло.
Изображение

Демонтаж на кожуха на термостата-с шестограм се отвърта винта 1 на стойката на дачика за обороти ,винта на носача на кабела 2, и горните винтове на кожуха на термостата 3 и 4


Изображение

След това се отвъртат долните винтове на кожуха


Изображение

Ето го и термостата


Изображение

Вижда се леглото на термостата



Изображение

На кожуха на термостата трябва да се смени гарнитурата


Изображение


Накрая системата трябва да се обезвъздуши-отвърта се малко пробката 1 и се сипва антифриз в радиатора докато се напълни до горе,след ,което се затваря капачката на радиатора.Включва се парното на максимум и се пали двигателя,след като поработи 1-2 минути-може и да се изфорсира малко, се спира,отваря се капачката на радиатора ,а пробката 1 се маха напълно и си долива антифриз докато потече от пробката.Затваря се пробката,пали се двигателя и веднага се форсира-много важно е антифриза да слезе надолу и да не се изпусне да почне да изтича от радиатора,след малко ще се появи струята 2 ,в която отначало ще има въздушни мехурчета,които след малко ще изчезнат-обезвъздушаването е готово.Може да се изчака и да отвори термостата,като от време на време двигателя се форсира и се следи струята 2

Изображение


Смяна на пистов ремък и ремък на компресора на климатика

Ето я схемата на ремъците

Изображение

Схема на ремъка на компресора на климатика-за да се смени пистовият ремък на водната помпа, алтернатора и серво помпата ,най-напред се сваля ремъка на компресора на климатика-на по-долната снимка се вижда винта на обтегача ,който трябва да се отвърти

Изображение

Ето как се натяга ремъка

Изображение

За да се освободи пистовият ремък се натиска с ключ 19 ухото на стойката на обтегача.

Изображение


Ето и съставните части на обтегача-стойка 3 и самият обтегач 4,виждат се горна ролка 1 и долна ролка 2. Амортисьора на обтегача не трябва да бъде в разпаднало се състояние като този на снимката,но се вижда какво точно представлява и ако закрепващите го уши не са разбити много,смяната му поне според мен е безсмисленна.

Изображение

Успех.
Последна промяна zvetiko на 11 Окт 2009, 17:59, променена общо 6 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 19 Ное 2008, 6:28

В полезни :D попринцип термосатта не ми е за смяна ,ама за спорта може да пробвам да си го сменя преди зимата за да няма ядове ...ние във събота сигурно на Автомат Ис ще сменяме водна помпа и ще снимам
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Мнение от luizov » 19 Ное 2008, 7:30

Извинявам се за тъпия въпрос но не съм ного на ясно, та IS-a не е ли с верига
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 19 Ное 2008, 8:01

Smoocki написа:В полезни :D попринцип термосатта не ми е за смяна ,ама за спорта може да пробвам да си го сменя преди зимата за да няма ядове ...ние във събота сигурно на Автомат Ис ще сменяме водна помпа и ще снимам


Ще бъде хубаво да дадеш снимки и да продъжиш темата-за да се свали водната помпа,освен описаното горе,се отвъртат винтовете на ремъчната шайба,кадето се закотнря отверката за да сеи махне перката и след това винтовете на самата помпа. ;)

Колега luizov в темата казвам за кои ремъци става въпрос,но ще поясня в началото. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: sofiq

Мнение от bubsa » 19 Ное 2008, 10:02

luizov написа:Извинявам се за тъпия въпрос но не съм ного на ясно, та IS-a не е ли с верига

:mhihi:
пич,не става вапрос за ангренаж!
иначе темата е наистина полезна. :yes:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 19 Ное 2008, 10:10

Smoocki написа:В полезни :D


Там е... наистина доста полезна тема... браво :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1237
Регистриран на: 20.05.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Touring

Мнение от nakoone » 19 Ное 2008, 10:24

Извинявай колега за въпроса но твоят двигател не е ли М44?
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 19 Ное 2008, 10:27

Ако питаш мен - да, М44 е.... ако е за автора на темата - така като гледам виждам една разлика спрямо М44-ката, така че без да дава снимка на общ план на мотора смятам, че си е М42 :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 19 Ное 2008, 10:34

Как ми дойде дюшеш тая тема,точно мислех да сменям термостат,от 2 седмици го возя в багажника. Евала за хубавата тема,колега :ok: :yes: :yes:
Изображение

.ninja { visibility: hidden; }
Аватар
Мнения: 845
Регистриран на: 27.01.2008
Пол: Мъж

Мнение от vladye » 19 Ное 2008, 13:03

Много полезно. Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 19 Ное 2008, 15:22

nakoone написа:Извинявай колега за въпроса но твоят двигател не е ли М44?

М42 е. При М44 термостата върви заедно с тръбите, които са пластмасови. Не е възможно да се замени термостата от единия на другия двигател, защото въпреки че дупките за болтовете съвпадат, при М44 външния контур на двуцевката е по-изрязан и логично ще изтича охлаждаща течност през отворите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 19 Ное 2008, 16:39

A бе много ясно че е М42 ....м44 няма виско ве :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 19 Ное 2008, 21:00

Smoocki написа:A бе много ясно че е М42 ....м44 няма виско ве :mhihi:


Първата очевадна разлика между двата двигателя. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E36 318i/M43--93г

Мнение от spas318 » 09 Дек 2008, 0:03

колега-благодаря за изчерпателната информация.много ми помогна при смяната на термостата,моя двигател е м43,но по същия начин и аз го смених,и без това бях махнал всичко та със смяната на термостата смених и гарнитурата на капака на веригата и семеринга,че нещо ми капеше масло от долната част на гарнитурата,но най много зор видяхме с отвиването на болта на коляновия вал,потрошихме 1-2 ключа докато го отвием,но накрая стана и успях да сменя семеринга и гарнитурата.а сега след като смених термостата-направо разликата е огромна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 09 Дек 2008, 0:48

Smoocki написа:В полезни :D попринцип термосатта не ми е за смяна ,ама за спорта може да пробвам да си го сменя преди зимата за да няма ядове ...ние във събота сигурно на Автомат Ис ще сменяме водна помпа и ще снимам
термостата не ти е за смяна но О ринга задължително е за смяна ;)
I'm slowly drifting
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook