Смяна на термостат и пистови ремъци на 318is- М42
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Смяна на термостат и пистови ремъци на 318is- М42
Описал съм как се сменят пистовите ремъци на компресора на климатика и на водната помпа, алтернатора и серво помпата.
Най-напред се сваля кожуха на вентилатора.След това се демонтира перката с вискозитетният съединител-напръсква се гайката на съединителя с WD 40 и се изчаква малко,пъха се отверка 1 между два винта 3 за опора и с чук се удря рязко по рамото на гаечен ключ 32- 2 .Сигурно всички знаят ,че винта е с обратна резба.Накрая на развиването на гайката трябва да се държи добре перката,защото е тежка и ако падне може да се счупи някое витло.

Демонтаж на кожуха на термостата-с шестограм се отвърта винта 1 на стойката на дачика за обороти ,винта на носача на кабела 2, и горните винтове на кожуха на термостата 3 и 4

След това се отвъртат долните винтове на кожуха

Ето го и термостата

Вижда се леглото на термостата

На кожуха на термостата трябва да се смени гарнитурата

Накрая системата трябва да се обезвъздуши-отвърта се малко пробката 1 и се сипва антифриз в радиатора докато се напълни до горе,след ,което се затваря капачката на радиатора.Включва се парното на максимум и се пали двигателя,след като поработи 1-2 минути-може и да се изфорсира малко, се спира,отваря се капачката на радиатора ,а пробката 1 се маха напълно и си долива антифриз докато потече от пробката.Затваря се пробката,пали се двигателя и веднага се форсира-много важно е антифриза да слезе надолу и да не се изпусне да почне да изтича от радиатора,след малко ще се появи струята 2 ,в която отначало ще има въздушни мехурчета,които след малко ще изчезнат-обезвъздушаването е готово.Може да се изчака и да отвори термостата,като от време на време двигателя се форсира и се следи струята 2

Смяна на пистов ремък и ремък на компресора на климатика
Ето я схемата на ремъците

Схема на ремъка на компресора на климатика-за да се смени пистовият ремък на водната помпа, алтернатора и серво помпата ,най-напред се сваля ремъка на компресора на климатика-на по-долната снимка се вижда винта на обтегача ,който трябва да се отвърти

Ето как се натяга ремъка

За да се освободи пистовият ремък се натиска с ключ 19 ухото на стойката на обтегача.

Ето и съставните части на обтегача-стойка 3 и самият обтегач 4,виждат се горна ролка 1 и долна ролка 2. Амортисьора на обтегача не трябва да бъде в разпаднало се състояние като този на снимката,но се вижда какво точно представлява и ако закрепващите го уши не са разбити много,смяната му поне според мен е безсмисленна.

Успех.
Най-напред се сваля кожуха на вентилатора.След това се демонтира перката с вискозитетният съединител-напръсква се гайката на съединителя с WD 40 и се изчаква малко,пъха се отверка 1 между два винта 3 за опора и с чук се удря рязко по рамото на гаечен ключ 32- 2 .Сигурно всички знаят ,че винта е с обратна резба.Накрая на развиването на гайката трябва да се държи добре перката,защото е тежка и ако падне може да се счупи някое витло.

Демонтаж на кожуха на термостата-с шестограм се отвърта винта 1 на стойката на дачика за обороти ,винта на носача на кабела 2, и горните винтове на кожуха на термостата 3 и 4

След това се отвъртат долните винтове на кожуха

Ето го и термостата

Вижда се леглото на термостата

На кожуха на термостата трябва да се смени гарнитурата

Накрая системата трябва да се обезвъздуши-отвърта се малко пробката 1 и се сипва антифриз в радиатора докато се напълни до горе,след ,което се затваря капачката на радиатора.Включва се парното на максимум и се пали двигателя,след като поработи 1-2 минути-може и да се изфорсира малко, се спира,отваря се капачката на радиатора ,а пробката 1 се маха напълно и си долива антифриз докато потече от пробката.Затваря се пробката,пали се двигателя и веднага се форсира-много важно е антифриза да слезе надолу и да не се изпусне да почне да изтича от радиатора,след малко ще се появи струята 2 ,в която отначало ще има въздушни мехурчета,които след малко ще изчезнат-обезвъздушаването е готово.Може да се изчака и да отвори термостата,като от време на време двигателя се форсира и се следи струята 2

Смяна на пистов ремък и ремък на компресора на климатика
Ето я схемата на ремъците

Схема на ремъка на компресора на климатика-за да се смени пистовият ремък на водната помпа, алтернатора и серво помпата ,най-напред се сваля ремъка на компресора на климатика-на по-долната снимка се вижда винта на обтегача ,който трябва да се отвърти

Ето как се натяга ремъка

За да се освободи пистовият ремък се натиска с ключ 19 ухото на стойката на обтегача.

Ето и съставните части на обтегача-стойка 3 и самият обтегач 4,виждат се горна ролка 1 и долна ролка 2. Амортисьора на обтегача не трябва да бъде в разпаднало се състояние като този на снимката,но се вижда какво точно представлява и ако закрепващите го уши не са разбити много,смяната му поне според мен е безсмисленна.

Успех.
Последна промяна zvetiko на 11 Окт 2009, 17:59, променена общо 6 пъти
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
В полезни
попринцип термосатта не ми е за смяна ,ама за спорта може да пробвам да си го сменя преди зимата за да няма ядове ...ние във събота сигурно на Автомат Ис ще сменяме водна помпа и ще снимам


- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Smoocki написа:В полезнипопринцип термосатта не ми е за смяна ,ама за спорта може да пробвам да си го сменя преди зимата за да няма ядове ...ние във събота сигурно на Автомат Ис ще сменяме водна помпа и ще снимам
Ще бъде хубаво да дадеш снимки и да продъжиш темата-за да се свали водната помпа,освен описаното горе,се отвъртат винтовете на ремъчната шайба,кадето се закотнря отверката за да сеи махне перката и след това винтовете на самата помпа.

Колега luizov в темата казвам за кои ремъци става въпрос,но ще поясня в началото.

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Ако питаш мен - да, М44 е.... ако е за автора на темата - така като гледам виждам една разлика спрямо М44-ката, така че без да дава снимка на общ план на мотора смятам, че си е М42 

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Как ми дойде дюшеш тая тема,точно мислех да сменям термостат,от 2 седмици го возя в багажника. Евала за хубавата тема,колега





- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
nakoone написа:Извинявай колега за въпроса но твоят двигател не е ли М44?
М42 е. При М44 термостата върви заедно с тръбите, които са пластмасови. Не е възможно да се замени термостата от единия на другия двигател, защото въпреки че дупките за болтовете съвпадат, при М44 външния контур на двуцевката е по-изрязан и логично ще изтича охлаждаща течност през отворите.
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Smoocki написа:A бе много ясно че е М42 ....м44 няма виско ве
Първата очевадна разлика между двата двигателя.

- spas318
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318i/M43--93г
колега-благодаря за изчерпателната информация.много ми помогна при смяната на термостата,моя двигател е м43,но по същия начин и аз го смених,и без това бях махнал всичко та със смяната на термостата смених и гарнитурата на капака на веригата и семеринга,че нещо ми капеше масло от долната част на гарнитурата,но най много зор видяхме с отвиването на болта на коляновия вал,потрошихме 1-2 ключа докато го отвием,но накрая стана и успях да сменя семеринга и гарнитурата.а сега след като смених термостата-направо разликата е огромна.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
термостата не ти е за смяна но О ринга задължително е за смянаSmoocki написа:В полезнипопринцип термосатта не ми е за смяна ,ама за спорта може да пробвам да си го сменя преди зимата за да няма ядове ...ние във събота сигурно на Автомат Ис ще сменяме водна помпа и ще снимам

I'm slowly drifting


16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани