М40 и повдигачите - направи си сам - част 2
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
М40 и повдигачите - направи си сам - част 2
След ремонта от преди година и половина
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=68092
има развитие в ситуацията.
Както и тогава се очакваше, ефектът от тогавашните ми усилия не трая повече от няколко месеца, двигателят се разтропа наново а ограничителят се премести на около 5500/мин
Реших да подходя радикално. Бях чел за преправянето на главата към ролкови кобилици ето тук: http://www.motorrevision.de/ (/Nocкenwelle M40).
Издебнах един такъв комплект по ибей и получих следното:
Вал със специален профил, напаснат на новите кобилици и все пак със стоковите характеристики за м40, кобилиците които мисля че са си оригинални от м43, нови повдигачи и тия малките джвъчки, дето се слагат под кобилиците - те доколкото разбирам също са с профил специално за тази цел.
Ето по-от близо
Валът мисля че е с малко по-различни гърбици, но захващането към колелото и лагерите е същото като на оригиналния.
Следващата стъпка беше отварянето на главата и следната гледка:
Валът е доста поизяден, кобилиците още повече. Повдигачите така или иначе бяха заминали още преди година. Всичко на боклука, освен разпределителния вал който седи на бюрото ми с декоративна цел. Следва подреждане на всичките нови елементи по местата им.
Тук имах няколко премеждия, главно заради собствената ми глупост - при монтажа счупих шпонката на зъбното колело на разпределителния вал, та ми се наложи да си купувам ново, но това са подробности
Лагерите ги затегнах както споменах в една друга тема с помощта на пазарското кантарче и малко сметки докато докарам рамото по силата да е 18нм
Та резултатът от цялата операция:
-М40-ката вече НЕ трака
-Реже си се до лютеницата както и трябва да си е!
-Този вал тъй като се търкаля на ролки, не би трябвало да се изяжда като нормалния, това обаче ще го видим само с времето.
-Злите езици твърдят, че напрежението върху ремъка в следствие от намаленото триене намалява от 32 na 18kp., което позволява и удължаването на интервалите за смяната му.
-Говори се и за някакво незначително вдигане на мощността, което смея да твърдя че си е измислица на производителя (ако не броим възстановяването на високите естествено)
- И не на последно място: около 300 Евро инвестиция, като това си е направо евтино от Ибей, новото в страницата го пише - около 600.
Това което следва да се направи, за да е както си му е реда, е смяна на гарнитурата на картера. Има многобройни мнения из интернет, че именно от там тръгват проблемите с м40-то. Не знам колко е надеждно това като информация, ужким имало възможност при скапана гарнитура да смуче въздух заедно с маслото
Ако някой има мнение по въпроса, да сподели.
За мераклиите, мисля че комплектът може да се пазарува директно от сайта. Човекът се казва Ingo Köth. На страницата има още подробни разяснения около комплекта, ако на някой му е интересно може да преведа нещо.
Надявам се да съм бил полезен и да се получи интересна тема за собствениците на не много силния, но може би най-капризния мотор на БМВ
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=68092
има развитие в ситуацията.
Както и тогава се очакваше, ефектът от тогавашните ми усилия не трая повече от няколко месеца, двигателят се разтропа наново а ограничителят се премести на около 5500/мин

Реших да подходя радикално. Бях чел за преправянето на главата към ролкови кобилици ето тук: http://www.motorrevision.de/ (/Nocкenwelle M40).
Издебнах един такъв комплект по ибей и получих следното:
Вал със специален профил, напаснат на новите кобилици и все пак със стоковите характеристики за м40, кобилиците които мисля че са си оригинални от м43, нови повдигачи и тия малките джвъчки, дето се слагат под кобилиците - те доколкото разбирам също са с профил специално за тази цел.

Ето по-от близо





Валът мисля че е с малко по-различни гърбици, но захващането към колелото и лагерите е същото като на оригиналния.
Следващата стъпка беше отварянето на главата и следната гледка:


Валът е доста поизяден, кобилиците още повече. Повдигачите така или иначе бяха заминали още преди година. Всичко на боклука, освен разпределителния вал който седи на бюрото ми с декоративна цел. Следва подреждане на всичките нови елементи по местата им.




Тук имах няколко премеждия, главно заради собствената ми глупост - при монтажа счупих шпонката на зъбното колело на разпределителния вал, та ми се наложи да си купувам ново, но това са подробности

Лагерите ги затегнах както споменах в една друга тема с помощта на пазарското кантарче и малко сметки докато докарам рамото по силата да е 18нм

Та резултатът от цялата операция:
-М40-ката вече НЕ трака

-Реже си се до лютеницата както и трябва да си е!
-Този вал тъй като се търкаля на ролки, не би трябвало да се изяжда като нормалния, това обаче ще го видим само с времето.
-Злите езици твърдят, че напрежението върху ремъка в следствие от намаленото триене намалява от 32 na 18kp., което позволява и удължаването на интервалите за смяната му.
-Говори се и за някакво незначително вдигане на мощността, което смея да твърдя че си е измислица на производителя (ако не броим възстановяването на високите естествено)

- И не на последно място: около 300 Евро инвестиция, като това си е направо евтино от Ибей, новото в страницата го пише - около 600.
Това което следва да се направи, за да е както си му е реда, е смяна на гарнитурата на картера. Има многобройни мнения из интернет, че именно от там тръгват проблемите с м40-то. Не знам колко е надеждно това като информация, ужким имало възможност при скапана гарнитура да смуче въздух заедно с маслото

Ако някой има мнение по въпроса, да сподели.
За мераклиите, мисля че комплектът може да се пазарува директно от сайта. Човекът се казва Ingo Köth. На страницата има още подробни разяснения около комплекта, ако на някой му е интересно може да преведа нещо.
Надявам се да съм бил полезен и да се получи интересна тема за собствениците на не много силния, но може би най-капризния мотор на БМВ


- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
сичко хубаво ама тея ролки не ми изглеждат на добре, може и да греша ама....
сега видях че на м43 са такива фабрично
, е хубу де на другите коли е без ролки и пак не се износват валовете 
сега видях че на м43 са такива фабрично



- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
темата е супер колега. поздрави
едно от малкото смислени неще които се коментират в раздел 36
браво!
едно от малкото смислени неще които се коментират в раздел 36
браво!
- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
- hristo4
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 20.06.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: E46 1.9 *W210 320 CDI *206 1.4 hdi
Това за гарнитурата на картера е 100% вярно.За съжаление го знам от личен опит.Понеже масленната помпа е горе,и засмуква маслото от картера,и ако гарнитурата на картера(вътрешната,но тя е обща) е скъсана е по-лесно е да смуче въздух,а не масло.
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
какво имаш предвид под вътрешната, аз си купих вече гарнитура и тя си е една голяма гарнитура по външния край на картера като я гледам...

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Бравос .... хубава тема
! А гарнитурата на картера е една ... нема външна , нема вътрешна ...не знам колегата какво е имал предвид, но иначе наистина тази гарнитура води до проблеми в налягането , както колегата е обяснил.

- hristo4
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 20.06.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: E46 1.9 *W210 320 CDI *206 1.4 hdi
Под вътрешна, имам предвид едно като ухо на основната гарнитура,но тя си е цяла и единственна.
п.п. Сори,ако съм подвел някой.
п.п. Сори,ако съм подвел някой.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Много добра тема колега , поздравления
Мисля че проблемите на М40-то за тебе са минало... Само тия подложки на кобилиците ме притесняват , виждал съм мотори на който по някъкав начин кобилиците успяват да се извадят я от клапана , я от повдигача
С колко пружини е М40-то на клапаните


С колко пружини е М40-то на клапаните

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Поздравления за труда и находчивостта. Още когато пусна първата си тема преди 2 години писах за състоянието на разпределителния вал, който не беше го снимал. Тогава ми отговори, че бил е изглеждал добре, но се оказа не точно така. И все пак не можа ли да намериш по-читав резпределителен вал? Този както се вижда от снимката не е с толкова износени гърбици, но е надран и има шупли. Не знам как е при другите М40-ски, но на моята кола с М42 дори и с лупа не можеш да видиш каквато и да е драскотина, да не говорим за износване, като се има в предвид, че маслото аз го смених за първи път след покупката на автомобила, а не е било сменяно от години преди това.
vladiverm написа:Много добра тема колега , поздравленияМисля че проблемите на М40-то за тебе са минало... Само тия подложки на кобилиците ме притесняват , виждал съм мотори на който по някъкав начин кобилиците успяват да се извадят я от клапана , я от повдигача
![]()
С колко пружини е М40-то на клапаните
Виждал или сънувал, че и в множествено число... Я покажи и ние да се порадваме.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Мотора е на крайслер 2.5 турбо дизел , и нямам снимка , но това за теб е без значение
едва ли разбираш за какво става въпрос... 


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- dido-bmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 17.08.2006
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Пол: Мъж
- Кара: Е30М40Б18 touring/MB190 1.8
- Мечтае да кара: еМММММ
Chapai написа:
Виждал или сънувал, че и в множествено число... Я покажи и ние да се порадваме.
Не само М40 износва вала.Същото важи и за 2.5тди V6 на АУДИ произвеждан в края на миналия век.Но точно с това допалнение,че си "плюеше" кобилиците.
Поздрави.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
dido-bmw написа:Chapai написа:
Виждал или сънувал, че и в множествено число... Я покажи и ние да се порадваме.
Не само М40 износва вала.Същото важи и за 2.5тди V6 на АУДИ произвеждан в края на миналия век.Но точно с това допалнение,че си "плюеше" кобилиците.
Имах такава тройка с 316i М40 и двигателя цъкаше като часовник, но беше на 160000 км. реални. Съжалявам че я продадох основно заради перфектното състояние на двигателя.
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани