М40 и повдигачите - направи си сам - част 2

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

М40 и повдигачите - направи си сам - част 2

Мнение от Митко Ганчев » 23 Май 2009, 17:30

След ремонта от преди година и половина
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=68092
има развитие в ситуацията.
Както и тогава се очакваше, ефектът от тогавашните ми усилия не трая повече от няколко месеца, двигателят се разтропа наново а ограничителят се премести на около 5500/мин :evil:

Реших да подходя радикално. Бях чел за преправянето на главата към ролкови кобилици ето тук: http://www.motorrevision.de/ (/Nocкenwelle M40).

Издебнах един такъв комплект по ибей и получих следното:
Вал със специален профил, напаснат на новите кобилици и все пак със стоковите характеристики за м40, кобилиците които мисля че са си оригинални от м43, нови повдигачи и тия малките джвъчки, дето се слагат под кобилиците - те доколкото разбирам също са с профил специално за тази цел.
Изображение

Ето по-от близо
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Валът мисля че е с малко по-различни гърбици, но захващането към колелото и лагерите е същото като на оригиналния.

Следващата стъпка беше отварянето на главата и следната гледка:
Изображение
Изображение

Валът е доста поизяден, кобилиците още повече. Повдигачите така или иначе бяха заминали още преди година. Всичко на боклука, освен разпределителния вал който седи на бюрото ми с декоративна цел. Следва подреждане на всичките нови елементи по местата им.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Тук имах няколко премеждия, главно заради собствената ми глупост - при монтажа счупих шпонката на зъбното колело на разпределителния вал, та ми се наложи да си купувам ново, но това са подробности :uups:
Лагерите ги затегнах както споменах в една друга тема с помощта на пазарското кантарче и малко сметки докато докарам рамото по силата да е 18нм :winky:

Та резултатът от цялата операция:

-М40-ката вече НЕ трака :mhihi:
-Реже си се до лютеницата както и трябва да си е!

-Този вал тъй като се търкаля на ролки, не би трябвало да се изяжда като нормалния, това обаче ще го видим само с времето.
-Злите езици твърдят, че напрежението върху ремъка в следствие от намаленото триене намалява от 32 na 18kp., което позволява и удължаването на интервалите за смяната му.
-Говори се и за някакво незначително вдигане на мощността, което смея да твърдя че си е измислица на производителя (ако не броим възстановяването на високите естествено) :mhihi:
- И не на последно място: около 300 Евро инвестиция, като това си е направо евтино от Ибей, новото в страницата го пише - около 600.

Това което следва да се направи, за да е както си му е реда, е смяна на гарнитурата на картера. Има многобройни мнения из интернет, че именно от там тръгват проблемите с м40-то. Не знам колко е надеждно това като информация, ужким имало възможност при скапана гарнитура да смуче въздух заедно с маслото :roll:
Ако някой има мнение по въпроса, да сподели.

За мераклиите, мисля че комплектът може да се пазарува директно от сайта. Човекът се казва Ingo Köth. На страницата има още подробни разяснения около комплекта, ако на някой му е интересно може да преведа нещо.

Надявам се да съм бил полезен и да се получи интересна тема за собствениците на не много силния, но може би най-капризния мотор на БМВ :P
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Мнение от mihal » 23 Май 2009, 17:38

сичко хубаво ама тея ролки не ми изглеждат на добре, може и да греша ама....
сега видях че на м43 са такива фабрично :roll: , е хубу де на другите коли е без ролки и пак не се износват валовете :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Мнение от ares2 » 23 Май 2009, 17:47

темата е супер колега. поздрави
едно от малкото смислени неще които се коментират в раздел 36
браво!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 3.04.2008

Мнение от krasman » 24 Май 2009, 0:09

:yes: браво
BMW-"Шофирай с удоволствие"
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Мнение от super_bojo » 24 Май 2009, 1:09

:yes: евала колега

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 20.06.2007
Местоположение: Бургас
Кара: E46 1.9 *W210 320 CDI *206 1.4 hdi

Мнение от hristo4 » 24 Май 2009, 8:08

Това за гарнитурата на картера е 100% вярно.За съжаление го знам от личен опит.Понеже масленната помпа е горе,и засмуква маслото от картера,и ако гарнитурата на картера(вътрешната,но тя е обща) е скъсана е по-лесно е да смуче въздух,а не масло.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 24 Май 2009, 12:38

какво имаш предвид под вътрешната, аз си купих вече гарнитура и тя си е една голяма гарнитура по външния край на картера като я гледам...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 24 Май 2009, 13:17

Бравос .... хубава тема :clap: ! А гарнитурата на картера е една ... нема външна , нема вътрешна ...не знам колегата какво е имал предвид, но иначе наистина тази гарнитура води до проблеми в налягането , както колегата е обяснил.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 20.06.2007
Местоположение: Бургас
Кара: E46 1.9 *W210 320 CDI *206 1.4 hdi

Мнение от hristo4 » 24 Май 2009, 13:50

Под вътрешна, имам предвид едно като ухо на основната гарнитура,но тя си е цяла и единственна.









п.п. Сори,ако съм подвел някой.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 25 Май 2009, 10:44

Много добра тема колега , поздравления :!: Мисля че проблемите на М40-то за тебе са минало... Само тия подложки на кобилиците ме притесняват , виждал съм мотори на който по някъкав начин кобилиците успяват да се извадят я от клапана , я от повдигача :shock:
С колко пружини е М40-то на клапаните :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 25 Май 2009, 11:11

Поздравления за труда и находчивостта. Още когато пусна първата си тема преди 2 години писах за състоянието на разпределителния вал, който не беше го снимал. Тогава ми отговори, че бил е изглеждал добре, но се оказа не точно така. И все пак не можа ли да намериш по-читав резпределителен вал? Този както се вижда от снимката не е с толкова износени гърбици, но е надран и има шупли. Не знам как е при другите М40-ски, но на моята кола с М42 дори и с лупа не можеш да видиш каквато и да е драскотина, да не говорим за износване, като се има в предвид, че маслото аз го смених за първи път след покупката на автомобила, а не е било сменяно от години преди това.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Мнение от Chapai » 25 Май 2009, 14:55

vladiverm написа:Много добра тема колега , поздравления :!: Мисля че проблемите на М40-то за тебе са минало... Само тия подложки на кобилиците ме притесняват , виждал съм мотори на който по някъкав начин кобилиците успяват да се извадят я от клапана , я от повдигача :shock:
С колко пружини е М40-то на клапаните :?:


Виждал или сънувал, че и в множествено число... Я покажи и ние да се порадваме.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 25 Май 2009, 17:56

Мотора е на крайслер 2.5 турбо дизел , и нямам снимка , но това за теб е без значение :arrow: едва ли разбираш за какво става въпрос... :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 17.08.2006
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е30М40Б18 touring/MB190 1.8
Мечтае да кара: еМММММ

Мнение от dido-bmw » 25 Май 2009, 19:57

Chapai написа:
Виждал или сънувал, че и в множествено число... Я покажи и ние да се порадваме.


Не само М40 износва вала.Същото важи и за 2.5тди V6 на АУДИ произвеждан в края на миналия век.Но точно с това допалнение,че си "плюеше" кобилиците.
Поздрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 26 Май 2009, 13:25

dido-bmw написа:
Chapai написа:
Виждал или сънувал, че и в множествено число... Я покажи и ние да се порадваме.


Не само М40 износва вала.Същото важи и за 2.5тди V6 на АУДИ произвеждан в края на миналия век.Но точно с това допалнение,че си "плюеше" кобилиците.

Имах такава тройка с 316i М40 и двигателя цъкаше като часовник, но беше на 160000 км. реални. Съжалявам че я продадох основно заради перфектното състояние на двигателя.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook